- 1 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (308 opinii)
- 2 Dulkiewicz niechętna do wymiany zastępców (249 opinii)
- 3 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (488 opinii)
- 4 Kleksem asfaltu w gumę przy Zieleniaku (137 opinii)
- 5 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (301 opinii)
- 6 Pod prąd uciekał przed policją (50 opinii)
"Miło, że jesteś w Gdańsku", czyli plakaty z zasadami dla turystów i nie tylko
"Miło, że jesteś w Gdańsku! Chcemy, abyś czuł się tu jak we własnym domu, dlatego prosimy (...)" - duże plakaty z takim hasłem i listą zasad pojawiły się na ulicach miasta. To element szerszej kampanii skierowanej głównie do turystów, ale nie tylko.
Na plakatach, które zawisły w wielu miejscach Śródmieścia, umieszczono tzw. gdański savoir-vivre. To lista 10 prostych zasad dobrego zachowania w mieście. Stworzona została głównie z myślą o turystach odwiedzających Gdańsk. Ale prośby są na tyle uniwersalne, że powinni się do nich stosować także mieszkańcy.
"Gdański savoir-vivre" spisany na plakatach:
- zachowuj dystans i noś maseczkę,
- dezynfekuj ręce,
- szanuj zwierzęta/nie pozuj do zdjęć,
- szanuj ciszę nocną po godz. 22,
- korzystaj z koszy na śmieci,
- korzystaj z toalet,
- pij alkohol w dozwolonych miejscach,
- szanuj zabytki,
- noś się z kulturą, ubieraj się,
- znajdź właściwe miejsce dla swojego pojazdu (np. hulajnogi).
- Trwa kampania "Miło, że jesteś w Gdańsku" promująca zasady turystycznego savoir-vivre'u. Na słupach ogłoszeniowych w Śródmieściu pojawiły się plakaty informujące zarówno mieszkańców, jak i turystów o właściwych zachowaniach w mieście. Warto się z nimi zapoznać. Materiały opracowane zostały we współpracy z Gdańską Organizacją Turystyczną i Gdańskim Zarządem Dróg i Zieleni podczas warsztatów "Hałas na Śródmieściu", w których brali udział przedstawiciele lokalnych restauratorów, mieszkańców, artystów ulicznych i gdańskich samorządowców - informuje Monika Nkome Evini, menadżer Śródmieścia Gdańska.
Dotychczas kampania prowadzona była głównie online. W czasie wakacji grafika trafiła też do restauracji oraz hoteli.
Atrakcje turystyczne Trójmiasta - sprawdź listę
Jak tłumaczy Michał Brandt, rzecznik Gdańskiej Organizacji Turystycznej, celem akcji jest minimalizowanie ilości negatywnych zachowań, które mają wpływ także na mieszkańców.
- Wiemy, że mieszkańcy dobrze postrzegają turystów, ale zachowanie części gości może powodować dyskomfort. Stąd pomysł na taką kampanię - mówi Brandt.
Sopot też "walczy" plakatami
Plakatową "wojnę" edukacyjną prowadzi też Sopot. Tam kampania wymierzona jest głównie w golasów na ulicach.
Na terenie miasta pojawiły się plakaty przypominające o zasadach zachowania. Ich autorzy zwracają uwagę na kilka istotnych aspektów, takich jak uszanowanie spokoju sąsiadów, czystość czy prawidłowe parkowanie.
- To taki savoir-vivre turysty i apel o odpowiednie zachowanie podczas pobytu w naszym mieście - mówi Magdalena Czarzyńska-Jachim, wiceprezydent Sopotu. - Bardzo chcielibyśmy nie musieć prowadzić takich kampanii, ale rzeczywistość pokazuje, że jako społeczeństwo tę lekcję musimy jeszcze odrobić. Większość turystów zachowuje się zgodnie z zasadami życia społecznego. Niektórzy jednak, wyjeżdżając na wakacje, zapominają, że za ścianą wynajętego mieszkania często mieszka sopocka rodzina, która w swoim własnym mieszkaniu chciałaby po prostu odpocząć. Zdarza się również niszczenie części wspólnych czy niesegregowanie śmieci. Jednym z największych problemów jest parkowanie poza miejscami wyznaczonymi, które bardzo utrudnia życie mieszkańcom. Z tym każdego sezonu walczy sopocka straż miejska - wskazuje.
Miejsca
Opinie (194) 5 zablokowanych
-
2021-09-07 14:23
A gdzie jest "szanuj mieszkancow i daj im zyc "
- 24 0
-
2021-09-07 14:25
Bogaci jesteśmy... Kasa wyrzucona, ślad węglowy zostawiony, a gdyby nie trójmiasto.pl to nikt nie zauważyłby nawet, że coś takiego wisi...
- 18 2
-
2021-09-07 14:25
Opinia wyróżniona
tam nic nie widać (11)
Czy te plakaty powstały za pieniądze Gdańszczan? Przecież ich w ogóle nie widać, tego nikt nie przeczyta. Chciałbym, żeby moje pieniądze były w Gdańsku rozsądniej wydawane. Jeżeli chcemy wydawać środki na kampanie społeczne, to niech te kampanie chociaż będą widoczne i miały jakąkolwiek szansę odnieść skutek.
- 149 16
-
2021-09-07 14:32
Znow ktos z rodziny sie obłowił.. (2)
- 21 4
-
2021-09-07 14:56
(1)
sasin czy obajtek ?? rzuć monetą..
- 7 12
-
2021-11-06 13:51
wiadomo, że ktoś od PiS....dulkiewicz
- 0 0
-
2021-09-07 15:03
oczywiście że za pieniadze Gdańszczanek i Gdańszczan (4)
jakaś kolejna zaprzyjaźniona organizacja skasowała kasę za "promocję", UM wcześniej za Adamowicza a teraz za Dulkiewicz kontynuuje tradycje utzymywania klakierów w zamian za bezcelowe zlecenia na koszt podatników.
A te zasady...zachowaj dystans, noś maseczkę - to oczywiście elementy poprawności politycznej w której cała banda czworga na różnych szczeblach włądzy ćwierka wg tego samego klucza- 21 6
-
2021-09-07 15:33
(3)
znowu czepianie się drzazg... kolega posła pis miał stworzyć za pieniadze budżetu program wspomagający rządzących ...kasa w wielkości kilku milionów poszła programu ni ma , winnych ni ma , rozeszlo się po kościach ?? czy wy naprawdę bedziecie czepiać się okrucha na dywanie jak wasz cały uwalony jest guanem
- 6 15
-
2021-09-07 16:12
Czyli jesteście rozgrzeszeni z przepierdzielania pięniedzy bo tamci przepierdzialają więcej? Spokojnie, oni działają na większą skalę, wy też potraficie, co pokazuje temat elektrowni jądrowej. PiS i PO ręka w ręka doją ten państwowy cycuś.
- 14 4
-
2021-09-07 16:19
samorząd
Na poziomie samorządu - czepiamy się samorządu. Ciężko, żebyśmy czepiali się tylko rządu krajowego, kiedy opisana w artykule informacja dotyczy spraw lokalnych - realiziowanych przez samorząd.
- 12 2
-
2021-11-06 14:03
przypomnę tylko, że 1 sasin, to ledwo ponad 2 palmiarnie...
a per capita to monstrualna różnica
- 0 0
-
2021-09-08 08:47
Powinny być podane
Koszty tej kampanii . ( pomysł mocno nietrafiony )
- 1 2
-
2021-09-08 08:47
Kaczy zalew
Kacza hołota nie czyta. Te zasady powinni wszyscy znać, a oni nie. Brud smród wokół nich i po nich. W/g nich to normalka. Cywilizacyjnie krok wstecz.
- 1 0
-
2021-09-08 09:23
Skoro nad kampanią dumało grono "lokalnych restauratorów, mieszkańców, artystów ulicznych i gdańskich samorządowców" to czego się spodziewałeś? Przemyślanej kampanii z dobrą egzekucją? ;)
- 1 1
-
2021-09-07 14:28
(1)
zachowuj dystans i noś maseczkę,
dezynfekuj ręce,
Pocałuj mnie w du.pę twórco plakatów propagandy covidowej- 15 8
-
2021-09-07 19:39
To nie dotyczy zaszczepionych.
- 0 0
-
2021-09-07 14:31
Komuś znowu odbiło?
- 7 2
-
2021-09-07 14:34
Szkoda tylko, że w Gdańsku robi się wszystko pod turystów, a nie dla mieszkańców.
Bo ja, jako rodowity gdańszczanin nie czuję się już w moim rodzinnym mieście jak w swoim domu. Wydaje mi się również, wnioskując z rozmów z innymi mieszkańcami, że mają podobne odczucia.
- 43 6
-
2021-09-07 14:35
Akcja skierowana do słoików.
Dodajmy:
Nie zostawiaj obuwia przed drzwiami.
Nie zostawiaj śmieci na klatce schodowej.
Nie jeździj na Oliwę, na Wrzeszcz.- 23 2
-
2021-09-07 14:39
Hahaha...szanuj ciszę nocną. I to wymyślili ci co zezwolili Molotece działać.
- 15 0
-
2021-09-07 14:42
Co za czasy, że ludziom trzeba mówić, że mają korzystać z toalet lub kosza na śmieci....
- 16 1
-
2021-09-07 14:45
Czytelna forma, czasowo w punkt - środki wydatkowane w pełni prawidłowo i akcja na pewno przyniesie skutek.
Ale już tak serio, może po prostu niech straż miejska egzekwuje przepisy od turystów a nie hulaj dusza, piekła nie ma. No ale do tego musiałaby być wola z góry, a wiadomo że to naruszyłoby parę interesów.- 11 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.