• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Majaland: inwestor spotkał się z mieszkańcami

Michał Stąporek
1 lipca 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Podczas spotkania z mieszkańcami inwestor parku Majaland zaprezentował atrakcje, które znajdą się pod gołym niebem. Podczas spotkania z mieszkańcami inwestor parku Majaland zaprezentował atrakcje, które znajdą się pod gołym niebem.

- Nie protestowalibyśmy przeciwko budowie Majalandu, gdyby nasza dzielnica od lat nie była zaniedbywana komunikacyjnie - przekonują mieszkańcy Osowej po czwartkowym spotkaniu z przedstawicielem inwestora i gdańskimi urzędnikami.



Przypomnijmy:



  1. Po raz pierwszy o planie budowy parku rozrywki Majaland w Osowej informowaliśmy w marcu 2020 r.
  2. 12 czerwca br. miasto poinformowało, że wydało pozwolenie na budowę tej wartej 20 mln euro inwestycji.
  3. Informacja wywołała sprzeciw mieszkańców, którzy obawiają się hałasu i zakorkowania dzielnicy.

Park rozrywki Majaland w Gdańsku



Park rozrywki Majaland ma powstać przy ul. Meteorytowej w OsowejMapka, tuż przy węźle Owczarnia na obwodnicy Trójmiasta. Na terenie o powierzchni ok. 5,5 ha ma powstać hala z całorocznymi atrakcjami (ok. 10 tys. m kw.) oraz instalacje pod gołym niebem, wykorzystywane sezonowo.

Majaland powstanie przy ul. Meteorytowej, na działce o powierzchni ok. 5 ha, przy zjeździe z węzła Owczarnia na obwodnicy. Majaland powstanie przy ul. Meteorytowej, na działce o powierzchni ok. 5 ha, przy zjeździe z węzła Owczarnia na obwodnicy.
Wśród atrakcji mają się znaleźć rollercoaster (w hali, a nie pod gołym niebem), fontanna, ścianka wspinaczkowa, plac zabaw, wodny plac zabaw, trzy karuzele, plac nauki ruchu drogowego.

Inwestorem parku są belgijskie firmy Momentum Capital i Plopsa Group (mają już jeden taki obiekt w Kownatach w zachodniej Polsce, drugi budują pod Warszawą), prace budowlane prowadzi firma CFE Polska. Roboty mają się zacząć we wrześniu. Inwestycja szacowana jest na ok. 20 mln euro, czyli ok. 90 mln zł.

Spotkanie inwestora Majalandu z mieszkańcami dzielnicy



Kilkanaście dni po tym, jak urzędnicy poinformowali o wydaniu pozwolenia na budowę i niemal natychmiastowej krytycznej reakcji mieszkańców Osowej, odbyło się spotkanie w tej sprawie z inwestorem.

Spotkanie inwestora z mieszkańcami Osowej odbyło się 30 czerwca w Urzędzie Miasta w Gdańsku. Spotkanie inwestora z mieszkańcami Osowej odbyło się 30 czerwca w Urzędzie Miasta w Gdańsku.
O co pytali mieszkańcy?

Wielkość Majalandu - czy będzie rozbudowywany?



Nie jesteśmy przeciwko Majalandowi, jesteśmy za nowymi atrakcjami, które sprawią, że Osowa nie będzie tylko sypialnią. Ale inwestycjom w atrakcje muszą towarzyszyć inwestycje w transport i komunikację. Pod tym względem czujemy się zapomniani i z zazdrością patrzymy choćby na południe Gdańska, gdzie powstaje tramwaj na Warszawskiej, powstała al. Adamowicza. W Osowej żadna nowa droga nie powstała od 10 lat - Bartosz Stefański.
Mieszkańcy chcieli wiedzieć, czy w przyszłości obiekt może być większy niż w obecnym pozwoleniu na budowę. Wiadomo bowiem, że właściciel terenu, na którym powstaje Majaland (Belgowie jeszcze nie sfinalizowali transakcji kupna), będzie chciał sprzedać także sąsiednie działki.

- Inwestor nie odpowiedział jednoznacznie na postawione wprost pytanie, czy nie rozbuduje obiektu ponad to, na co obecnie ma pozwolenie - zauważa Bartosz Stefański, przewodniczący Zarządu Dzielnicy Osowa.
- Będziemy chcieli wystąpić do miasta o zmianę planu zagospodarowania na sąsiadującym z tym projektem terenie, by uniemożliwić rozbudowę tego obiektu w przyszłości - informuje Karol Ważny, miejski radny z Osowej.
Podczas spotkania inwestor deklarował, że spodziewa się ok. 250-300 samochodów z gośćmi dziennie. Jednak parking, jaki zaplanował, może przyjąć znacznie więcej aut. Oficjalnie ma on pomieścić ich 778, w tym 19 autokarów.

Hałas z parku Majaland



Podczas spotkania poinformowano, że parking przy centrum Majaland ma generować hałas na poziomie ok. 60 dB, ale poza terenem parku oddziaływanie ma być na poziomie ok. 45 dB.

- Badania dotyczące hałasu, które przeprowadziliśmy, wpisują się w takie samo natężenie dźwięków, jak w otaczającym park ruchu miejskim, nie będzie więc głośniej - przekonywał Adam Ołdziejewski, dyrektor CFE Polska Sp. z o.o.
- Przedstawicielka wydziału środowiska tłumaczyła, że nie szacuje się hałasu wytwarzanego przez dzieci czy gości centrum rozrywki. Takie analizy robi się dla dróg i instalacji przemysłowych - podkreśla Karol Ważny.
Taki rollercoaster, jaki działa w parku Majaland Kownaty, nie powstanie w Gdańsku. U nas ta konstrukcja będzie mniejsza i znajdzie się w zamkniętej hali. Taki rollercoaster, jaki działa w parku Majaland Kownaty, nie powstanie w Gdańsku. U nas ta konstrukcja będzie mniejsza i znajdzie się w zamkniętej hali.
- Rollercoaster powstanie w hali, więc jest szansa, że ewentualne krzyki jego pasażerów nie będą dokuczliwe. Natomiast poza halą, zgodnie z pokazaną wizualizacją, stanie m.in. około 6-metrowa atrakcja w formie kręcącego się młota. To może generować hałas. Obawiamy się także charakterystycznych dla parków rozrywki dźwięków dobiegających z głośników zainstalowanych na słupach na terenie parku. Trudno przypuszczać, by budowa 2,5-metrowych wałów ziemnych wokół Majalandu uchroniła nas przed nimi - tłumaczy Bartosz Stefański.

Ruch w okolicy parku Majaland



Mieszkańcom po raz pierwszy zaprezentowano analizę ruchu, którą inwestor wcześniej zamówił w biurze projektowym.

ANALIZA KOMUNIKACYJNA MAJALAND GDAŃSK (plik PDF)

- Zdaniem Tomasza Wawrzonka z GZDiZ obecna propozycja rozbudowy połączenia ul. Meteorytowej z rondem na Owczarni jest wystarczająca do obsługi tej inwestycji, ale każda nowa inwestycja w okolicy, jak np. rozbudowa centrum handlowego Renk, będzie wymagała nowych analiz i być może nowych inwestycji - podkreśla Karol Ważny.
Zakres robót drogowych finansowanych przez Majaland (ok. 1 mln zł):

  • przebudowa wlotu ul. MeteorytowejMapka do ronda przy ul. WodnikaMapka z wyspą dzielącą i chodnikiem oraz przebudową skrzyżowania z ronda jednopasowego na rondo turbinowe,
  • budowa odcinka chodnika o długości ok. 250 m.b.,
  • przebudowa odcinka ul. Meteorytowej,
  • budowa odcinka ul. GalaktycznejMapka o długości ok. 130 m.b.,
  • budowa i uruchomienie oświetlenia wraz z docelowym zasilaniem zgodnie z warunkami wydanymi przez GZDiZ,
  • budowa odwodnienia,
  • usunięcie wszelkich kolizji z infrastrukturą techniczną wynikających z prowadzonych robót,
  • odtworzenie i urządzenie zieleni,
  • tymczasowa organizacja ruchu na czas prowadzenia robót,
  • docelowa organizacja ruchu.

  • Zakres prac drogowych, jakie mają zostać zrealizowane bezpośrednio przy parku rozrywki Majaland.
  • Zakres prac drogowych, jakie mają zostać zrealizowane bezpośrednio przy parku rozrywki Majaland.


"Osowa to nie tylko Majaland"



Czy podzielasz obawy mieszkańców Osowej o komunikację w ich dzielnicy?

Bartosz Stefański z zarządu dzielnicy Osowa zaznacza, że analizę wykonano wyłącznie na potrzeby budowy Majalandu. Jego zdaniem miasto nie patrzy na sytuację całościowo, nie uwzględnia innych planowanych inwestycji.

- Tymczasem wiemy, że w najbliższym czasie rozbudowane zostanie centrum handlowe Renk, firma Torus wybuduje centrum dystrybucyjne, powstaje też plan zagospodarowania, dzięki któremu w Osowej będą mogły powstać mieszkania dla 6-8 tys. osób, kolejne osiedle na kilkaset mieszkań powstanie już za granicą Gdańska, na terenie gminy Żukowo - wylicza Bartosz Stefański. - Ci wszyscy ludzie będą korzystali z już zatkanych dróg w Osowej i węzła Owczarnia.
Obecni podczas spotkania miejscy urzędnicy (m.in. zastępca prezydenta Alan Aleksandrowicz) przypomnieli o rozwiązaniach zapisanych w miejskich dokumentach planistycznych - studium i planie transportowym. To m.in. analiza możliwości rozbudowy Spacerowej o buspas i sprawdzenie, czy da radę dołożyć do niej drogę rowerową.

- Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska za chwilę zleci kilkuwariantową koncepcję budowy buspasa na ul. Spacerowej. W mojej ocenie (i rady dzielnicy) warto iść w kierunku dwóch buspasów, aczkolwiek to może prowadzić do większej wycinki zadrzewienia. Nowa Kielnieńska jest przedmiotem wniosku o decyzję środowiskową, który będzie procedowany przez Urząd Miasta. Równocześnie poszukiwane są środki zewnętrzne na to zadanie - wylicza Karol Ważny.
- Miasto postanowiło odłączyć projektowaną ulicę Nową Kielnieńską od całości projektu, jakim jest Droga Zielona. Z pewnością pomoże to o wiele szybciej uzyskać decyzję środowiskową dla tej inwestycji. Miasto ma nadzieję znaleźć na nią środki z rządowego programu "ostatniej mili", finansującego budowę dojazdów do najważniejszych dróg krajowych. A Nowa Kielnieńska ma właśnie połączyć obwodnicę Trójmiasta i Trasę Kaszubską - relacjonuje Bartosz Stefański.
Wiadomo także, że na pewno powstanie ul. Meteorytowa w kształcie jedna jezdnia z dwoma pasami ruchu, która w przyszłości ma być poszerzona o jeszcze jedną jezdnię z dwoma pasami.

Zdaniem mieszkańców Osowej te inwestycje, choć potrzebne, nie rozwiążą problemów komunikacyjnych dzielnicy.

- Czego potrzebujemy, by dzielnica się nie zatkała? Częstszych kursów PKM, nowego przystanku Gdańsk Kukawka, na którego budowę można pozyskać fundusze z budżetu państwa, autobusu, który łączyłby różne części dzielnicy, kładki nad obwodnicą i jej poszerzenia - kończy Bartosz Stefański.

Spotkanie ws. Majalandu (2 opinie)

Osowa. Wiadomo więcej w sprawie Majalandu - odbyło się spotkanie z przedstawicielem inwestora.Radni miejscy, dzielnicy oraz osoby zainteresowane sprawą budowy parku rozrywki Majaland w Osowej, spotkały się w środę, 30 czerwca, z przedstawicielem inwestora. W dyskusji uczestniczył również Alan Aleksandrowicz, zastępca prezydent ds. inwestycji. Miejscem spotkania był Urząd Miejskie w Gdańsku.
Osowa. Wiadomo więcej w sprawie Majalandu - odbyło się spotkanie z przedstawicielem inwestora.Radni miejscy, dzielnicy oraz osoby zainteresowane sprawą budowy parku rozrywki Majaland w Osowej, spotkały się w środę, 30 czerwca, z przedstawicielem inwestora. W dyskusji uczestniczył również Alan Aleksandrowicz, zastępca prezydent ds. inwestycji. Miejscem spotkania był Urząd Miejskie w Gdańsku. Zobacz więcej

Opinie (344) 6 zablokowanych

  • jedni z Osowy walczyli o kładkę nad obwodnicą, inni z Osowy protestowali i blokowali. Pamiętacie?

    • 32 2

  • Nie protestowalibyśmy przeciwko budowie Majalandu, gdyby ...

    Dalej nawet nie czytam :-)

    • 6 5

  • Co to za Majaland, (1)

    w którym nie będzie najlepszej atrakcji rollercoaster, jaki działa w parku Majaland Kownaty.
    taki park nam nie potrzebny.
    Placów zabaw w Gdańsku jest pełno.
    proszę nie budować ochłapu bez najlepszych atrakcji.

    • 16 8

    • O to chodzi.

      Ten drewniany rollercoaster uruchomiono pół roku po otwarciu parku! Park rozbudowywał się już trzy razy, i ma dwa razy większą powierzchnię w stosunku do września 2018 roku gdy go otwierano

      • 2 1

  • Super

    Budować nie słuchać dziadków leśnych, zawsze znajdzie sie ktoś komu coś nie pasuje przez to wiele inwestycji zostało wstrzymanych a szkoda.

    • 12 28

  • Opinia wyróżniona

    Mieszkam na Osowej od wielu lat i uważam, że protesty jak zwykle przesadzone (25)

    Do najbliższych domów na Osowej to nadal ok 0,6 km w linii prostej ale pomiędzy parkiem a zabudową mieszkaniową jest Selgros i Renk. Większy hałas generują auta na ul Wodnika i Raatza.
    Największą bolączką jest brak sprawnej komunikacji zbiorowej. Czyli buspas na Spacerowej lub bezpieczny przejazd dla rowerów na drugą stronę obwodnicy.

    • 263 94

    • (8)

      Gdybyś mieszkał w Osowej, nie pisałbyś tak niemądrych tekstów nt. tej dzielnicy.

      • 29 59

      • A co jest niemądrego w tym co napisałem? (6)

        Najbliższe osiedle to Planeta i domki w okolicach ulic Międzygwiezdnej i Horacego. Ci z Planety od lat narzekają nie na hałas z Renku czy Selgrosa ale na samochody, które tłuką się po płytach na Wodnika między rondami Junony - Raatza.
        A gdyby był buspas i czas przejazdu do Oliwy zajmował zawsze 7 minut to gwarantuję ci że wiele osób zrezygnowałoby z wożenia się autem.

        • 49 12

        • (2)

          a jak myslisz gdzie beda nastepne ? cala osowa od Selgrosa juz praktycznie jest zabudowana. Beda powstawaly na Owczarni bo to miejsce w Gdansku skad jest blisko do Oliwy i z PKM

          • 8 8

          • Nie będą tam powstawały (1)

            Ponieważ obecnie są tam ROD Owczarnia, Portowiec, Przystań oraz stadnina koni.
            Żadne z tych ROD w długoterminowym planie rozwoju miasta nie są przeznaczone do likwidacji. Jedynie ROD Owczarnia ma mieć likwidowane działki w pasie najbliżej obwodnicy. Dochodzi Majaland obok którego plan nie przewiduje zabudowy mieszkaniowej tylko składy. Po co więc piszesz takie bzdury?

            • 29 8

            • Bo mieszka na Osowej, ale nic nie wie o swojej dzielnicy

              • 15 2

        • Już odpisuję. (2)

          Płyty na Wodnika to efekt wcześniejszych działań mieszkańców. Taka mała ciekawostka. Największym problemem tej dzielnicy nie jest zapchana Spacerowa. Korki na niej generują nie tylko mieszkańcy Osowej. Największym problemem jest brak alternatywnych do już istniejących wyjazdów z dzielnicy. Rondo na Owczarni ciągle zapchane. Wyjazd z Wodnika na Kielnieńską tak samo. Brak udrożnienia w kierunku lotniska np. ulicą Keplera. Efekty tego wąskiego gardła są widoczne codziennie rano i popołudniu. I teraz dodaj dodatkowe kilka setek samochodów na obwodnicy wjeżdżające na rondo w Owczarni w kierunku Majlandu. Mało masz dzisiaj codziennych korków i spowolnień na al. Jagiellończyka? Zakładam, że część kierowców będzie się chciała dostać do tego parku również drogami przez dzielnicę. Widzisz oczyma wyobraźni, jak będzie wyglądało życie w Osowej? Dlaczego Meteorytowa nie włączy się z drugiej strony w Słowackiego? Aż prosi się, aby ten zator, który powstanie, trochę rozładować. Czy ktoś o tym pomyślał?

          • 23 11

          • Uważam dokładnie odwrotnie. (1)

            Największym problemem jest zapchana Spacerowa (brak buspasa). A jest on potrzebny właśnie po to aby właśnie mieszkańcy Osowej mogli szybko dostać się na dolny taras. A cały twój wywód sprowadza się do jednego - nie mogę sprawnie wyjechać autem a do tego potrzebne są nowe połączenia. Meteorytowa z drugiej strony w Słowackiego? Z tego się najbardziej uśmiałem.

            • 18 8

            • I na tym zakończę naszą konwersację.

              Nie wiem, co cię tak ubawiło w braku możliwości alternatywnego dojazdu do Majlandu. Meteorytowa to przykład. Podobnie, jak Keplera. I jeszcze jedno na koniec. Nie wiem, czy zwróciłeś uwagę, ale nie piszemy o dojeździe do pracy ul. Spacerową, lecz problemie komunikacyjnym, jaki wygeneruje ten park rozrywki. A sprowadzenie moich wywodów tylko do braku nowych połączeń wyjazdowych mieszkańców dzielnicy nie najlepiej świadczy o percepcji mojego adwersarza. ENDE!

              • 6 15

      • Dzięki za "w" a nie "na"..

        • 6 4

    • To jest zwykłe pieniactwo (4)

      Ten park będzie przy samym węźle, jaka jeszcze infrastruktura jest potrzebna do jego obsługi? Heliport?

      • 23 15

      • Oraz metro.

        • 10 4

      • Kanał z Elbląga.

        • 15 3

      • (1)

        Specjalny pizzapas - kupujesz pizzę w Oliwie i jedziesz pizzapasem bo bombelki zgłodniejo a kuchnię masz tak małą że co najwyżej możesz odgrzać sushi

        • 15 4

        • Odgrzać sushi, haha

          • 3 1

    • Brawo za prawidlowy zwrot "Na Osowej" (3)

      • 4 9

      • szkoda, że nie na Oliwej (2)

        • 4 7

        • Albo w(e) Wzgórzu

          • 1 4

        • to przekracza twoje mozliwosci poznawcze

          • 0 0

    • (2)

      i co Majaland rozwiąże problemy komunikacyjne czy je tylko zwiększy?

      • 8 3

      • Majaland nie wpłynie zauważalnie na komunikację (1)

        Nawet jeśli zainteresowanie będzie większe niż w artykule to i tak głównie będzie to ruch z kierunku przeciwnym niż ten generowany przez mieszkańców.

        • 6 5

        • i tu się mylisz, jechałeś tam kiedyś, czy tylko czytasz komentarze?

          • 3 1

    • Selgros w linii prostej?

      Czy na pewno mieszkasz na Osowie? Chyba linie proste Ci sie pomyliły! Selgros nie jest w linii prostej od Majalandu

      • 0 2

    • (1)

      Bus pas a samochody gdzie? w powietrzu???

      • 1 2

      • w garażu

        • 2 2

    • Proszę nie wprowadzać żadnych bus-pasów na Osowej ani żadnych dodatkowych ścieżek dla rowerów...

      Starzy mieszkańcy siedzą cicho, bo są odgrodzenie thujami w swoich wielkich ogrodach. Bieda z bloków czyli jak zwykle Mazury protestują. A my będziemy mieli spokój czy park będzie czy nie.
      Lepiej aby był, bo dzieci będą miały atrakcje a my przedsiębiorcy sobie postoimy w korku troszku dużej. Paliwo prawie za darmo, bo co to jest 1,2 euro za l. A za mnie i tak pracują pracownicy.... Majaland - jesteśmy z Wami. #Osowa-bogaci #Osowa-precz-z-wiochą-z-Mazur #Osowa-thug-life

      • 2 1

  • z kim sie spotkal przepraszam? (1)

    U mnie w domu nikogo nie bylo, co toz a spotkania, powinien chodzic od mieszkania do mieszkania i rozmawiac

    • 3 12

    • przecież ty nie mieszkasz w Osowej

      • 3 1

  • Wieczne korki na obwodnicy i tak nie pozwolą nikomu dojechać do Majalandu

    Ciągłe stłuczki i wypadki na obwodnicy, korki ... skutecznie zniechęcą do wycieczek do Majalandu.
    Inwestor się powinien martwić jak zapewni dojazd do parku rozrywki. Osowa i tak jest przyblokowana przez samych mieszkańców, więc to działa w obie strony. Obwodnica może się stać całkowicie nieprzejezdna. A to ma wpływ na pozostałe drogi w Gdańsku, Gdyni i Sopocie. Zobaczymy jak będzie...

    • 19 1

  • "Inwestor nie odpowiedział jednoznacznie na postawione wprost pytanie, czy nie rozbuduje obiektu ponad to, na co obecnie ma pozw (1)

    Czyli ostatecznie nie wiadomo co tam powstanie.

    • 21 1

    • Większy park

      Inwestor w opisie inwestycji cieszył się że w trójmieście zarobki są średnio 30% wyższe niż w kraju. Myślisz że pozbawi się dochodu? :) zresztą spójrz na rozmieszczenie atrakcji na działce - park będzie rozbudowany

      • 2 0

  • Opinia wyróżniona

    Współczuję mieszkańcom Osowy (20)

    Przez wiele lat jak się Osowa budowała nie było tam żadnych porządnych inwestycji drogowych. Domy i bloki budowane na potęgę. Jaki mamy efekt? Obwodnica stoi, Kielnieńska stoi, Spacerowa stoi. Zaraz Południe podzieli ten sam los - betonowe klitki na drobnomieszczańską kieszeń w sąsiedztwie smrodziska na Szadółkach. Zero jakiegoś zaplecza usługowego, tylko bloki, Żabki i od czasu jakaś biedronka, do tego stanie w korkach po 1h w każdą stronę. Naprawdę przykro na to wszystko patrzeć. Niedługo cały górny taras będzie jedną wielką fawelą. Dysproporcja względem Dolnego Tarasu będzie się powiększać, co już widać w cenach mieszkań.

    • 201 63

    • (3)

      A na którym z gdańskich nowych osiedli jest porządna infrastruktura drogowa ? Wszędzie się tak buduje - domy w polu a potem ... Osowa nie jest jeszcze taka zła pod tym względem.

      • 13 16

      • No właśnie nie ma i widać dlaczego

        • 4 3

      • Wiszące Ogrody, Jasień, Matarnia, Letnica, Zaspa, Brzeźno

        • 5 3

      • Wrzeszcz, Letnica, Brzeźno ...

        • 3 2

    • Przecież mieszkańcy oprotestowywali każdy plan rozbudowy infrastruktury w okolicy (4)

      Nawet kładkę nad obwodnicą. I teraz "zaniedbywana komunikacyjnie"? To już trzeba naprawdę być bezczelnym.

      • 30 17

      • Kłamiesz. Pewnikiem jestes z UM (1)

        • 8 11

        • Taa, jasne

          Pierwsze z brzegu:

          Nowa Kielnieńska oprotestowana w BRG!

          W związku z przystąpieniem do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla dzielnicy Osowa - rejon ul. Nowa Kielnieńska w dniu dzisiejszym, tj. 2011-05-12 w Biurze Rozwoju Gdańska został złożony wniosek podpisany przez 340 osób protestujących przeciwko uwzględnieniu w nim drogi Nowa Kielnieńska informuje jeden z inicjatorów - Mirosław Cagara.

          • 13 1

      • "Przecież mieszkańcy oprotestowywali każdy plan rozbudowy infrastruktury w okolicy"
        Przestań wierzyć w te bajki.

        • 2 9

      • A po co ta kładka? Wystarczyło dodać ścieżki rowerowe i chodniki do budowanych kiedyś wiaduktów. Ale to trzeba było przewidzieć wcześniej.....albo przynajmniej skonsultować z mieszkańcami.

        • 3 4

    • `Współczuję mieszkańcom Osowy....` - podziękuj PiS który okroił o 90 % środki na infrastrukturę dla Gdańska! (7)

      Teraz nikomu niepotrzebne drogi budują w Pcimiu :)

      • 13 16

      • (6)

        Czy lekarz zdiagnozował już twoją dolegliwość, trollu?

        • 8 13

        • Gdzie napisał nieprawdę pisolizie? (5)

          Powiedz lepiej jak rządowy program biedadomów do 70 m2? Działka minimum 1000 m2 - kogo na to stać?

          • 8 4

          • To jest zupełnie nie na temat. Bo piss okroił nas z tego budżetu teraz, a infrastruktura leży od 20 lat. (3)

            • 11 3

            • (2)

              PiS, narodowy program Polska w ruinie, zastali murowana, a, zostawią zrujnowaną

              • 6 4

              • (1)

                Jak łatwo żyć i wypisywać rzeczy w oderwaniu od rzeczywistości. A prawda jest taka że od 30 lat Polska B była zaniedbywana a kasę pompowano tylko w duże miasta. To stąd Warszawa czy Gdańsk miały tyle inwestycji. PiS zmienił punkt widzenia i trochę kasy zdystrybuował na prowincję. Małe miasteczka zmieniły się nie do poznania, to był skok cywilizacyjny. Dlatego ci co to będą pamiętać będą głosować na PiS do końca życia, choćby na nich pluto w mediach tak jak teraz i choćby sami nie wiadomo co wyprawiali.

                • 2 3

              • inwestycje są w mieście bo to miasto generuje pieniądze na te inwestycje

                niech wieś dorzuci odpowiednie PKB to możemy rozmawiać o inwestycjach.

                • 3 1

          • Za Adamowicz nic już nie robiono wtedy też rządził PIS?. Kartofel aka pracownik UM już w akcji.

            • 4 2

    • Przecież Developer nie zarabia na budowaniu dróg....

      • 11 0

    • Nikt im nie kazał mieszkań kupować. Większość kupiła je dzięki 500+ jak im zależy niech sprzedadzą i kupią gdzie indziej. Słoma z butów sama wyjdzie nowobogackim

      • 4 7

    • A wiesz, że część Osowy należała do Gdyni?

      • 1 2

  • Dobre sobie (1)

    'Nie protestowalibyśmy przeciwko budowie Majalandu, gdyby nasza dzielnica od lat nie była zaniedbywana komunikacyjnie.' A kto blokował budowę dróg?

    • 11 8

    • No wlasnie. Kto zablokowal budowę szerszej Spacerowej? Podpowiem: Adamowicz

      Kto zablokowal budowe ul. Nowa Reja? Nie kto inny jak prezydent Sopotu. Kto blokuje budowę/remont Kielnienskiej? Nie mieszkańcy przecież.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane