• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kontrola miejskich autobusów. Co czwarty z usterką

Maciej Korolczuk
9 listopada 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
O działaniach inspektorów WITD poinformowali w piątek nasi czytelnicy. O działaniach inspektorów WITD poinformowali w piątek nasi czytelnicy.

Inspekcja Transportu Drogowego skontrolowała ponad 30 autobusów komunikacji miejskiej w Gdańsku. Niemal co czwarty z nich posiadał poważne usterki, m.in. skrzyni biegów, układu chłodzenia czy wycieki oleju silnikowego. Zatrzymano osiem dowodów rejestracyjnych, a w przypadku dwóch pojazdów wydano nakaz zjazdu do zajezdni. Pozytywnie wypadła za to kontrola ogumienia. Według inspektorów autobusy są właściwie przygotowane do nadchodzącej zimy.



Czy zgłaszałe(a)ś kiedykolwiek potrzebę kontroli technicznej autobusu?

Inspektorzy pojawili się na trzech pętlach autobusowych (we Wrzeszczu, Oliwie i Nowym Porcie) w piątek rano. Kontrola potrwała cztery godziny i dotyczyła głównie stanu technicznego pojazdów komunikacji miejskiej. Jak informuje GITD, działania prowadzone były w trybie "akcyjnej kontroli uproszczonej", co oznacza skrócenie czasu trwania inspekcji pojazdu do niezbędnego minimum, tak aby nie powodować zakłóceń w kursowaniu autobusów.

- W wyniku prowadzonych działań, inspekcji poddane zostały 33 autobusy - informuje GITD w Gdańsku na swojej stronie internetowej. - W ośmiu przypadkach kontrole wykazały nieprawidłowości dotyczące stanu technicznego. Z powodu stwierdzonych usterek zatrzymano w systemie Centralnej Ewidencji Pojazdów (CEP) dowody rejestracyjne tych autobusów. Dodatkowo w dwóch z ośmiu przypadków nie zezwolono na dalsze prowadzenie przewozów na linii, wydając kierowcom nakaz zjazdu do miejsca garażowania lub serwisowania pojazdów, celem niezwłocznego usunięcia usterek.
  • Kontrole przeprowadzono w 33 autobusach. W co czwartym stwierdzono nieprawidłowości, m.in. wycieki płynów eksploatacyjnych.

Jak czytamy, we wszystkich przypadkach stwierdzono naruszenie przepisów dotyczących ochrony środowiska poprzez wycieki płynów eksploatacyjnych z silnika lub połączenia silnika ze skrzynią biegów. W dwóch przypadkach nieszczelności i związane z tym wycieki stwierdzono w układach chłodzenia silnika. W jednym przypadku inspektorzy stwierdzili niesprawne zawory bezpieczeństwa systemu awaryjnego otwierania drzwi bocznych (w każdych z trzech drzwi).

- Niemal 25 proc. skontrolowanego taboru posiadało usterki zaliczane do kategorii "poważne". Dwa autobusy wyłączono z obsługi linii. Pozytywnym jest to, iż w żadnym z kontrowanych autobusów nie stwierdzono usterek niebezpiecznych, które stwarzałyby bezpośrednie zagrożenie dla bezpieczeństwa w ruchu drogowym oraz bezpieczeństwa pasażerów. Inspektorzy zwracali także baczną uwagę na stan ogumienia autobusów. Przekazane przez kontrolerów wnioski wskazują, że w tym zakresie tabor przewoźników jest dobrze przygotowany do nadchodzącego okresu zimowego, gdzie stan ogumienia w przypadku występującej śliskości nawierzchni będzie jednym z głównych czynników warunkujących bezpieczeństwo przewozów - podkreślają inspektorzy.

Kontrole autokarów



Potrzebę kontroli autokaru można zgłaszać do Pomorskiego Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego faksem na nr 58 524 12 92, e-mail: sekretariat@witd.gdansk.pl lub za pomocą formularza kontaktowego na stronie internetowej: www.witd.gdansk.pl

Z uwagi na konieczność zaplanowania kontroli ITD apeluje, aby zgłoszenia były wysyłane z co najmniej siedmiodniowym wyprzedzeniem. Zgłoszenie powinno zawierać miejsce, datę i godzinę wyjazdu oraz numer kontaktowy. Kontrole realizują również właściwi miejscowo policjanci Wydziału Ruchu Drogowego po wcześniejszym telefonicznym uzgodnieniu.

Ponadto autobus można sprawdzić we własnym zakresie na internetowych stronach Ministerstwa Cyfryzacji poprzez e-usługę "Bezpieczny Autobus". Na podstawie danych z Centralnej Ewidencji Pojazdów uzyskamy informację, czy autokar ma ważne badanie techniczne oraz ubezpieczenie OC i czy jest dopuszczony do ruchu. Aby uzyskać dostęp do informacji o autokarze na stronie serwisu www.bezpiecznyautobus.gov.pl, należy podać jego numer rejestracyjny.

Opinie (224) ponad 20 zablokowanych

  • (1)

    Wielka afera o drobne zapocenia

    • 24 16

    • SAM jesteś

      '' zapocony ''

      • 0 2

  • (2)

    Przecież te autobusy nawet na warsztat nie wyjadą. Gait posiada własną stację kontroli i wszystko jasne.

    • 44 6

    • to przyjedz na stacje zobaczysz jak tzepia auta i autobusy

      • 1 1

    • koles nie chciał byś wjechać na tą stacje bo przejście twoich badań stało by pod wielkim znakiem zapytania ha ha na mieście to bajka

      • 0 1

  • Gdańsk (1)

    To prawdziwe retro to co w Gdyni idzie na złom to jeszcze spokojnie hula w Gdańsku.Do niedawna tam jeszcze śmigały Ikarusy.

    • 24 18

    • Ikarusów 10 lat nie ma. Potrenuj swoją inteligencję Tomaszu i weź lecytynę na pamięć.

      • 20 0

  • Kiedy kontrola tramwajów?

    Też będzie wesoło.

    • 40 4

  • Wreszcie pasażerowie (1)

    Dowiedzieli się prawdy.

    • 21 8

    • że autobusy są niezniszczalne

      i się nie zużywają

      • 3 2

  • (2)

    Nie każdy ma tyle szczęścia co inspektorzy że państwo kupuje im nowiutkie wyposażone drogie Busy. Pamiętam jak w Polsce brakowało na paliwo do radiowozów. A teraz są święci od papieża.

    • 17 9

    • Zarabiają na siebie

      • 1 1

    • Głupi komentarz

      Co ma piernik do wiatraka (świętsi jeżeli już)

      • 4 3

  • Najwieksza usterka tych autobusów (3)

    To ich kierowcy.....

    • 14 41

    • Zostan kierowca i pokaz co potrafisz

      • 4 4

    • tu warto zaprotestować

      Autobusami prawie nie jeżdżę, prawie wyłącznie rowerem i trochę samochodem i ciut SKM.

      Ale jako rowerzysta mogę być dumny z kierowców naszych autobusów. Nie dociskają do krawężnika, wyprzedzają z prawidłowym odstępem, zachowują się przewidywalnie, lepiej niż w Gdyni, a bez porownania lepiej niż np. w Warszawie.

      Więc mój szacun dla nich. lekko nie mają, Te wielkie "krówska" nie są zrywne, a są szersze niż TIR. Kierowcy nie mają łatwo, a dają radę OK.

      • 8 1

    • Największą usterką jest twój mózg.

      • 2 1

  • Kto z GAiT poniesie konsekwencje? (1)

    • 27 4

    • Jak zawsze kierowcy, bo któż by inny

      W tym zakładzie jedynymi winnymi zawsze byli kierowcy którzy odpowiadali i nadal odpowiadają za błędy zaplecza i kierownictwa. Tacy chłopcy do bicia.

      • 22 1

  • Na fot.4 i 5 widzimy (1)

    zawilgocenie na połączeniu pompy wspomagania układu kierowniczego-z przewodem ws. ciśnienia..
    W tym miejscu często dochodzi do takiego zjawiska nawet w fabrycznie nowych autobusach.
    A na fot.1-widać nie wycieki, a raczej stare ślady po rozlaniu oleju silnikowego przy dolewkach itp. Ale mi usterki...Co drugi TIR wpadający z Polski i nie tylko do Trójmiasta jest nie w lepszym stanie...Często z "odmy" wali oparami oleju silnikowego ze spalinami(kompresja)...

    • 28 10

    • Koleszko

      Nie wszystkie usterki pokazano na zdjęciach. Chyba nie jesteś na tyle naiwny że ktoś odesłał autobus do zajezdni za te zawilgocenia koło korka...

      • 3 1

  • (1)

    Skontrolujcie poniemieckie strucle tramwajowe. Codziennie jakas awaria strucla i codziennie spoznienie do pracy.

    • 26 5

    • strudle, jak niemieckie to strudle chyba

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane