• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Na parkingu "kiss&fly" przy lotnisku w Rębiechowie czas płynie szybciej

Maciej Naskręt
17 listopada 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 

Darmowy parking kiss and fly w Rębiechowie zobacz na mapie Gdańska nie zawsze jest darmowy, nawet jeśli kierowca opuści go w 10 minut. Nasz czytelnik udowodnił, że system nalicza opłatę wcześniej. Zarządca parkingu przeprasza, oddaje pieniądze i zapewnia, że sytuacja się nie powtórzy

.

Jak zazwyczaj parkujesz samochód podwożąc bliskich na lotnisko w Gdańsku?

Parking typu "kiss&fly", czyli "całuj i leć", przed gdańskim lotniskiem, to idealne rozwiązanie dla tych, którzy podwożą bliskich i znajomych na samolot. Mogą tam bezpłatnie zaparkować na 10 minut, by wypakować bagaż z auta i pożegnać się z bliskimi przed odlotem.

Rotacja aut na tym parkingu jest spora, bo choć 10 minut parkowania jest za darmo, to po przekroczeniu tego limitu trzeba zapłacić już 20 zł. Każde kolejne 10 minut to kolejne 10 zł do zapłaty.

Gdy dojazd do lotniska latem tego roku został przebudowany, zaczęły pojawiać się głosy na temat niedoskonałości systemów parkingowych. To nie powinno dziwić, bo zmiany zawsze powodują pewne zamieszanie. Uwagi zgłaszali taksówkarze, którzy od piątego w ciągu doby wjazdu przed lotnisko muszą wnosić opłatę 20 zł. Opisaliśmy także sygnały o kłopotach na parkingach długoterminowych.

20 zł nie za 10 a za osiem minut parkowania

W minioną niedzielę nasz czytelnik odkrył, że 20-złotowa opłata za parkowanie na kiss jest naliczana za szybko - nie w ciągu standardowych 10, a na przykład ośmiu minut. Jak to możliwe?

- Korzystając z parkingu typu kiss&fly zawsze włączam w telefonie minutnik ustawiony na 10 minut, by uniknąć opłaty 20 zł za przekroczenie tego czasu. Gdy tym razem wyjeżdżałem z parkingu, mój minutnik pokazywał jeszcze minutę zapasu, a bilet był już nieważny. Skontaktowałem się z operatorem i zostałem poinformowany, że mimo to muszę zapłacić 20 zł. Zrobiłem to, by móc opuścić parking, ale czuje się oszukany - opowiada nasz czytelnik, pan Paweł.
Nie dawało mu to spokoju, więc postanowił sprawdzić, jak działa system biletowania na lotnisku w Rębiechowie.

- Wjechałem ponownie na parking, tym razem przyglądając się baczniej czasowi wyświetlanemu na biletomacie i czasowi wydrukowanemu na bilecie. Biletomat pokazał godzinę 8:04 a na bilecie wydrukowana była godzina 8:02. Już na "dzień dobry" byłem stratny dwie minuty, zatem rzeczywisty czas, po którym jest się obciążanym kwotą 20 zł wynosi 8 minut, a nie 10 - zauważa nasz czytelnik.
Pan Paweł zgłosił to w biurze parkingu i wypełnił formularz reklamacyjny. Zaproponował obsłudze naoczne sprawdzenie, jak działa system parkingowy, ale w odpowiedzi miał usłyszeć, że "w niedzielę takimi sprawi się nie zajmujemy".

Czytelnik poprosił nas o zajęcie się sprawą. Sytuację dokładnie przedstawiliśmy zarządcy parkingu, firmie Interparking.

Winny tryb korkowy

Zarządca parkingu nie wypiera się winy.

- Rozbieżność między czasem rzeczywistym, wyświetlanym na biletomacie, a wydrukowanym na bilecie, wynika z faktu, że system funkcjonował w trybie korkowym, gdy na lotniskowy parking planuje wjechać wiele samochodów - mówi Jacek Włodarczyk z firmy Interparking.
Oznacza to, że bilety są drukowane na bieżąco, jeden po drugim. Sprawdza się to, gdy na wjeździe stoi sznur aut. Wtedy ich kierowcy sięgają po gotowe, wydrukowane chwilę wcześniej bilety, co pozwala zaoszczędzić nieco czasu.

Za to gdy korka nie ma, to w takim trybie kierowca może otrzymać bilet wydrukowany już jakiś czas temu.

- Oczywiście to był nasz błąd, dlatego uznaliśmy reklamację złożoną przez pana Pawła i zwrócimy mu koszty postoju - wyjaśnia Włodarczyk.
Zarządca zapewnił nas, że tryb pracy systemu będzie teraz lepiej dobierany do natężenia przed bramkami wjazdowymi na lotnisku.

Lotnisko: nikt nie może czuć się oszukany

Władze lotniska uważają, że taka sytuacja nie powinna mieć miejsca, bo podkopuje zaufanie pasażerów do portu lotniczego.

- Otrzymaliśmy już wyjaśnienia od zarządcy parkingu. Zawsze staramy się działać transparentnie. W tym przypadku nakazaliśmy, by wydruki na biletach parkingowych były zgodne z rzeczywistym czasem, by faktycznie kierowca wjeżdżający na nasz parking "kiss&fly" nie czuł się oszukany po wyjechaniu z niego - wyjaśnia Michał Dargacz, rzecznik prasowy lotniska.
Władze portu lotniczego zadeklarowały, że będą szczególnie nadzorować pracę systemu biletowego na lotniskowych parkingach.

Oświadczenie

Po publikacji artykułu otrzymaliśmy oświadczenie firmy Interparking, która przekonuje, że choć data pokazana na bilecie nie zgadzała się z datą wyświetlaną na bramce parkingowej, to system dobrze liczył czas kierowcy na parkingu.

Pobierz oświadczenie


  • Parkingi przed lotniskiem w Gdańsku.
  • Ceny za parkowanie przy lotnisku w Gdańsku.

Miejsca

Opinie (201) 5 zablokowanych

  • Jak "przeprosi"... a kara?

    A ze 20-30 tysięcy kary dop...ć! Cwaniaki. Ciekawe ile skorzystali do tej pory.

    • 3 0

  • Dlaczego to firma Interparking (1)

    obsługuje lotnisko. Co jest, prezio ma udziały?. Każde lotnisko ma własny parking i na tym zarabia a nie oddaje w obce ręce

    • 5 0

    • parking

      Inaczej frajer by sobie do kieszeni nie przytulil a tak legalnie to robi
      I podobnie dzialy z linii lotniczych
      Pozdrawiam wyrwigrosza w garniturku

      • 1 0

  • Firma parkingowa ta sama co na innych lotniskach

    czyli po prostu mafia. Zobaczcie kim są właściciele tego "interesu" i jaki konkurs
    wygrali. Tu nie ma przypadków tylko polska klasyka

    • 2 0

  • nie czytają kodu

    To nie jedyny problem z tymi czytnikami. Wyjeżdżając kiedyś z tego właśnie parkingu czytnik nie widział mojego biletu. Podeszłam do drugiego - to samo i w każdym następnym identycznie. Dwa samochody przede mną kierowca miał tę samą sytuację. Podeszliśmy do kasy po zeskanowaniu biletu pojawił się komunikat że bilet jest opłacony, ale w dalszym ciągu nie mogliśmy wyjechać. Ktoś powinien zrobić z tym porządek, bo wiem że takie sytuacje mają miejsce.

    • 2 0

  • oszusci

    od dawna na lotnisku w Gdansku oszukuja na wszystkim.Swietny prezesik ma z tego dzialke to przymyka oczy bo gdyby bylo inaczej zwolnil by oszustow lub zakonczyl z nimi wspolprace a skoro w jego kieszeni sie zgadza to wszystko jest ok.Wystarczy spojrzec na rzekomo rekomendowane taksowki z neptun taxi.Tuz po wyladowaniu samolotu kiedy robi sie tlum ludzi obok tych taksowkarzy z neptuna i innych pracownikow lotniska pojawia sie grupa pseudo taksowkarzy "taki rodzinny interes " jednego z bylych wiezniow roznych zakladow karnych.On tj pseudonim MAKI wraz z synem i bratem oraz dwoma innymi naciagaczami namawiaja podroznych do swoich uslug taxi ktore sa kilkakrotnie drozsze niz normalne zwykle taksowki.Prezes i cala zgraja widza i nikomu tez to oszustwo nie przeszkadza, ale chcesz zaparkowac to dawaj 20zl minimum, chcesz wypic tam kawe to dawaj 12 zl.Zlodziejstwo i skur...stwo !

    • 4 0

  • Brawo Paweł

    Brawo dla Pana Pawła, że poświęcił czas i wziął sprawę w swoje ręce

    • 1 0

  • polskie dziadostwooo !!!

    Napisze taj...zlodziejstwo, wyzysk, galganstwo i zwykle chamstwo widac w Pl bardzo czesto.Od kilku lat mieszkam za granica-splacam
    kredyt zarowno w Pl jaki za granica i
    takiego wyzysku,
    absurdu, dziadostwa
    nigdzie nie widzialam
    jak w naszym
    pieknym kraju.Naliczanie
    chorych odsetek od
    wszystkiego! Jakies
    absurdalne wymogi
    juz przy zaciagnieciu
    kredytu a potem juz
    tylko gorzej! Stac
    mnie dzieki Bogu na
    splate-pewnie z racji
    ze pracuje tu ale co
    prawie miesiac musze szarpac sobie nerwy, dzwonic do kraju bo mimo ze w czasie, ba przed czasem przelalam rate dostaje upomnienia! Granda! A kiedy dzwonie okazuje sie ze jest wszystko ok! Kiedy robie przedplaty nic nie informuja ale sprobuj czlowieku zalegac 4zlote! Komornikiem straszaa od lat place na czas-regularnie! Za granica nic takiego niema miejsca! Kiedys mialam obsuwe i po tyg.dostalam sms milo brzmiacego bez straszenia komornikami! Na czas Bozego Narodz.co roku obnizony przez bank kredyt by ludzie mieli wiecej na swieta..nie jest to wymig ale jest taka alternatywa....zadnego szarpania sie, mile sms z podziekowaniem o regularne splaty przez co co jakis czas rabaty w oplatach pradu....ludzkie podejscie do czlowieka a nie brzemie i straszenie

    • 2 0

  • Skąd taka cena - 20 zł za 10 minut???? Porąbało tu kogoś?

    Tanie loty, a drogie parkingi? To jakieś złodziejstwo.

    • 1 0

  • co wolno wojewodzie...

    zlikwidowac parkingi a na ich miejsce wydzielic tylko darmowe miejsca dla bufonow typu p.kurski i mega medrzec z oliwy i spolaka-problem sam zniknie.plebs niech parkuje na okolicznych polach lub dojezdza autobusem.

    • 0 0

  • odprowadzajacy

    a moze napisali byscie art o tym jak idioci odprowadzajac osobe stoja z nia do check-in a potem do bramek bezpieczenstwa ,gdzie zwieksza tto ilosc ludzi o 100% a w przypadku jak ktos sie spieszy na samolot to jest istotne... a i przypomiala mi sie sytuacja gdzie sie spieszylem na samolot a w kolejce 300 osob na 2 inne loty w pozniejszych godzinach ...

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane