• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Koniec obaw o podwozia aut? Miasto naprawi torowiska w jezdniach

Szymon Zięba
13 kwietnia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • ul. Opata Jacka Rybińskiego
  • Ul. Mickiewicza
  • ul. Opata Jacka Rybińskiego
  • ul. Chłopska i Kołobrzeska
  • ul. Opata Jacka Rybińskiego
  • ul. Wita Stwosza
  • ul. Wita Stwosza
  • ul. Chłopska i Kołobrzeska
  • ul. Chłopska i Kołobrzeska
  • Ul. Legionów
  • Ul. Mickiewicza

Spękania, ubytki w nawierzchni, większy hałas i drgania składów z jednej strony, obawa przed uszkodzeniem nadwozia czy "urwaniem koła" z drugiej. Miasto dostrzega problem i bierze się za naprawę torowisk. W tym roku koszty planowanych prac utrzymaniowych, napraw i remontów infrastruktury tramwajowej, w tym napraw nawierzchni drogowych w pasie torów tramwajowych, wynoszą ponad 18 mln zł.



Czy zdarzyło ci się uszkodzić auto w koleinach na drogach w Trójmieście?

- Są miejsca w Gdańsku, gdzie osoba, która nie wie, że powinna wcześniej wyhamować, może zaryć podwoziem albo co najmniej zaliczyć niespodziewany "wyskok". Chyba nie muszę mówić, że mniej wprawny kierowca w ten sposób jest narażony na utratę panowania nad samochodem - napisał do naszej redakcji pan Kazimierz z Wrzeszcza.
Czytelnik narzeka na stan torowiska przebiegającego przez jezdnię na wysokości Opery Bałtyckiej.

- Fałdy asfaltu i koleiny - to jakiś dramat. Drugie takie miejsce jest na skrzyżowaniu nieopodal Urzędu Miejskiego w Gdańsku, a pomniejsze ubytki na drogach współużytkowanych z tramwajami mógłbym wyliczać przez pół dnia - denerwuje się nasz czytelnik.
Jak się okazuje, miasto dostrzega problem. Anna Dobrowolska, rzeczniczka Gdańskich Autobusów i Tramwajów, przypomina, że w Gdańsku tramwaje jeżdżą w sumie po 16 tys. metrów bieżących torów wspólnych z jezdnią.

Jak szybko poradzić sobie z dziurami w jezdni? Mieszkaniec radzi



- O stanie nawierzchni drogowych w pasie torów tramwajowych decyduje wiele czynników, dlatego służby GAiT prowadzą stałą obserwację jej stanu. Na tej podstawie realizowane są prace naprawcze w danych miejscach. Co istotne, integralną częścią prac naprawczych nawierzchni są prace naprawcze samego torowiska, które przekładają się na efektywność i trwałość napraw odcinków nawierzchni bezpośrednio przylegających do szyn - podkreśla urzędniczka.

Naprawią tory do końca przyszłego miesiąca



Prace naprawcze torowisk prowadzone są więc w pierwszej kolejności przed naprawą nawierzchni. I tak do końca maja zakończą się naprawy torów:

  • na skrzyżowaniu Wały Jagielońskie - Hucisko;
  • na węźle Piastowskim; na skrzyżowaniu ulic Kościuszki - Legionów;
  • na węźle 3 Maja - Nowe Ogrody;
  • na węźle Mickiewicza - Hallera;
  • na skrzyżowaniu ulic Wały Piastowskie, Łagiewniki, Jana z Kolna; na węźle Opera;
  • na skrzyżowaniu ulic Grunwaldzka - Wojska Polskiego.

Następnie - deklarują urzędnicy - naprawiane będą nawierzchnie w tych miejscach.

Lepszy stan torowisk do października



Asfalt naprawiony będzie także m.in. na węźle Groddecka, na skrzyżowaniu Pomorska - Chłopska, w ul. Pomorskiej, w ulicy Oliwskiej i w ul. Wolności.

- Prace w wymienionych miejscach potrwają do października. Łączny ich koszt to ok. 2,7 mln zł. Niezależnie naprawy prowadzone będą wszędzie tam, gdzie taka potrzeba zaistnieje. Wykonawcą prac naprawczych nawierzchni drogowych w pasie torów tramwajowych jest wyłoniona w przetargu w ubiegłym roku firma WPRD GRAVEL sp. z o.o. - tłumaczy Anna Dobrowolska.

Warsztaty samochodowe. Gdańsk, Gdynia i Sopot



Torowiska wytypowane do naprawy w przyszłości



To jednak nie wszystko. GAiT zapowiada, że w najbliższym czasie zostanie ogłoszony przetarg na wykonawcę napraw przejazdów torowo-drogowych w następujących lokalizacjach:

  • al. Grunwaldzka - Żołnierzy Wyklętych w obu kierunkach;
  • Wały Jagiellońskie - Wały Piastowskie w kier. Oliwy;
  • Grunwaldzka - Miszewskiego; Chłopska - Kołobrzeska kier. Oliwa;
  • Marynarki Polskiej - Swojska; Gdańska - PCK;
  • Gdańska - Emilii Plater;
  • Opata Jacka Rybińskiego w torze w kier. Jelitkowo;
  • Wita Stwosza - Derdowskiego.

Utrzymanie właściwego stanu torowisk oraz nawierzchni drogowych w pasie torów tramwajowych wymagają stałego monitoringu oraz bieżących prac utrzymaniowych, napraw i remontów. Wynika to z codziennej eksploatacji infrastruktury tramwajowej przy dużym obciążeniu ruchem.

Torowiska wymagają napraw



- Jest to proces ciągły. W tym roku koszty planowanych prac utrzymaniowych, napraw bieżących i remontów infrastruktury tramwajowej, w tym napraw nawierzchni drogowych w pasie torów tramwajowych, wynoszą ponad 18 mln zł - podsumowuje Anna Dobrowolska.

Torowisko przy Operze Bałtyckiej. Film z ubiegłego roku.

Opinie (110) 5 zablokowanych

  • Skrzyżowanie 3 Maja i Nowe Ogrody

    A kiedy doczeka się remontu torowisko na skrzyżowaniu 3 Maja i Nowych Ogrodów? Przejazd tamtędy to wstrząs mózgu gwarantowany. Dobrze, że szpital blisko.

    • 2 0

  • Mieszkam w Norwegii w Trondheim

    Gdybyście zobaczyli stan tutejszego torowiska kopary by opadły. Warunki iście ukraińskie

    • 0 1

  • Opinia wyróżniona

    Stosowanie w kółko najtańszego rozwiązania tak się kończy (2)

    Proszę pójść po rozum do głowy i na najbardziej obciążonych torowiskach w jezdni zastosować betonową płytę z wbudowanymi szynami - rozwiązanie droższe ale nie trzeba będzie co 2 lata robić w kółko tego samego na Hucisku, koło Opery, na Mickiewicza i w innych miejscach. Chytry dwa razy płaci - jaki sens ma wydawanie mniejszej kasy wielokrotnie częściej niż zrobienie raz, a porządnie?!

    • 29 1

    • bo w Polsce ludzie albo w ogóle nie zdają sobie sprawy, że mogą ... albo obawiają się kosztów rozprawy

      by każdorazowo pozywać miasto za swój uszkodzony samochód.

      • 0 0

    • Bo tutaj nie chodzi o to żeby zrobić tylko o to żeby ROBIĆ... łatwo się wydaje nieswoje pieniądze tylko z kasy miasta. Poza tym ktoś znajomy musi mieć regularny dopływ gotówki. Przy Parku Oliwskim to już jest całkowity dramat. Poduszkowcem najlepiej się poruszać!

      • 0 0

  • Poprawi Torowiska są uciążliwe dla wszystkich pieszych i innych i powinny byc zlikwidowane całkiem!

    A zastąpić je buspasami dla autobusów ekologicznych i nie bedzie wiecej problemów z nimi!

    • 1 1

  • Mam nadzieje, że PCK w Brzeźnie pójdzie do remontu...Dziura na dziurze, jak w latach 90...

    • 0 0

  • Śmieszne

    bo nawet nowo oddane skrzyżowanie jezdni z torowiskiem- Kartuska - Adamowicza- nie bardzo wyszło drogowcom. Wyprofilowanie cud miód. Polecam każdemu wypróbowanie prawego pasa od Lawendowego w stronę Moreny :)

    • 0 0

  • Mhmm miasto naprawi... na pół roku będzie jako tako wyglądało albo i nie, już to widzę...

    • 0 0

  • drogi dla czołgów

    Każde skrzyżowanie torów tramwajowych wymaga gruntownej przebudowy.Tramwaje skaczą jak pchły na tych skrzyżowaniach,samochody przejeżdżają jak pijane.To nasze Gdańskie atrakcje komunikacyjne.Skrzyżowanie al.Grunwaldzkiej od strony Oliwy na ul. Lewoniewskich przy Żaku nie wiadomo z jakiego powody jest zamknięta.Samochody jadące na Zaspę od strony Oliwy muszą nadrabiać kilka kilometrów chcąc jechać al.Jana Pawła II. Czyż by to było kolejne bezmuzgowie zarządu Dróg w Gdańsku ?

    • 0 0

  • Problem z tym miastem jest taki

    że wszystko jest naprawiane i naprawiane, tylko nie mogą tego naprawić... No ale spółki, spółeczki i firemki same się nie opłacą. Trzeba jakoś kasę z miasta wyprowadzać :)

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane