• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Marcin Horała już nie jest wiceministrem infrastruktury

Ewelina Oleksy
4 sierpnia 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Marcin Horała przestaje być wiceministrem infrastruktury, ale pozostaje wiceministrem funduszy i polityki regionalnej oraz pełnomocnikiem rządu ds. CPK. Marcin Horała przestaje być wiceministrem infrastruktury, ale pozostaje wiceministrem funduszy i polityki regionalnej oraz pełnomocnikiem rządu ds. CPK.

Marcin Horała, gdyński polityk PiS został odwołany z funkcji wiceministra infrastruktury. Ale krzywdy nie ma, bo poseł nadal ma posadę wiceministra w resorcie funduszy i polityki regionalnej oraz dodatkowo jest pełnomocnikiem rządu ds. Centralnego Portu Komunikacyjnego.



Śledzisz kariery polityków z Trójmiasta?

Marcin Horała od kwietnia tego roku był podwójnym ministrem. Pełnił funkcję sekretarza stanu w Ministerstwie Infrastruktury [był nim od trzech lat - dop. red.] oraz sekretarza stanu w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej. Dodatkowo był pełnomocnikiem rządu ds. CPK.

Decyzją premiera Mateusza Morawieckiego został odwołany ze stanowiska wiceministra infrastruktury. Ale pozostałe dwie posady utrzymał. Nadzór nad CPK przeniesiono z Ministerstwa Infrastruktury właśnie do Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej.

Poseł Lewicy z Gdyni w Radzie Mediów Narodowych



- Zakończyłem swoją misję w Ministerstwie Infrastruktury i tym samym okres "dwuresortowości". Od teraz już wyłącznie w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej. Serdecznie dziękuję wszystkim, z którymi miałem okazję współpracować przez te niemal trzy lata - napisał w mediach społecznościowych Horała.
O zmianie Marcin Horała poinformował w mediach społecznościowych. O zmianie Marcin Horała poinformował w mediach społecznościowych.

Ludzie z Trójmiasta szefują budowie CPK



CPK to jedna z flagowych inwestycji rządu PiS. W jej ramach powstać ma węzeł przesiadkowy między Warszawą i Łodzią, który zintegruje transport lotniczy, kolejowy i drogowy.

W zarządzie spółki zasiadają ludzie z Trójmiasta:
  • pochodzący z Gdańska Radosław Kantak, który odpowiedzialny jest za część kolejową inwestycji,
  • pochodzący z Gdyni Patryk Felmet (były gdyński radny PiS i współpracownik Horały), który odpowiedzialny jest za zarządzaniem nieruchomościami, relacje zewnętrzne, komunikację i marketing.

W ramach CPK, w Baranowie pod Warszawą, ma zostać wybudowany Port Lotniczy Solidarność, który w pierwszym etapie będzie w stanie obsługiwać 40 mln pasażerów rocznie.

W ramach przedsięwzięcia do końca 2034 r. ma powstać łącznie 1789 km nowych linii kolejowych.

Ludzie z Trójmiasta szefują budowie Centralnego Portu Komunikacyjnego



Zgodnie z Koncepcją CPK realizacja przedsięwzięć składających się na komponent lotniskowy jest przewidziana do końca 2027 r. Realizacja przedsięwzięć inwestycyjnych składających się na komponent kolejowy ma nastąpić do końca 2034 r., obejmując dwie perspektywy finansowe UE. W 2023 r. ma rozpocząć się budowa portu lotniczego w Baranowie oraz 531 km linii kolejowych.

  • Jedna z kilku koncepcji Centralnego Portu Komunikacyjnego Solidarność w Baranowie, opracowana przez biuro Zaha Hadid Architects.
  • Z założeń wynika, że podróż nową trasą kolejową z Gdańska do Baranowa ma potrwać 1 godz. 45 minut. Kolejny kwadrans ma potrwać podróż do Warszawy.
Koszty realizacji programu CPK tylko w pierwszym etapie, obejmującym lata 2020-2023, określa się na poziomie 12,8 mld zł.

Koszty całej inwestycji są praktycznie niemożliwe do dokładnego oszacowania, ale zakłada się, że budowa portu lotniczego i wszystkich zaplanowanych połączeń kolejowych może pochłonąć do 35 mld zł, w tym 16-19 mld zł na realizację części lotniskowej, 8-9 mld zł na koleje i 7 mld zł na drogi.

Opinie (427) ponad 50 zablokowanych

  • Odwołany?

    Ale dalej pasożytuje na pieniądzach podatników, z których wielki odsetek nie wykupuje swoich lekarstw bo ich zwyczajnie nie stać. Oczywiście panu Horale to nie przeszkadza.

    • 2 2

  • Oni już czują, że się wkrótce skończy dojenie kraju - grabierz rozpędza się szybciej niż pendolino (6)

    • 108 27

    • 7 lat nas rżną a teraz już bez skrupułów (5)

      I najgorsze, że mało prawdopodobne aby ktoś za to beknął...

      • 13 6

      • Polcy i Polaki

        Przez siedem ostatnich lat........

        • 1 0

      • (3)

        Jak wybieracie tak macie,wystarczy wybrać innych.

        • 2 11

        • Wiesz co sven,

          Sprawdź czy ci na RODzie porzeczki dojrzały, opierdziel mielone z młodymi kartoflami, strzel tatrę i przestań pieprzyć farmazony pod każdym artykułem na Trójmiasto.pl

          • 2 3

        • (1)

          Czyli kogo? Konkretnie.

          • 6 0

          • Nie wiem nie znam sie nie orientuje zarobiony jestem.

            • 2 5

  • Horała najlepiej wyglądał w pojemniku na śmieci, wylazł i tylko nieszczęście...

    • 2 1

  • ta żmija była raz u mnie się promować chcąc kupić mój głos kilka lat temu...zresztą jak i jego konkurencja ale mniejsza o to...jak bym wiedział do czego to dojdzie to bym się jednak nie hamował z chwyceniem po widły

    • 1 1

  • Pojęcia nie mam, dlaczego ci z PiS tak się odwołują?? (2)

    Jeszcze chwilka a my Polacy ich odwołamy i spakujemy wszystkich, co do jednego, do więzienia i będą siedzieć do odwołania! Już nie mogę się doczekać, kiedy Pan Donald Tusk będzie premierem a później prezydentem Polski. Jeszcze chwilka!

    • 3 1

    • Jedyna sensowna opcja to opcja zero - wszystkich won.

      • 0 1

    • Zaczynają się roszady przed grande finale czyli wielką ucieczką pod Wzgórza Golan. A Polacy zostaną z tym całym bałaganem i wielką recesją.

      • 1 1

  • Ludzie kochani zastanówcie się choć przez chwilę (2)

    Jakie CPK? Przecież my nawet szybkich torów nie mamy. Są jakieś tam plany na tory dopiero, raptem 200km/h, na rok 2032. Więc o czym mówimy w ogóle? Węgiel niech załatwią najpierw, gaz, magazyny strategiczne niech zbudują, niech zainwestują w przemysł, niech nabudują masę tanich mieszkań czynszowych, niech się coś zacznie w końcu dziać, a nie jakieś projekty z d. prezesa tak jak z piątką dla zwierząt i ładem. Taki ład, że ludzie zęby w ścianę włożą niedługo, a wy tu o CPK.

    • 2 1

    • (1)

      W punkt! W dodatku zniszczą całą masę doskonałych terenów rolnych i setki rodzin tam gospodarujących. Ja się po prostu boję tego co oni robią, to wszystko jest jakieś mało przekonujące. Cud, że przekop zrobili, ale i tak jest lipa bo przecież płytki jak basen pływacki niemalże to co tam ma pływać.

      • 1 2

      • No więc właśnie. Niech się tym rolnictwem zajmą lepiej bo to też leży i kwiczy.

        • 0 2

  • borys budka przed chwilą na Polsacie w gościu wydarzen: (1)

    "Jak dojdziemy do władzy postawimy na porty regionalne".....
    Czyli znając życie CPK zatrzymane bo to nie ich pomysł i więcej lotnisk typu wojciecha szczurka w Kosakowie....nie kupuje tego mieszkając w Gdyni i wiedząc jak to wygląda.

    • 1 5

    • Nikt ci więcej nie da niż ci Gomułka junior obieca, byle dorwać się do żłoba.

      • 0 1

  • Wybitny polityk

    Najlepszy, pracuje najciężej, zasługuje na wszystko co dobre ;D

    • 0 2

  • (4)

    Po co nam CPK skoro wszystko jest w Berlinie?Oczywiście hejt na tego człowieka na całego,nie jestem jego sympatykiem ale pomyślcie ile by zrobił w Gdyni zamiast obecnego włodarza?)Kurtyna.

    • 20 53

    • Ile by zrobił, to by się zobaczyło. Jest tylko jeden problem: pan Horała teraz ma lepsze możliwości ciągnięcia kasy niż bycie prezydentem miasta. Po wygranych wyborach przez PiS mógł po raz kolejny stanąć do wyścigu o fotel prezydenta Gdańska, ale wybrał kasę. Taki z niego lokalny patriota.

      • 0 0

    • Nic by nie zrobił bo nie potrafi pracować.

      • 1 1

    • Pewnie niewiele, bo za pisu dużo mniej podatków zostaje dla samorządów

      a wszystko zarządzane jest centralnie.

      • 6 1

    • Pisowski nieudacznik

      • 10 3

  • Zakończył "misję" w jednym resorcie, teraz będzie czas na wyciąganie kasy w drugim. Panie Horała weź pan coś zrób wreszcie dla Pomorza! I żeby nie był to kolejny piknik wyborczy.

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane