• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mieszkańcy nie chcą zwężenia Orłowskiej

Michał Sielski
28 października 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Ta droga mogłaby odciążyć ważną arterię

Budowa drogi rowerowej sprawi, że ul. Orłowska zobacz na mapie Gdyni zostanie zwężona, co nie podoba się niektórym mieszkańcom Orłowa. Urzędnicy przekonują, że szerokość ulicy wyniesie 5 m, co w zupełności wystarczy, ale zdają sobie sprawę, że może spowolnić ruch. I robią to celowo.



Jak oceniasz zwężenie ul. Orłowskiej?

Ul. Orłowska to spokojny trakt, wiodący w stronę molo w Orłowie zobacz na mapie Gdyni. Ale spokojny tylko teoretycznie, bo niektórzy kierowcy tak bardzo tęsknili za widokiem spienionych fal, że dopiero zamontowanie progów zwalniających poskromiło ich zapędy.

Obecnie trwa kolejna inwestycja, która przeznaczona jest dla rowerzystów, ale skarżą się na nią kierowcy. Wzdłuż ul. Orłowskiej powstaje bowiem droga rowerowa, która do tej pory urywała się w połowie ulicy. Nie wszyscy są tym faktem zachwyceni.

Mieszkańcy: będą korki

- Skrzyżowanie z ul. Jerzego Heidricha zobacz na mapie Gdyni zostaje zawężone prawie do jednego pasa, co uniemożliwi płynną komunikację z ul. Spacerowej na Orłowską. Sami pracownicy wykonawcy łapią się za głowę, dlaczego ul. Orłowska jest tak w tym miejscu zawężana, co będzie powodować korki przy wjeździe na ul. Heidricha - przekonuje pani Alicja z Orłowa.
Trochę przesadza, choć do zwężenia rzeczywiście dojdzie. Ulica będzie teraz miała 5 metrów szerokości. To zgodne z prawem i nie powinno przeszkadzać kierowcom samochodów osobowych. Ma jednak odnieść dodatkowy skutek, na który liczą urzędnicy.

Urzędnicy: to nie kierowcy są w Orłowie najważniejsi

- Zawężanie jezdni przekłada się bezpośrednio na obniżenie prędkości samochodów. Co więcej: powyżej 2,5 m szerokości mają tylko niektóre samochody ciężarowe - mówi Sebastian Drausal, rzecznik gdyńskiego magistratu. - Ulicę, na której jest w sezonie letnim wielu turystów, chcemy zmieniać tak, by to właśnie oni czuli się tam swobodnie, a nie kierowcy ciężarówek. To kolejny zabieg uspokajający ruch - wyjaśnia.
Inwestycja planowo powinna zakończyć się 15 grudnia, ale zaawansowanie prac wskazuje na to, że wykonawca upora się z nią szybciej.

Opinie (185) 3 zablokowane

  • Orłowska (6)

    Kolejny wywołany konflikt

    • 43 7

    • Teresa chyba!

      • 0 0

    • wystarczyłoby gdyby szczur porozmawiał z mieszkańcami!! (2)

      • 8 6

      • porozmawial

        Mieszkancy chca zwezenia

        • 4 2

      • za trudno

        ale za nachalne wspieranie ped**arzy zostanie rozliczony przy urnie.
        Choćby miało wygrać PO lub PiS

        • 5 9

    • (1)

      i to przez dosłownie kilku mieszkańców ! Niech zwężają jak najszybciej

      • 13 8

      • a co mieszkasz na Oksywiu ? Bo u nas Polak to tylko lubi dowalić innemu.

        • 2 7

  • Każdy urzedas

    Każdy ,dokladnie każdy urzedas zanim zostanie nominowany na powyżej referenta powinien przejść minimum roczna praktykę na produkcji np.MTM wtedy będzie sie mógł wypowiadać ,na razie sa to polityczne d*pki o wybujałych ambicjach.

    • 2 1

  • (6)

    co to za kretyn projektowal? w sezonie jak naturysci beda parkowac nic tam nie przejedzie bo beda auta po jednej jak i drugiej stronie, to sie nadaje do sądu niezawistnego, ktos przypulil pare zlotych a to bubel jest

    • 46 30

    • "naturysci" - tzn. beda przyjezdzac nago ?? Jesli tak to ja z calego serca popieram ten ruch, zwlaszcza jesli "naturystkami" beda mlode kobiety. Tak dla ruchu "naturystow"

      • 2 0

    • (1)

      Nie obrażaj kierownika z gdyńskiego ZDiZ!

      • 6 3

      • Ha ha ;)

        • 3 1

    • to wstawi im sie mandaty albo na lawecie wywiezie

      chore to jest, ze polaki z gory zakladaja, ze lamanie przepisow to cos normalnego, jesli jest dla ich wygody. Karac was batem, potomkowie chlopow

      • 15 3

    • sam szczur to zatwierdził!!

      • 6 2

    • Parking jest tuż obok a nie na ulicy

      • 13 6

  • nakupujta wiecej SUVow a potem łolaboga... (6)

    babska 3 metry i nie mogą przejechać ;)

    • 9 3

    • W Polsce wystarczy suva kupić (4)

      By wszyscy sąsiedzi cię znienawidzili. Zakompleksione bydło ciągnące 500+.

      • 4 8

      • chyba pukali w czoło ...

        znienawidzić to można kogoś mądrego...

        • 1 1

      • SUVami jeżdżą wielodzietne mniejszości o brązowym zabarwieniu (plus dużo złota na sobie)

        szczególnie białymi, żeby ich dobrze było widać poprzez kontrast z karoserią

        • 4 2

      • Ale bzdury. (1)

        Celowo kupiłam małe auto, choć stać mnie i na suva. I mam bekę z tych wszystkich idiotów nie mogących się zmieścić na parkingu czy pasie jezdni. Ja nie mam problemow z parkowaniem, wszędzie się wcisnę i zakupy też się zmieszczą :)

        • 6 2

        • suvem trzeba umieć jeździć

          jak ktoś nie ogarnia gabarytów dużego auta, to jeździ małym. nie mam problemów, żeby się wszędzie wcisnąć, nawet na wąskich uliczkach, czy zaparkować w dziwnych miejscach. inna sprawa, że miejsca parkingowe, zwłaszcza w halach garażowych w centrah handlowych są zwyczajnie za wąskie na duże auta. z jednej strony szkoda marnotrawić przestrzeń, jak 70% aut to samochody małe, miejskie albo kompaktowe, ale widziałem gdzieś parkingi, gdzie są wyznaczone, szersze miejsca, dla większych aut. ale u nas i tak nie przejdzie, bo jeden z drugim pewnie zastawi takie miejsce swoją micrą albo pandą, na podobnej zasadzie jak w sklepie, gdzie do kasy ekspresowej ładują się osobniki z koszem wypełnionym po brzegi, ale z tym nic nie zrobisz... może następne pokolenie, chociaż patrząc po ostatnich sondażach zaczynam tracić nadzieję, czy kiedykolwiek...

          • 4 2

    • Moje dzieciaczki nie będą dowożone byle czym.

      Niech wszyscy widzą, że nas stać.

      • 2 1

  • To jakaś sztuka dla sztuki

    Po co budować, przepraszam malować, jedną drogę kosztem drugiej. Jednym dawać, innym zabierać? Przecież zawsze powoduje to konflikt. Przez połowę roku prawie nikt nie będzie korzystał z tej drogi, taki klimat. Jazda taką z dzieckiem też o kant rozbić bo nie ma się poczucia bezpieczeństwa. Czy ktoś z tych mądrali widział drogi rowerowe w Holandii? Szerokie, z dystansem do drogi samochodowej i jeszcze motorowery mogą po nich jeździć. Takie drogi to ja rozumiem, mniej, ale porządnie. A tak robimy sztukę dla sztuki i nazywamy to drogą rowerową. Statystyki idą w górę. Jakoś kasę na dynamo czy jakiś civitas rozliczyć trzeba. Gdynia zamiast się rozwijać stoi w miejscu. A to oznacza cofanie się.

    • 3 3

  • Brudna zapyziała gdynia (5)

    Nie ma się co dziwić. Niech robią drogi dla rowerów, żeby porządni obywatele z Gdańska mieli gdzie jeździć. A z mieszkańcami gdyni nie ma problemu. Niech się wyprowadza jak nie podoba im się mieszkać w osadzie rybackiej

    • 34 41

    • Kup se sklep i pir****nji się w łeb...

      • 1 0

    • uruchomić samolot albo rakietę z Kosakowa!!! (2)

      • 3 4

      • ruski trol, ruski trol, ruski trol uraaaaaaaaaa! (1)

        brawo ruski trol o pięciu smakach,
        brawo za wykonanie 85% wpisów na forum
        w tym 32 konwersacje sam ze sobą,
        brawo,
        a jeszcze nie weekend
        kiedy to konkretne chlanie się zacznie,
        czekamy z niecierpliwością na więcej rozrywki
        i życzymy niepęknięcia w trakcie

        • 5 2

        • Ale nawiedzony wyznawca szczurka rozsyła spam!!!

          • 1 5

    • wracaj do Sztumu gościu!

      • 3 2

  • (1)

    W każdym cywilizowanym kraju samochody już dawno przestały być świętymi krowami, pierwszeństwo powinni mieć piesi i rowerzyści. Jeżeli ktoś wozi d*pę w ciepłym samochodzie to może poczekać, trzeba wstać z łóżka 15 min wcześniej i nie ma problemu żeby zdążyć do szkoły lub pracy.
    Od razu dodam, że mam samochód i to nie najgorszy ....

    • 5 6

    • Piesi tak, rowerzysci nie

      gromada roszczeniowych glupkow na rowerach powinna miec zakaz wjazdu na Orlowo.

      • 3 1

  • Ten artykuł to podsycanie konfliktu. Ja i sąsiedzi jesteśmy jak najbardziej za. Nie słyszałam nawet o sprzeciwach chociaż wiadomo, że zawsze się ktoś znajdzie. Pisząc mieszkańcy sugerujecie większość, więc mijacie się z prawdą.

    • 3 2

  • (2)

    po kiego CH tam ta scieżka ?

    • 8 4

    • a po takiego, (1)

      że droga rowerowa w stronę molo w Orłowie się odgałęzia przy skrzyżowaniu ze Zwycięstwa przy nowym Orłowie i prowadzi w dół w stronę molo. za skrzyżowaniem z Heydricha się urywała i zaczynała znowu przy parkingu. jadąc rowerem w dół, trzeba było przejechać na drugą stronę ulicy, przejechać te 200 m, potem znowu przejechać ulicę i kontynuować jazdę po ścieżce, alternatywą jest przejazd wąskim chodnikiem ten odcinek - obie opcje mało bezpieczne, już lepiej w tym momencie w ogóle nie budować ścieżki, żeby rowery jeździły po jezdni, ale jej nie przecinały w dwóch miejscach, na dodatek przy skrzyżowaniach.

      • 4 4

      • na takich ulicach się nie wyznacza dróg rowerowych jeszcze w chodniku czysty idiotyzm przez tyle lat rowerzyści jeździli tam sobie po jezdni nie było progów zwalniających i wypadków nie było ale kolejny raz kłania się polityka prowadzenia za rączkę każdego na drodze, przed każdym przejściem muszą być światła przy każdej osiedlówce osobna droga rowerowa ulice na Działkach Leśnych najlepiej wszystkie zrobić jednokierunkowe bo mijanka dwóch samochodów przekracza umiejętności radnych dzielnicy inna sprawa że na tej polityce prowadzenia za rączkę można nieźle drenować miejski budżet producenci znaków drogowych czy MTM zacierają ręce

        • 0 1

  • (1)

    Kto taki mądry wpadł na pomysł żeby zlikwidować zieloną strzałkę przy wyjeździe z orłowskiej na al. zwycięstwa.

    • 17 5

    • bo do miasta w lewo się skręca

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane