• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Marcin Horała już nie jest wiceministrem infrastruktury

Ewelina Oleksy
4 sierpnia 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Marcin Horała przestaje być wiceministrem infrastruktury, ale pozostaje wiceministrem funduszy i polityki regionalnej oraz pełnomocnikiem rządu ds. CPK. Marcin Horała przestaje być wiceministrem infrastruktury, ale pozostaje wiceministrem funduszy i polityki regionalnej oraz pełnomocnikiem rządu ds. CPK.

Marcin Horała, gdyński polityk PiS został odwołany z funkcji wiceministra infrastruktury. Ale krzywdy nie ma, bo poseł nadal ma posadę wiceministra w resorcie funduszy i polityki regionalnej oraz dodatkowo jest pełnomocnikiem rządu ds. Centralnego Portu Komunikacyjnego.



Śledzisz kariery polityków z Trójmiasta?

Marcin Horała od kwietnia tego roku był podwójnym ministrem. Pełnił funkcję sekretarza stanu w Ministerstwie Infrastruktury [był nim od trzech lat - dop. red.] oraz sekretarza stanu w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej. Dodatkowo był pełnomocnikiem rządu ds. CPK.

Decyzją premiera Mateusza Morawieckiego został odwołany ze stanowiska wiceministra infrastruktury. Ale pozostałe dwie posady utrzymał. Nadzór nad CPK przeniesiono z Ministerstwa Infrastruktury właśnie do Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej.

Poseł Lewicy z Gdyni w Radzie Mediów Narodowych



- Zakończyłem swoją misję w Ministerstwie Infrastruktury i tym samym okres "dwuresortowości". Od teraz już wyłącznie w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej. Serdecznie dziękuję wszystkim, z którymi miałem okazję współpracować przez te niemal trzy lata - napisał w mediach społecznościowych Horała.
O zmianie Marcin Horała poinformował w mediach społecznościowych. O zmianie Marcin Horała poinformował w mediach społecznościowych.

Ludzie z Trójmiasta szefują budowie CPK



CPK to jedna z flagowych inwestycji rządu PiS. W jej ramach powstać ma węzeł przesiadkowy między Warszawą i Łodzią, który zintegruje transport lotniczy, kolejowy i drogowy.

W zarządzie spółki zasiadają ludzie z Trójmiasta:
  • pochodzący z Gdańska Radosław Kantak, który odpowiedzialny jest za część kolejową inwestycji,
  • pochodzący z Gdyni Patryk Felmet (były gdyński radny PiS i współpracownik Horały), który odpowiedzialny jest za zarządzaniem nieruchomościami, relacje zewnętrzne, komunikację i marketing.

W ramach CPK, w Baranowie pod Warszawą, ma zostać wybudowany Port Lotniczy Solidarność, który w pierwszym etapie będzie w stanie obsługiwać 40 mln pasażerów rocznie.

W ramach przedsięwzięcia do końca 2034 r. ma powstać łącznie 1789 km nowych linii kolejowych.

Ludzie z Trójmiasta szefują budowie Centralnego Portu Komunikacyjnego



Zgodnie z Koncepcją CPK realizacja przedsięwzięć składających się na komponent lotniskowy jest przewidziana do końca 2027 r. Realizacja przedsięwzięć inwestycyjnych składających się na komponent kolejowy ma nastąpić do końca 2034 r., obejmując dwie perspektywy finansowe UE. W 2023 r. ma rozpocząć się budowa portu lotniczego w Baranowie oraz 531 km linii kolejowych.

  • Jedna z kilku koncepcji Centralnego Portu Komunikacyjnego Solidarność w Baranowie, opracowana przez biuro Zaha Hadid Architects.
  • Z założeń wynika, że podróż nową trasą kolejową z Gdańska do Baranowa ma potrwać 1 godz. 45 minut. Kolejny kwadrans ma potrwać podróż do Warszawy.
Koszty realizacji programu CPK tylko w pierwszym etapie, obejmującym lata 2020-2023, określa się na poziomie 12,8 mld zł.

Koszty całej inwestycji są praktycznie niemożliwe do dokładnego oszacowania, ale zakłada się, że budowa portu lotniczego i wszystkich zaplanowanych połączeń kolejowych może pochłonąć do 35 mld zł, w tym 16-19 mld zł na realizację części lotniskowej, 8-9 mld zł na koleje i 7 mld zł na drogi.

Opinie (427) ponad 50 zablokowanych

  • hub dla chińskiego badziewia

    V kolumna w UE. Tak to widzę - tylko taki sens - chyba że chodzi o to, że ktoś ma procent od ceny ;) bo jak tak to niedługo wyjdzie że to nie 15 czy 20 mld ale 200 ;).

    • 5 3

  • "Zakończyłem swoją misję..." (1)

    Naprawdę trzeba miec nadmierne wyobrażenie o sobie, żeby tak pisać. Facet jest urzednikiem i sługą narodu polskiego. Tak - jest naszym pracownikiem, bo MY mu płacimy. A on pisze o sobie, że jest Mesjaszem i ma jakieś misje. Dno.

    • 23 5

    • i wysoko sam siebie ceni

      zero skromności...misja pilnowania pastwiska

      • 2 0

  • Prawdziwy z niego misjonarz, wyslac go teraz na prawdziwą misję do Sudanu

    Wpierw pełnił misję bezradnego radnego w Gdyni a teraz jest na misjach w Warszawie, Wielka kasa za nic, oto ich prawdziwy obraz

    • 21 3

  • Komuna potrzebowała 40 lat żeby zabrakło cukru, ale wprowadzili kartki i wtedy był (4)

    Pisowi wystarczyło 7 lat rządów i nie ma cukru ani w sklepach ani w magazynach sieci handlowych!!!
    Czyżby to nowa pisowska metoda na podwyżkę ceny cukru??

    • 24 6

    • Nie płacz...

      Cukier jest, tylko w niektórych marketach jest wstrzymywana sprzedaż żeby nakręcać ceny. Ja kupuję normalnie bo ludzie nie panikują i nie robią z domu magazynu.

      • 1 2

    • Cukru nie ma, benzyna po 15 zł, chleb po 30 zł, inflacja 50 procent (1)

      Różne bzdury wygaduje peo propaganda.

      • 0 2

      • Nie bój, nie bój, gaz Ci też zakręcą...

        • 0 2

    • gorzej

      nie ma insuliny w hurtowniach. Wszyscy panikują z cukrem, ale o tym nikt nie napisze. Trzeba sprowadzać z Niemiec, bo w każdej polskiej aptece słyszymy od kilku tygodni, że nie ma i nie wiadomo kiedy będzie

      • 1 0

  • Z zawodu wiceminister, a kompetencje żadne

    • 22 3

  • Do elekruwni łatomowej go tera

    • 13 2

  • Mianować Sławku Nowaku (1)

    Piszący ten artykuł nie jest złośliwy, wcale nie jest złośliwy, pisząc 'krzywdy nie ma". Najlepiej gdyby te funkcje miał ktoś z PO, szczególnie kryształowo uczciwy Sławku Nowaku.

    • 9 23

    • Sławek to pikuś przy tych dwóch od respiratorów...

      wraz z Andrzejem I, który teraz pewnie sączy drinka pod palmą na Karaibach...

      • 2 2

  • Uczcie się historii !!!! (7)

    Gdyby taka atmosfera jaką próbujecie tu w większości komentarzy tworzyć towarzyszyła budowie portu i miasta Gdyni , to dziś mielibyśmy w Gdyni jedynie mała wioskę rybacką. Pomyślcie sami a nie dajcie się uwodzić antypisowskiej propagandzie totalsów. Chyba, że podzielacie takie poglądy jak " Po co nam CPK przecież jest w Berlinie ", " Gdyby natura chciała to przekop by już był " . Nie bądźmy pożytecznymi i**otami, zrozumcie , że ani UE ani inne związki i sojusze nie wyłączyły konkurencji między państwami i narodowymi kapitałami , trzeba żebyśmy sami zadbali o swój interes a inwestycje w infrastrukturę to baza do ściągnięcia kapitału tak potrzebnego do rozwijania inwestycji w Polsce. Czy przykład gazoportu w Świnoujściu niczego nie dowodzi i nie uczy ? Więcej samodzielnego i pozbawionego antypisowskich klapek na oczach myślenia !

    • 6 25

    • Wszystko ok?

      Bo pis to robi ludziom z mózgu miazgę.

      • 6 1

    • Chyba poszło jakieś zlecenie na bronienie pomysłu budowy CPK (1)

      który to już post dziś wyprodukowałeś towarzyszu

      • 7 1

      • Nic nie budować

        Program wyborczy jednej z partii

        • 0 7

    • Hańbisz moje imię pisowskj trollu! Bredzisz jak tvpis!

      Znowu nie wziąłeś tabletek mama będzie niezadowolona,a prezes ci zabierze smartffona

      • 4 0

    • Panie Darku. Proszę przeczytać swój tekst. Kupa półprawd i złych wniosków. Douczyć się.

      • 1 0

    • Port i miasto zbudowali ludzie, a nie cwani politycy i karierowicze, tudzież obleśni dorobkiewicze. Wystarczył jeden, wielki człowiek, żeby wszystko ruszyło. Nazywał się Eugeniusz Kwiatkowski.

      • 2 0

    • Dariuszu

      Nie denerwuj się

      • 0 0

  • po co c p k odpowiadam targowicy,zeby szwaby mieli nowoczesne lotnisko

    • 1 8

  • Specjalista od niczego

    • 18 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane