• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Na parkingu "kiss&fly" przy lotnisku w Rębiechowie czas płynie szybciej

Maciej Naskręt
17 listopada 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 

Darmowy parking kiss and fly w Rębiechowie zobacz na mapie Gdańska nie zawsze jest darmowy, nawet jeśli kierowca opuści go w 10 minut. Nasz czytelnik udowodnił, że system nalicza opłatę wcześniej. Zarządca parkingu przeprasza, oddaje pieniądze i zapewnia, że sytuacja się nie powtórzy

.

Jak zazwyczaj parkujesz samochód podwożąc bliskich na lotnisko w Gdańsku?

Parking typu "kiss&fly", czyli "całuj i leć", przed gdańskim lotniskiem, to idealne rozwiązanie dla tych, którzy podwożą bliskich i znajomych na samolot. Mogą tam bezpłatnie zaparkować na 10 minut, by wypakować bagaż z auta i pożegnać się z bliskimi przed odlotem.

Rotacja aut na tym parkingu jest spora, bo choć 10 minut parkowania jest za darmo, to po przekroczeniu tego limitu trzeba zapłacić już 20 zł. Każde kolejne 10 minut to kolejne 10 zł do zapłaty.

Gdy dojazd do lotniska latem tego roku został przebudowany, zaczęły pojawiać się głosy na temat niedoskonałości systemów parkingowych. To nie powinno dziwić, bo zmiany zawsze powodują pewne zamieszanie. Uwagi zgłaszali taksówkarze, którzy od piątego w ciągu doby wjazdu przed lotnisko muszą wnosić opłatę 20 zł. Opisaliśmy także sygnały o kłopotach na parkingach długoterminowych.

20 zł nie za 10 a za osiem minut parkowania

W minioną niedzielę nasz czytelnik odkrył, że 20-złotowa opłata za parkowanie na kiss jest naliczana za szybko - nie w ciągu standardowych 10, a na przykład ośmiu minut. Jak to możliwe?

- Korzystając z parkingu typu kiss&fly zawsze włączam w telefonie minutnik ustawiony na 10 minut, by uniknąć opłaty 20 zł za przekroczenie tego czasu. Gdy tym razem wyjeżdżałem z parkingu, mój minutnik pokazywał jeszcze minutę zapasu, a bilet był już nieważny. Skontaktowałem się z operatorem i zostałem poinformowany, że mimo to muszę zapłacić 20 zł. Zrobiłem to, by móc opuścić parking, ale czuje się oszukany - opowiada nasz czytelnik, pan Paweł.
Nie dawało mu to spokoju, więc postanowił sprawdzić, jak działa system biletowania na lotnisku w Rębiechowie.

- Wjechałem ponownie na parking, tym razem przyglądając się baczniej czasowi wyświetlanemu na biletomacie i czasowi wydrukowanemu na bilecie. Biletomat pokazał godzinę 8:04 a na bilecie wydrukowana była godzina 8:02. Już na "dzień dobry" byłem stratny dwie minuty, zatem rzeczywisty czas, po którym jest się obciążanym kwotą 20 zł wynosi 8 minut, a nie 10 - zauważa nasz czytelnik.
Pan Paweł zgłosił to w biurze parkingu i wypełnił formularz reklamacyjny. Zaproponował obsłudze naoczne sprawdzenie, jak działa system parkingowy, ale w odpowiedzi miał usłyszeć, że "w niedzielę takimi sprawi się nie zajmujemy".

Czytelnik poprosił nas o zajęcie się sprawą. Sytuację dokładnie przedstawiliśmy zarządcy parkingu, firmie Interparking.

Winny tryb korkowy

Zarządca parkingu nie wypiera się winy.

- Rozbieżność między czasem rzeczywistym, wyświetlanym na biletomacie, a wydrukowanym na bilecie, wynika z faktu, że system funkcjonował w trybie korkowym, gdy na lotniskowy parking planuje wjechać wiele samochodów - mówi Jacek Włodarczyk z firmy Interparking.
Oznacza to, że bilety są drukowane na bieżąco, jeden po drugim. Sprawdza się to, gdy na wjeździe stoi sznur aut. Wtedy ich kierowcy sięgają po gotowe, wydrukowane chwilę wcześniej bilety, co pozwala zaoszczędzić nieco czasu.

Za to gdy korka nie ma, to w takim trybie kierowca może otrzymać bilet wydrukowany już jakiś czas temu.

- Oczywiście to był nasz błąd, dlatego uznaliśmy reklamację złożoną przez pana Pawła i zwrócimy mu koszty postoju - wyjaśnia Włodarczyk.
Zarządca zapewnił nas, że tryb pracy systemu będzie teraz lepiej dobierany do natężenia przed bramkami wjazdowymi na lotnisku.

Lotnisko: nikt nie może czuć się oszukany

Władze lotniska uważają, że taka sytuacja nie powinna mieć miejsca, bo podkopuje zaufanie pasażerów do portu lotniczego.

- Otrzymaliśmy już wyjaśnienia od zarządcy parkingu. Zawsze staramy się działać transparentnie. W tym przypadku nakazaliśmy, by wydruki na biletach parkingowych były zgodne z rzeczywistym czasem, by faktycznie kierowca wjeżdżający na nasz parking "kiss&fly" nie czuł się oszukany po wyjechaniu z niego - wyjaśnia Michał Dargacz, rzecznik prasowy lotniska.
Władze portu lotniczego zadeklarowały, że będą szczególnie nadzorować pracę systemu biletowego na lotniskowych parkingach.

Oświadczenie

Po publikacji artykułu otrzymaliśmy oświadczenie firmy Interparking, która przekonuje, że choć data pokazana na bilecie nie zgadzała się z datą wyświetlaną na bramce parkingowej, to system dobrze liczył czas kierowcy na parkingu.

Pobierz oświadczenie


  • Parkingi przed lotniskiem w Gdańsku.
  • Ceny za parkowanie przy lotnisku w Gdańsku.

Miejsca

Opinie (201) 5 zablokowanych

  • bardzo dobrze

    Identyczną miałem sytuację parę dni temu kiedy odbierałem kolegę z lotniska. Szybki odbiór 5 min, i pach korek przy wyjeździe bilety potraciły ważność a właściciele parkometrów się wzbogacają o 20 zł. Co najlepsze parkometr przy bramkach nie działał i trzeba było lecieć na drugi koniec parkingu. kpina

    • 10 1

  • Czy niedziałający parkometr to nie jest celowa zagrywka

    Za nim znajdzie się działający parkometr, a pewnie nie jest on w pobliżu bramek wyjazdowych to czas upłynie nie jednemu kierowcy.

    Dziwne że władze lotniska nic z tym nie robią. To na wizerunku traci lotnisko a nie jakaś tam firma krzak, która i tak ma takie sprawy gdzieś bo dla nich tylko kasa się liczy.

    • 10 0

  • ja mam na szczęście rejestrator

    to by sie tak łatwo nie wymigali od zwrotu.

    • 3 1

  • To nic. Najlepszy jest kantor wymiany walut. (1)

    Tam to dopiero kręcą niezłe lody na kursach.

    • 5 0

    • Nikt nie musi tam wymieniać... Stara prawda... W takich miejscach jak dworzec, lotnisko itp. zawsze najdrożej i najgorzej...

      • 1 2

  • Złodzieje (1)

    A Pan prezes lotniska ile ma z tego

    • 9 0

    • oszukuja

      Oszukuja na parking od dawna a kantor to juz wogole porazka.a taxi zwlaszcza te naciagacze Co wspolpracuja z makim I jego rodzinka.

      • 0 0

  • jak nowy rzad i prezydent oszukuja

    to dlaczego inni mieliby tego nie robic? Przyklad idzie z gory

    • 3 3

  • To jest najzwyklejsze WYLUDZENIE.

    Sprawa nadaje sie do prokuratury. Ile ludzi zostalo oszukanych przez "system korkowy"?
    System pozwala zaoszczedzic troche czasu?Ale pieniedzy parkujacemu to juz nie.
    Co za brednie.
    Bilet wydrukowany 2 min wczesniej?
    Jawne robienie z ludzi kretynow.
    Wszystko w swietle prawa?

    • 7 0

  • Tak samo okradaja ludzi przy Gemini. Na kazdym urzadzeniu jest inna godzina!

    • 1 0

  • Sopot

    Miałem sytuację że czynny był jeden szlaban w czasie remontów. Cięć przysnal i szlaban nie otwierał się automatycznie zrobił się korek i trzeba było zapłacić żeby wyjechac. Zlozylem reklamacje że 5 minut stałem nie że swojej winy.nie uznali lobuzy.oszuści kto im tam pozwala działać. W tym czasie do automatu z opłatami też zrobiła się kolejka nie byłem sam.korek zrobił się bo jeden gość przed szlabanem miał wadliwy bilet ale nie miał się jak ruszyć . z przodu szlaban z tyłu korek a w budce z obsługa niepełnosprawny który nie odbiera po przyciągnięcia klawisza obsługa.dobrze że ktoś się zajął oszustami.!!!

    • 3 0

  • Jaki tryb korkowy??!! Taki ze jest mniej czadu na wyjazd? (1)

    Tlumaczą sie jakims niedorzecznym systemem pracy ktory jak juz to powinien dac ludziom w korku wiecej czasu na wyjazd niz bez korka.
    Poza tym bilet pobiera sie tuz przed szlabanem, nie rozumiem jak niby kierowcy pobieraja bilety nadrukowane wczesniej... Jakies absurdalne odpowiedzi zarzadcy parkingu sa chyba tylko poto zeby nikt ich nie zrozumial i olal sprawe..
    Taki zarzadca powinien dostać duuuza kare za takie praktyki i miec zakaz brania udzialu w przetargach i konkursach!

    • 7 0

    • parking own szwindel

      Klocek by mial mniej w kieszeni
      Bierze grubo za to

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane