• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Koniec obaw o podwozia aut? Miasto naprawi torowiska w jezdniach

Szymon Zięba
13 kwietnia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • ul. Opata Jacka Rybińskiego
  • Ul. Mickiewicza
  • ul. Opata Jacka Rybińskiego
  • ul. Chłopska i Kołobrzeska
  • ul. Opata Jacka Rybińskiego
  • ul. Wita Stwosza
  • ul. Wita Stwosza
  • ul. Chłopska i Kołobrzeska
  • ul. Chłopska i Kołobrzeska
  • Ul. Legionów
  • Ul. Mickiewicza

Spękania, ubytki w nawierzchni, większy hałas i drgania składów z jednej strony, obawa przed uszkodzeniem nadwozia czy "urwaniem koła" z drugiej. Miasto dostrzega problem i bierze się za naprawę torowisk. W tym roku koszty planowanych prac utrzymaniowych, napraw i remontów infrastruktury tramwajowej, w tym napraw nawierzchni drogowych w pasie torów tramwajowych, wynoszą ponad 18 mln zł.



Czy zdarzyło ci się uszkodzić auto w koleinach na drogach w Trójmieście?

- Są miejsca w Gdańsku, gdzie osoba, która nie wie, że powinna wcześniej wyhamować, może zaryć podwoziem albo co najmniej zaliczyć niespodziewany "wyskok". Chyba nie muszę mówić, że mniej wprawny kierowca w ten sposób jest narażony na utratę panowania nad samochodem - napisał do naszej redakcji pan Kazimierz z Wrzeszcza.
Czytelnik narzeka na stan torowiska przebiegającego przez jezdnię na wysokości Opery Bałtyckiej.

- Fałdy asfaltu i koleiny - to jakiś dramat. Drugie takie miejsce jest na skrzyżowaniu nieopodal Urzędu Miejskiego w Gdańsku, a pomniejsze ubytki na drogach współużytkowanych z tramwajami mógłbym wyliczać przez pół dnia - denerwuje się nasz czytelnik.
Jak się okazuje, miasto dostrzega problem. Anna Dobrowolska, rzeczniczka Gdańskich Autobusów i Tramwajów, przypomina, że w Gdańsku tramwaje jeżdżą w sumie po 16 tys. metrów bieżących torów wspólnych z jezdnią.

Jak szybko poradzić sobie z dziurami w jezdni? Mieszkaniec radzi



- O stanie nawierzchni drogowych w pasie torów tramwajowych decyduje wiele czynników, dlatego służby GAiT prowadzą stałą obserwację jej stanu. Na tej podstawie realizowane są prace naprawcze w danych miejscach. Co istotne, integralną częścią prac naprawczych nawierzchni są prace naprawcze samego torowiska, które przekładają się na efektywność i trwałość napraw odcinków nawierzchni bezpośrednio przylegających do szyn - podkreśla urzędniczka.

Naprawią tory do końca przyszłego miesiąca



Prace naprawcze torowisk prowadzone są więc w pierwszej kolejności przed naprawą nawierzchni. I tak do końca maja zakończą się naprawy torów:

  • na skrzyżowaniu Wały Jagielońskie - Hucisko;
  • na węźle Piastowskim; na skrzyżowaniu ulic Kościuszki - Legionów;
  • na węźle 3 Maja - Nowe Ogrody;
  • na węźle Mickiewicza - Hallera;
  • na skrzyżowaniu ulic Wały Piastowskie, Łagiewniki, Jana z Kolna; na węźle Opera;
  • na skrzyżowaniu ulic Grunwaldzka - Wojska Polskiego.

Następnie - deklarują urzędnicy - naprawiane będą nawierzchnie w tych miejscach.

Lepszy stan torowisk do października



Asfalt naprawiony będzie także m.in. na węźle Groddecka, na skrzyżowaniu Pomorska - Chłopska, w ul. Pomorskiej, w ulicy Oliwskiej i w ul. Wolności.

- Prace w wymienionych miejscach potrwają do października. Łączny ich koszt to ok. 2,7 mln zł. Niezależnie naprawy prowadzone będą wszędzie tam, gdzie taka potrzeba zaistnieje. Wykonawcą prac naprawczych nawierzchni drogowych w pasie torów tramwajowych jest wyłoniona w przetargu w ubiegłym roku firma WPRD GRAVEL sp. z o.o. - tłumaczy Anna Dobrowolska.

Warsztaty samochodowe. Gdańsk, Gdynia i Sopot



Torowiska wytypowane do naprawy w przyszłości



To jednak nie wszystko. GAiT zapowiada, że w najbliższym czasie zostanie ogłoszony przetarg na wykonawcę napraw przejazdów torowo-drogowych w następujących lokalizacjach:

  • al. Grunwaldzka - Żołnierzy Wyklętych w obu kierunkach;
  • Wały Jagiellońskie - Wały Piastowskie w kier. Oliwy;
  • Grunwaldzka - Miszewskiego; Chłopska - Kołobrzeska kier. Oliwa;
  • Marynarki Polskiej - Swojska; Gdańska - PCK;
  • Gdańska - Emilii Plater;
  • Opata Jacka Rybińskiego w torze w kier. Jelitkowo;
  • Wita Stwosza - Derdowskiego.

Utrzymanie właściwego stanu torowisk oraz nawierzchni drogowych w pasie torów tramwajowych wymagają stałego monitoringu oraz bieżących prac utrzymaniowych, napraw i remontów. Wynika to z codziennej eksploatacji infrastruktury tramwajowej przy dużym obciążeniu ruchem.

Torowiska wymagają napraw



- Jest to proces ciągły. W tym roku koszty planowanych prac utrzymaniowych, napraw bieżących i remontów infrastruktury tramwajowej, w tym napraw nawierzchni drogowych w pasie torów tramwajowych, wynoszą ponad 18 mln zł - podsumowuje Anna Dobrowolska.

Torowisko przy Operze Bałtyckiej. Film z ubiegłego roku.

Opinie (110) 5 zablokowanych

  • Tory przy Operze (1)

    podziwiam zawsze i nikt tego nie widzi

    • 5 1

    • Ale przeciez zalepili smola w grudniu, a po tygodniu plomby wypadly.

      I tak samo naprawia reszte torowisk, bo placi pan, placi pani, a oni chca miec prace, najlepiej wlasnie lekka, czyli trzech pali papierosa, jeden szpadlem przyklepuje smole w dziurze, a zycie sobie plynie.

      • 1 1

  • Hucisko!

    Kierunek Pruszcz przejazd jak na torze motocrossowym.

    • 5 1

  • "fajnie" potraficie pisać

    a kto naprawi przez lata niszczone podwozia naszych aut ? przecież ta akcja się nie uda !!!! , tak naprawdę nigdy się nie udawała !!!!!, to bańka mydlana !!! zdarta płyta nastawiana po tysiąckroć, bo trzeba było co roku dawać ziomkom nowe zlecenie na łatanie tych samych dziur, bo tak trzeba, bo tak to się to tocz, bo tak przepływają pieniądze , które trzeba wydać !!! a nie naprawiać - raz a dobrze!!!! . Nigdy , nikomu nie zależało na tym aby nasze samochody w te dziury nie wpadały . wręcz przeciwnie . czas mija i nic nie zmienia !! łącznie z ludzi !

    • 5 2

  • Stan torowisk oraz dróg w Gdańsku to tragedia (3)

    Jak nie dziury to koleiny, wyrwy itp. jeździ się okropnie. Centrum miasta przy Locie jadąc w stronę Pruszcza jak ta droga wygląda. 3 Świat
    Główne drogi to powinno być jak na stole. Mówicie unia unia a jakoś tu zachodu nie widzę

    • 10 2

    • Gorzej niż 3 świat... (1)

      Takich cudów to w Azerbejdżanie nie ma!!!

      • 4 2

      • Chłopie, wygoogluj sobie stolicę Azerbejdżanu - Baku

        szczęka Ci opadnie jak zobaczysz jakie są tam drogi w porównaniu do Gdańska

        • 1 2

    • Jeżdżąc u nas, mam wrażenie, że mam skopane zawieszenie...

      zmieniłem kilka aut, zmieniłem koła na większy balon...i nadal jeździ się masakrycznie...

      • 4 2

  • Pasy i przejścia pomalować co rok, a nie dziadowskie oszczędności na farbie. Ale co tu się dziwić, to jest właśnie całe PO.

    • 3 1

  • Niech zmienią gumy na beton. (1)

    Te gumowe płyty to są największe wyboje na torowiskach. Tam, gdzie położono prawidłowo beton, jest równiutko.

    • 2 2

    • Beton, który jest wykruszony

      po tygodniu?

      • 1 0

  • Przede wszystkim niech dobry inspektor cały czas patrzy na ręce wykonawcy robót ! (1)

    Te wszystkie przejazdy wyłożone matami gumowymi są spierd.... można sobie tam felgi wygiąć !

    • 5 2

    • Chyba jeżdżę po innym mieście

      bo gumowe przejazdy to jedyne, które wyglądają w miarę bez dwudziestocentymetrowych wyrw w betonie czy innym lepiku, którym obsmarowane są tory

      • 2 0

  • Słowackiego przy Firoga!

    • 1 1

  • A moze...

    Tak wziac sie za usuwanie hald piachu po zimie najpierw?????

    • 0 1

  • wyprowadzić tramwaje za miasto

    to tramwaje są winne tych uszkodzeń. każdy kolejny przejazd tramwaju to kilka milimetrów większa dziura aż się robi wieeeelka dziura

    • 9 27

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane