• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Koniec ze skracaniem drogi przy Conradinum. Znika popularny skrót

Krzysztof Koprowski
30 lipca 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
aktualizacja: godz. 18:42 (30 lipca 2020)
Przesuń aby
porównać

W piątek wprowadzona zostanie kolejna zmiana w organizacji ruchu podyktowana chęcią stworzenia ułatwień dla pieszych i rowerzystów - odwrócenie kierunku jazdy na ul. PiramowiczaMapka. W efekcie ulica przestanie pełnić funkcję skrótu z al. Hallera do al. Zwycięstwa. Urzędnicy nie zgodzili się jednak na jeden kierunek na ul. UphagenaMapka i przeniesienie parkowania z chodników na jezdnię, o co wnioskowała lokalna rada dzielnicy.



Aktualizacja godz. 18:42: Urzędnicy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni podjęli decyzję o przesunięciu godziny wprowadzenia zmian. Nowa organizacja będzie obowiązywała od piątku (31 lipca) od godz. 18 - po popołudniowym szczycie komunikacyjnym. Wcześniej zmianę organizacji ruchu planowano wprowadzić ok. godz. 9. Przez cały dzień na ulicy obecna będzie ekipa drogowców, pracująca nad zmianą oznakowania - kierowcy powinni zachować szczególną ostrożność.

Czy nowe projekty organizacji ruchu powinny dopuszczać parkowanie na chodnikach?

W połowie maja władze miasta ogłosiły program zmian w organizacji ruchu, który ma przyczynić się do poprawy komfortu przemieszczania się pieszych i rowerzystów. Bezpośrednią przyczyną był spadek natężenia ruchu spowodowany restrykcjami związanymi z epidemią koronawirusa.

Choć obecnie natężenie ruchu wróciło niemal do stanu przed ogłoszeniem epidemii, urzędnicy postanowili nie wycofywać się z planowanych zmian.

W najbliższy piątek (31 lipca) ok. godz. 9 odwrócony zostanie kierunek ruchu na ul. Piramowicza (droga obok szkoły "Conradinum"). To popularny skrót, który pozwala na przejazd z al. Hallera do al. Zwycięstwa i dalej al. Grunwaldzką z pominięciem skrzyżowania przy Operze BałtyckiejMapka.

Czytaj też:

Zamknięto popularny skrót do Kartuskiej. Objazdowe trasy bez terminów realizacji



Przejazd rowerowy przez ul. Piramowicza, na którym panuje ograniczona wzajemna widoczność, a ponadto rowerzyści muszą jeszcze uważać na barierkę ustawioną przy ciasnym i wąskim łuku. Przejazd rowerowy przez ul. Piramowicza, na którym panuje ograniczona wzajemna widoczność, a ponadto rowerzyści muszą jeszcze uważać na barierkę ustawioną przy ciasnym i wąskim łuku.

Wjazd w ul. Piramowicza od al. Zwycięstwa lub Uphagena



Po zmianach wjazd w ul. Piramowicza będzie możliwy wyłącznie od strony al. Zwycięstwa lub Uphagena, zaś wyjazd tylko na al. Hallera w kierunku Opery Bałtyckiej lub Uphagena w stronę kortów tenisowych. Dwukierunkowo będzie mógł się odbywać natomiast ruch rowerów.

- Do tej pory na skrzyżowaniu ul. Piramowicza - al. Zwycięstwa z powodu ograniczonej widoczności dochodziło do wymuszeń pierwszeństwa przejazdu czy wręcz potrąceń rowerzystów, poruszających się jednym z głównych ciągów rowerowych w naszym mieście, przez kierowców włączających się do ruchu w al. Zwycięstwa - mówi Magdalena Kiljan, rzecznik Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni - Planowane zmiany na ul. Piramowicza przyczynią się do uspokojenia ruchu drogowego w tym rejonie poprzez przywrócenie jej charakteru drogi lokalnej. Dzięki ograniczeniu tranzytu wzrośnie także bezpieczeństwo ruchu w pobliżu szkoły.
Oprócz nowego oznakowania, przez pierwsze dwa tygodnie na skrzyżowaniu Piramowicza - Hallera ustawiona zostanie bariera drogowa, która ma ograniczyć możliwość przejazdu w niewłaściwym kierunku.

  • Parkowanie na chodniku ul. Uphagena bez zachowania 1,5 m dla pieszych i puste wyznaczone płatne miejsca postojowe po lewej.
  • Parkowanie poza Strefą Płatnego Parkowania na ul. Piramowicza.

Rada Dzielnicy: chodniki wolne od aut, parkowanie na jezdni



Nowa organizacja ruchu tylko częściowo spełnia postulaty Rady Dzielnicy Wrzeszcz Górny, która od dawna zabiegała o poprawę bezpieczeństwa w tym rejonie. Zdaniem rady zmiany powinny objąć również ul. Uphagena, na której obecnie parkowanie odbywa się kosztem chodników.

Propozycja rady zakładała wprowadzenie jednego kierunku na ul. Uphagena w stronę ul. Piramowicza z możliwością wyjazdu na al. Zwycięstwa przy jednoczesnym odwróceniu kierunku na pozostałym odcinku. W efekcie możliwy byłby objazd kwartału Uphagena - Piramowicza - Zwycięstwa - Uphagena (np. w poszukiwaniu miejsca postojowego), lecz bez możliwości skrótu Hallera - Zwycięstwa, generujące główny potok ruchu na ul. Piramowicza.

Propozycja organizacji ruchu wysunięta przez Radę Dzielnicy Wrzeszcz Górny. Propozycja organizacji ruchu wysunięta przez Radę Dzielnicy Wrzeszcz Górny.

Urzędnicy: parkowanie na chodnikach z myślą o mieszkańcach



Taka propozycja została jednak odrzucona przez urzędników Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni, którzy tłumaczą utrzymanie ruchu dwukierunkowego i możliwości parkowania na chodnikach ul. Uphagena chęcią "zminimalizowania uciążliwości [nowej organizacji ruchu] dla mieszkańców ul. Uphagena" oraz "sprawną obsługą komunikacyjną".

- Organizacja ruchu zakładająca parkowanie na chodnikach jest nie do przyjęcia. Nie zgadzamy się, by urzędnicy po raz kolejny traktowali pieszych jako obywateli gorszej kategorii i zmuszali ich do poruszania się wąskimi przesmykami wzdłuż ogrodzeń posesji - nie kryje słów krytyki Kamil Pokora, przewodniczący komisji Zagospodarowania Przestrzennego i Inwestycji w RD Wrzeszcz Górny - Obecnie na ul. Uphagena kierowcy omijają Strefę Płatnego Parkowania, więc przeniesienie parkowania z chodników na jezdnię nie zmieni liczby miejsc parkingowych, a dodatkowo uporządkuje sytuację przestrzenną i wymusi wnoszenie opłat za postój, czego nie egzekwuje obecnie Straż Miejska [parkowanie poza liniami SPP w godzinach obowiązywania strefy i bez identyfikatora mieszkańca jest niedozwolone - dop. red.].
Czytaj też:


Wkrótce nowe pasy rowerowe na kilku ulicach



Kolejnymi zmianami w organizacji ruchu po odwróceniu kierunku na ul. Piramowicza, będą;
  • wyznaczenie pasów rowerowych na ul. MyśliwskiejMapka (odc. lokalne centrum handlowe - Andersa) - zakończenie robót planowane ok. 7 sierpnia br.
  • wyznaczenie pasów rowerowych na al. HalleraMapka na końcowym odcinku w Brzeźnie - obecnie prowadzone są rozmowy z Radą Dzielnicy Brzeźno,
  • wprowadzenie ruchu rowerowego w jezdni ulic PlatynowejMapka, 3 MajaMapka, DraganaMapkaWarszawskiejMapka - trwają prace przy wszczęciu procedury przetargowej na wykonawcę projektów.

Zmiana sposobu parkowania na al. Grunwaldzkiej we Wrzeszczu. Zmiana sposobu parkowania na al. Grunwaldzkiej we Wrzeszczu.

Tymczasowe zmiany być może zostaną na stałe



Przypomnijmy, że od połowy maja wprowadzono już następujące zmiany:
  • wyznaczone zostały pasy rowerowe na ul. MatemblewskiejMapka (odc. Potokowa - Waldorffa),
  • przeniesiono parkowania z chodników na czwarty pas tzw. manewrowy z kostki brukowej al. Grunwaldzkiej we WrzeszczuMapka (odc. Klonowa - Dmowskiego, jezdnia w kierunku Śródmieścia),
  • przeniesiono parkowanie z chodników na trzeci pas ruchu al. Grunwaldzkiej w OliwieMapka (odc. Kaprów - Derdowskiego, jezdnia w kierunku Śródmieścia).

- Zmiany te mają charakter pilotażowy i obowiązują do końca wakacji. Jeśli wprowadzone rozwiązania nie wpłyną negatywnie na płynność ruchu, wówczas niewykluczone, że będą one obowiązywać na stałe - informuje rzecznik GZDiZ.
12:34 3 SIERPNIA 20 (aktualizacjaakt. 16:42)

Korek na Hallera (75 opinii)

Korek na Hallera w stronę Opery od Klinicznej. Mamy środek wakacji i i godz. 12...
Korek na Hallera w stronę Opery od Klinicznej. Mamy środek wakacji i i godz. 12...

Miejsca

Opinie (496) ponad 20 zablokowanych

  • ok wszystko dobrze w takim razie proszę na powrót zmienić kierunek na ul. Stanisława Konarskiego (1)

    • 11 2

    • Jedna i druga zmiana była bez sensu, ale jak głosowaliście , Gdańszczanie tak macie i przy okazji wszyscy goście, pytający: co za d**ile u was rządzą?

      • 2 0

  • Z podpisu pod zdjeciem: (3)

    "a ponadto rowerzyści muszą jeszcze uważać na barierkę ustawioną przy ciasnym i wąskim łuku"
    Roweroza to już nie choroba. To religia. Jej wyznawcy są zdania, że rowerzysta na nic nie musi uważać.

    • 25 3

    • Ja więc proponuje tą barierkę przesunąć na środek jezdni skoro to żaden problem./ (2)

      Samochodoze też się lecze

      • 1 7

      • Misiu, to jest skrzyżowanie.

        To są miejsca, w których się zwalnia. Przejechałem rowerem niemało, i taka bariera dla normalnego na ciele i umyśle rowerzysty to nie problem.

        • 3 0

      • leczy

        • 0 1

  • Gdzie rozum

    Skrót który istniał od niepamiętnych czasów częściej wykorzystywany jak zrobili jeden kierunek przy akademikach i nie dojedziesz z Halera do Miszewskiego , rada dzielnicy chciała zrobić jeden kierunek na Uphagena, a teraz żeby dojechać do szkoły będzie trzeba przejeżdżać przez Uphagena chyba nie tak miało to wyglądać !!!

    • 2 0

  • Piramowicza (3)

    Czy bedzie mozna skrecac w lewo w Hallera?

    • 6 2

    • NIE

      Wystarczy przeczytać "zaś wyjazd tylko na al. Hallera w kierunku Opery Bałtyckiej"

      • 1 0

    • Nie

      • 1 0

    • Slyszalem ze maja tam swiatla zrobic z zielona strzalka w lewo

      • 0 3

  • Wystarczy przesiąść się na rower....

    Wystarczy przesiąść się na rower i wszelkie problemy prysną!
    To jest naprawdę takie nieskomplikowane

    • 1 9

  • Jeżdżę tamtędy i samochodem, i na rowerze. (2)

    Czyli znam bardzo dobrze to miejsce i mówię wprost - ten pomysł jest głupi.

    • 19 2

    • typowy tekst oparty wyłącznie na emocjach (1)

      Gdzie argumenty? Nie zaszczepię się, bo nie.

      • 1 5

      • Typowy wpis nolajfa żyjącego z jedzenia podawanego przez mamusię.

        Ja tam bywam codziennie. Moja droga do pracy.

        • 1 0

  • Zamknęli

    Wyspiańskiego-Hallera nieprzejezdne! Gratulacje za pomysł!

    • 5 0

  • Gdansk miasto przyjazne samochodozie

    • 0 1

  • (25)

    Po prostu za dużo aut,za mało parkingów a jeśli są to horrendalnie drogie.Potrzebne są 20-30 piętrowe parkingi na obrzeżach a z nich na piechotkę zwiedzać hanzeatycką perłę.Przeniesienie parkingów...na pas jezdni...przecież to wiadomo że...zwiększą się i tak już gigantyczne korki.Jeżeli deweloper stawia punktowiec na 50 mieszkań,niechay zapewni 250 miejsc parkingowych.A nie nabudują tych loftów,drogi wąziutkie,parkingów jak na lekarstwo i potem zdziwienie...nie wiem czy wszyscy inżynierowie powyjeżdżali?

    • 148 57

    • (4)

      Ustawowy obowiązek to zbudowanie 1,2 x ilość mieszkań i tyle zawsze jest miejsc parkingowych. Osobną sprawą to, że nie trzeba takiego miejsca kupować i można auto stawiać w przestrzeni publicznej. Do każdego mieszkania powinno z "urzędu" przynależeć piwnica i miejsce parkingowe. Tyle w temacie

      • 2 3

      • Co byś jeszcze za darmo chciał? (1)

        Paliwo? Części zamienne to swojego blachosmroda? No mów, śmiało.

        • 4 6

        • Ja nic nie chcę za darmo. Takie miejsce postojowe podnosi przecież wartość nieruchomości i o tyle były by droższe mieszkania. Teraz możesz kupić samo mieszkanie bez miejsca parkingowego, które to sobie zrobisz na terenie zielonym czy innym do tego nie przeznaczonym i myślisz że wszystkich wyrolowałeś, ale mam nadzieję przyjdzie taki dzień, że holowniki będą jeździć 24/7 i odholowywać takich cwaniaków.

          • 2 0

      • komuna wrociła? (1)

        w interesie miasta jak i developera jest aby miejsc było jak najmniej. To oznacza mniej samochodow, mniej dróg, mniej smrodu, hałasu.....

        • 3 5

        • Guzik prawda.

          To oznacza więcej zastawionych miejsc zielonych i chodników.
          Nie wiem czy zauważyłeś ale ludzie obecnie są bardziej mobilni niż 35 lat temu. Nie wszystkim wystarczy upośledzona komunikacja miejska!

          • 6 2

    • To nie nasza wina (4)

      Durne rozwiązania które sukcesywnie korkują Gdańsk to nie wina projektantów.
      Winą należy obarczyć DRMiG oraz Działu Inżynierii Ruchu ZDiZ które zamiast poprawiać infrastrukturę drogową oraz organizację ruchu robią coś zupełnie przeciwnego. Jestem ze powstawaniem nowy ścieżek rowerowych, ciągów pieszych oraz miejsc wypoczynku, jednak nie może się to odbywać kosztem upośledzenia ruchu drogowego! Proszę spojrzeć choćby na takie świeżo zakończone prace jak ul. Trakt Konny, przejścia naziemne na ul. Podwale (pomimo działających tuneli oraz wind dla niepełnosprawnych) oraz dziwne zawężenia z 3 do dwóch pasów, taka perełka jest także planowana przy Locie :) Projektanci oraz specjaliści od inżynierii ruchu drogowego mają najlepsze intencje, jednak ich pomysły zderzają się z betonem w wyżej wymienionych instytucjach i mamy co widać.
      Pozdrawiam wszystkich kierowców.

      • 13 7

      • głównym źródłem upośledzenia ruchu drogowego jest nadmiar samochodów

        to właśnie nadmierna skłonność do korzystania z samochodów jest głównym źródłem uciążliwości kierowców - mieszkańców większości miast świata. Szczodre oferowanie miejsc do darmowego parkowania i budowa pseudo bezkolizyjnych połączeń drogowych nic tutaj nie poprawi. Bez wyraźnego postawienia na poprawę warunków korzystania z alternatyw samochodu będziemy mieli coraz niższą jakość życia w Gdańsku i całym Trójmieście.

        • 0 1

      • (1)

        Wasza tj.Nasza. Gdyby wszyscy kierowcy stosowali się do organizacji ruchu byłoby ok. Taka trzeba ciągle walczyć z butą i hamstwem. U mnie pod samym domem jest tzw. uspokojony ruch (strefa 30) zwykła droga o charakterze lokalnym. Wszyscy popierniczają przynajmniej z 60km/h choć od czasu do czasu przeleci jeden z drugim blisko setki. Chcąc przejść na drugą stronę trzeba czekać po kilka minut lub po prostu wejść na ulicę i słuchać wspaniałego pisku opon. Nie ma w zasadzie znaczenia jakie są okoliczności ruchu, może być nawet korek to jeden z drugim podjeżdża pod poprzedzający samochód, że ledwo przechodzisz, z dzieckiem za rękę zapomnij.

        • 5 5

        • To gdzie ty mieszkasz - na obwodnicy w godzinach szczytu?

          • 3 1

      • Dokładnie, bardziej bezsensownych rozwiązań już chyba nie da się zrobić jak te zwężki i przejścia dla pieszych na Podwalu + lewoskręt w Chmielną i ten na przeciwko Łąkowej, kto to w ogóle wydał na to zgodę...Tragedia...

        • 7 4

    • nadmiar aut wynika m.in. ze szczodrego oferowania miejsc do parkowania samochodów

      bałakanie Svena dowodzi, że cierpi na zaawansowaną samochodozę.

      • 0 3

    • Zapewnia płatne miejsca parkingowe (2)

      Ależ deweloper zapewnia miejsca parkingowe, o to chodzi że miejsc parkingowych jest wystarczająco dużo tylko, że jedno kosztuje przykładowo 30k czyli jest w cenie dobrze urządzonej łazienki więc nikt się na nie nie decyduje. I stąd się bierze parkowanie na trawnikach, chodnikach, jezdni gdzie popadnie w pobliżu nowej deweloperki.

      • 11 7

      • I dlatego kupując mieszkania zawsze brałem o jedno miejsce parkingowe/garażowe więcej niż aut w domu, żeby był zapas lub dla odwiedzającego znajomego.

        • 4 3

      • I tu powinna wparować Straż Miejska

        Jakby przed zakupem wiedzieli, że jak nie kupią miejsca, to nie będą mogli mieć samochodu, to by się zastanowili.

        • 13 4

    • za duzo to jest ludzi w Gdansku obecnie (7)

      i stad ten brak miejsc.

      • 11 7

      • Za dużo jest dopuszczonych do ruchu samochodów. (5)

        Jak zamiast jednego, w miarę nowego bardziej opłaca się kupić dwa gruzy i jeździć jednym, jak drugi stoi u mechanika, to mamy efekty.

        • 7 17

        • to tez prawda (2)

          wystarczy dac limit. dwa na gospodarstwo.

          • 2 7

          • To jeszcze nie ChRL żeby limity nakładali. (1)

            • 8 2

            • Z naciskiem na "jeszcze".

              • 4 2

        • a co to za różnica dla natężenia ruchu czy jeździ się jednym czy dwoma samochodami na zmianę? jak stoi u mechanika to nie jeździ ...

          • 7 4

        • zaraz zaraz

          Ale jak stoi u mechanika,to nie ma go na ulicy.Wszystko OK .

          • 10 3

      • Rozpylić koronawirusa

        to się polepszy z miejscami parkingowymi, jakieś priorytety muszą być.

        • 9 2

    • to co bawimy się w kasowanie?no to ciach

      • 3 1

    • Tylko 250 miejsc na 50 lokali mieszkalnych?

      Ja z żoną, synem i córką mamy każdy po 2 samochody plus jeden kamper na wakacje więc to za mało bo potrzebuję 9 miejsc. A gdzie zaparkują goście jak Grażynka będzie obchodzić imieniny? Proponuje z zabezpieczeniem na przyszłość po minimum 15 miejsc na jedno mieszkanie, nawet na kawalerkę. Wtedy przez jakiś czas nawet będzie sobie można wybierać gdzie zaparkować, taki będzie luksus.

      • 20 8

    • Następny czopek któremu się wydaje, że miejsce parkingowe kupił w pakiecie z autem.

      • 12 2

  • Sprawdzić

    Niech mądry urzędnik miejski przyjedzie i zobaczy jak teraz to wyglada. Samochody zamiast jechać stoją. Gratuluje pomysłu urzędniczym i**otom.

    • 6 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane