• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Midibusy wyjechały na gdyńskie ulice

Patryk Szczerba
10 sierpnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dwa nowe trolejbusy na Gwiazdkę

Prezentacja midibusów przy bulwarze w Gdyni

Osiem nowych midibusów - mniejszych pojazdów niż standardowe autobusy - zaczyna kursowanie po Gdyni. W założeniu mają pokonywać bezproblemowo wąskie i kręte uliczki, radząc sobie także ze wzniesieniami. Ich atutem jest też cichsza praca.



Tam, gdzie mieszkasz, dociera komunikacja miejska?

Przypomnijmy: w zeszłym roku ZKM Gdynia podpisało umowę z Przedsiębiorstwem Autobusowym Gryf na obsługę sześciu funkcjonujących w mieście linii midibusowych - 102, 145, 153, 203, 204, 252 w okresie od 1 października 2020 roku do 31 grudnia 2027 roku.

Kontrakt warty jest blisko 26,5 mln zł. W styczniu przewoźnik podpisał umowę na dostawę ośmiu fabrycznie nowych autobusów z firmą Solaris Bus & Coach SA.

W poniedziałek na parkingu przed bulwarem oficjalnie zaprezentowano dwa autobusy Solaris Urbino 10,5 oraz sześć autobusów Solaris Alpino 8,9. Mają odpowiednio 10,5 i 8,9 metra. Są zasilane olejem napędowym, ale spełniają normę emisji spalin EURO 6d.

Oba modele są niskopodłogowe, mają po 27 miejsc siedzących dla pasażerów.

  • Osiem midibusów wyjedzie na trasy linii obsługującej najmniej dostępne ulice dzielnic Gdyni.
  • Osiem midibusów wyjedzie na trasy linii obsługującej najmniej dostępne ulice dzielnic Gdyni.
  • Osiem midibusów wyjedzie na trasy linii obsługującej najmniej dostępne ulice dzielnic Gdyni.
  • Osiem midibusów wyjedzie na trasy linii obsługującej najmniej dostępne ulice dzielnic Gdyni.
  • Osiem midibusów wyjedzie na trasy linii obsługującej najmniej dostępne ulice dzielnic Gdyni.
Większe pojawią się na linii 153, natomiast mniejsze na pozostałych liniach.

Za autobusy w całości zapłaciła firma PA Gryf.

- Zakup autobusów - w kwocie 6,5 mln zł netto - nie obciąża budżetu Gdyni, jest własną inwestycją operatora, który wygrał przetarg na obsługę pakietu sześciu linii midibusowych - informuje Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni.

Midibusy: zwrotne i ciche



Specjaliści wśród najważniejszych zalet pojazdów wymieniają zwrotność, dzięki której mogą pokonywać wąskie i kręte uliczki, radząc sobie także ze wzniesieniami.

Atutem jest też cichsze działanie, co może mieć znaczenie, bo pojazdy jeżdżą blisko zabudowań na dzielnicowych ulicach.

- Midibusy znane są w Gdyni od lat. Cieszy fakt, że wprowadzane dziś do eksploatacji pojazdy są pierwszymi fabrycznie nowymi pojazdami z tego segmentu pojemności pasażerskiej w całej dotychczasowej historii gdyńskiej komunikacji miejskiej - mówi Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni.

Miejsca

Opinie (130)

Wszystkie opinie

  • Dlaczego nie wdrażamy swoich krajowych tylko wspomagamy Niemcy

    • 0 0

  • Kiedy wreszcie bilety czasowe 15 min. w Gdyni? (11)

    Czy p. Szczurek i reszta kiedykolwiek zrozumieją, że zdzieranie z ludzi prawie 4zł za przejechanie 3-4 przystanków (czas podróży 5 min.) to skandaliczne zdzierstwo i arogancja władzy? Narobiliście darmowych przejazdów dla prawie wszystkich grup (od dzieciaków i rodzin wielodzietnych po osoby starsze) to dajcie coś ludziom którzy wam to utrzymują.

    Nie ma ani jednego powodu, żeby tego nie zrobić. Nie trzeba nawet drukować nowych biletów. Wystarczy zarządzenie, że na bilecie ulgowym można jechać do 15 min. No chyba, że wasza taktyka polega na tym, żeby utrzymywać kanarów, którzy non-stop siedzą na Świętojańskiej i łapią ludzi, którzy chcą przejechać 2-3 przystanki. Dajcie im możliwość zapłacić mniej, a do kasy wpłynie więcej bo lepsze takie rozwiązanie niż 0zł wpływu.

    Puknijcie się wreszcie w głowę! Po ostatniej podwyżce 2 osoby dorosłe bez ulg płacą prawie 8zł za przejechanie paru przystanków i potem drugie tyle z powrotem. Toż taksówka wychodzi niewiele drożej. Albo wydłużcie bilet godzinny do 2h albo dajcie 15 min. w cenie ulgowego.

    • 11 4

    • A spacerkiem (9)

      Dla zdrowia nie łaska?!Bez przesady,kilometr każdy przejdzie na piechotę!

      • 2 2

      • (7)

        Tu taj niektórzy są tak leniwi , że jakby był sklep w którym można robić zakupy samochodem to by to zrobili

        • 1 2

        • Niektórzy są tak głupi, że nie rozumieją że są ludzie którzy nie przejdą kilometra pieszo (5)

          i nie dojadą rowerem do pracy.

          • 4 1

          • (4)

            Ale są też sytuacje gdzie ty po pracy jeszcze muszisz jechać może do lekarza do Wejcherowa lub do urzedu na drugim krańcu miasta . Dlatego niemona wszystkich do jednego wora wrzucać

            • 2 1

            • (3)

              ale takie rzeczy nie dzieją się co dzień.

              • 1 1

              • Nie dzieją się na codzień.... (2)

                Wyjdź z domu i rozejrzyj się.

                • 1 0

              • (1)

                Inaczej mówiąc ludzie powiny po prostu mieszać ruch miedzy rower , ruch pieszy , autobusowo-trajtkowy a samachodowy

                • 0 0

              • A wszystko dlatego

                ...że p. Szczurek nie chce dać ludziom tańszych przejazdów. To pytam się dla kogo te autobusy są kupowane? Dla osób starszych i dla dzieci oraz dużych rodzin, które złotówki nie dokładają? I właściwie dlaczego skoro właśnie te grupy mają pewne i duże dochody? A ludzie bez ulg muszą za to płacić. Typowa logika magistratu, tak samo jest ze śmieciami w Gdyni - osoby samotne produkujące garstkę śmieci płacą za tych, którzy produkują ich pełne kubły miesięcznie.

                • 0 0

        • Niektórzy "tu taj" chyba pierwszy rok mieszkają

          A w każdym razie nie rozumieją, że miasto ma poważny problem z samochodami i wprowadzenie biletów 15 min. może go w dużym stopniu rozwiązać. Nie chodzi tylko o pieszych, ale również o osoby zmotoryzowane, które często odpuszczą samochód jeśli będą mogły tanio podskoczyć tu i ówdzie komunikacją. Szybko i sprawnie, tak jak samochodem praktycznie.

          Nie mówiąc o tym jak wszystko mogłoby się zmienić gdyby komunikacja była darmowa. Przynajmniej w strefie centrum.

          • 0 0

      • Nie każdy żyje z 500+

        ...więc nie każdy ma czas spacerować całymi dniami. Inni mają problemy zdrowotne, jeszcze inni małe dziecko albo ciężkie siaty. Jeśli "idź spacerkiem kilometr" to jedyne co masz do powiedzenia to po prostu zamilcz bo to nie jest żaden argument. Zwłaszcza, że nie każde miejsce jest przyjazne spacerom, teren jest rozmaicie ukształtowany, pogoda bywa różna, pora dnia również. I czasem jest to 2-3km, a nie km, ogarniasz w ogóle ile autobus lub trajtek potrafi przejechać w ciągu 5 min? Tak więc taki argument jak twój jest po prostu infantylny i bezczelny.

        Większość znanych miast ma bilety 10, 15 albo 30 min. w odpowiednio niższej cenie. Zwłaszcza, że często jest potrzeba wielokrotnego skorzystania z komunikacji (po to w końcu jest, żeby korzystać, a nie chodzić pieszo) i niekoniecznie można się wyrobić w ciągu godziny na słynnym bilecie godzinnym. Kilka takich przejazdów po 4zł potrafi więc nabić kilkanaście złotych dziennie od osoby. Ogarnij, człowieku.

        • 0 0

    • Co do biletów

      Nie wprowadzaj POwskiej władzy w błąd (PO za tym i tak mają nas "gdzieś"), albowiem 3- 4 przystanki w godzinach szczytu to 1,5 h w gorącej zaduszce bez klimy zwykle jeżdżą na dodatek, czas by Szczurek zrozumiał i jego koledzy prezesi...

      • 0 0

  • mieszkaniec Małego Kacka (1)

    Błagam, zróbcie ulice jednokierunkowe w Małym Kacku - zwłaszcza ul. Wieluńską i Olkuską o kierunku tak, jak jeździ autobus nr 252. Jedna strona ulicy zastawiona samochodami, nie ma gdzie się schować, by samochód z naprzeciwka mógł przejecha. Budują się przy tych ulicach kolejne apartamentowce (9 + 13 mieszkań) , kolejne samochody będą parkowane na ulicy - problem się pogłębia z roku na rok, bo rodziny mają przeważnie po 2 lub 3 samochody i nie mają gdzie parkować (na 1 apartament przypada 1 miejsce postojowe). błagam niech ktoś się tym zajmie w końcu - postulaty do Rady dzielnicy nie pomagają :-(.

    Do redakcji Trójmiasta - czy możecie zająć się tym tematem?

    • 3 0

    • Słuszna uwaga, ale pretensje do pana Szczurka

      On już zapomniał co to znaczy parking. Od 20 lat nie powstał w Gdyni ani jeden. Wszystko sprzedane i zabetonowane. Planiści mają to kompletnie gdzieś bo kasa, kasa, kasa.

      Nic dziwnego jak 70% dochodów miasta pożera zadłużenie. Na koniec kadencji miłościwie nam panującego będzie to pewnie z 85% i miasto upadnie. Żadnych atrakcji dla turystów, nic się nie dzieje. Ale kasa się zgadza co niektórym i tylko o to chodzi.

      I jeszcze jedno: nie błagać tylko żądać. Zbierać podpisy, pisać petycję, wołać telewizję, itd.

      • 0 0

  • To bardzo fajnie ale co z tego (3)

    Skoro taka dzielnica jak Działki Leśne właściwie nie posiada komunikacji miejskiej? Ludzie zasuwają w dół ul. Nowogrodzką do miasta albo aż do Witomińskiej na przystanek i z powrotem z siatami bo nikt nie poszedł po rozum do głowy, żeby zrobić całotygodniowy przystanek przy ul. Pomorskiej, gdzie autobus (bodajże 204) staje tylko w niedzielę. Dlaczego tak jest? Na Norwida jakoś potrafi normalnie kursować i zatrzymywać się na każdym przystanku przez cały tydzień.

    Śmiech na sali. Może by tak wreszcie normalna komunikacja w tamtej dzielnicy? A może UM zapomniał, że istnieje przystanek na Pomorskiej? Tudzież ulica Pomorska w Gdyni? Tam wszędzie żyją ludzie i jest ich sporo. Poważnie.

    • 3 0

    • (1)

      Bardzo słuszna uwaga. Poza tym przystanek mógłby być przy Nowogrodzkiej (za skrzyżowaniem z Pomorską). Tam jest cała masa chodnika kompletnie bezużytecznego. Zrobić zatoczkę i jazda. Kolosalne ułatwienie dla bardzo wielu mieszkańców.

      • 1 0

      • Jak najbardziej popieram

        Zwłaszcza, że powstaje na Nowogrodzkiej spore osiedle (4 bloki) i czas najwyższy stworzyć tam normalną komunikację dla mieszkańców, a nie jakąś protezę.

        • 0 0

    • De facto 204 jeździ

      Masz zapewne na myśli 203 bo to chyba on jeździ w niedzielę. 204 jeździ od poniedziałku do piątku i staje przy Pomorskiej (Olsztyńskiej). Problem w tym, że jeździ i**otycznie - nie licząc paru godzin porannych można się nim dostać tylko do Pl. Kaszubskiego (z pominięciem Starowiejskiej, Armii Krajowej, Kilińskiego tudzież Wzgórza). Kompletnie nie rozumiem dla kogo są te kursy robione. A totalnym nieporozumieniem są powroty - z Armii Krajowej tylko do południa co godzinę, a potem jeden kurs o 18 i koniec. Bez sensu to jest dla kogoś kto chce swobodnie dojechać do centrum i wrócić.

      • 1 0

  • (2)

    Firma powinna jeszcze wymienić część kierowców którzy w skandaliczny sposób odnoszą się do pasażerów gdy ktoś zadaje grzecznie pytanie odpowiadają chamskim tonem jak by mięli pretensje że ktoś w ogóle korzysta z komunikacji. Gdyby człowiek miał możliwość wyboru z jakiej firmy przewozowej korzystać to ta firma by na pewno nie zarobila. Proponował bym przyjrzeć się bliżej przed przetargiem jakości obsługi.

    • 2 1

    • Ciekawe czy dalej jeździ pewien łysy świr

      Facet żużlował jak szalony na Wiczlino. Droga przez las częściowo, zakręty, ruch, niebezpiecznie, a ten na takim gazie, że wozem zarzucało. Jeździłem wielokrotnie z nim, więc nie był to pojedynczy przypadek. Próba zwrócenia uwagi kończyła się całkowitym milczeniem z jego strony i chamskimi spojrzeniami.

      Tępa, łysa, bezczelna pała, aż nie do wiary, że ten człowiek w ogóle pracował w ZKM.

      • 0 0

    • Kierowca nie jest informacja turystyczną

      • 0 0

  • 252

    Prośba o wicej kursów lini 252 po godz 17
    i soboty

    • 1 0

  • Niestety nie są ciche

    są wręcz głośniejsze od tradycyjnych

    • 0 1

  • Z jednej strony wyjaśnienia, że to Gryf kupił i płaci (3)

    .... co nie przeszkadza Szczurkowi i spółce chwalić się tymi autobusami.

    • 10 2

    • (2)

      A ZKM Gdynia płaci Gryfowi w co miesięcznych ratach za tak zwane wykonanie kursów autobusów . Czyli defakto to Gdynia kredyt wzieła , czyli zamiast 26 milionów powino być tylko 17 milionów przez 7 lat

      • 0 0

      • Nie wzięła - całe ryzyko i odpowiedzialność spada na Gryfa. (1)

        Gdynia podpisała z Gryfem umowę i tyle.

        • 2 0

        • Tylko ze te Midibusy niesą własnością ZKM-u tylko Gryfu. I jak zbankrutuje lub wycofa się z obsługi lini miejskich , to one pozostają w Gryf-ie i miasto będzie musiało je odkupić żeby te linie obsługiwać od taki mały szczegół.

          • 1 1

  • Najpierw szczur pozwężał drogi (1)

    to teraz czas na mniejsze autobusy. Miasto iluzji...

    • 11 2

    • buspas na czerwonych kosynierów to aż od wzgórza nowotki do rumi by się przydał.

      • 1 0

  • Midibus

    Linia 145 prawie zawsze jeździ pusta. Szkoda na to wydawać pieniądze

    • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane