- 1 Oszukana na "akcje Orlenu" straciła 140 tys. zł (65 opinii)
- 2 Drugi lewoskręt na Trasie W-Z nic nie dał? (126 opinii)
- 3 3,5 mln zł wygrane w Lotto na Przymorzu (71 opinii)
- 4 Altana w parku Oliwskim ofiarą złomiarzy (107 opinii)
- 5 Nowe zatoki na styku dwóch miast (53 opinie)
- 6 Chodnik dodatkowym pasem Grunwaldzkiej (213 opinii)
Lotos narzędziem walki wyborczej
Jarosław Wałęsa krytykuje pomysł połączenia Lotosu i Orlenu, bo - jak twierdzi - z tego powodu Gdańsk miałby stracić milionowe wpływy z podatku i miejsca pracy. W środę osobiście wspierał go szef PO Grzegorz Schetyna.
Przypomniał, że w ubiegłym roku była to kwota 40 mln zł z podatku CIT. Podkreślał też, że z Lotosem współpracuje wiele lokalnych firm i obawia się, że po fuzji obu koncernów zniknie wiele miejsc pracy.
- Jesteśmy przeciwnikami fuzji - wtórował mu Grzegorz Schetyna, szef PO. - Jarosław Wałęsa w przeciwieństwie do swojego kontrkandydata o tym mówi. Przykład przejęcia Lotosu jest symbolem polityki PiS, to samo robią w samorządzie czy w Ministerstwie Skarbu, czyli zawłaszczyć, przejąć, zdominować, tak by decyzje polityczne mogły być w jednych rękach. To się nie udaje, to zawsze kończy się porażką. Trzeba bronić jednolitości, podmiotowości Lotosu i tych podatków, które są dla samorządu bardzo istotne.
Szef PO podkreślał, że wybory samorządowe będą decydować nie tylko o lokalnych sprawach, ale też o tym, czy Polska poprzez kolejne wybory będzie państwem demokratycznym w Unii Europejskiej, szanującym mniejszości i konstytucje.
- Gorąco trzymam kciuki za Jarosława Wałęsę i za Gdańsk, Pomorze i Lotos, by nadal był firmą, z której będą dumni mieszkańcy - mówił Schetyna.
Temat fuzji Lotosu z Orlenem w gdańskiej kampanii wyborczej był poruszany m.in. 11 września podczas debaty gospodarczej z udziałem wszystkich kandydatów na prezydenta Gdańska.
- Jestem jak adwokat diabła. W tej sprawie jest bardzo dużo straszenia. Gdy Donald Tusk chciał sprzedać Lotos Rosji, nie było takiego szumu - powiedział wówczas Kacper Płażyński, kandydat PiS na prezydenta Gdańska, i jednocześnie uspokajał, że mimo połączenia podatki w Gdańsku będą nadal płacone, oraz "że to gdańska spółka ma wieść w tym tandemie prym".
Co obecnie się dzieje w sprawie połączenia obu firm?
Tak jak informowaliśmy w lipcu, od kwietnia 2018 roku PKN Orlen prowadzi analizę kondycji Grupy Lotos. Tzw. proces due diligence związany jest z wcześniejszym podpisaniem listu intencyjnego przez Orlen i Skarb Państwa z zamiarem nabycia gdańskiego koncernu. Przedstawiciele Orlenu zakładają, że przejęcie 66 proc. akcji Lotosu nastąpi w III kwartale 2019 roku.
Orlen musi jednak uzyskać odpowiednie zgody Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Na ten temat musi się też wypowiedzieć Komisja Europejska.
Eksperci zauważają, że połączenie obu spółek stworzyłoby silny koncern podobnie jak we Francji, Hiszpanii i Włoszech, gdzie działa tylko jeden narodowy koncern paliwowo-petrochemiczny (we Francji to jest Total, w Hiszpanii - Repsol, we Włoszech - Eni).
Grupę Lotos wykorzystano w kampanii wyborczej. Upolitycznianie dyskusji nt. procesu łączenia z PKN Orlen może źle wpływać na atmosferę wśród pracowników. Ulica nie jest miejscem na prowadzenie dyskusji na temat tak ważnego procesu dla kraju, a zwłaszcza dla interesariuszy obu firm.
Podczas wypowiedzi padły błędy merytoryczne, które świadczą o powierzchownym podejściu do sprawy. M.in. to nie nieistniejące Ministerstwo Skarbu Państwa pełni nadzór nad LOTOSEM, a Kancelaria Prezesa Rady Ministrów. Nie ma żadnych podstaw, aby sugerować, że Pomorze i Gdańsk mogą stracić na połączeniu obu koncernów. Nic nie dzieje się bez wiedzy i zgody właściciela, czy też polskich i unijnych instytucji, które będą analizować procesy koncentracji na krajowym i regionalnym rynku. LOTOS pewnie i konsekwentnie realizuje swoje cele biznesowe, wykorzystując najbliższe miesiące, aby dostosować się do zmieniającej się sytuacji i sprostać nowym wyzwaniom.
Zarząd Grupy LOTOS jest w kontakcie ze stroną społeczną, co potwierdzają regularne spotykania z reprezentantami związków zawodowych obejmującymi grupę kapitałową.
Opinie (252) ponad 20 zablokowanych
-
2018-10-17 20:04
Ten pajac Schet (5)
Lata po Polsce jak oszalały przed wyborami prawiąc farmazony
- 56 19
-
2018-10-17 20:32
(4)
Ale nie kłamie jak Morawiecki i nie każe zapier....lać za miskę ryżu.
- 9 16
-
2018-10-18 09:04
Scheciak to kłamca jak wszyscy inni (na górze przynajmniej) wśród popapranych - pamiętamy o przekopywaniu ziemi na metr centymetr po centymetrze...o ewoluji od emigrantom wszystkim tak na emigrantom tak, ale...od piniendzy na 500+ nie ma i nie będzie na 1000+ itd w zależności od koniunktury - a po wyborach amnezja!
- 7 2
-
2018-10-18 09:06
ten od "bulu" skaczący po stołkach proponował zmianę pracy i kredyt...
- 5 2
-
2018-10-18 11:04
Za PO większość Polaków zasuwała za michę ryżu, teraz pracownik negocjuje stawki za pracę, w końcu teraz pracownik to pracownik, a nie niewolnik i to was boli dziady. Tania siła robocza odeszła do lamusa, zostaliście "WY" wyjący z "bulu" do księżyca.
- 5 1
-
2018-10-18 19:13
Kapitan
Schetino.. he he
- 1 0
-
2018-10-17 20:05
A w Paliwach
A w Paliwach jak u Pana Boga za piecem. Stacji coraz mniej. Spotkania z kontrahentami szanownego Zarządu coraz bardziej kosztowne i coraz bardziej ukrywane ale za to coraz bardziej częste. Zatrudnianie kolesi poleconych przez cholera wie kogo kwitnie. I dostają kasę niewiarogodna. Rozmnażają się dyrektorzy nie wiadomo od czego. Panowie macie dobra strategie --- trzeba trwać----jak najdłużej. Kasa skapnie a i tak nikt się nie zorientuje. Co z tego ze nie mamy pojęcia czym zarządzamy.
- 27 4
-
2018-10-17 20:07
Obawiam się ze wielki przyjaciel Wałęsy (3)
Grzegorz Schetyna swoją gębulą nie wiele mu POmoze. POza wsparciem duchowym oczywiscie...
- 48 15
-
2018-10-17 20:11
Raczej odwrotnie (1)
On raczej irytuje
- 5 2
-
2018-10-17 20:12
Gdańszczanie mają dużą tolerancję. 20 lat z Adamowiczem!
- 2 6
-
2018-10-18 10:46
PO dmucha w trąbkę PISu
wkurzyli się że Adamowicz ze smyczy im się urwał i wystawili chłopczyka który od podstawówki jedzie na nazwisku ojca, bo bo który nauczyciel ośmieiliłby sie takiego głupka zostawić na drugi rok w klasie. Pamiętacie jak Kaczyńskich za uszy z klasy do klasy przeciągali a jak sienie dało to i do innej szkoły?
- 1 2
-
2018-10-17 20:07
Z platformy to tylko kłamcy (4)
Nic wiecej. Wlasna matke za 5zl by sprzedal.
- 54 28
-
2018-10-17 20:49
Kłamcy i złodzieje za PO
- 8 5
-
2018-10-17 20:58
urodzony w Gdańsku z ojca kazach (1)
i matki z Podola
zamilcz potomku krasnoj armi- 4 6
-
2018-10-18 11:06
Możesz wylizać mi stopy śmierdzielu :-)
- 1 0
-
2018-10-17 21:17
Pislam to stan umysłu. To jest jak choroba. To odbiera rozum
- 6 5
-
2018-10-17 20:14
Popapraniec
Jaki ojciec taki syn niebezpiecznie na niego głosować
- 42 20
-
2018-10-17 20:16
Kacper ćwoku - nie masz jeszcze dość? (1)
- 31 40
-
2018-10-17 20:50
Bolek ty ćwoku, ucisz się
- 14 10
-
2018-10-17 20:25
Tylko Ruch Narodowy ! (1)
14.04.1934
- 11 23
-
2018-10-17 20:53
I co jeszcze wyplugawisz pisowski naziolu?
- 5 7
-
2018-10-17 20:29
(1)
W tym przypadku zgadzam się z Wałęsą i Adamowiczem zresztą też, że Lotos musi pozostać w Gdańsku! A Kacper niech się wyprowadzi do Płocka, albo Warszawy będzie bliżej Kaczora.
- 30 38
-
2018-10-18 11:14
Musi to na rusi.
- 0 0
-
2018-10-17 20:30
Panie z paliw
Panie z paliw swobodnym krokiem wkroczyły w jesień. Tak i swobodne życie hehehe. Tu kawka tu plotka..
- 7 5
-
2018-10-17 20:31
jarek bolesławowicz (2)
i szerokozębny z wrocławia - wasze brudne łapska precz od Lotosu. Sami sprzedalibyście go ruskom! A wasz przyjaciel skisły budyń nie chciał zdjąć tablicy z leninem znad bramy do Stoczni Gdańskiej. O czym mówicie więc niedojdy? W zyciu nie widzieliście tyle wpływów z Lotosu, ile jest teraz! I tak zostanie. Siedziba firmy była i będzie tutaj. Nie róbcie wody z mózgów biednych ludzi z Przymorza, bo jeszcze w to uwierzą!
- 37 21
-
2018-10-17 20:38
Sam (1)
Jesteś niedojdą przydu*asie Pis-owski. Łapy precz od Gdańska i Lotosu.
- 10 10
-
2018-10-18 11:16
Jak sobie kupisz Gdańsk i pomorze na własność, to możesz nakazywać fagasie.
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.