- 1 Jesienią zamkną węzeł Gdańsk Południe (161 opinii)
- 2 Obława w Letnicy. Nowe fakty (87 opinii)
- 3 Śmierć na hulajnodze. Sprawa wraca do sądu (204 opinie)
- 4 Schody samoróbki zastąpi chodnik (38 opinii)
- 5 Promenada po remoncie hitem sezonu (125 opinii)
- 6 Duża podwyżka opłat za wodę w Sopocie (179 opinii)
Krok do budowy Trasy Nowej Abrahama. Budowa najwcześniej za kilka-kilkanaście lat
Gdańsk rozpoczyna przygotowania do budowy trasy Nowej Abrahama, która połączy rejon pętli tramwajowej Zaspa z przystankiem PKM Gdańsk Brętowo. W ramach inwestycji przewiduje się budowę nowej drogi oraz trasy tramwajowej. Ostateczny kształt połączenia oraz jej przebieg poznamy za dwa lata. Jeszcze dłużej poczekamy na budowę.
Teraz marzenia urbanistów nabierają szans na realizację. Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska ogłasza właśnie przetarg na opracowanie Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego (STEŚ). Wykaże ono, w jakiej formie i jakim przebiegu wybudować układ drogowy i tramwajowy. Ponadto wskazane będą możliwości podziału inwestycji na etapy.
Wśród propozycji znajduje się m.in. odejście od budowy łącznika tramwajowego pętli Strzyża - Zaspa na rzecz połączenia tramwajowego przez ul. Kołobrzeską czy wprowadzenie tramwaju na odcinek al. Grunwaldzkiej, między ulicami Wojska Polskiego i Kołobrzeską.
Gdańsk końca lat 90.: pomysły na rozwój miasta na kolejne dekady
W zakresie układu drogowego analizie poddane zostaną odcinki:
- Trasa Słowackiego - Wita Stwosza (odcinek 1)
- Wita Stwosza - Grunwaldzka (odcinek 2)
- Grunwaldzka - Rzeczypospolitej poza śladem ul. Hynka (odcinek 3a)
- Grunwaldzka - Rzeczypospolitej w śladzie ul. Hynka (odcinek 3b)
W zakresie układu tramwajowego analizie poddane zostaną odcinki:
- Brętowo - Wita Stwosza (odcinek 1)
- Wita Stwosza - Grunwaldzka (odcinek 2)
- Grunwaldzka - Rzeczypospolitej w śladzie ul. Hynka (odcinek 3)
- Wita Stwosza (odcinek 4)
- Bażyńskiego (odcinek 5)
- Kołobrzeska (odcinek 6)
- Grunwaldzka między Kołobrzeską a Abrahama (odcinek 7)
- Grunwaldzka między Wojska Polskiego a Abrahama (odcinek 8)
Trasa Nowa Abrahama: propozycje rozwiązań oraz analiza przebiegu
Gotowe opracowanie STEŚ zawierać będzie:
- analizy ruchu,
- wstępne ustalenie wariantów przekroju, układu drogi i jej powiązań z siecią dróg publicznych,
- określenie korytarzy trasy tramwajowej wraz z węzłami drogowymi,
- określenie klasy i parametrów drogi,
- określenie uwarunkowań środowiskowych.
Ponadto biuro projektowe, które zostanie wyłonione w przetargu, przedstawi tzw. analizę korytarzową, która będzie stanowić główny dokument projektowy, kompleksowo przedstawiający drogowe zamierzenie inwestycyjne z uwzględnieniem regionalnych i lokalnych uwarunkowań geograficznych, przyrodniczych i społecznych.
Opracowanie za dwa lata, realizacja za kilka-kilkanaście lat
Na przygotowanie STEŚ przewidziano dwa lata od momentu podpisania umowy.
Dopiero w kolejnych etapach, po wyborze najlepszego wariantu, będzie możliwe ogłoszenie przetargu na projektanta szczegółowych rozwiązań infrastrukturalnych oraz wykonawcę robót budowlanych (o ile uda się wygospodarować środki na realizację).
Grunwaldzka: więcej przestrzeni dla pieszych i zieleni
Miejsca
Opinie (166) ponad 10 zablokowanych
-
2022-07-05 10:23
Nareszcie
- 3 5
-
2022-07-05 10:22
Super!
Cieszę się bardzo
- 4 4
-
2022-07-05 10:21
Że to nie jest zrobione jeszcze, a zamiast tego powstają jakieś turystyczne nitki tramwaju na dalekie południe ...
Na przedmieściach oni i tak jeżdżą wszędzie autami, i do centrum też. Powinniśmy najpierw stworzyć gęstą i punktualną sieć transportu zbiorowego w centrum miasta - kosztuje to zwyczajnie mniej pieniędzy i zasobów. Wtedy dałoby się szybko poruszać komunikacją po dzielnicach centralnych, a auto faktycznie można by zostawiać na obrzeżach centrum.
- 10 3
-
2022-07-05 10:05
(1)
Kiełbasa wyborcza?
- 36 4
-
2022-07-05 10:11
Obiecywanie całej Nowej Świętokrzyskiej już nie przejdzie hehe
- 11 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.