- 1 Oszukane "30 stopni" w majówkę (17 opinii)
- 2 Co się wydarzyło na lotnisku z piątku na sobotę (339 opinii)
- 3 Miasto nie zgodzi się na budowę 10 bloków w miejsce Alfa Centrum (250 opinii)
- 4 "Majówkowa dyspensa": hit czy kit? (111 opinii)
- 5 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (361 opinii)
- 6 W Oliwie kwitną wiśnie jak w Tokio (65 opinii)
Koniec obaw o podwozia aut? Miasto naprawi torowiska w jezdniach
Spękania, ubytki w nawierzchni, większy hałas i drgania składów z jednej strony, obawa przed uszkodzeniem nadwozia czy "urwaniem koła" z drugiej. Miasto dostrzega problem i bierze się za naprawę torowisk. W tym roku koszty planowanych prac utrzymaniowych, napraw i remontów infrastruktury tramwajowej, w tym napraw nawierzchni drogowych w pasie torów tramwajowych, wynoszą ponad 18 mln zł.
Czytelnik narzeka na stan torowiska przebiegającego przez jezdnię na wysokości Opery Bałtyckiej.
- Fałdy asfaltu i koleiny - to jakiś dramat. Drugie takie miejsce jest na skrzyżowaniu nieopodal Urzędu Miejskiego w Gdańsku, a pomniejsze ubytki na drogach współużytkowanych z tramwajami mógłbym wyliczać przez pół dnia - denerwuje się nasz czytelnik.
Jak się okazuje, miasto dostrzega problem. Anna Dobrowolska, rzeczniczka Gdańskich Autobusów i Tramwajów, przypomina, że w Gdańsku tramwaje jeżdżą w sumie po 16 tys. metrów bieżących torów wspólnych z jezdnią.
Jak szybko poradzić sobie z dziurami w jezdni? Mieszkaniec radzi
- O stanie nawierzchni drogowych w pasie torów tramwajowych decyduje wiele czynników, dlatego służby GAiT prowadzą stałą obserwację jej stanu. Na tej podstawie realizowane są prace naprawcze w danych miejscach. Co istotne, integralną częścią prac naprawczych nawierzchni są prace naprawcze samego torowiska, które przekładają się na efektywność i trwałość napraw odcinków nawierzchni bezpośrednio przylegających do szyn - podkreśla urzędniczka.
Naprawią tory do końca przyszłego miesiąca
Prace naprawcze torowisk prowadzone są więc w pierwszej kolejności przed naprawą nawierzchni. I tak do końca maja zakończą się naprawy torów:
- na skrzyżowaniu Wały Jagielońskie - Hucisko;
- na węźle Piastowskim; na skrzyżowaniu ulic Kościuszki - Legionów;
- na węźle 3 Maja - Nowe Ogrody;
- na węźle Mickiewicza - Hallera;
- na skrzyżowaniu ulic Wały Piastowskie, Łagiewniki, Jana z Kolna; na węźle Opera;
- na skrzyżowaniu ulic Grunwaldzka - Wojska Polskiego.
Następnie - deklarują urzędnicy - naprawiane będą nawierzchnie w tych miejscach.
Lepszy stan torowisk do października
Asfalt naprawiony będzie także m.in. na węźle Groddecka, na skrzyżowaniu Pomorska - Chłopska, w ul. Pomorskiej, w ulicy Oliwskiej i w ul. Wolności.
- Prace w wymienionych miejscach potrwają do października. Łączny ich koszt to ok. 2,7 mln zł. Niezależnie naprawy prowadzone będą wszędzie tam, gdzie taka potrzeba zaistnieje. Wykonawcą prac naprawczych nawierzchni drogowych w pasie torów tramwajowych jest wyłoniona w przetargu w ubiegłym roku firma WPRD GRAVEL sp. z o.o. - tłumaczy Anna Dobrowolska.
Warsztaty samochodowe. Gdańsk, Gdynia i Sopot
Torowiska wytypowane do naprawy w przyszłości
To jednak nie wszystko. GAiT zapowiada, że w najbliższym czasie zostanie ogłoszony przetarg na wykonawcę napraw przejazdów torowo-drogowych w następujących lokalizacjach:
- al. Grunwaldzka - Żołnierzy Wyklętych w obu kierunkach;
- Wały Jagiellońskie - Wały Piastowskie w kier. Oliwy;
- Grunwaldzka - Miszewskiego; Chłopska - Kołobrzeska kier. Oliwa;
- Marynarki Polskiej - Swojska; Gdańska - PCK;
- Gdańska - Emilii Plater;
- Opata Jacka Rybińskiego w torze w kier. Jelitkowo;
- Wita Stwosza - Derdowskiego.
Utrzymanie właściwego stanu torowisk oraz nawierzchni drogowych w pasie torów tramwajowych wymagają stałego monitoringu oraz bieżących prac utrzymaniowych, napraw i remontów. Wynika to z codziennej eksploatacji infrastruktury tramwajowej przy dużym obciążeniu ruchem.
Torowiska wymagają napraw
- Jest to proces ciągły. W tym roku koszty planowanych prac utrzymaniowych, napraw bieżących i remontów infrastruktury tramwajowej, w tym napraw nawierzchni drogowych w pasie torów tramwajowych, wynoszą ponad 18 mln zł - podsumowuje Anna Dobrowolska.
Torowisko przy Operze Bałtyckiej. Film z ubiegłego roku.
Opinie (110) 5 zablokowanych
-
2021-04-13 12:41
Im wolniej się jeździ tym bezpieczniej po co za pieniądze podatników budować tory wyścigowe w mieście? Zwolnij.
- 3 5
-
2021-04-13 12:42
Miasto naprawi za pieniądze podatnika ....
- 6 1
-
2021-04-13 12:42
(1)
Kościuszki/Legionów tam w niedzielę auto uszkodzilam :(
- 5 1
-
2021-04-13 14:47
możesz ubiegać się o naprawę z ubezpieczenia
od zarządcy drogi
- 2 0
-
2021-04-13 12:44
węzeł opera
pełna amatorka z tą naprawą w tym miejscu
- 4 1
-
2021-04-13 12:51
ale łaskawcy
- 5 0
-
2021-04-13 12:53
Opinia wyróżniona
Nawet nowe i remontowane są już w złym stanie
Dziury pojawiły się na Łostowickiej z Kartuską.
Wyboje koszmarne na "gumowych" przejazdach przez Świętokrzyską (nieopodal pętli), a nawet na przejeździe przez Havla w Wilanowską. Telepie tak, że trzeba jechać 5 km/h o ile ktoś dba o samochód i do tego ma inne koła niż balony.- 30 4
-
2021-04-13 12:59
Dzis . jechałem od Witomina do ciapkowa. i....
Tam przy prawym pasie jest ze 2 metry miejsca , aby zrobic bezpieczna droge dla rowerzystów. - dwa metry !!!, (z witomina do ciapkowa ) wcale sie nie dziwie że ludzie zjezdzają rowerami po chodniku (lewa strona ) biorąc pod uwagę to że jest --- miliony dziur i studzienek oraz bardzo wąski pas. ... aż dziwne że nie słyszałem o potrąceniu rowerzysty ..chyba dla tego że nikt nie zjeżdza po ulicy - bo tylko kamikadze w tym miejscu zjeżdza pasem dla autófff. masakra jakas . stan tej drogi - TY co ustalałeś tą drogę i ten wąski paseczek - jechałeś/aś. chodz raz tam na rowerze ? - na 100000% napewno nie !.
- 1 1
-
2021-04-13 13:04
Większą szkodę robią te beznadziejne progi zwlaniajace. (1)
Kiedy ktoś je wyrówna?
- 9 1
-
2021-04-13 13:08
One akurat powinny być zlikwidowane... Są totalnym absurdem!
- 3 1
-
2021-04-13 13:06
Stan dróg jest beznadziejny...
Jedna kwestia to zniszczenia na drogach nowszych i starszych...
Ale największy skandal to jakoś wykonania dróg całkowicie nowych... Pomijam tutaj takie kurioza w stylu kostki brukowej na drogach dla pojazdów mechanicznych... Ale wadliwie wykonanie nawierzchnie, wadliwie wyprofilowane łuki i zakręty, wadliwie wykonane połączenia różnych jezdni/nawierzchni, w tym połączenia nawierzchni z torami tramwajowymi lub połączenia nawierzchni na mostach (np. miedzy przęsłami - wybitny przykład nowiutki most na Wyspę Sobieszewską, gdzie od 1 dnia po odbiorze połączenie pomiędzy przęsłami dobija zawieszenie!).- 3 2
-
2021-04-13 13:08
Brudne smierdzace miasto
- 5 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.