- 1 Oszukane "30 stopni" w majówkę (17 opinii)
- 2 Co się wydarzyło na lotnisku z piątku na sobotę (339 opinii)
- 3 Miasto nie zgodzi się na budowę 10 bloków w miejsce Alfa Centrum (250 opinii)
- 4 "Majówkowa dyspensa": hit czy kit? (111 opinii)
- 5 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (361 opinii)
- 6 W Oliwie kwitną wiśnie jak w Tokio (65 opinii)
Koniec obaw o podwozia aut? Miasto naprawi torowiska w jezdniach
Spękania, ubytki w nawierzchni, większy hałas i drgania składów z jednej strony, obawa przed uszkodzeniem nadwozia czy "urwaniem koła" z drugiej. Miasto dostrzega problem i bierze się za naprawę torowisk. W tym roku koszty planowanych prac utrzymaniowych, napraw i remontów infrastruktury tramwajowej, w tym napraw nawierzchni drogowych w pasie torów tramwajowych, wynoszą ponad 18 mln zł.
Czytelnik narzeka na stan torowiska przebiegającego przez jezdnię na wysokości Opery Bałtyckiej.
- Fałdy asfaltu i koleiny - to jakiś dramat. Drugie takie miejsce jest na skrzyżowaniu nieopodal Urzędu Miejskiego w Gdańsku, a pomniejsze ubytki na drogach współużytkowanych z tramwajami mógłbym wyliczać przez pół dnia - denerwuje się nasz czytelnik.
Jak się okazuje, miasto dostrzega problem. Anna Dobrowolska, rzeczniczka Gdańskich Autobusów i Tramwajów, przypomina, że w Gdańsku tramwaje jeżdżą w sumie po 16 tys. metrów bieżących torów wspólnych z jezdnią.
Jak szybko poradzić sobie z dziurami w jezdni? Mieszkaniec radzi
- O stanie nawierzchni drogowych w pasie torów tramwajowych decyduje wiele czynników, dlatego służby GAiT prowadzą stałą obserwację jej stanu. Na tej podstawie realizowane są prace naprawcze w danych miejscach. Co istotne, integralną częścią prac naprawczych nawierzchni są prace naprawcze samego torowiska, które przekładają się na efektywność i trwałość napraw odcinków nawierzchni bezpośrednio przylegających do szyn - podkreśla urzędniczka.
Naprawią tory do końca przyszłego miesiąca
Prace naprawcze torowisk prowadzone są więc w pierwszej kolejności przed naprawą nawierzchni. I tak do końca maja zakończą się naprawy torów:
- na skrzyżowaniu Wały Jagielońskie - Hucisko;
- na węźle Piastowskim; na skrzyżowaniu ulic Kościuszki - Legionów;
- na węźle 3 Maja - Nowe Ogrody;
- na węźle Mickiewicza - Hallera;
- na skrzyżowaniu ulic Wały Piastowskie, Łagiewniki, Jana z Kolna; na węźle Opera;
- na skrzyżowaniu ulic Grunwaldzka - Wojska Polskiego.
Następnie - deklarują urzędnicy - naprawiane będą nawierzchnie w tych miejscach.
Lepszy stan torowisk do października
Asfalt naprawiony będzie także m.in. na węźle Groddecka, na skrzyżowaniu Pomorska - Chłopska, w ul. Pomorskiej, w ulicy Oliwskiej i w ul. Wolności.
- Prace w wymienionych miejscach potrwają do października. Łączny ich koszt to ok. 2,7 mln zł. Niezależnie naprawy prowadzone będą wszędzie tam, gdzie taka potrzeba zaistnieje. Wykonawcą prac naprawczych nawierzchni drogowych w pasie torów tramwajowych jest wyłoniona w przetargu w ubiegłym roku firma WPRD GRAVEL sp. z o.o. - tłumaczy Anna Dobrowolska.
Warsztaty samochodowe. Gdańsk, Gdynia i Sopot
Torowiska wytypowane do naprawy w przyszłości
To jednak nie wszystko. GAiT zapowiada, że w najbliższym czasie zostanie ogłoszony przetarg na wykonawcę napraw przejazdów torowo-drogowych w następujących lokalizacjach:
- al. Grunwaldzka - Żołnierzy Wyklętych w obu kierunkach;
- Wały Jagiellońskie - Wały Piastowskie w kier. Oliwy;
- Grunwaldzka - Miszewskiego; Chłopska - Kołobrzeska kier. Oliwa;
- Marynarki Polskiej - Swojska; Gdańska - PCK;
- Gdańska - Emilii Plater;
- Opata Jacka Rybińskiego w torze w kier. Jelitkowo;
- Wita Stwosza - Derdowskiego.
Utrzymanie właściwego stanu torowisk oraz nawierzchni drogowych w pasie torów tramwajowych wymagają stałego monitoringu oraz bieżących prac utrzymaniowych, napraw i remontów. Wynika to z codziennej eksploatacji infrastruktury tramwajowej przy dużym obciążeniu ruchem.
Torowiska wymagają napraw
- Jest to proces ciągły. W tym roku koszty planowanych prac utrzymaniowych, napraw bieżących i remontów infrastruktury tramwajowej, w tym napraw nawierzchni drogowych w pasie torów tramwajowych, wynoszą ponad 18 mln zł - podsumowuje Anna Dobrowolska.
Torowisko przy Operze Bałtyckiej. Film z ubiegłego roku.
Opinie (110) 5 zablokowanych
-
2021-04-13 15:06
Niesamowity postęp polski , będą naprawiane dziury żeby ludziom jeździło się lepiej (1)
brawo pis. A mówi się że polska sto lat za murzynami. A nieprawda bo trochę ich już wyprzedzamy , ha !
- 3 0
-
2021-04-14 09:17
Z tym wyprzedzaniem to sie nie rozpedzaj.
W koncu to w Polsce plona na wysypiskach nigeryjskie smieci, a nie polskie w Nigerii.
- 0 0
-
2021-04-13 16:06
Źle robią naprawiają i tak w kółko (3)
- 4 0
-
2021-04-13 16:29
wiem... (1)
ty ze szwagrem byś lepiej zrobił
- 1 2
-
2021-04-13 16:52
a ty jeszcze lepiej ;)
- 2 0
-
2021-04-13 16:52
Bo wygrała najtańsza oferta - czyli najbardziej kiepska...
- 1 0
-
2021-04-13 16:19
No w końcu !!!!
Tylko porządnie proszę, a nie że za 3 miesiące będzie to samo z powrotem. Płacę jako podatnik, wymagam
- 2 2
-
2021-04-13 16:33
No niemozliwe! (2)
Przy Operze też wyremontują? Kiedy???!!!!
- 5 2
-
2021-04-13 16:39
naucz się czytać ze zrozumieniem (1)
jest napisane
- 0 2
-
2021-04-13 16:50
to kiedy zrozumielcu?
- 2 0
-
2021-04-13 16:48
Gdynia NIC???
Ciekawe czy kiedykolwiek szczurek naprawi główną trasę Gdyni czyli Aleja Zwycięstwa za skrzyżowaniem z Wielkopolską w kierunku centrum? Obawiam się że nigdy bo pajac tamtędy nie jeździ
- 4 0
-
2021-04-13 16:49
Wyprowadzić ciężarówki za miasto!
Często jeżdżą przeładowane i niszczą nawierzchnię!
- 1 0
-
2021-04-13 17:08
a kiedy torowisko
od opery bałtyckiej do klinicznej fatalny stan torowiska i ulicy halera
- 1 0
-
2021-04-13 17:25
Weznie dekle z u.m moze najpierw wyremontujcie w 1 kolejnosci zalosne torowisko przy operze baltyckiej
- 2 0
-
2021-04-13 17:50
Osiedla
Czas by był już się zabrać za ulice osiedli, syf kiła i mogiła, nie remontowane od lat!!!
- 2 0
-
2021-04-13 18:33
Zwrotnice
50 lat temu ludzie chodzili po Księżycu , teraz coś wylądowało na Marsie a w Gdańsku żeby zwrotnica odkładała tylko w lewo lub prawo technologia nie do ogarnięcia !
- 16 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.