• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Koniec obaw o podwozia aut? Miasto naprawi torowiska w jezdniach

Szymon Zięba
13 kwietnia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • ul. Opata Jacka Rybińskiego
  • Ul. Mickiewicza
  • ul. Opata Jacka Rybińskiego
  • ul. Chłopska i Kołobrzeska
  • ul. Opata Jacka Rybińskiego
  • ul. Wita Stwosza
  • ul. Wita Stwosza
  • ul. Chłopska i Kołobrzeska
  • ul. Chłopska i Kołobrzeska
  • Ul. Legionów
  • Ul. Mickiewicza

Spękania, ubytki w nawierzchni, większy hałas i drgania składów z jednej strony, obawa przed uszkodzeniem nadwozia czy "urwaniem koła" z drugiej. Miasto dostrzega problem i bierze się za naprawę torowisk. W tym roku koszty planowanych prac utrzymaniowych, napraw i remontów infrastruktury tramwajowej, w tym napraw nawierzchni drogowych w pasie torów tramwajowych, wynoszą ponad 18 mln zł.



Czy zdarzyło ci się uszkodzić auto w koleinach na drogach w Trójmieście?

- Są miejsca w Gdańsku, gdzie osoba, która nie wie, że powinna wcześniej wyhamować, może zaryć podwoziem albo co najmniej zaliczyć niespodziewany "wyskok". Chyba nie muszę mówić, że mniej wprawny kierowca w ten sposób jest narażony na utratę panowania nad samochodem - napisał do naszej redakcji pan Kazimierz z Wrzeszcza.
Czytelnik narzeka na stan torowiska przebiegającego przez jezdnię na wysokości Opery Bałtyckiej.

- Fałdy asfaltu i koleiny - to jakiś dramat. Drugie takie miejsce jest na skrzyżowaniu nieopodal Urzędu Miejskiego w Gdańsku, a pomniejsze ubytki na drogach współużytkowanych z tramwajami mógłbym wyliczać przez pół dnia - denerwuje się nasz czytelnik.
Jak się okazuje, miasto dostrzega problem. Anna Dobrowolska, rzeczniczka Gdańskich Autobusów i Tramwajów, przypomina, że w Gdańsku tramwaje jeżdżą w sumie po 16 tys. metrów bieżących torów wspólnych z jezdnią.

Jak szybko poradzić sobie z dziurami w jezdni? Mieszkaniec radzi



- O stanie nawierzchni drogowych w pasie torów tramwajowych decyduje wiele czynników, dlatego służby GAiT prowadzą stałą obserwację jej stanu. Na tej podstawie realizowane są prace naprawcze w danych miejscach. Co istotne, integralną częścią prac naprawczych nawierzchni są prace naprawcze samego torowiska, które przekładają się na efektywność i trwałość napraw odcinków nawierzchni bezpośrednio przylegających do szyn - podkreśla urzędniczka.

Naprawią tory do końca przyszłego miesiąca



Prace naprawcze torowisk prowadzone są więc w pierwszej kolejności przed naprawą nawierzchni. I tak do końca maja zakończą się naprawy torów:

  • na skrzyżowaniu Wały Jagielońskie - Hucisko;
  • na węźle Piastowskim; na skrzyżowaniu ulic Kościuszki - Legionów;
  • na węźle 3 Maja - Nowe Ogrody;
  • na węźle Mickiewicza - Hallera;
  • na skrzyżowaniu ulic Wały Piastowskie, Łagiewniki, Jana z Kolna; na węźle Opera;
  • na skrzyżowaniu ulic Grunwaldzka - Wojska Polskiego.

Następnie - deklarują urzędnicy - naprawiane będą nawierzchnie w tych miejscach.

Lepszy stan torowisk do października



Asfalt naprawiony będzie także m.in. na węźle Groddecka, na skrzyżowaniu Pomorska - Chłopska, w ul. Pomorskiej, w ulicy Oliwskiej i w ul. Wolności.

- Prace w wymienionych miejscach potrwają do października. Łączny ich koszt to ok. 2,7 mln zł. Niezależnie naprawy prowadzone będą wszędzie tam, gdzie taka potrzeba zaistnieje. Wykonawcą prac naprawczych nawierzchni drogowych w pasie torów tramwajowych jest wyłoniona w przetargu w ubiegłym roku firma WPRD GRAVEL sp. z o.o. - tłumaczy Anna Dobrowolska.

Warsztaty samochodowe. Gdańsk, Gdynia i Sopot



Torowiska wytypowane do naprawy w przyszłości



To jednak nie wszystko. GAiT zapowiada, że w najbliższym czasie zostanie ogłoszony przetarg na wykonawcę napraw przejazdów torowo-drogowych w następujących lokalizacjach:

  • al. Grunwaldzka - Żołnierzy Wyklętych w obu kierunkach;
  • Wały Jagiellońskie - Wały Piastowskie w kier. Oliwy;
  • Grunwaldzka - Miszewskiego; Chłopska - Kołobrzeska kier. Oliwa;
  • Marynarki Polskiej - Swojska; Gdańska - PCK;
  • Gdańska - Emilii Plater;
  • Opata Jacka Rybińskiego w torze w kier. Jelitkowo;
  • Wita Stwosza - Derdowskiego.

Utrzymanie właściwego stanu torowisk oraz nawierzchni drogowych w pasie torów tramwajowych wymagają stałego monitoringu oraz bieżących prac utrzymaniowych, napraw i remontów. Wynika to z codziennej eksploatacji infrastruktury tramwajowej przy dużym obciążeniu ruchem.

Torowiska wymagają napraw



- Jest to proces ciągły. W tym roku koszty planowanych prac utrzymaniowych, napraw bieżących i remontów infrastruktury tramwajowej, w tym napraw nawierzchni drogowych w pasie torów tramwajowych, wynoszą ponad 18 mln zł - podsumowuje Anna Dobrowolska.

Torowisko przy Operze Bałtyckiej. Film z ubiegłego roku.

Opinie (110) 5 zablokowanych

  • Zróbcie mocny beton taki jak w porcie to nie będzie pękał.

    • 8 1

  • A sprzątanie ulic i chodników kiedy? (6)

    • 5 1

    • (4)

      Wcale,czekają na wiatr ze wschodu)

      • 2 2

      • Kretyn (3)

        No inaczej się już tego po prostu nie da nazwać. svencjusz nie wiem ile zarabiasz za te wpisy, ale na początku kwietnia/końcu marca był artykuł o ruszającym sprzątaniu ulic, nawet z dokładnym harmonogramem która kiedy!!!

        • 2 4

        • Masz rację, był artykuł! Ale tylko artykuł. (2)

          A kiedy będzie naprawdę sprzątanie?

          • 3 2

          • Już trwa.. (1)

            Wyjdź na dwór i się przekonaj...

            • 1 1

            • No wyjdź i się przekonaj!

              • 2 0

    • Przecież sprzątają. We Wrzeszczu prawie co noc jeździ zamiatarka

      • 2 1

  • Przestałem się bać

    • 2 0

  • A cała ulica Mickiewicza? (1)

    Na tej ulicy niedawno remontowanej jezdnia przy torach jest w stanie ruiny.

    • 42 3

    • ekpia remontowa, a już na pewno zleceniodawca z UM i inspektor nadzoru

      dostali sowite nagrody!

      • 0 1

  • Hucisko, to całe jest do przebudowy. (1)

    Ten węzeł trzeba zbudować od podstaw, całkowicie zmieniając jego układ.

    • 4 1

    • To prawda

      Na Hucisku trzeba dodać dodatkowy tor do skrętu w Kartuską od strony Dworca, żeby na tym samym cyklu tramwaje mogły pojechać prosto i w prawo. Poza tym oczywiście remont całego skrzyżowania wraz z jezdnią.

      • 0 0

  • Ja bym tak zostawił. Przynajmniej teraz każdy zwalnia przed przejazdem.

    • 4 2

  • Jadąc z Dragana na Cienistą nie da się z normalną prędkością przejechać

    No chyba że służbowym...

    • 4 1

  • a Havla gdzie? Znow Gdansk Poludnie w cieniu, w wyborach nie zapomnimy!

    • 4 2

  • (3)

    A reszta dziur w ulicach ? Mamy jeździć tylko po przejazdach ?

    • 10 4

    • (1)

      Macie jeździć wolno w mieście proste?

      • 1 6

      • Sęk w tym że krzywe.

        • 1 0

    • Tak

      • 1 0

  • Łąkowa dramat

    A wiadomo kiedy naprawią ul. Łąkową od strony Długich Ogrodów?? Przecież to centrum miasta a tam można nawet nogi połamać. Wstyd. Był remont, bo powstało nowe skrzyżowanie z Podwalem, ale widać piniędzy nie wystarczyło na 200m jezdni...

    • 9 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane