• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Koniec obaw o podwozia aut? Miasto naprawi torowiska w jezdniach

Szymon Zięba
13 kwietnia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • ul. Opata Jacka Rybińskiego
  • Ul. Mickiewicza
  • ul. Opata Jacka Rybińskiego
  • ul. Chłopska i Kołobrzeska
  • ul. Opata Jacka Rybińskiego
  • ul. Wita Stwosza
  • ul. Wita Stwosza
  • ul. Chłopska i Kołobrzeska
  • ul. Chłopska i Kołobrzeska
  • Ul. Legionów
  • Ul. Mickiewicza

Spękania, ubytki w nawierzchni, większy hałas i drgania składów z jednej strony, obawa przed uszkodzeniem nadwozia czy "urwaniem koła" z drugiej. Miasto dostrzega problem i bierze się za naprawę torowisk. W tym roku koszty planowanych prac utrzymaniowych, napraw i remontów infrastruktury tramwajowej, w tym napraw nawierzchni drogowych w pasie torów tramwajowych, wynoszą ponad 18 mln zł.



Czy zdarzyło ci się uszkodzić auto w koleinach na drogach w Trójmieście?

- Są miejsca w Gdańsku, gdzie osoba, która nie wie, że powinna wcześniej wyhamować, może zaryć podwoziem albo co najmniej zaliczyć niespodziewany "wyskok". Chyba nie muszę mówić, że mniej wprawny kierowca w ten sposób jest narażony na utratę panowania nad samochodem - napisał do naszej redakcji pan Kazimierz z Wrzeszcza.
Czytelnik narzeka na stan torowiska przebiegającego przez jezdnię na wysokości Opery Bałtyckiej.

- Fałdy asfaltu i koleiny - to jakiś dramat. Drugie takie miejsce jest na skrzyżowaniu nieopodal Urzędu Miejskiego w Gdańsku, a pomniejsze ubytki na drogach współużytkowanych z tramwajami mógłbym wyliczać przez pół dnia - denerwuje się nasz czytelnik.
Jak się okazuje, miasto dostrzega problem. Anna Dobrowolska, rzeczniczka Gdańskich Autobusów i Tramwajów, przypomina, że w Gdańsku tramwaje jeżdżą w sumie po 16 tys. metrów bieżących torów wspólnych z jezdnią.

Jak szybko poradzić sobie z dziurami w jezdni? Mieszkaniec radzi



- O stanie nawierzchni drogowych w pasie torów tramwajowych decyduje wiele czynników, dlatego służby GAiT prowadzą stałą obserwację jej stanu. Na tej podstawie realizowane są prace naprawcze w danych miejscach. Co istotne, integralną częścią prac naprawczych nawierzchni są prace naprawcze samego torowiska, które przekładają się na efektywność i trwałość napraw odcinków nawierzchni bezpośrednio przylegających do szyn - podkreśla urzędniczka.

Naprawią tory do końca przyszłego miesiąca



Prace naprawcze torowisk prowadzone są więc w pierwszej kolejności przed naprawą nawierzchni. I tak do końca maja zakończą się naprawy torów:

  • na skrzyżowaniu Wały Jagielońskie - Hucisko;
  • na węźle Piastowskim; na skrzyżowaniu ulic Kościuszki - Legionów;
  • na węźle 3 Maja - Nowe Ogrody;
  • na węźle Mickiewicza - Hallera;
  • na skrzyżowaniu ulic Wały Piastowskie, Łagiewniki, Jana z Kolna; na węźle Opera;
  • na skrzyżowaniu ulic Grunwaldzka - Wojska Polskiego.

Następnie - deklarują urzędnicy - naprawiane będą nawierzchnie w tych miejscach.

Lepszy stan torowisk do października



Asfalt naprawiony będzie także m.in. na węźle Groddecka, na skrzyżowaniu Pomorska - Chłopska, w ul. Pomorskiej, w ulicy Oliwskiej i w ul. Wolności.

- Prace w wymienionych miejscach potrwają do października. Łączny ich koszt to ok. 2,7 mln zł. Niezależnie naprawy prowadzone będą wszędzie tam, gdzie taka potrzeba zaistnieje. Wykonawcą prac naprawczych nawierzchni drogowych w pasie torów tramwajowych jest wyłoniona w przetargu w ubiegłym roku firma WPRD GRAVEL sp. z o.o. - tłumaczy Anna Dobrowolska.

Warsztaty samochodowe. Gdańsk, Gdynia i Sopot



Torowiska wytypowane do naprawy w przyszłości



To jednak nie wszystko. GAiT zapowiada, że w najbliższym czasie zostanie ogłoszony przetarg na wykonawcę napraw przejazdów torowo-drogowych w następujących lokalizacjach:

  • al. Grunwaldzka - Żołnierzy Wyklętych w obu kierunkach;
  • Wały Jagiellońskie - Wały Piastowskie w kier. Oliwy;
  • Grunwaldzka - Miszewskiego; Chłopska - Kołobrzeska kier. Oliwa;
  • Marynarki Polskiej - Swojska; Gdańska - PCK;
  • Gdańska - Emilii Plater;
  • Opata Jacka Rybińskiego w torze w kier. Jelitkowo;
  • Wita Stwosza - Derdowskiego.

Utrzymanie właściwego stanu torowisk oraz nawierzchni drogowych w pasie torów tramwajowych wymagają stałego monitoringu oraz bieżących prac utrzymaniowych, napraw i remontów. Wynika to z codziennej eksploatacji infrastruktury tramwajowej przy dużym obciążeniu ruchem.

Torowiska wymagają napraw



- Jest to proces ciągły. W tym roku koszty planowanych prac utrzymaniowych, napraw bieżących i remontów infrastruktury tramwajowej, w tym napraw nawierzchni drogowych w pasie torów tramwajowych, wynoszą ponad 18 mln zł - podsumowuje Anna Dobrowolska.

Torowisko przy Operze Bałtyckiej. Film z ubiegłego roku.

Opinie (110) 5 zablokowanych

  • Im wolniej się jeździ tym bezpieczniej po co za pieniądze podatników budować tory wyścigowe w mieście? Zwolnij.

    • 3 5

  • Miasto naprawi za pieniądze podatnika ....

    • 6 1

  • (1)

    Kościuszki/Legionów tam w niedzielę auto uszkodzilam :(

    • 5 1

    • możesz ubiegać się o naprawę z ubezpieczenia

      od zarządcy drogi

      • 2 0

  • węzeł opera

    pełna amatorka z tą naprawą w tym miejscu

    • 4 1

  • ale łaskawcy

    • 5 0

  • Opinia wyróżniona

    Nawet nowe i remontowane są już w złym stanie

    Dziury pojawiły się na Łostowickiej z Kartuską.
    Wyboje koszmarne na "gumowych" przejazdach przez Świętokrzyską (nieopodal pętli), a nawet na przejeździe przez Havla w Wilanowską. Telepie tak, że trzeba jechać 5 km/h o ile ktoś dba o samochód i do tego ma inne koła niż balony.

    • 30 4

  • Dzis . jechałem od Witomina do ciapkowa. i....

    Tam przy prawym pasie jest ze 2 metry miejsca , aby zrobic bezpieczna droge dla rowerzystów. - dwa metry !!!, (z witomina do ciapkowa ) wcale sie nie dziwie że ludzie zjezdzają rowerami po chodniku (lewa strona ) biorąc pod uwagę to że jest --- miliony dziur i studzienek oraz bardzo wąski pas. ... aż dziwne że nie słyszałem o potrąceniu rowerzysty ..chyba dla tego że nikt nie zjeżdza po ulicy - bo tylko kamikadze w tym miejscu zjeżdza pasem dla autófff. masakra jakas . stan tej drogi - TY co ustalałeś tą drogę i ten wąski paseczek - jechałeś/aś. chodz raz tam na rowerze ? - na 100000% napewno nie !.

    • 1 1

  • Większą szkodę robią te beznadziejne progi zwlaniajace. (1)

    Kiedy ktoś je wyrówna?

    • 9 1

    • One akurat powinny być zlikwidowane... Są totalnym absurdem!

      • 3 1

  • Stan dróg jest beznadziejny...

    Jedna kwestia to zniszczenia na drogach nowszych i starszych...
    Ale największy skandal to jakoś wykonania dróg całkowicie nowych... Pomijam tutaj takie kurioza w stylu kostki brukowej na drogach dla pojazdów mechanicznych... Ale wadliwie wykonanie nawierzchnie, wadliwie wyprofilowane łuki i zakręty, wadliwie wykonane połączenia różnych jezdni/nawierzchni, w tym połączenia nawierzchni z torami tramwajowymi lub połączenia nawierzchni na mostach (np. miedzy przęsłami - wybitny przykład nowiutki most na Wyspę Sobieszewską, gdzie od 1 dnia po odbiorze połączenie pomiędzy przęsłami dobija zawieszenie!).

    • 3 2

  • Brudne smierdzace miasto

    • 5 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane