• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Marszałek reaguje: od grudnia tylko jeden przewoźnik na linii PKM

Maciej Korolczuk
8 września 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Przepełnione składy na linii PKM to od początku września zmora pasażerów. Przepełnione składy na linii PKM to od początku września zmora pasażerów.

Po ostatnich problemach na linii Pomorskiej Kolei Metropolitalnej, gdy podczas porannych i popołudniowych szczytów komunikacyjnych wielu pasażerów nie mieściło się w pociągach i zostawało na peronach, marszałek województwa pomorskiego wezwał przewoźników do wydłużenia składów. Po rozmowach z SKM i Polregio okazuje się jednak, że od grudnia na linii PKM pasażerów będą woziły pociągi tylko jednego, a nie dwóch przewoźników.



O kłopotach ze zbyt krótkimi pociągami, wypadającymi z rozkładów kursami przy jednoczesnym wzroście cen biletów kilka dni temu pisała w liście do redakcji nasza czytelniczka.

W podobnym tonie wypowiadali się inni pasażerowie w Raporcie z Trójmiasta, gdzie niemal każdego dnia od początku września dostajemy zdjęcia i informacje o chaosie na torach PKM.

Organizatorem przewozów kolejowych jest Urząd Marszałkowski, na zlecenie którego pasażerów wożą pociągi Szybkiej Kolei Miejskiej i Przewozów Regionalnych. I to do ich obowiązków należy zapewnienie odpowiedniego taboru, który jest dostosowany pojemnością do liczby pasażerów.

- Z zaniepokojeniem i ubolewaniem stwierdzam, że początek września zaskoczył przewoźników kolejowych - mówi Mieczysław Struk, marszałek województwa. - Mimo że Samorząd Województwa z dużym wyprzedzeniem przypomniał im, że wraz z rozpoczęciem roku szkolnego wzrosną (jak co roku) potoki pasażerów, spółka PKP SKM nie zwiększyła pojemności pojazdów, które wyjechały na tory w godzinach szczytu. A przypomnę, że to właśnie przewoźnik zobowiązany jest zapewnić tabor dostosowany pojemnością do liczby pasażerów.
  • Jak podróżować do pracy czy szkoły w takich warunkach - dopytują od początku miesiąca pasażerowie.
  • Przewoźnicy SKM i Polregio zostali zobowiązani przez Urząd Marszałkowski do obsługiwania linii PKM dłuższymi pociągami.
Jednocześnie marszałek potwierdza, że z analizy przepływów pasażerskich wynika, że to zbyt małe składy PKP SKM doprowadziły do sytuacji, w której część pasażerów nie mieściła się w pociągach. Dodaje też, że do przepełnienia doszło także w pociągach spółki Polregio.

- W związku z tą sytuacją zażądaliśmy od przewoźników natychmiastowego wzmocnienia składów - mówi Struk. - Spółka Polregio od 6 września realizuje przewozy dużymi składami trójczłonowymi. Natomiast spółka PKP SKM uruchomiła większe składy dopiero w czwartek. Mając na uwadze problemy spółki PKP SKM z zapewnieniem odpowiednio pojemnego taboru raz jeszcze zwróciłem się do zarządu tej spółki, oczekując, że w przyszłości nie dopuści do podobnego kryzysu.

Od grudnia tylko jeden przewoźnik



Mając na uwadze ostatnie problemy, w czwartek podczas posiedzenia zarządu województwa podjęto decyzję, by w nowym przetargu na realizację przewozów na liniach PKM, który zacznie obowiązywać od 11 grudnia br. do grudnia 2026 r., wybrano tylko jednego przewoźnika, a nie - jak obecnie - SKM i Polregio.
10:29 30 WRZEśNIA 22

Możliwe problemu z funkcjonowaniem PKM od grudnia (10 opinii)

Kwestie związane z PKM i tym czy pociągi od grudnia wyjadą na tory, coraz bardziej nurtują pasażerów.

Aktualnie do Krajowej Izby Odwoławczej wpłynęły trzy odwołania, w którym każdy podmiot zarzuca samorządowi województwa brak możliwości przygotowania się do przetargu na przewozy po trasie PKM. Zastrzeżenia mają: PolRegio, SKM i Arivva.

Ciekawe czy projekt PKM będzie kontynuowany od grudnia...
Kwestie związane z PKM i tym czy pociągi od grudnia wyjadą na tory, coraz bardziej nurtują pasażerów.

Aktualnie do Krajowej Izby Odwoławczej wpłynęły trzy odwołania, w którym każdy podmiot zarzuca samorządowi województwa brak możliwości przygotowania się do przetargu na przewozy po trasie PKM. Zastrzeżenia mają: PolRegio, SKM i Arivva.

Ciekawe czy projekt PKM będzie kontynuowany od grudnia...
Zobacz więcej

Miejsca

Opinie (281) 2 zablokowane

  • Zamiast dwuwagoniwych składów - dali trzywagonowe - sukces pełny (1)

    Zarówno SKM - czyli Smutna Kolej Miejska jak i Polregio Tureckiego Kuriera traktują PKM jako zło konieczne. I tak jest nie od roku - tak jest od lat.
    Rozkład jazdy układany przez jakichś amatorów kolejnictwa.
    Pociągi miały jeździć w cyklu a jadą stadem - dwa, trzy w odstępie 10 - 15 minut a potem ponad godzinna przerwa.
    A po 21 PKM czyli przewoźnicy idą spać - ruch zamiera...

    • 12 3

    • co to Turecki Kurier?

      • 0 0

  • Optymalizacja (3)

    Trzeba zlikwidować ten sztuczny i przejadajacy pieniądze Twor jakim jest PKM. Jeden przewoźnik i jeden zarządca

    • 5 3

    • Za dużo szwagrów i pociotkow

      bierze tam pieniądze, żeby tak to zrobić

      • 2 1

    • Już mamy to w SKM

      I nie działa. Poza tym byłoby to niezgodne z prawem.

      • 0 1

    • Proszę bardzo. Czas na kasację PLK

      • 0 0

  • Oddać PR i zakończyć już ten cyrk (1)

    PRy swoją drogą mają taką flotę ze objada wszystko. Przy okazji wygranej przez PRy marszałek ma prawo zabrać skmie swoje autobusy i dać PR (w pierwszej kolejności wysłać do Chojnic na naprawy po skmie) i wtedy nastąpi w końcu spokój.

    • 2 2

    • Słabo

      • 0 0

  • W Gdańsku powinien być węzeł przesiadkowy,w Głównym lub Sródmiesciu,a nie w jakimś Wrzeszczu.Do Wrzeszcza daleko.

    • 4 4

  • Ciekawe rzeczy się dzieją. Na YouTube jest filmik z komentarzem, na którym widać skład SKM z Trójmiasta wypożyczony na Dolny Śląsk. To może trzeba pożyczyć jakieś odstawione szynobusy w innych województwach i zasilić transport lokalny u nas?

    • 3 0

  • Elegancko

    Brawo pan marszałek

    • 1 4

  • Polregio z Gdyni tez przepelnione

    Na trasie Gdynia Lebork tlok i scisk w godz szczytu, brakuje dodatkowego wagonu, wielu pasazerow stoi, .

    • 5 2

  • Marszalek to niech sie puknie w ten swoj pusly ł... i karze jezdzic pkm do 2 w nocy a nie do 22 gdzie najwiecej pociagow jest .

    23-2.zenada!!!

    • 3 2

  • Kto policzy ile to do tej pory kosztowało? (1)

    Cały projekt pod spalinowe. Zakup składów, teraz te kupione składy przeszły do przewoźników. Teraz elektryfikacja. Kto policzy ile paliły te składy i ostatecznie ile miasto wydało na samo paliwo tych pociągów. Nie bez powodu zmieniają na elektryczne...Kto bogatemu zabroni.

    • 0 4

    • Ale które miasto?

      Kartuzy czy Kościerzyna?

      • 0 0

  • Dlaczego operatorem ni jest tylko SKM !!!! tylko jakieś wynalazki !!!! (1)

    • 0 2

    • Bo SKM to dno dna

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane