• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Koniec z zawracaniem na Trasie W-Z. ZDiZ działa, kierowcy narzekają

Maciej Naskręt
25 marca 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Trasa W-Z w Gdańsku. Tutaj kierowcom często zdarza się zawracać, o czym świadczą ślady kół na pasie zieleni. Trasa W-Z w Gdańsku. Tutaj kierowcom często zdarza się zawracać, o czym świadczą ślady kół na pasie zieleni.

Kierowcy nie będą już mogli zawracać na górnym odcinku Trasy W-Z. Drogowcy zdecydowali, że uniemożliwią przejazd przez trawnik i ustawią tam bariery energochłonne lub wykopią rów. Część kierowców krytykuje ten pomysł.



Czy ZDiZ właściwie postępuje, utrudniając kierowcom przejazd przez pas zieleni?

Drogowcy z gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni chcą pozbyć się kierowców, którzy nagminnie zawracają przez trawnik na górnym odcinku Trasy W-Z w Gdańsku. Do tego typu manewrów dochodzi najczęściej na wysokości zespołu budynków pn. BPH Office Park zobacz na mapie Gdańska, a także Węzła Jabłoniowa zobacz na mapie Gdańska.

W pierwszym przypadku kierowcy skracają sobie po prostu podróż do pracy w obiektach biurowych lub też uruchomionej niedawno stacji paliw Shell. Natomiast na Węźle Jabłoniowa kierowcy zazwyczaj zawracają, by ominąć poranny korek do ul. Łostowickiej.

Kierowców nie odstraszają nawet mandaty. Za przejechanie przez pas zieleni - przekroczenie ciągłej linii - zgodnie z taryfikatorem mandatów kierujący pojazdem może otrzymać mandat w wysokości 250 zł i dodatkowo cztery punkty karne.

- Zależy nam na zapewnieniu bezpieczeństwa tym kierowcom, którzy podróżują Trasą W-Z zgodnie z nakazanym kierunkiem jazdy i często z prędkością 100 km/h, a nawet i większą. Skutki ewentualnego zderzenia mogą być bardzo rozległe - mówi Mieczysław Kotłowski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.

Są dwa pomysły na to, jak uniemożliwić przejazd kierowcom, oba są niedrogie. - Pierwszy zakłada montaż barier energochłonnych, które pochodziłyby z odzysku. Drugie rozwiązanie pochodzi z zachodniej Europy. Jest to wykonanie rowu, w którym niefrasobliwy kierowca utknąłby przy próbie jego przejechania - mówi Kotłowski.

Przeszkoda w pasie zieleni będzie wykonywana sukcesywnie i prawdopodobnie po najbliższych wakacjach.

Część kierowców jest rozczarowana pomysłem drogowców. - Wykonanie barier zmusi nas jedynie do nadkładania drogi i potęgowania korków na najbliższym zjeździe - Węźle Jabłoniowa. Drogowcy, zamiast proponować utrudnienia na drodze, powinni wyznaczyć pas do lewoskrętu lub zawracania - mówi pani Katarzyna, pracownica zespołu budynków pn. BPH Office Park.

- Przejechanie kilkuset metrów dla kierowców nie stanowi problemu. Ponadto przypominam, że Trasa W-Z została zakwalifikowana jako droga główna-zbiorcza, a to oznacza, że nie możemy na niej wprowadzać zmian wedle własnego uznania - nie można budować dodatkowych węzłów i zjazdów - odpowiada naszej czytelniczce dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.

Warto podkreślić na koniec, że kilka miesięcy temu drogowcy z gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni zwiększyli dopuszczalną prędkość na górnym odcinku Trasy W-Z w Gdańsku z 80 na 100 km/h. Zmiana wtedy odbyła się na prośbę mieszkańców.

Miejsca

Opinie (218) 8 zablokowanych

  • Dobra decyzja (15)

    Koniec z łamaniem przepisów.

    • 506 33

    • dobrą decyzją byłoby... (1)

      ...wylanie tych kilkudziesięciu metrów asfaltu i utworzenie pasa do zawracania. Ale nie, lepie je..ać mandaty niech się ..uje nauczą. Typowy polaczek.

      • 1 19

      • Troszkę asfaltu i ograniczyć prędkość do 50 ??

        Wymyśliłeś człowieku bzdurę .

        • 12 0

    • Przydałby się (3)

      Jakis pomysl na skret w lewo do łostowickiej (jadac w strone gdanska), bo zwykle trzeba sie wpychac przed pojazdy jadace szybko na lewym pasie. A w ogole w tym miejscu powinno byc cos na kształt węzła karczemki.

      • 0 8

      • Nie rubmy jaj (2)

        Węzeł ala Karczemki w środku miasta.

        Ja wszystko rozumie,, ale wtedy ten węzeł musiałby mieć 3 poziomy, bo nie ma tyle miejsca co przy obwodnicy. Sama budowa jego kosztowałaby olbrzymie pieniądze, a każdy by i tak stał na światłach 100m dalej.

        • 6 0

        • róbmy....ehh (1)

          • 3 0

          • A może "rupmy"

            • 1 0

    • Tak jest! (2)

      Wszyscy by chcieli, żeby spod domu do pracy prowadziła bezpośrednio autostrada "bo pani Katarzynie tak byłoby wygodniej".
      Czy do tego, za przeproszeniem, ofis parku prowadzi tylko jedna droga z W-Z?

      Ale gdyby w panią Katarzynę przylutował gościu jadący 100 km/h (zakładając, że jechałby przepisowo, co wcale nie jest takie oczywiste) to byłby lament.

      • 149 4

      • (1)

        Cóż, Pani Katarzyna właśnie pośrednio przyznała się do tego, iż Ona i inni pracowanicy office parku nagminnie łamią w tym miejscu prawo przejeżdżając przez ten pas zieleni.

        • 27 1

        • Opinia została zablokowana przez moderatora

    • (1)

      Decyzja prawidłowa, ale ja się pytam czemu dopiero po wakacjach ?
      Cały kwiecień, maj, czerwiec, lipiec i sierpień Szanowna Pani Kasia będzie przecinać pas zieleni i od poniedziałku do piątku przynajmniej raz dziennie będzie powodować zagrożenie dla innych kierujących.
      Pismo, dwa tygodnie na decyzję i już montować te bariery a nie się opierdzielać za biurkiem.

      • 44 1

      • ja mam lepszy pomysl i mozna zaczac kopac fose od jutra

        pogonic wiezniow z cieplych pryczy i cel do roboty, kopac rowy za kromke chleba i szklanke wody

        • 20 0

    • Rów znany był w średniowieczu jako fosa. Proponuje złapanego na wykroczeniu oblać smołą i posypać pierzem. (1)

      ...

      • 40 4

      • fosa + woda + krokodyle ludojady

        tak bym załatwił tych cwaniaczków

        • 11 1

    • przy cmentarzu na łostowicach

      bardzo podobnie robią. Często widziałam jak pan w kapeluszu i nobliwa pani wsiadali do autka i sruuu przez pas zieleni bo zaparkowali oczywiście nie na parkingu tylko na placu wzdłuż trasy w-z

      • 15 1

    • Najbardziej rozczarowani są wąsate i bezzębne Mietki w swoich 15 letnich astrach (obowiązkowo z lampkami LED)

      • 33 3

  • bzdura, to droga szybkiego ruchu a nie ulica miejska

    • 2 1

  • 100 km/godz = tak, barierki = tak

    światła z łostowicką zamiast dwupoziomowego = nie ( za Gierka wykonano juz nasypy, chociaż z punktu widzenia poziomów i naturalnego ukształtowania lepiej było Łostowicką puścić pod AK a nie AK wiaduktem wyżej , jakby przewyższenie nad Kartuska było jeszcze za małe.
    wiadukt chełmski => do remontu i likwidacji STOPów w kierunku do obwodnicy
    węzeł leningradzki czy sankt petersburski do korekty- chociaż to jak raz będzie bardzo trudne
    no i to skrzyzowanie z Otomińską a później zwężenie przed Kokoszkami -
    skrzyżowanie od strony Otomińskiej bez swobodnego prawoskrętu
    a skrzyżowanie z Fabryczną i ... tą obok to prawdziwa żenada. Jak mozna tak głupio rozwiązać proste skrzyżowanie z jedną tylko drogą przy dużej ilości miejsca. Dwa zestawy świateł !!!! Ludzie z UM ogarnijcie się i dajcie przed realizacją do sprawfzenia fachowcom te debilne projekty. Przecież pas w kierunku Gdańska może pozostać bezkolizyjny , prawoskręty bezkolizyjne a dwa skrzyżowania kolizyjne powiązać w jedno kompaktowe . Gdyby nie było kasy na kładkę dla pieszych to światła z możłiwością włączenia zielonego dla pieszych podczas, gdy czerwoen maja kierowcy jadący z Gdańska do Kartuz.

    • 2 0

  • Jestem za technologią z Europy Zachodniej (2)

    zdecydowanie - RÓW

    • 103 10

    • Ale nie wszędzie (1)

      Nasze cwane biurwy z BPH i im podobne zaraz nawiozą se swoich wsi zajumany gdzieś gruz z budowy i piasek robiąc "piękny" przejazd przez ten "zachodni"
      rów. A poza tym, jak znam życie, za kilka lat ten rów zarośnie, oszczędne słoiki zasypią go śmieciami i będzie jeszcze bardziej zachodnio (prawie jak w favelach).

      • 11 1

      • rów

        to mie dzisiaj swędzi

        • 2 0

  • gdzie znaki (2)

    Czy ktos mi powie gdzie znajdują sie znaki zezwalające na 100 km/h? Jeszcze takiego nie widzialem. To jakas sciema a czytam o tym od kilku m-cy

    • 0 3

    • Zasada ogólna. Kiedyś były znaki ograniczajace do 80 km/h,czy jeszcze są się nie wypowiem,bo dawno nie jechałem WZ

      • 0 0

    • Przeczytaj sobie KD i będziesz wiedział z czego wynika taka prędkość.

      • 2 1

  • A może by tak projektować drogi dla ludzi a nie dla dróg? (3)

    Skoro rozwiązania są niepraktyczne a wręcz szkodzące użytkownikom i ruchowi, to nie należy się dziwić że niektórzy stosują rozwiązania niestandardowe.

    Ja akurat nie odważyłabym się na taką brawurę jak skrót przez pasmo zieleni ale ile razy ta droga, której dobrze nie znam, wyniosła mnie hen daleko i nie było jak skorygować trasy, ile się naklęłam, to moje.
    Złośliwość drogowców? Małpia radocha że ktoś rozwiązań nie zna i musiał jechać dziesiątki kilometrów w inną stronę niż chciał?
    Jakież to budyniolandzkie! Jak źle wszystkim, to wszystkim, i oczywiście zawsze winny jest zwykły człowiek.

    • 4 7

    • Pytanie za 100 pkt. Co było pierwsze droga czy biurowiec?

      • 2 0

    • Już wiem, kto cofa albo pod prąd jeździ na autostradach...

      • 6 0

    • "Dziesiątki kilometrów"? Na wuzetce?

      • 2 0

  • tak dla mandatów

    Karać karać i jeszcze raz karać. Sam tam pracuje i dla mnie to nie problem nadłożyć drogi. Tak samo straż miejska powinna kilka razy dziennie wjechać na stację shell. Samochody tak są zaparkowane, że ani chodnik nie ma zachowanej w przepisach szerokości dla pieszych ani pas ruchu nie jest wolny, gdyż zaparkowane auta zmuszają innych do jazdy pod prąd wzdłuż stacji przekraczając tym samym podwójną ciągłą. Co do pasa zieleni proponuje barierkę, którą można w razie potrzeby szybko zdemontować dla pojazdów uprzywilejowanych takich jak karetki.

    • 6 0

  • Koniec wśuństwa (2)

    tego rodzaju manewry co zawracanie na W-Z ,w Gdańsku w niektórych miejscach są obyczajem cwaniaków i półgłówków, ale dobrze by było zastosować w wybranych miejscach przegrody które da się w miarę szybko odtworzyć bo czasem okaże się że w sytuacjach awaryjnych sa niezbędne.

    • 248 7

    • Zgoda.

      Ale a propos półgłówków: wsiuństwa. Koniec wsiuństwa.

      • 0 0

    • Prawda,na naszych drogach wielu to prymitywy bez krzty wyobrażni.

      • 29 1

  • dobra i konieczna decyzja (4)

    bo dla wielu Polaków znaki i ciągłe linie nie mają znaczenia, więc trzeba wydawać dodatkowe pieniądze (nasze), żeby ludzie przestali kombinować. Jak wy chcecie mieć normalne państwo?? dlaczego nie wystarczy np. zakaz wjazdu tylko od razu trzeba bramę stawiać. Polacy ogarnijcie się!!!!

    • 12 0

    • Widzisz, w krajach cywilizowanych monitoruje się ruch (3)

      i jeśli gdzieś, w jakiś sposób ludzie tworzą sami ułatwienia w komunikacji, to nadaje im się legalną formę.

      Tylko u nas szczuje się jednych na drugich a władze umywają ręce, tudzież liczą zyski z mandatów.
      Przecież zawsze znajdą się frustraci i stado baranów, które bezmyślnie przyklaśnie zamiast bronić nas wszystkich czyli i siebie.

      Zatem, k..., stworzyć tam możliwość zawracania!!!

      • 0 13

      • Stworza mozliwośc zawracania i jednocześnie postawią ograniczenie prędkości, bo nawracający stwarza zagrożenie (1)

        I też będziesz pyszczyć kobieto.

        Jak mąż Cię zdradza od 2 lat to też powinnaś mu stworzyć możliwości i ułatwienia?

        • 11 0

        • Jak mąż Cię zdradza od 2 lat to też powinnaś mu stworzyć możliwości i ułatwienia?

          ROTFL!!!

          • 2 0

      • kretynko

        skoro ludzie przebiegają przez obwodnice w Osowej to znaczy ze mamy namalować tam pasy?

        • 13 0

  • Delikatna przebudowa skrzyżowania WZ/Łostowicka (1)

    Na pewno wielu z was irytuję to skrzyżowanie, w szczególności jak kierujemy się od Chełmu/Ujeściska w kierunku albo Moreny w dół lub też w stronę Kokoszek. Wiecznie zawalony lewoskręt !! Strasznie krótki pas oraz czas zielonego światła, skutkuje tym,że kierowy blokują również 1 z środkowych pasów do jazdy na wprost... Mam proste i TANIE rozwiązanie! nie można wybudować 2 pasu do lewoskrętu i zawracania?!? Przepustowość nagle podwoi się a skrzyżowanie nie zrobi się ani trochę bardziej niebezpieczne

    • 10 3

    • Mam jeszcze prostsze i tańsze rozwiązanie.Niech łosie na lewoskrętach zaczną dojeżdżać do poprzedzającego pojazdu,a nie

      • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane