• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Marcin Horała już nie jest wiceministrem infrastruktury

Ewelina Oleksy
4 sierpnia 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Marcin Horała przestaje być wiceministrem infrastruktury, ale pozostaje wiceministrem funduszy i polityki regionalnej oraz pełnomocnikiem rządu ds. CPK. Marcin Horała przestaje być wiceministrem infrastruktury, ale pozostaje wiceministrem funduszy i polityki regionalnej oraz pełnomocnikiem rządu ds. CPK.

Marcin Horała, gdyński polityk PiS został odwołany z funkcji wiceministra infrastruktury. Ale krzywdy nie ma, bo poseł nadal ma posadę wiceministra w resorcie funduszy i polityki regionalnej oraz dodatkowo jest pełnomocnikiem rządu ds. Centralnego Portu Komunikacyjnego.



Śledzisz kariery polityków z Trójmiasta?

Marcin Horała od kwietnia tego roku był podwójnym ministrem. Pełnił funkcję sekretarza stanu w Ministerstwie Infrastruktury [był nim od trzech lat - dop. red.] oraz sekretarza stanu w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej. Dodatkowo był pełnomocnikiem rządu ds. CPK.

Decyzją premiera Mateusza Morawieckiego został odwołany ze stanowiska wiceministra infrastruktury. Ale pozostałe dwie posady utrzymał. Nadzór nad CPK przeniesiono z Ministerstwa Infrastruktury właśnie do Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej.

Poseł Lewicy z Gdyni w Radzie Mediów Narodowych



- Zakończyłem swoją misję w Ministerstwie Infrastruktury i tym samym okres "dwuresortowości". Od teraz już wyłącznie w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej. Serdecznie dziękuję wszystkim, z którymi miałem okazję współpracować przez te niemal trzy lata - napisał w mediach społecznościowych Horała.
O zmianie Marcin Horała poinformował w mediach społecznościowych. O zmianie Marcin Horała poinformował w mediach społecznościowych.

Ludzie z Trójmiasta szefują budowie CPK



CPK to jedna z flagowych inwestycji rządu PiS. W jej ramach powstać ma węzeł przesiadkowy między Warszawą i Łodzią, który zintegruje transport lotniczy, kolejowy i drogowy.

W zarządzie spółki zasiadają ludzie z Trójmiasta:
  • pochodzący z Gdańska Radosław Kantak, który odpowiedzialny jest za część kolejową inwestycji,
  • pochodzący z Gdyni Patryk Felmet (były gdyński radny PiS i współpracownik Horały), który odpowiedzialny jest za zarządzaniem nieruchomościami, relacje zewnętrzne, komunikację i marketing.

W ramach CPK, w Baranowie pod Warszawą, ma zostać wybudowany Port Lotniczy Solidarność, który w pierwszym etapie będzie w stanie obsługiwać 40 mln pasażerów rocznie.

W ramach przedsięwzięcia do końca 2034 r. ma powstać łącznie 1789 km nowych linii kolejowych.

Ludzie z Trójmiasta szefują budowie Centralnego Portu Komunikacyjnego



Zgodnie z Koncepcją CPK realizacja przedsięwzięć składających się na komponent lotniskowy jest przewidziana do końca 2027 r. Realizacja przedsięwzięć inwestycyjnych składających się na komponent kolejowy ma nastąpić do końca 2034 r., obejmując dwie perspektywy finansowe UE. W 2023 r. ma rozpocząć się budowa portu lotniczego w Baranowie oraz 531 km linii kolejowych.

  • Jedna z kilku koncepcji Centralnego Portu Komunikacyjnego Solidarność w Baranowie, opracowana przez biuro Zaha Hadid Architects.
  • Z założeń wynika, że podróż nową trasą kolejową z Gdańska do Baranowa ma potrwać 1 godz. 45 minut. Kolejny kwadrans ma potrwać podróż do Warszawy.
Koszty realizacji programu CPK tylko w pierwszym etapie, obejmującym lata 2020-2023, określa się na poziomie 12,8 mld zł.

Koszty całej inwestycji są praktycznie niemożliwe do dokładnego oszacowania, ale zakłada się, że budowa portu lotniczego i wszystkich zaplanowanych połączeń kolejowych może pochłonąć do 35 mld zł, w tym 16-19 mld zł na realizację części lotniskowej, 8-9 mld zł na koleje i 7 mld zł na drogi.

Opinie (427) ponad 50 zablokowanych

  • W 2015 roku z rządu premiera Tuska został odwołany wiceminister Zbigniew Rynasiewicz (4)

    Był wiceministrem..... infrastruktury. Prokuratura w 2014 roku postawiła wiceministrowi zarzut łapówkarstwa

    • 9 7

    • myślisz, że będzie analogicznie? (1)

      Teraz łapka łapkę kryje... Mafia rządzi!

      • 5 1

      • Nie ma analogi

        Mafia nie rządzi od 2015 roku.

        • 2 5

    • (1)

      I dobrze. Dzisiaj złodzieje z pis są chronieni przez pseudo prokuraturę a nie ścigani.

      • 2 2

      • Swoich przestępców będziemy " bronić do upadłego"

        To słowa ważnego polityka platformy.

        • 2 4

  • Cpk to ściema

    Ale trutnie muszą się wyżywić.

    • 24 5

  • Znaleźli sobie kurę znoszącą złote jaja

    Mam na myśli CPK które i tak NIGDY nie powstanie

    • 22 6

  • Przebrzmial choral gregorianski, czuje sie jak pies bezpanski, ale sa to tylko zludy, bo zostaly mu dwie budy i pomimo

    brudnej czystki jeszcze chlepcze na dwie miski.

    • 20 5

  • Bardzo dobrze. Nie nadaje się do samorządu a wzięli go do rządu polskie realia.

    • 16 5

  • Zdecydowana większość gdynianin na widok Horały przechodzi na drugą stronę ulicy.

    • 27 5

  • Budowa CPK uzasadniona (3)

    Odnośnie budowy CPK uważam, że powinno być zbudowane, choć zaznaczam, nie jestem specjalistą w tej kwestii.
    Po pierwsze, tego rodzaju lotniska powinny być budowane z dala od większych miast. Lotnisko Chopina jest położone blisko osiedli czy cetr hadlowych.
    Po drugie, takie lotniska powinny mieć dobre połączenia komunikacyjne. W zeszłym roku, we wrześniu leciałem z Chopina do Barcelony, Niestety, z Rębiechowa na skutek covida nie miałem takiej możliwości. Sprawdziłem wszystkie możliwe połączenia z Gdyni, Gdańska do Warszawy. Niestety, lot z Chopina był o 9.00, a więc przed 7.00 musiałem być na lotnisku. Nigdy, nie jadę na tzw styk. Pojechałem Pendolino do Warszawy, byłem ok.23.00, a stamtąd autobusem na lotnisko. I całą noc spędziłem w hali odpraw, która w nocy była praktycznie wymarła.
    Po trzecie, lotnisko Chopina nie jest na miarę 21-wieku, przynajmniej moim zdaniem. Widziałem, wiele innych lotnisk i mam porównanie. Obawiam się, że stolice wielu krajów afrykańskich posiadają lotniska o wyższym poziomie technicznym aniżeli lotnisko Chopina.
    Oczywiście, że powinno budować się lotnisk z powodu gigantomanii czy nadmiernych ambicji włodarzy miast. Nie rozumiem decyzji budowy lotniska w Babich Dołach, w Gdyni. Zapewne, ażeby mieszkańcy Gdyni nie musieli udawać się do Rębiechowa. Ale czy z Gdyni do Rębiechowa jest tak daleko. Przykładowo z Witomnina, Chwarzna, Dąbrowy czy z Karwin, gdzie mieszka duża cześć mieszkańców Gdyni jest dużo łatwiej dostać się do Rębiechowa aniżeli do Babich Dołów.

    • 13 13

    • (2)

      Nie jestem specjalistą więc się wypowiem. Kurtyna.

      • 5 6

      • ..... (1)

        Jeżeli, nie jesteś lekarzem, również nie jesteś specjalistą z medycyny (choć wielu uważa inaczej). a zapewne wypowiadasz się na kwestię zdrowotne. Wypowiedziałem się jak zwykły śmiertelnik o swoim poglądzie na ten temat. Oczywiście, decyzję muszą już podejmować specjaliści.

        • 2 3

        • z powodu gigantomanii czy nadmiernych ambicji włodarzy...

          kurtyna

          • 1 1

  • Swoi na swoim.

    • 7 3

  • Co tu się dzieje ..w imię Ojca i Syna... Zmiany, Zmiany, Zmiany

    • 5 2

  • (2)

    Nie dla partii PIS. Nie chcę się rozpisywać. Rodacy obudźcie się.

    • 21 12

    • Rodacy obudzili się w 2015 roku.

      • 4 7

    • Sam się obudz...

      • 2 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane