• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Koniec ze skracaniem drogi przy Conradinum. Znika popularny skrót

Krzysztof Koprowski
30 lipca 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
aktualizacja: godz. 18:42 (30 lipca 2020)
Przesuń aby
porównać

W piątek wprowadzona zostanie kolejna zmiana w organizacji ruchu podyktowana chęcią stworzenia ułatwień dla pieszych i rowerzystów - odwrócenie kierunku jazdy na ul. PiramowiczaMapka. W efekcie ulica przestanie pełnić funkcję skrótu z al. Hallera do al. Zwycięstwa. Urzędnicy nie zgodzili się jednak na jeden kierunek na ul. UphagenaMapka i przeniesienie parkowania z chodników na jezdnię, o co wnioskowała lokalna rada dzielnicy.



Aktualizacja godz. 18:42: Urzędnicy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni podjęli decyzję o przesunięciu godziny wprowadzenia zmian. Nowa organizacja będzie obowiązywała od piątku (31 lipca) od godz. 18 - po popołudniowym szczycie komunikacyjnym. Wcześniej zmianę organizacji ruchu planowano wprowadzić ok. godz. 9. Przez cały dzień na ulicy obecna będzie ekipa drogowców, pracująca nad zmianą oznakowania - kierowcy powinni zachować szczególną ostrożność.

Czy nowe projekty organizacji ruchu powinny dopuszczać parkowanie na chodnikach?

W połowie maja władze miasta ogłosiły program zmian w organizacji ruchu, który ma przyczynić się do poprawy komfortu przemieszczania się pieszych i rowerzystów. Bezpośrednią przyczyną był spadek natężenia ruchu spowodowany restrykcjami związanymi z epidemią koronawirusa.

Choć obecnie natężenie ruchu wróciło niemal do stanu przed ogłoszeniem epidemii, urzędnicy postanowili nie wycofywać się z planowanych zmian.

W najbliższy piątek (31 lipca) ok. godz. 9 odwrócony zostanie kierunek ruchu na ul. Piramowicza (droga obok szkoły "Conradinum"). To popularny skrót, który pozwala na przejazd z al. Hallera do al. Zwycięstwa i dalej al. Grunwaldzką z pominięciem skrzyżowania przy Operze BałtyckiejMapka.

Czytaj też:

Zamknięto popularny skrót do Kartuskiej. Objazdowe trasy bez terminów realizacji



Przejazd rowerowy przez ul. Piramowicza, na którym panuje ograniczona wzajemna widoczność, a ponadto rowerzyści muszą jeszcze uważać na barierkę ustawioną przy ciasnym i wąskim łuku. Przejazd rowerowy przez ul. Piramowicza, na którym panuje ograniczona wzajemna widoczność, a ponadto rowerzyści muszą jeszcze uważać na barierkę ustawioną przy ciasnym i wąskim łuku.

Wjazd w ul. Piramowicza od al. Zwycięstwa lub Uphagena



Po zmianach wjazd w ul. Piramowicza będzie możliwy wyłącznie od strony al. Zwycięstwa lub Uphagena, zaś wyjazd tylko na al. Hallera w kierunku Opery Bałtyckiej lub Uphagena w stronę kortów tenisowych. Dwukierunkowo będzie mógł się odbywać natomiast ruch rowerów.

- Do tej pory na skrzyżowaniu ul. Piramowicza - al. Zwycięstwa z powodu ograniczonej widoczności dochodziło do wymuszeń pierwszeństwa przejazdu czy wręcz potrąceń rowerzystów, poruszających się jednym z głównych ciągów rowerowych w naszym mieście, przez kierowców włączających się do ruchu w al. Zwycięstwa - mówi Magdalena Kiljan, rzecznik Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni - Planowane zmiany na ul. Piramowicza przyczynią się do uspokojenia ruchu drogowego w tym rejonie poprzez przywrócenie jej charakteru drogi lokalnej. Dzięki ograniczeniu tranzytu wzrośnie także bezpieczeństwo ruchu w pobliżu szkoły.
Oprócz nowego oznakowania, przez pierwsze dwa tygodnie na skrzyżowaniu Piramowicza - Hallera ustawiona zostanie bariera drogowa, która ma ograniczyć możliwość przejazdu w niewłaściwym kierunku.

  • Parkowanie na chodniku ul. Uphagena bez zachowania 1,5 m dla pieszych i puste wyznaczone płatne miejsca postojowe po lewej.
  • Parkowanie poza Strefą Płatnego Parkowania na ul. Piramowicza.

Rada Dzielnicy: chodniki wolne od aut, parkowanie na jezdni



Nowa organizacja ruchu tylko częściowo spełnia postulaty Rady Dzielnicy Wrzeszcz Górny, która od dawna zabiegała o poprawę bezpieczeństwa w tym rejonie. Zdaniem rady zmiany powinny objąć również ul. Uphagena, na której obecnie parkowanie odbywa się kosztem chodników.

Propozycja rady zakładała wprowadzenie jednego kierunku na ul. Uphagena w stronę ul. Piramowicza z możliwością wyjazdu na al. Zwycięstwa przy jednoczesnym odwróceniu kierunku na pozostałym odcinku. W efekcie możliwy byłby objazd kwartału Uphagena - Piramowicza - Zwycięstwa - Uphagena (np. w poszukiwaniu miejsca postojowego), lecz bez możliwości skrótu Hallera - Zwycięstwa, generujące główny potok ruchu na ul. Piramowicza.

Propozycja organizacji ruchu wysunięta przez Radę Dzielnicy Wrzeszcz Górny. Propozycja organizacji ruchu wysunięta przez Radę Dzielnicy Wrzeszcz Górny.

Urzędnicy: parkowanie na chodnikach z myślą o mieszkańcach



Taka propozycja została jednak odrzucona przez urzędników Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni, którzy tłumaczą utrzymanie ruchu dwukierunkowego i możliwości parkowania na chodnikach ul. Uphagena chęcią "zminimalizowania uciążliwości [nowej organizacji ruchu] dla mieszkańców ul. Uphagena" oraz "sprawną obsługą komunikacyjną".

- Organizacja ruchu zakładająca parkowanie na chodnikach jest nie do przyjęcia. Nie zgadzamy się, by urzędnicy po raz kolejny traktowali pieszych jako obywateli gorszej kategorii i zmuszali ich do poruszania się wąskimi przesmykami wzdłuż ogrodzeń posesji - nie kryje słów krytyki Kamil Pokora, przewodniczący komisji Zagospodarowania Przestrzennego i Inwestycji w RD Wrzeszcz Górny - Obecnie na ul. Uphagena kierowcy omijają Strefę Płatnego Parkowania, więc przeniesienie parkowania z chodników na jezdnię nie zmieni liczby miejsc parkingowych, a dodatkowo uporządkuje sytuację przestrzenną i wymusi wnoszenie opłat za postój, czego nie egzekwuje obecnie Straż Miejska [parkowanie poza liniami SPP w godzinach obowiązywania strefy i bez identyfikatora mieszkańca jest niedozwolone - dop. red.].
Czytaj też:


Wkrótce nowe pasy rowerowe na kilku ulicach



Kolejnymi zmianami w organizacji ruchu po odwróceniu kierunku na ul. Piramowicza, będą;
  • wyznaczenie pasów rowerowych na ul. MyśliwskiejMapka (odc. lokalne centrum handlowe - Andersa) - zakończenie robót planowane ok. 7 sierpnia br.
  • wyznaczenie pasów rowerowych na al. HalleraMapka na końcowym odcinku w Brzeźnie - obecnie prowadzone są rozmowy z Radą Dzielnicy Brzeźno,
  • wprowadzenie ruchu rowerowego w jezdni ulic PlatynowejMapka, 3 MajaMapka, DraganaMapkaWarszawskiejMapka - trwają prace przy wszczęciu procedury przetargowej na wykonawcę projektów.

Zmiana sposobu parkowania na al. Grunwaldzkiej we Wrzeszczu. Zmiana sposobu parkowania na al. Grunwaldzkiej we Wrzeszczu.

Tymczasowe zmiany być może zostaną na stałe



Przypomnijmy, że od połowy maja wprowadzono już następujące zmiany:
  • wyznaczone zostały pasy rowerowe na ul. MatemblewskiejMapka (odc. Potokowa - Waldorffa),
  • przeniesiono parkowania z chodników na czwarty pas tzw. manewrowy z kostki brukowej al. Grunwaldzkiej we WrzeszczuMapka (odc. Klonowa - Dmowskiego, jezdnia w kierunku Śródmieścia),
  • przeniesiono parkowanie z chodników na trzeci pas ruchu al. Grunwaldzkiej w OliwieMapka (odc. Kaprów - Derdowskiego, jezdnia w kierunku Śródmieścia).

- Zmiany te mają charakter pilotażowy i obowiązują do końca wakacji. Jeśli wprowadzone rozwiązania nie wpłyną negatywnie na płynność ruchu, wówczas niewykluczone, że będą one obowiązywać na stałe - informuje rzecznik GZDiZ.
12:34 3 SIERPNIA 20 (aktualizacjaakt. 16:42)

Korek na Hallera (75 opinii)

Korek na Hallera w stronę Opery od Klinicznej. Mamy środek wakacji i i godz. 12...
Korek na Hallera w stronę Opery od Klinicznej. Mamy środek wakacji i i godz. 12...

Miejsca

Opinie (496) ponad 20 zablokowanych

  • Na Myśliwskiej pewnie zrobią drogę rowerową na ulicy? (2)

    Najpierw idioci dają przyzwolenie na zbudowanie tak wąskiej uliczki, a potem same problemy - korki i nie ma gdzie pociągnąć rowerów. masakra co się tu dzieje.

    • 28 5

    • pas ruchu dla rowerów to sie nazywa (1)

      wez sie doucz

      nie ma czegos takiego jak ulica. jest jezdnia.

      nie ma czegos takiego jak droga rowerowa na jezdni. na jezdni są pasy ruchu, a drogi dla rowerów są z definicji poza jezdnią

      • 5 5

      • Nie ma takiego miasta Londyn

        • 1 5

  • Opinia wyróżniona

    Bezsensowny pomysł. (17)

    Bez sensu jest ta zmiana. Dla kierowcy jadącego z kierunku Gdn jest ona w zasadzie bezużyteczna, a tylko on będzie mógł tam wjechać...Będzie mniejszy ruch na Piramowicza a przy operze duże korki. Brawo! Jestem pod wrażeniem. Czy może mi ktoś wytłumaczyć sens tej zmiany?

    • 432 32

    • sens jest taki ze kierofczyki taranowali tam rowerzystow majacych pierwszenstwo (8)

      i zastawiali przejazd jak dzbany

      • 32 91

      • sens jest taki że jowejki nie umieją jeździć i wpadali na samochody na skrzyzowaniu (1)

        • 64 21

        • no jak widać jednak blachosmrody nie ogarnialy

          i dlatego jest zmiana ;)

          • 13 50

      • Bo roferczyk nie może zwolnić przed skrzyżowaniem (3)

        Musi pędzić ile sił w łytkah

        • 65 13

        • Ty zapewne jadąc na pierwszeństwie samochodem zwalniasz (2)

          • 8 22

          • Na jakim pierwszeństwie?! (1)

            Żeby się wypowiadać najpierw należy mieć wiedzę... Pierwszeństwo na przejeździe rowerowym uzyskuje się tak samo jak na przejściu - gdy się na nim znajdujesz. Sytuacja jest inna gdy kierowca skręca poprzecznie przez przejazd rowerowy wtedy faktycznie musi ustąpić pierwszeństwa rowerowi czyli dopiero w obecnej organizacji ruchu.
            Niestety mnóstwo jest u nas użytkowników dróg, którzy nie mają pojęcia o przepisach i jadą jak im wygodnie, a później płacz...

            • 8 2

            • niestety nie masz racji

              Niestety nie masz racji, bo rowerzysta w tym przypadku porusza sie wzdluz drogi z pierwszenstwem, wobec czego ma pierwszenstwo. Ty wyjezdzasz z drogi podporzadkowanej, wobec czego musisz ustapic mu pierwszenstwa.

              • 2 1

      • I teraz rowerzyści będą narażeni na skręcającego w Piramowicza rozpędzonego kierownika (1)

        który w ostatnim momencie zechce tam zjechac...

        • 10 5

        • Trzeba byc i**ota, zeby dac sie tam potracic przez samochod. Skonczonym i**ota, ktoremu nalezy sie bycie potraconym.

          Chodzi mi o organizacje ruchu sprzed i po zmianach. Skonczonym i**ota, powiadam.

          • 2 1

    • (2)

      Ale spokojnie będą mieli mieszkańcy i bezpieczniej !!!!! Nic przyjemnego ciągle uważać na wariatów którzy pędzą ta ulicą bo mu się spieszy.Teraz postoi i przemyśli swoje i**otyczne zachowanie!!!!!

      • 9 44

      • Jacy mieszkańcy?

        Przy samej Piramowicza nie ma ani jednej posesji.

        • 45 5

      • Nikt tam nie pedzil i nikt tam nie mieszka.

        • 0 0

    • sens?: dowalić kierowcom (1)

      • 20 3

      • Skoro nie potrafią jeździć.

        • 4 17

    • Ale za to będzie skrót do Miszewskiego

      • 5 1

    • Ja próbowałem, ale nie mogę. Przepraszam :(

      • 0 0

    • to prawda

      Bez sensu. Przecież Konarskiego też jest "odwrócona" w tę samą stronę i bardzo rzadko używana.

      • 2 0

  • Problem jest jak zwykle, gdzie indziej (2)

    Trzeba nauczać mandatami kierowców, bo problem jest na większości przejazdów.
    A wszędzie kierunku jazdy nie będziemy odwracać.

    • 15 9

    • najgorsi są tacy (1)

      co wjadą na srodek i blokują przejazd. masakra z takim nieudacznikami.
      nie ma i tak jak przejechac bo z przodu ma inny samochod ale on musi byc dwa metry do przodu podjechac. przytulic sie do zderzaka. pieszy sobie przeskoczy rowerzysta teleportuje się. Same bałwany na drodze, a sprobuj takiemu skrzyzowanie przyblokować. Zagryzie na śmierć

      • 10 1

      • Skoro skrzyzowanie jest zablokowane, to masz czekac. Takie prawo.

        • 0 0

  • Problem z postojem aut na chodnikach wynika z pseudooszczędności. (2)

    Prawo dopuszcza pistój na chodniku w określonych warunkach wyłącznie z powodu braku odpowiedniej ilości miejsc postojowych. Planując remonty ulic urzędnicy zamiast zatok postojowych planują szerokie chodniki utrwalając zwyczaj postoju na chodniku i traktując to jako normę bo tak jest po prostu taniej. Mamy więc błędne koło urzędniczej niekompetencji.

    • 33 2

    • (1)

      Gdzie są te szerokie chodniki? :D Może na al. Adamowicza albo Havla??

      • 3 4

      • A ile było artykułów o parkowaniu na wyremontowanym chodniku?

        Poszukaj na Trojmiasto to znajdziesz.

        • 5 1

  • ludzie i decydenci (2)

    niech o tym gdzie kto może i co może na przykłd parkowac decyduja ludzie majacy auta, kierowcy a nie piesi laicy

    • 15 5

    • A ja chciałbym decydować o tym gdzie mogę się załatwić.

      • 2 2

    • Nie bądź bezczelny, pozbawiając sporą

      część podatników bez prawa głosu.

      • 1 3

  • Totalnie poroniony pomysł (6)

    Ten pomysł to jest totalny absurd z kilku powodów:
    1. Spowoduje to potworne korki na skrzyżowaniu przy operze.
    2. Wyjazd z ulicy Trubadurów i Towarowej już teraz nie należy do najłatwiejszych, po wprowadzonych zmianach stanie się arcytrudny dla mniej doświadczonych kierowców, co będzie powodować zatory i wypadki.
    3. Po większych premierach w Multikinie to będzie prawdziwy Armageddon.
    4. Część kierowców jadących w stronę Wrzeszcza będzie jeździć przez stację benzynową Lotosu, co spowoduje blokadę stacji.

    Gratulacje dla urzędników a nam - mieszkańcom ulicy Trubadórów życzę cierpliwości i wytrwałości w próbach wydostania się z własnej ulicy...

    • 60 10

    • Przecież właśnie o to chodzi.

      W Gdańsku im gorzej tym lepiej.

      • 12 1

    • Jak się tak o korki martwicie to zezłomujcie gruchoty. proste.

      • 4 6

    • A (2)

      A mi się wydaje, że od strony opery na stację jest zakaz wjazdu. Czy się mylę?

      • 1 1

      • zakaz jest od strony stacji do opery :)

        • 3 0

      • A mnie sie wydaje, ze jest zakaz najezdzania na linie ciagle, a i tak kazdy radiowoz najezdza na kazdym zakrecie.

        • 0 0

    • Akurat stacje lotosu zaraz PiS sprzeda i kierowcy beda blokowac stacje benzynowa jakiegos wroga Polski.

      • 0 0

  • Studzienki (3)

    Dlaczego w Gdańsku jazda ulicami polega wyłącznie na omijaniu wystających studzienek i wpadaniu w dziury? Dlaczego od lat nic się z tym nie robi? Tragedia. No i wreszcie kiedy poprawią nawierzchnię przy ETC na Legionów/Rzeczpospolitej w Gdańsku po licznych nieudolnych naprawach? Tam asfalt pewnie równano kołem od Żuka.

    • 50 1

    • Gdański ZDiZ ma wylane

      na:
      1. parkowanie na chodnikach (sporadycznie są szumne akcje na niektórych ulicach).
      2. oznakowanie poziome, nawet jak jest, odnowione, tą farbą z marketu z logiem owada.
      3. i właśnie studzienki. Robi się coś z nimi jak jest głębiej niż 10 cm od nawierzchni jezdni, bo łatwiej komuś o odszkodowanie.

      • 3 1

    • To jest jakaś magia polskich dróg

      Które projektuje się w ten sposób, żeby było nasr*ne studzienkami, każda w innym położeniu względem osi jezdni. Serio, w żadnym innym kraju europejskim to tak nie wygląda.

      • 6 1

    • A po co mają coś robić skoro ludzie i tak ich ponownie wybiorą.

      • 2 1

  • A dyć betonu tam panoczki wylejta

    panowie żacy bedom mieli używanie , wżdy z betonu postumenta posadowią a na nim figurkę cudaśną naszej prezydendyny najjaśniejszej

    • 10 3

  • Uzasadnienie jak u Barei

    Rowerzyści dalej jeżdżą w obu kierunkach, a auta od strony Opery skręcają w prawo w Piramowicza by dojechać do Hallera i dalej z powrotem od Opery! Za to mamy potezny korek przy Klinicznej, Operze i Miszewskiego. Gratulacje! Bareja by lepiej nie wymyślił!!!!!!

    • 59 5

  • dlaczego

    chcialem zapytac dlaczego redaktor absolwent m.sielski nie napisal tego artykulu ;)

    • 12 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane