• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Marcin Horała już nie jest wiceministrem infrastruktury

Ewelina Oleksy
4 sierpnia 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Marcin Horała przestaje być wiceministrem infrastruktury, ale pozostaje wiceministrem funduszy i polityki regionalnej oraz pełnomocnikiem rządu ds. CPK. Marcin Horała przestaje być wiceministrem infrastruktury, ale pozostaje wiceministrem funduszy i polityki regionalnej oraz pełnomocnikiem rządu ds. CPK.

Marcin Horała, gdyński polityk PiS został odwołany z funkcji wiceministra infrastruktury. Ale krzywdy nie ma, bo poseł nadal ma posadę wiceministra w resorcie funduszy i polityki regionalnej oraz dodatkowo jest pełnomocnikiem rządu ds. Centralnego Portu Komunikacyjnego.



Śledzisz kariery polityków z Trójmiasta?

Marcin Horała od kwietnia tego roku był podwójnym ministrem. Pełnił funkcję sekretarza stanu w Ministerstwie Infrastruktury [był nim od trzech lat - dop. red.] oraz sekretarza stanu w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej. Dodatkowo był pełnomocnikiem rządu ds. CPK.

Decyzją premiera Mateusza Morawieckiego został odwołany ze stanowiska wiceministra infrastruktury. Ale pozostałe dwie posady utrzymał. Nadzór nad CPK przeniesiono z Ministerstwa Infrastruktury właśnie do Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej.

Poseł Lewicy z Gdyni w Radzie Mediów Narodowych



- Zakończyłem swoją misję w Ministerstwie Infrastruktury i tym samym okres "dwuresortowości". Od teraz już wyłącznie w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej. Serdecznie dziękuję wszystkim, z którymi miałem okazję współpracować przez te niemal trzy lata - napisał w mediach społecznościowych Horała.
O zmianie Marcin Horała poinformował w mediach społecznościowych. O zmianie Marcin Horała poinformował w mediach społecznościowych.

Ludzie z Trójmiasta szefują budowie CPK



CPK to jedna z flagowych inwestycji rządu PiS. W jej ramach powstać ma węzeł przesiadkowy między Warszawą i Łodzią, który zintegruje transport lotniczy, kolejowy i drogowy.

W zarządzie spółki zasiadają ludzie z Trójmiasta:
  • pochodzący z Gdańska Radosław Kantak, który odpowiedzialny jest za część kolejową inwestycji,
  • pochodzący z Gdyni Patryk Felmet (były gdyński radny PiS i współpracownik Horały), który odpowiedzialny jest za zarządzaniem nieruchomościami, relacje zewnętrzne, komunikację i marketing.

W ramach CPK, w Baranowie pod Warszawą, ma zostać wybudowany Port Lotniczy Solidarność, który w pierwszym etapie będzie w stanie obsługiwać 40 mln pasażerów rocznie.

W ramach przedsięwzięcia do końca 2034 r. ma powstać łącznie 1789 km nowych linii kolejowych.

Ludzie z Trójmiasta szefują budowie Centralnego Portu Komunikacyjnego



Zgodnie z Koncepcją CPK realizacja przedsięwzięć składających się na komponent lotniskowy jest przewidziana do końca 2027 r. Realizacja przedsięwzięć inwestycyjnych składających się na komponent kolejowy ma nastąpić do końca 2034 r., obejmując dwie perspektywy finansowe UE. W 2023 r. ma rozpocząć się budowa portu lotniczego w Baranowie oraz 531 km linii kolejowych.

  • Jedna z kilku koncepcji Centralnego Portu Komunikacyjnego Solidarność w Baranowie, opracowana przez biuro Zaha Hadid Architects.
  • Z założeń wynika, że podróż nową trasą kolejową z Gdańska do Baranowa ma potrwać 1 godz. 45 minut. Kolejny kwadrans ma potrwać podróż do Warszawy.
Koszty realizacji programu CPK tylko w pierwszym etapie, obejmującym lata 2020-2023, określa się na poziomie 12,8 mld zł.

Koszty całej inwestycji są praktycznie niemożliwe do dokładnego oszacowania, ale zakłada się, że budowa portu lotniczego i wszystkich zaplanowanych połączeń kolejowych może pochłonąć do 35 mld zł, w tym 16-19 mld zł na realizację części lotniskowej, 8-9 mld zł na koleje i 7 mld zł na drogi.

Opinie (427) ponad 50 zablokowanych

  • Omnibus

    dwa ministerstwa obrobić, nie ma co. Łeb jak sklep tylko półek brak!

    • 18 1

  • Ten czlowiek (2)

    Do niczego się nie nadaje.

    • 21 4

    • I dlatego wszędzie pasuje.

      A swoim słowotokiem pokona każdego.

      • 4 0

    • Ważne że jest lojalny

      To w zasadzie jedyny wymóg stawiany w tej partii. Ludzie z kompetencjami szerokim łukiem omijają PiS, tak było od zawsze. I efekt niestety z tego taki, że państwo polskie jest marnie zarządzane przez dyletantów, osoby, które nie są specjalistami w żadnej dziedzinie poza biciem piany. Żaden duży projekt nie skończony, technologicznie się cofamy, wyciekają nam z budżetu miliardy bokami, że nawet Minister Finansów nie jest w stanie powiedzieć, ile mamy kasy, ile długu, a rząd i parlament co wyprodukuje jakiś akt prawny to bubel gorszy od poprzedniego.

      • 1 0

  • Jak to jest że przeciętny obywatel po pracy na jednym etacie (2)

    jest zmęczony, a ten ciągnie trzy pensje w jednym czasie. Posiadł sztukę bilokacji, roztroił się czy zwyczajnie doi publiczną kasę a nic od niego nie zależy. Odwołany czyli jeszcze odprawę dostanie. Jakie sukcesy dla regionu czy państwa są jego dokonaniem. No właśnie.

    • 21 0

    • I jeszcze do tego stale po tv lata i w necie siedzi

      Najbardziej zapracowany człowiek w pl

      • 10 0

    • Ciekawe co na to inspekcja pracy?

      • 3 0

  • (2)

    Pisuary wiedzą że ich koniec jest bliski, więc teraz już tylko skok na kasę.
    (patrz fuzja Lotosu z orlenem - obajtek i spółka pracować już nie bedą musieli)

    • 19 4

    • Jest i chamstwo ośmiogwiazdkowe.

      • 1 8

    • Muszę cię zmartwić

      Koniec PIS. Niedoczekanie, za to twoja PO jest na równi POchyłej, w drodze na śmietnik POlityczny, gdzie jest ich miejsce.

      • 1 5

  • Eleganckie taczki już czekają. (2)

    Będzie wycieczka na Szadulki.

    • 18 1

    • z toba na szadoly

      • 1 2

    • z toba bucu

      • 1 2

  • Kto będzie łąki pilnował za 40 tyś miesięcznie ?

    • 17 0

  • A gdzie odpowiedź, czy się za nich wstydzisz?

    • 10 1

  • Cynik polityczny kompetencje zerowe

    • 16 0

  • CPK czyli jak w białym kołnierzyku wyciągnąć kasę za coś czego i tak nie będzie.

    • 14 0

  • przeciez pis to wszystko robi w ramach projektu gierek v 2.0

    • 11 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane