• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mieszkania i usługi zastąpią nieczynny przystanek SKM w Nowym Porcie

Krzysztof Koprowski
7 czerwca 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
  • Możliwa forma zabudowy zgodna z projektem planu zagospodarowania. Tramwaj na wizualizacji przemierza ul. Oliwską, od której odchodzi ul. Podjazd zwieńczona nowym budynkiem usługowym w miejscu przystanku SKM.
  • Możliwy układ przestrzenny nowej zabudowy w rejonie dawnego przystanku SKM.
  • Struktura własności gruntów w granicach projektu planu i bezpośrednim sąsiedztwie.

Zabudowa mieszkaniowo-usługowa, trasa pieszo-rowerowa z widokiem na półwysep Westerplatte oraz nowe tereny zieleni urządzonej - to główne ustalenia projektu planu dla rejonu dawnego przystanku SKM w Nowym PorcieMapka. BRG przedstawiło właśnie efekt dwuletnich prac nad planem zagospodarowania, który ma przyczynić się do ożywienia inwestycyjnego w tej części Gdańska.



Czy należy zachować rezerwę terenu do reaktywacji połączeń SKM do Nowego Portu?

Po raz pierwszy o założeniach zmiany funkcji terenu dawnego przystanku Szybkiej Kolei Miejskiej w Nowym Porcie pisaliśmy w 2019 r.

Wówczas na sesji Rady Miasta Gdańska jednogłośnie przyjęto uchwałę o przystąpieniu do sporządzenia nowego planu zagospodarowania, którego ustalenia z początkiem czerwca br. poznaliśmy w ramach procedury wyłożenia projektu planu do publicznego wglądu.

Co warto podkreślić, o jego sporządzanie i zarazem wykreślenie z obowiązujących dokumentów planistycznych funkcji transportu kolejowego zabiegały Polskie Koleje Państwowe.

Przesuń aby
porównać

Nowy budynek usługowy zamiast dworca kolejowego



Pociągi Szybkiej Kolei Miejskiej zakończyły kursowanie do przystanku w Nowym Porcie w 2002 r. Obecnie peron i starotorze są zarośnięte do tego stopnia, że z trudem można dostrzec dawną infrastrukturę kolejową. W ostatnich miesiącach zniknęły też relikty niewielkiej wiaty przy wejściu na peron.

Zapisy projektu planu realizują postulat kolejarzy - miejsce dawnego przystanku i zniszczonego jeszcze pod koniec II wojny światowej dworca zająć ma nowy budynek usługowy o wysokości do 11 m, wieńczący krótką ul. PodjazdMapka.

Wśród dopuszczonych funkcji wymienia się: gastronomię, turystykę, kulturę, edukację i oświatę, opiekę zdrowotną (z wyłączeniem pobytu stałego - szpitali czy domów opieki społecznej), sport, rekreację oraz administrację.

Czytaj też:

[2017 r.] Nikomu nie zależy na przywróceniu pociągów SKM do Letnicy


[2018 r.] Bez szans na powrót SKM do Nowego Portu


[2019 r.] SKM do Nowego Portu: ocaleje większość przystanków



  • Głównie ustalenia planistyczne dla projektu planu oraz terenów w bezpośrednim sąsiedztwie.
  • Przeznaczenie funkcjonalne terenów w granicach projektu planu.
  • Maksymalna wysokość nowej zabudowy w granicach projektu planu.
  • Tereny inwestycyjne wskazane przez Wydział Polityki Gospodarczej Urzędu Miejskiego w Nowym Porcie.

Mieszkania i handel wokół dawnego dworca kolejowego



Po obu stronach ul. Podjazd projekt planu przewiduje zabudowę mieszkaniowo-usługową (na zdecydowanej większości terenu do 11-13 m wysokości), która w swoim układzie przestrzennym ma wykreować niewielki plac wokół nowego budynku usługowego.

Parametry zabudowy zostały znacznie ograniczone pod względem długości elewacji, co w założeniu ma uniemożliwić tworzenie zwartych i długich brył - przede wszystkim od strony ul. Oliwskiej. Dopuszcza się jednak łączenie budynków szklanymi łącznikami, gdyby zaszła taka potrzeba.

Czytaj też:

[2020 r.] Prezydent zapowiada przystanki kolejowe m.in. na linii do Nowego Portu


[2021 r.] Tramwaj połączy Marynarki Polskiej z Hallera



Przesuń aby
porównać

Trasa pieszo-rowerowa zamiast torowiska kolejowego



Teren dawnego torowiska kolejowego przewiduje się przekształcić w zieleń urządzoną z poprowadzeniem szlaku pieszo-rowerowego. Postuluje się też wyeksponowanie pozostałości dawnego peronu - w tym fragmentów kamiennej kostki, która niemal w całości już zarosła.

Wzdłuż ciągu pieszo-rowerowego rozpościerać się będzie panorama na półwysep Westerplatte oraz pomnik Obrońców Wybrzeża. Ażurowe ogrodzenie terenów portowych, dzięki któremu istnieje to atrakcyjne otwarcie krajobrazowe, planuje się podtrzymać zapisami mówiącymi o zakazie wprowadzania elementów zagospodarowania przesłaniających widok.

Punkt widokowy na Westerplatte i wejście do portu



Ponadto wzdłuż ul. BlizowejMapka przewiduje się realizację skweru z zaleceniem utworzenia przy ogrodzeniu portu punktu widokowego w formie wyniesienia lub tarasu. W zaleceniach zawarto także zapis o przebudowie istniejącego naziemnego ciepłociągu na podziemny.

W projekcie planu uwzględniono również zapisy chroniące przedwojenną zabudowę oraz najcenniejsze drzewa.

Czytaj też:

Punkty widokowe w Trójmieście


Orlen chce rozmawiać z Gdańskiem o parku na Szańcu Zachodnim



  • Widok na tereny portowe z dawnego peronu SKM.
  • Widok na tereny portowe na wysokości dawnego peronu.
  • Resztki kostki brukowej ułożone na dawnym peronie kolejowym.
  • Teren przed dawnym dworcem, który znajdował się po prawej stronie.
  • Miejsce potencjalnej nowej zabudowy. Po prawej widoczny tramwaj na ul. Oliwskiej.
  • Ulica Blizowa, która ma prowadzić do nowego punktu widokowego.

Składanie uwag do projektu planu do 29 czerwca



Projekt planu zagospodarowania wraz z prognozą oddziaływania na środowisko dostępny jest na stronach internetowych Biura Rozwoju Gdańska. Uwagi do obu dokumentów można składać do 29 czerwca 2021 r.

Jeżeli uwagi zostaną uwzględnione przez prezydent miasta, projekt planu z poprawkami ponownie trafi do wyłożenia. W przypadku odrzucenia wszystkich uwag, jego przyjęcie zostanie poddane pod głosowanie na sesji Rady Miasta Gdańska.

Czytaj też:

Remont popularnego nabrzeża w Nowym Porcie



Miejsca

Opinie (401) 8 zablokowanych

  • Nieźle (4)

    Z jednej strony miasto ogranicza, zwęża drogi (jak grunwaldzka), a z drugiej likwiduje kolej do dzielnic, które się rozwijają. Za kilka lat będzie płacz, że korki, dojazd do pracy to godzina w jedną itp. Ale ja już niczego nie oczekuję od naszych radnych, prezydent itp.

    • 266 9

    • (3)

      To nie miasto likwiduje kolej - sprawdź sobie, kto liniami kolejowymi zarządza.

      • 11 19

      • (1)

        rozumiem że miasto nie ma wpływu na kolej? swoją drogą przynajmniej wiadomo dlaczego rozebrano tory - po to by wybudować ścieżkę rowerową.

        • 15 5

        • i bardzo dobrze

          • 0 0

      • a kto planuje zabudowę miasta i od lat wwala się na tereny portowe z deweloperką ?

        PKP albo Urząd Morski ? To tak jak z rozbudową DCT przed wyborami, w których brał udział budyń - łgał, że nie ma planu zabudowy w pobliżu plaży na Stogach i wycinki lasu, a od ponad 12 lat wiadomo, że ma tam być dalsza część placu składowania + nowe i wydłużone bocznice kolejowe.

        • 24 7

  • (17)

    Po tej pani prezydent już nie będzie co sprzątać bo Ona i jej ekipa wybetonuja z deweloperami wszystko!Czy nastąpi opamiętanie ze nie należy pozbywać sie drzew zieleni ,czy my nauczymy sie wybierać dobrych gospodarzy a nie partyjniaków

    • 177 23

    • Ale gdzieś chcecie mieszkać? Czy wszystko powinno wyglądać jak po wojnie? (7)

      • 8 32

      • jedz np do Kołobrzegu..parkujesz pod sama plażą, w centrum miasta, wszędzie (1)

        dojedziesz rowerem, maja ścieżki, mosty nad rzeką, dwa przejazdy kolejowe w centrum i zero korków. Mają też mosty i wiadukty i zielono, zielono, zielono,,z parku wchodzisz do parku, aleje zieleni, ławki dla seniorów...można, można. parkingi są za 3 zł za godz. a każdy kto buduje dom czy pensjonat musi mieć parking dla gości na swoim terenie, nie na ulicy

        • 18 6

        • kołobrzeg powierzchnia 25km2 , Gdańsk powierzchnia 262 km2.
          łał, super zabłysnąłeś.

          • 0 0

      • (2)

        Czy w nowych mieszkaniach w pasie nadmorskim mieszkają głównie gdańszczanie?

        • 32 3

        • Może kosmici? (1)

          • 2 21

          • Po zachowaniu niektórych tam wynajmujących, można odnieść takie wrażenie.

            • 12 1

      • Ograniczyć najem krótkoterminowy i mieszkań wystarczy. (1)

        • 24 3

        • A kim Ty jesteś, by decydować o czyimś mieszkaniu? Jeśli ktoś chce mieszkanie wynajmować innym, to jest jego sprawa, nie Twoja.

          • 5 9

    • Ciekawe czemu nie stawiali na terenach dawnej kolei bretowo i dalej? (1)

      Przeciez tam pociagi juz dawno nie jezdzili.

      • 8 1

      • Bo tam Niemce zabronili

        • 0 0

    • Będą za to tworzone tzw. łąki kwietne (czyt. niekoszone miesiącami trawniki;))

      • 3 1

    • Za a moze przeciw (3)

      Ta pani prezydent nie jest sama , ktora podejmuje decyzje. To sa ludzie z roznych ugrupowan. Mi tez duzo rzeczy nie pasuje ale nie obarczam tylko jednej osoby . Mona powiedzic , ze nie musi podpisywac to co wiekszosc zadecydowala a co robi " dlugopis " w Warszawie ? Tez by nie musial a robi i tak sie to wszystko kreci.

      • 3 9

      • To o czym bredzisz nazywa sie rozmydlaniem odpowiedzialnosci. (2)

        • 11 2

        • Nie bredze a napisalem. Gdyby tak bylo , ze jedna osoba ponosi odpowiedzialnosc , to co ma Bog zrobic. Ma sam odpowiadac za wszystkie zlo , ktore ludzia zostalo wyzadzone przez wieki ? Niee. Dlatego uwazam ,ze nie pisze herezji . Logicznie myslec to nie grzech , zamias jadem rzucac.

          • 4 3

        • Sugerujesz że za całe zło w Gdańsku, a także innych miastach winny jest Kaczyński?

          Przecież nie można rozmywać odpowiedzialności...

          • 5 5

    • Co ma prezydent miasta do terenów państwowej firmy PKP? (1)

      • 7 14

      • nastepny absztyfikant myslowy

        Tereny pod marszalka, juz dawno nie pkp.

        BRG przedstawiło właśnie efekt dwuletnich prac nad planem zagospodarowania, który ma przyczynić się do ożywienia inwestycyjnego w tej części Gdańska.

        Czytaj więcej na:
        https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Mieszkania-i-uslugi-zastapia-nieczynny-przystanek-SKM-w-Nowym-Porcie-n156664.html?strona=0#tri

        • 6 4

  • Dworzec kolejowy w Oliwie też do wyburzenia,a w zamian postawić Pendolino Tower

    jw

    • 0 0

  • Obecnie miasto składa się tylko z mieszkań (16)

    Likwidowana jest infrastruktura i wycinane są drzewa

    • 249 14

    • (3)

      zamykanie pasów jezdni jak na grunwaldzkiej w oliwie pytam się jakim trzeba być tępakiem żeby coś takiego wymyśleć i takie barany działają w naszym mieście i biorą kase za swoje kretyńskie decyzje

      • 9 6

      • Jak jeździsz samochodem wzdłuż SKM, to nie powinieneś mieć prawa publicznego głosu :) (2)

        • 5 13

        • Skoro jest droga to czemu nie ma z niej korzystać?

          • 1 0

        • aha, a park&ride gdzie znajdę?

          • 0 0

    • ..i bardzo dobrze że budują mieszkania ...ECS i resztki po stoczni też powinni wyburzyć i wybudować mieszkania (7)

      .....ale socjalistom nie podoba się że budują mieszkania po cenie rynkowej tzn ponad 10tys zł za m^2 bo masa wydrukowanych pieniędzy w obiegu .......

      • 7 36

      • Nie do potęgi 1234

        • 0 0

      • Skoro masa wydrukowanych pieniędzy w obiegu, to gdzie podwyżki pensji? (5)

        Czyżby wolny rynek nie działał? Cóż za niespodzianka...

        • 14 11

        • cały czas trwa rozdawnictwo socjalne a do legalnej/opodatkowanej/ pracy chodzą niewolnicy z kredytami i/lub frajerzy (4)

          ....jeszcze tego nie zrozumiałeś ?!

          • 12 10

          • Przecież rozdawnictwo jeszcze bardziej nakręca inflację. (3)

            Coś się Twoja teoria nie spina.

            • 13 3

            • a co ma piernik do wiatraka ........ (2)

              • 4 0

              • Piernik do wiatraka to nie efekt motyla.

                Jest np. taka zależność - piernik robi się z mąki mielonej w wiatraku...

                • 3 1

              • Absolutnie nic, to Ty napisałeś że pensje nie rosną przez rozdawnictwo.

                • 3 0

    • Amerykę odkryłeś? Miasto przewaznie składa (3)

      się z lasu i 2 bloków po PGRach.
      Budować. To tylko dobrze działa na ceny nieruchomości. M2 jest już średnio po 9 kafli. Tak więc na starość opylisz mieszkanie i kupisz sobie dom na wsi z lasem.

      • 4 10

      • (2)

        O tak, zeby miec 50 km do lekarza.

        • 6 1

        • ty lepiej z lekarzami pogadaj

          czy im się chce dojeżdżać do 3miasta

          • 0 0

        • Znam dużą wieś gminną za Starogardem.

          Jest ośrodek zdrowia i stoi tam karetka. Jak ciotka zasłabła w sobotę to karetka była za 2 minuty, a w 10 dojechała do szpitala w Starogardzie gdzie wstawiono jest standy.

          • 4 1

  • Nastawiają bloków a za kilka lat (9)

    Wielkie zdziwienie że nie będzie się z tąmtad dało wyjechać. Kolej powinna dam dalej jeździć. Nawet jeżeli nie pełna skm to np mniejszy skład jak na pkm.

    • 377 25

    • (2)

      i bardzo dobrze, tam jest tramwaj i nie trzeba kolei , ciezkiej i glosnej. Niech buduja tam zeby wprowadzali sie mlodzi a stara patologia niech wymiera

      • 1 14

      • (1)

        Młodzi? Tam się firmy z apartamentami pod wynajem wprowadzą. Nikt nie będzie chciał tam mieszkać by wiecznie stać w korkach.

        • 2 2

        • ta, bo wszyscy "mądrzy" mieszkają za obwodnicą? ;)

          Mieszkania zostaną sprzedane na pniu, zanim jeszcze pierwszą łopatę wbiją. Zakładzik? Jak przegrasz to napiszesz z imienia i nazwiska, że lubisz gadać pierdoły XD

          • 3 1

    • (3)

      Tam pelna SKM sie nigdy nie zmiesci. Maks jeden wagon. Ty wiesz o czym w ogole piszesz?

      • 7 22

      • No patrz a do 2002 się mieścił :) Poza tym zawsze można kilka metrów peronu dorobić. Wiadomo, że tam nie będzie jeździć tak długi skład jak między Gdańskiem i Gdynia, ale już jeden pociąg może zabrać tyle samo co 3 tramwaje albo 6 autobusów przegubowych. Najlepiej jednak wszystko zaorać i udawać zdziwienie jak się pojawiają korki. Mam czasami wrażenie, że rządzi Gdańskiem król Julian ze swoim hasłem "a teraz szybko róbcie co powiedziałem zanim do nas dotrze, że to bez sensu". Spokojnie za 4-5 lat powróci temat, że przydała by się kolej do Nowego Portu i będzie jak z Gdańskiem Południe. No wiemy, że by się przydało ale jest problem bo nie ma rezerwy terenowej. Analizujemy możliwości. Walcie się na ryj my tutaj teraz myślimy gdzie upchnąć dla dewelopera kilka bloków a wy o jakichś pociągach bredzicie.

        • 7 0

      • "Z kąd" ma wiedzieć? (1)

        • 9 8

        • Z tond.

          • 6 1

    • Interesy deweloperów ważniejsze niż dojazdy szaraków

      • 12 2

    • Kupią mieszkania, a potem będą narzekać, że hałas z portu i że się kurzy.

      Dobrze, że od śmietniska daleko.

      • 15 3

  • Kiedy likwidacja pętli w Oliwie (17)

    Super fajna działka na bloki.

    Idąc dalej można zlikwidować jedną jezdnie na Grunwaldzkiej i postawić na tak odzyskany, terenie nowy falowiec. Od Oliwy do Wrzeszczą. Na wizualizacji dodać stojaki na rowery i kawiarniane stoliki. Będzie super.

    • 441 18

    • Odbudować Danziger Hof (1)

      Wtedy uwierzę ze władze miasta mają plan odbudowy, zabudowy

      • 5 6

      • Danziger Hof kwintesencja kiczu i prowincjalizmu

        • 1 0

    • (6)

      Taki falowiec doskonale komponowałby się z zieleniakim, bastionem wałowa oraz klocem forum! Rewelacja! Chociaż deweloperzy nie prędko stawialiby coś takiego, bo nawet taki falowiec musiałby mieć przed sobą i za sobą odpowiednio dużo zielenii, a to źle, bo w ten sposób uzyska się mniej powierzchni użytkowej z apartamentami 30m2, więc postawiliby na 2 szeregi po 20 wysokich kurników w stylu Novego letnieva, oczywiście z kilkoma miescami postojowymi za delikatną dopłatą w kwocie po 50 tysi/jedno. Wazne jest dobre sąsiedztwo, więc można będzie sobie podawać rękę z sąsiadami z bloku naprzeciwko! Cena oscylowałaby do skromnych 17km2;) Na dole oczywiście usługi, myśle ze powinno przypadac tak po 3 żabki i jeden gabinet estetyki na jeden budynek. Do tego koniecznie trzeba rozbudować Galerię Bałtycką, może nawet dałoby się to jakoś połączyć?

      • 43 4

      • (3)

        Tylko falowiec musiałby mieć minimum 50 m wysokości i nie nazywałby się falowiec tylko faloviec, albo jakoś inaczej byle z "v". A ta zieleń - po co? 4 krzaczki na całej długości stykną.

        • 30 2

        • (2)

          Ja bym raczej kostkę bauma dała w miejsce krzaczków - praktyczniejsza w utrzymaniu i w krzakach to różne rzeczy ludzie robią, po co kusić.

          • 20 2

          • (1)

            te krzaczki można by narysować na ścianie
            ewentualnie posadzić na dachu
            i styknie

            taką mam końcepcję

            • 8 0

            • Na dachu może raczej biletowana wieża widokowa? Albo i latarnia morska dla klimatu.

              • 3 0

      • W każdej klatce jedna żabka..... (1)

        Aby po piwko nie trzeba było chodzić.
        Ba... aby nawet nie marnować miejsca na lodówkę w apartamencie 20m2.

        • 42 1

        • I te widoki(jak rodem z Przymorza) jak słoje i ukraińcy walczą ze sobą żeby zaklepać sobie tam wynajem hehehe;) A Żabki(rak rynku) muszą być obowiązkowe i to po 2 na klatkę, oczywiście z takim samym asortymentem i Karynami/studentkami na umowach śmieciowych.

          • 20 7

    • nic nowego, a nawet (1)

      krok do tyłu. We Wrzeszczu nitka Grunwaldzkiej w kierunku Oliwy pobudowana na miejscu przedwojennych kamienic. Proponuję odbudować.
      A do miasta wstęp tylko pieszo, ew. niepełnosprawni rowerami (riksze). I załatwione.

      • 15 3

      • Za czasow świetności Danzig inne rozwiazania stosowalo sie w sprawie niepelnospeawnych

        Ostateczne hehe

        • 5 1

    • I to jest słuszna koncepcja

      • 2 2

    • OK - świetny pomysł. Załatwione

      • 10 3

    • (2)

      bedzie to najdłuższy falowiec świata, jestem za

      • 47 3

      • proponuję też budynek ogrodzić (1)

        chcesz się dostać z Jaśkowej na Wajdeloty? musisz objechać na wysokości Zieleniaka ;)

        • 57 2

        • I jeszcze 0,05 miejsca parkingowego na mieszkanie - logiczne, skoro jezdni i tak nie bedzie :)

          • 41 3

    • Ten falowiec to byłby symbol Gdańska.

      I jego zrównoważonego rozwoju połączonego z głęboka troską o mieszkańców.

      Więcej ludzi będzie miało do Centrum.

      • 51 5

  • Gdańsk Nowy Nowy Port

    Dzisiejszą konferencję prasową prezydenta Grzelaka w dzielnicy zakłócała cały czas pracująca szlifierka.I tyle.....

    • 0 0

  • Nareszcie brawo miasto,menele z tych krzaków są zrozpaczeni (1)

    Nie raz widziałem tam pijanych meneli przejeżdżając rowerem obok

    • 6 28

    • Tak zwani "menele" są w każdej dzielnicy.Wara od złych opinii o tej dzielnicy.
      Pytam,czy zabudowa tego terenu zmieni "meneli".
      Proszę o zagospodarowanie tego terenu,uporządkowanie jako teren zielony.

      • 1 0

  • No cóż, tramwaje do Nowego Portu, poza godzinami szczytu nadal jeżdżą puste. (11)

    Wiadomo też że kolejka padła z powodu braku frekwencji, więc to chyba dobry kierunek.

    • 23 69

    • Nie,nie,nie

      • 1 0

    • Nie wiem kiedy do ludzi dotrze, że (7)

      komunikacja nie ma być rentowna. Komunikacja miejska musi być realną alternatywą dla transportu indywidualnego!
      Jeżeli wiesz, że nie dojedziesz komunikacją zbiorową w godzinach w których potrzebujesz się przemieścić, to wybierzesz inny środek lokomocji - najprawdopodobniej własny samochód.

      • 26 4

      • Masz alternatywę dla transportu indywidualnego. (2)

        Taką małą dzielnicę spokojnie obsłużą tramwaje i autobusy.

        • 6 17

        • Jeszcze kilka takich bloczków i nie obsłuży. Już nie obsługuje.

          • 12 3

        • Ale ta dzielnica

          łączy się płynnie z dzielnicą Letnica, w której powstają bloki na 20 tysięcy nowych mieszkańców. Póki co okolic paskudnych mrówkowców i ciągu ulicy Letnickiej nie obsługuje ani tramwaj ani autobus. Zgadnij czym ludzie tam mieszkający dojeżdżają do pracy?

          • 18 5

      • (3)

        Ale ta SKM nikomu nie była po drodze. Po co pociąg, który jedzie tylko do Gdańska Głównego?

        • 9 19

        • To jest kolejny temat (1)

          Powinna iść odnoga linii na północ, do Wrzeszcza, albo być możliwość przesiadki na Politechnice.

          • 10 4

          • Była w planach (jeszcze Niemców)

            Rezerwa terenowa pod SKM (tzw. krajobrazową) była. Miała iść wzdłuż plaży, ale oczywiście jak to w Polsce - projekt upadł.

            • 10 2

        • Bo szybciej było podjechać do głównego i tam się przesiąść w SKM w stronę Gdyni,

          niż tłuc się pół godziny autobusami lub tramwajami, żeby przesiadać się gdzieś po drodze. Wygodniej, szybciej i jeden miesięczny.

          • 22 6

    • Użyteczność publiczna nie ma nic wspólnego z rachunkiem ekonomicznym. I nie może mieć.

      Jeśli natomiast ma mieć, to zlikwidujmy szkoły i szpitale.

      • 19 1

    • obecnie już nie

      • 3 0

  • Gdańsk Nowy Nowy Port (4)

    W naszej dzielnicy brakuje mieszkańcom zielonego ryneczku,natomiast jest nadmiar sklepów monopolowych.

    • 41 8

    • Tak,zgadzam się z tym wpisem

      • 1 0

    • Prawo popytu i podaży :)

      • 1 1

    • A po zurom zielen???

      • 4 7

    • 23,5 centrum dzielnicy

      • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane