• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Na parkingu "kiss&fly" przy lotnisku w Rębiechowie czas płynie szybciej

Maciej Naskręt
17 listopada 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 

Darmowy parking kiss and fly w Rębiechowie zobacz na mapie Gdańska nie zawsze jest darmowy, nawet jeśli kierowca opuści go w 10 minut. Nasz czytelnik udowodnił, że system nalicza opłatę wcześniej. Zarządca parkingu przeprasza, oddaje pieniądze i zapewnia, że sytuacja się nie powtórzy

.

Jak zazwyczaj parkujesz samochód podwożąc bliskich na lotnisko w Gdańsku?

Parking typu "kiss&fly", czyli "całuj i leć", przed gdańskim lotniskiem, to idealne rozwiązanie dla tych, którzy podwożą bliskich i znajomych na samolot. Mogą tam bezpłatnie zaparkować na 10 minut, by wypakować bagaż z auta i pożegnać się z bliskimi przed odlotem.

Rotacja aut na tym parkingu jest spora, bo choć 10 minut parkowania jest za darmo, to po przekroczeniu tego limitu trzeba zapłacić już 20 zł. Każde kolejne 10 minut to kolejne 10 zł do zapłaty.

Gdy dojazd do lotniska latem tego roku został przebudowany, zaczęły pojawiać się głosy na temat niedoskonałości systemów parkingowych. To nie powinno dziwić, bo zmiany zawsze powodują pewne zamieszanie. Uwagi zgłaszali taksówkarze, którzy od piątego w ciągu doby wjazdu przed lotnisko muszą wnosić opłatę 20 zł. Opisaliśmy także sygnały o kłopotach na parkingach długoterminowych.

20 zł nie za 10 a za osiem minut parkowania

W minioną niedzielę nasz czytelnik odkrył, że 20-złotowa opłata za parkowanie na kiss jest naliczana za szybko - nie w ciągu standardowych 10, a na przykład ośmiu minut. Jak to możliwe?

- Korzystając z parkingu typu kiss&fly zawsze włączam w telefonie minutnik ustawiony na 10 minut, by uniknąć opłaty 20 zł za przekroczenie tego czasu. Gdy tym razem wyjeżdżałem z parkingu, mój minutnik pokazywał jeszcze minutę zapasu, a bilet był już nieważny. Skontaktowałem się z operatorem i zostałem poinformowany, że mimo to muszę zapłacić 20 zł. Zrobiłem to, by móc opuścić parking, ale czuje się oszukany - opowiada nasz czytelnik, pan Paweł.
Nie dawało mu to spokoju, więc postanowił sprawdzić, jak działa system biletowania na lotnisku w Rębiechowie.

- Wjechałem ponownie na parking, tym razem przyglądając się baczniej czasowi wyświetlanemu na biletomacie i czasowi wydrukowanemu na bilecie. Biletomat pokazał godzinę 8:04 a na bilecie wydrukowana była godzina 8:02. Już na "dzień dobry" byłem stratny dwie minuty, zatem rzeczywisty czas, po którym jest się obciążanym kwotą 20 zł wynosi 8 minut, a nie 10 - zauważa nasz czytelnik.
Pan Paweł zgłosił to w biurze parkingu i wypełnił formularz reklamacyjny. Zaproponował obsłudze naoczne sprawdzenie, jak działa system parkingowy, ale w odpowiedzi miał usłyszeć, że "w niedzielę takimi sprawi się nie zajmujemy".

Czytelnik poprosił nas o zajęcie się sprawą. Sytuację dokładnie przedstawiliśmy zarządcy parkingu, firmie Interparking.

Winny tryb korkowy

Zarządca parkingu nie wypiera się winy.

- Rozbieżność między czasem rzeczywistym, wyświetlanym na biletomacie, a wydrukowanym na bilecie, wynika z faktu, że system funkcjonował w trybie korkowym, gdy na lotniskowy parking planuje wjechać wiele samochodów - mówi Jacek Włodarczyk z firmy Interparking.
Oznacza to, że bilety są drukowane na bieżąco, jeden po drugim. Sprawdza się to, gdy na wjeździe stoi sznur aut. Wtedy ich kierowcy sięgają po gotowe, wydrukowane chwilę wcześniej bilety, co pozwala zaoszczędzić nieco czasu.

Za to gdy korka nie ma, to w takim trybie kierowca może otrzymać bilet wydrukowany już jakiś czas temu.

- Oczywiście to był nasz błąd, dlatego uznaliśmy reklamację złożoną przez pana Pawła i zwrócimy mu koszty postoju - wyjaśnia Włodarczyk.
Zarządca zapewnił nas, że tryb pracy systemu będzie teraz lepiej dobierany do natężenia przed bramkami wjazdowymi na lotnisku.

Lotnisko: nikt nie może czuć się oszukany

Władze lotniska uważają, że taka sytuacja nie powinna mieć miejsca, bo podkopuje zaufanie pasażerów do portu lotniczego.

- Otrzymaliśmy już wyjaśnienia od zarządcy parkingu. Zawsze staramy się działać transparentnie. W tym przypadku nakazaliśmy, by wydruki na biletach parkingowych były zgodne z rzeczywistym czasem, by faktycznie kierowca wjeżdżający na nasz parking "kiss&fly" nie czuł się oszukany po wyjechaniu z niego - wyjaśnia Michał Dargacz, rzecznik prasowy lotniska.
Władze portu lotniczego zadeklarowały, że będą szczególnie nadzorować pracę systemu biletowego na lotniskowych parkingach.

Oświadczenie

Po publikacji artykułu otrzymaliśmy oświadczenie firmy Interparking, która przekonuje, że choć data pokazana na bilecie nie zgadzała się z datą wyświetlaną na bramce parkingowej, to system dobrze liczył czas kierowcy na parkingu.

Pobierz oświadczenie


  • Parkingi przed lotniskiem w Gdańsku.
  • Ceny za parkowanie przy lotnisku w Gdańsku.

Miejsca

Opinie (201) 5 zablokowanych

  • Osuscie ktory ustawiłes maszynę by oszukiwala !

    Deblu informuje cie iz czas 10 minut jest zawsze taki sam nie piszcie farmazonow o trybach . Bo krokiem jest Ten co oszukał nie jednego człowieka

    • 9 1

  • Oszuści

    Cały czas starają się oszukać ludzi. Zamiast "jeść łyżeczką" - to chcą "jeść chochlą". Szybko się wzbogacić, bo za rok może nie otrzyma się zezwolenia na prowadzenie działalnośći . Takie postępowanie nie dotyczy tylko tej firmy.

    • 12 0

  • Oszukuje PO (2)

    To zwykły szaraczek też potrafi.

    • 8 0

    • tobie koleś jeszcze nie przeszło? (1)

      zajmij się nową/starą ekipą, jeszcze się zdziwisz. To też politycy, a ty się wpuszczasz jak jelonek!!!

      • 0 0

      • To przedstawiciel tzw. "ciemnego ludu" który kupił ten sam, nieświeży towar

        mimo iż już miał po nim kiedyś obstrukcję. Widać niestrawność pamięci szkodzi. Ament

        • 0 0

  • Tryb korkowy tak ? Chyba tryb dla Korky'ego

    bo lotnisko ma ludzi za debili

    • 10 0

  • Miałem dokładnie taki sam przypadek

    mimo wystawienia biletu przez automat, szlaban nie podniósł się. Obsługa stwierdziła, że "za wolno szedłem do samochodu" !!! Kuriozum bezkarności!!!

    • 16 1

  • Proceder cudownego przyśpieszenia czasu ( w tym jakby nie było katolickim kraju ) jest widoczny również

    w myjniach samoobsługowych, kiedy to w miarę oddalania się od momentu uruchomienia jej każdorazowo mniej samochodu myje się za pomocą wyznaczonej ilości pieniędzy. Sprawdziłem.

    • 8 0

  • za 8 minut 10 zł

    Powinno być max 10 zł za te osiem minut. 20 zł to działania lichwiarskie.W całym Trójmieście parkowanie za pół godziny postoju wynosi złotówkę jeśli nawet narzucimy marżę 200 % to 10 minut postoju powinno kosztować złotówkę i teraz dodajmy do tej złotówki marżę portu lotniczego bo ma prawo - wychodzi na to, że przy kwocie 20 zł za 10 minut postoju Port lotniczy pobiera opłatę 40-krotnie większą niż pobiera miasto i 20 krotnie większą gdyby dodawało do tego 100 % zysku.

    • 6 0

  • Gnoje już od dawna oszukują!!!

    Na tym parkingu 10 min. trwa 8! Widać to od razu po wjeździe na bilecie że godzina wjazdu jest przyśpieszona o dwie minuty!!!

    • 8 0

  • czasomierz

    Nie wiem czemu ale w PL zawsze mam nieufność do takich systemów i w sumie słusznie, bo tu akurat się potwierdziło...
    kiedyś też chciałam sprawdzić czas w Aqua Parku na pływalni, bo wydaje mi się że zawsze znajdzie się ktoś kto się połaszczy na te "2 minuty zysku";

    • 5 0

  • parking na lotnisku - żenada i skandal (1)

    Podzielam opinię, że oszukują nie od dziś. 15 września wieczorem wracałam taksówką z lotniska. Przy wyjeździe z parkingu utworzył się potężny korek, bo źle działały automaty przy wyjeździe. Taksówka stała kilkanaście minut w korku zanim wyjechała z parkingu. Efekt był taki, że zamiast 50 zł, które wcześniej płaciłam za kurs, zapłaciłam 77 zł. Kierowca taksówki potwierdził, że to nie był pierwszy tego typu przypadek. Rozumiem, że zdarzają się awarie, ale nie powinny one obciążać kieszeni klienta. Obsługa parkingu powinna w takich sytuacjach reagować natychmiast. Jeden wielki skandal

    • 11 0

    • taxi

      Dobrze ze nie namowili na taksowke w przejsciu bo to elita chyba dyrekcji lotniska bo widze jak sie witaja razem i podobnie z tymi taksowkarzami z neptun taxi.
      To jest dopiero zgraja i bandyctwo, znajomi zaplacili 150zl do Gdanska a lotnisko na moja skarge nawet nie odpisalo a przez tel uslyszalem ze problemu nie widac.
      Kiedy powiedzialem ze problem jest i widac chociazby kiedy razem rece sobie podaja to balwan rzucil sluchawke bo chyba nic innego mu do pustej glowy nie przyszlo

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane