• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Międzytorze w Gdyni: jest nowy właściciel części terenów

Michał Brancewicz
15 lipca 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • Tereny na Międzytorzu kupione przez Robyg. W tym miejscu będą mogły powstać budynki mieszkalne i usługowe.
  • Tereny na Międzytorzu kupione przez Robyg. W tym miejscu będą mogły powstać budynki mieszkalne i usługowe.
  • Tereny na Międzytorzu kupione przez Robyg. W tym miejscu będą mogły powstać budynki mieszkalne i usługowe.
  • Tereny na Międzytorzu kupione przez Robyg. W tym miejscu będą mogły powstać budynki mieszkalne i usługowe.
  • Tereny na Międzytorzu kupione przez Robyg. W tym miejscu będą mogły powstać budynki mieszkalne i usługowe.

Deweloper Robyg nabył dwa budynki i grunt o powierzchni 2,3 ha w Gdyni przy ul. Wendy 7/9Mapka. Jest to obszar tzw. Międzytorza. Na zakupionym terenie powstać może osiedle na około 600 mieszkań.



Międzytorze powstanie:

Międzytorze ma stać się nową częścią śródmieścia Gdyni. Na 14-hektarowym obszarze, między terenem portu, torami kolejowymi i ul. Jana z Kolna planowana jest wielofunkcyjna zabudowa: mieszkaniowa, biurowa i usługowa oraz tereny rekreacyjne.


  • W 2015 roku zapadła decyzja, że teren Międzytorza zagospodaruje deweloper Semeko wspólnie z należącą do grupy PKP spółką Xcity Investment.
  • W 2017 roku powstał miejscowy plan dla tego miejsca.
  • W 2019 roku po raz ostatni pisaliśmy stricte o Międzytorzu, gdy UOKiK badał wniosek w sprawie utworzenia spółki celowej.
  • Na początku 2020 roku informowaliśmy, że Gdynia rezygnuje z poszerzenia ul. Władysława IV, która miała stanowić dojazd dla przyszłych mieszkańców Międzytorza.

Od tego czasu, jeśli poruszany był temat Międzytorza, to w kontekście różnych działań inwestycyjnych w okolicy tego miejsca.

Czytaj też:

55-metrowy budynek może stanąć na granicy Międzytorza


Trójmiasto w Budowie. Św. Piotra - nowa część Śródmieścia Gdyni



Od sześciu lat wciąż trwają bowiem przygotowania do realizacji tego przedsięwzięcia zakrojonego na szeroką skalę. Na stronie Semeko czytamy, że planowane zakończenie inwestycji ma nastąpić na 100-lecie Gdyni, czyli w 2026 roku. Wartość inwestycji szacowana jest na ponad 700 mln euro, czyli ok 3 mld zł.

Koncepcja zabudowy Międzytorza przez Semeko i PKP. Koncepcja zabudowy Międzytorza przez Semeko i PKP.
Deweloper, pytany o postępy w przygotowaniach, odsyła jednak do spółki PKP.

Niewykluczone zatem, że to inny inwestor jako pierwszy rozpocznie zabudowę Międzytorza. 8 lipca spółka Robyg Marina Tower złożyła wniosek o rozbiórkę budynków przy ul. Wendy 7/9.

- W maju 2021 nabyliśmy grunt o powierzchni 2,3 ha położony w Gdyni. Jest to nasza pierwsza działka w tym mieście. Zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego na działce powstać może zabudowa mieszkaniowo-usługowa - informuje Anna Wojciechowska, dyrektor marketingu i sprzedaży Robyga. - Na zakupionym przez nas terenie powstać może osiedle na około 600 mieszkań, a maksymalna wysokość zabudowy to 55 metrów, czyli 17 kondygnacji naziemnych. Jesteśmy w tej chwili na wczesnym etapie projektowym, za wcześnie więc aby zdradzać więcej szczegółów.
Na razie wiadomo jedynie, że projekt powstanie w pracowni BJK Architekci.

Opinie (247) 6 zablokowanych

  • Hej

    I znowu betony stawiać będą

    • 7 2

  • dlatego ta Łajza uciekła do Wiczlina ! cfaniaczek z głupawym uśmieszkiem !

    • 11 3

  • Smród kanalizacji w Gdyni

    Szczurek zastał Gdynię murowaną, a zostawi zasr*ną.
    Do tradycyjnego smrodu kanalizacji sanitarnej przy dworcu Gdynia Główna dołączyły dwa kolejne miejsca:
    1) przy Sea Towers,
    2) przy zbiegu Kieleckiej i Bydgoskiej.
    Przyczyna ta sama. Nowe inwestycje podłączane są do starej przedwojennej kanalizacji nie zwymiarowanej do obsługi gwałtownie rosnącej ilości ścieków z nowych inwestycji.
    Brawo.

    • 14 1

  • I znów betonowanie

    i mieszkanka. Władze trójmiasta powinny oficjalnie oddać władzę deweloperom.

    • 10 1

  • Mutimedia się sprzedały dziadoskie .. niech to padnie.

    • 5 2

  • dajcie im zabudować wszystko

    • 3 2

  • PKP to wrzód na d.pie tego miasta

    • 0 4

  • Historia (2)

    Gdynia miała swój klimat i swoją historię. Teraz zamiast ratować budynki po starej portowej dzielnicy i zachować ślad to stawiamy budynki które NIC nie znaczą... No tak... Ale po co ratować chronić... Wystarczy kilkanascie zdjęć na metalowych siatkach... Ot historia Gdyni!

    • 9 1

    • (1)

      Dobrze powiedziane, dla słoików te tereny to brud i nędza i takie sztampowe Robygi to dla nich synonim wielkomiejskiego stylu, a dla gdynianina te tereny to historia, tradycja i pozostałości pierwotnego charakteru miasta, a te urzędowe szuje wszystko zniszczą

      • 2 1

      • a podobno to "strefa muzealna" ...

        Stepa!
        Do roboty!

        • 0 1

  • Co to?

    Przedstawione zdjęcia pokazują koszmarny widok, który z architektem nie widział się nawet przez ścianę. Ciekawe kto chciałby mieszkać w takiej okolicy? No ale o gustach się nie dyskutuje.

    • 12 5

  • oczywiscie drogi nie rozbudowane

    czyli znów wiecej korków..przy takich inwestycjach deweloper powinien byc zobowiazany o rozbudowe dróg dojazdowych bo miasto jak zwykle nic z tym nie zrobi...a farbą nie da sie domalowac kolejnego pasa jak to robi nasz miszcz..

    • 5 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane