- 1 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (88 opinii)
- 2 Neptun jak nowy. Zobacz, jak go myto (40 opinii)
- 3 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (11 opinii)
- 4 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (301 opinii)
- 5 Z bastionu Żubr zniknęły lunety (49 opinii)
- 6 Pod prąd uciekał przed policją (276 opinii)
Którędy szybciej? Tunelem pod Martwą Wisłą czy przez centrum Gdańska?
Zobacz nasz drogowy test.
Od niedzieli kierowcy mogą korzystać z tunelu pod Martwą Wisłą. Sprawdziliśmy, którędy szybciej podróżuje się z gdańskiej rafinerii do hali na granicy Gdańska i Sopotu . Jedno auto pojechało niedawno oddaną przeprawą, a drugie dotychczasową trasą przez centrum.
Pierwszy samochód, który prowadzony był przez Macieja Korolczuka, do Ergo Areny pojechał tunelem pod Martwą Wisłą . Ruszyliśmy w środku popołudniowego szczytu komunikacyjnego w poniedziałek, sprzed rafinerii Lotosu, i do podwodnej przeprawy dojechaliśmy ul. Elbląską, a następnie Trasą Sucharskiego. Po drugiej stronie Martwej Wisły czekał nas teoretycznie najwolniejszy i najbardziej newralgiczny odcinek trasy: zwężenie na ul. Czarny Dwór . Kilkusetmetrowy odcinek między al. Hallera a skrzyżowaniem z al. Jana Pawła II korkował się jeszcze zanim otwarto tunel. Jak się później okazało, nie inaczej - a nawet gorzej - było tym razem. Końcowy odcinek naszej trasy do parkingu przy Ergo Arenie wiódł przez przez ul. Obrońców Wybrzeża , Chłopską i Gospody .
Zobacz także: Utrudnienia w centrum Gdańska. Jak ominąć korki?
Drugi samochód pojechał natomiast dotychczasową trasą, z której korzystali mieszkańcy, gdy nie było tunelu. Auto kierowane przez Macieja Naskręta nie zjechało na Trasę Sucharskiego w kierunku przeprawy, tylko udało się ul. Elbląską a potem ul. Podwale Przedmiejskie do centrum Gdańska. Tam samochód wjechał na Trasę Średnicową, którą już prosto - przy Zieleniaku , przez Wrzeszcz i Oliwę - dotarł do Drogi Zielonej na granicy Gdańska i Sopotu. Stamtąd już tylko pozostał niespełna kilometr, by wjechać na parking przed Ergo Areną .
Wyniki testu drogowego
Nasz test wygrał samochód nr 1 - jadący przez tunel. Odcinek 16 km pokonał w 25 minut. Pojazd nr 2, poruszający się dotychczasowym 19-kilometrowym szlakiem - przez centrum Gdańska - jechał o 4 minuty dłużej.
Wynik testu pokazuje, że tunel pod Martwą Wisłą znacznie usprawnił ruch po Gdańsku. Co ważne, mimo korków na ul. Czarny Dwór, których kierowcy tak się obawiali, zyskać można na całej trasie przez tunel wiele cennych minut w godzinach szczytu. Argument, że teraz będzie trzeba m.in. budować Drogę Zieloną, by upłynnić ruch w pasie nadmorskim, jest nieco na wyrost.
Zobacz także: Jak ominąć korki z Trójmiasta na Hel?
- Zgodnie z przewidywaniami, największą stratę zanotowaliśmy na odcinku Czarny Dwór - Obrońców Wybrzeża. Oba pasy zatkały się jeszcze przed skrzyżowaniem z al. Hallera. Dojazd do ul. Dąbrowszczaków zabrał nam przez to kilka minut więcej i nieco osłabił wiarę w zwycięstwo w naszej zabawie. Dalej było już o niebo lepiej i choć w dużym towarzystwie, to po 25 minutach jazdy zameldowaliśmy się jako pierwsi na parkingu pod Ergo Areną - mówi Maciej Korolczuk.
Jakie wrażenia z jazdy drugim samochodem?
- Największą niespodzianką było odkorkowane Podwale Przedmiejskie do centrum i dalej droga do Zieleniaka. Dotąd czegoś takiego w popołudniowym szczycie nie widziałem. Niestety, największą stratę na trasie zaliczyłem jadąc al. Grunwaldzką w Oliwie do wysokości ul. Piastowskiej. Mimo że droga ma trzy pasy ruchu - jest szeroka - korek ciągnął się od wysokości ul. Derdowskiego. W zatorze straciłem trzy-cztery zmiany świateł - mówi Maciej Naskręt.
Macie pomysł na kolejny test drogowy z tunelem pod Martwą Wisłą? Czekamy na wasze propozycje w komentarzach i na skrzynce e-mail.
Opinie (533) ponad 20 zablokowanych
-
2016-04-26 08:19
Brakuje przedłużenia ul. Hynka w stronę tunelu
- 17 2
-
2016-04-26 08:19
Narzekają ci, ktorzy nie korzystają, ja jechałam do pracy 24 minuty krócej wczoraj
dystans- niecałe 9 mniej
- 12 3
-
2016-04-26 08:19
A czym i którędy jechał pan z mikrofonem, że był wcześniej od nich. Postawił teleportal?
- 2 0
-
2016-04-26 08:21
Teraz potrzebna nowa trasa łącząca bezpośrednio tunel ze Słowackiego. (2)
Może być podziemna.
- 14 1
-
2016-04-26 08:36
Eee tam.. (1)
Most niech zrobią;)A na początku i na końcu podwójne ronda turbinowe:)))
To dopiero wtedy się wyróżnimy. Tak jak wyróżnia Gdańsk stadion stojący bezużytecznie, PKM robiaca puste przebiegi, bo nie ma gdzie kupić czy skasować biletów, nie wiadomo skąd odjedzie.
Gdańsk - miasto pustogłowych urzędasów, najpierw wydadzą kasę a potem myślą.- 7 4
-
2016-04-26 09:19
"stadion stojący bezużytecznie"
to dziwne: przysiągłbym, że tydzień temu byłem tam na meczu.
- 4 2
-
2016-04-26 08:21
po co jechać z rafinerii do ergo areny? (1)
kompletnie bez sensu
- 11 4
-
2016-04-26 13:06
Do fitness klubu.
Po pracy dobrze się zrelaksować, poddać masażowi, potem rozegrać partyjkę squasha.
- 1 0
-
2016-04-26 08:23
trasa powinna byc sprawirdliwa - taka sama w km, 4km roznicy w miescie! robi roznice kilku .skrzyzowan...
Wiec logicznie wygrała krótsza trasa ! :)
- 4 2
-
2016-04-26 08:27
TEST
w piątek przed majówką z Sopotu do Elbląga. Nasza fantastycznie zakorkowaną siódemką :)
- 5 0
-
2016-04-26 08:33
Kilka spraw (2)
1. Przede wszystkim szacun dla redaktorów za kolejny temat o tunelu.
2. Test powinien być robiony o 15.00 kiedy faktycznie jest największy ruch na drogach. Mało tego żeby wiedzieć ile zyskaliśmy na tunelu przejazd starą trasą powinien być zrobiony przed otwarciem tunelu bo teraz jadąc dłuższą drogą i tak zyskuje się na otwartym tunelu gdyż na ulicach jest mniej samochodów a więc jedzie się płynniej.
3. Patrząc tylko na dane z testu jeśli tunel skrócił drogę o 3 km a czas przejazdu o 4 minuty to jest to żałosne ale jak już pisałem test nie jest do końca przemyślany a mieszkańcy Przymorza i Zaspy zyskują znacznie więcej.
4. Panowie redaktorzy zauważyli korki na Czarnym Dworze ale jakoś słowem nie wspomnieli o remoncie Jana Pawła który rozpoczął się jakoś na przełomie marca i kwietnia. Naprawdę nie wiem czemu właśnie teraz koniecznie trzeba było wymienić krawężniki przy tej drodze i blokować praktycznie cały 1 pas tej ulicy.
5. Ogólnie wnioski redakcyjne a zwłaszcza ten " Argument, że teraz będzie trzeba m.in. budować Drogę Zieloną, by upłynnić ruch w pasie nadmorskim, jest nieco na wyrost. " są nie trafione. Ciekawe, że panowie przyznają iż stali w korku ale nie widzą potrzeby zmian.- 13 4
-
2016-04-26 14:01
... (1)
Na Jana Pawła ulica jest poszerzana dla drogi rowerowej.
- 0 2
-
2016-04-26 14:53
Ciekawe w którym miejscu jest poszerzona bo jakoś trudno zauważyć
Zasadniczo w 3-mieście drogi rowerowe nie są wydzielane z ulicy, a jak są to nikt nie poszerza tylko odbywa się to kosztem 1 pasa.
Jest to nawet możliwe bo na Żabiance z 1 pasa miasto zrobiło parking więc wykluczyć tego nie można.- 2 1
-
2016-04-26 08:34
Prowadzący
Zdaje mi się że prowadzący zna trzecią najkrótszą drogę bo jako pierwszy znalazł się na mecie.
Pozdrawiam- 11 0
-
2016-04-26 08:34
Pochłonął
Naskręt POCHŁONĄŁ odcinek wolniej.
- 5 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.