- 1 Jesienią zamkną węzeł Gdańsk Południe (176 opinii)
- 2 Obława w Letnicy. Nowe fakty (91 opinii)
- 3 Schody samoróbki zastąpi chodnik (41 opinii)
- 4 Śmierć na hulajnodze. Sprawa wraca do sądu (210 opinii)
- 5 Promenada po remoncie hitem sezonu (126 opinii)
- 6 Duża podwyżka opłat za wodę w Sopocie (185 opinii)
Na tramwaj koło LOT-u dotrzemy nie tylko tunelem
W tym roku do przystanku "Brama Wyżynna" w Gdańsku dojdziemy bez pokonywania schodów prosto z Huciska. To oznacza, że nie będzie już trzeba pokonywać tunelu.
Obecnie na perony tramwajowe dotrzeć można tutaj wyłącznie poprzez tunel pozbawiony wind. Wielu pasażerów często wybiera alternatywną, niezgodną z intencją projektantów, drogę - od Huciska pasem zieleni , następnie omijając barierki na końcu przystanku.
Dzięki nowemu chodnikowi droga zostanie w końcu w pełni przystosowana do potrzeb pieszych. O pomyśle budowy takiego połączenia pieszego wspominaliśmy już ok. 1,5 roku temu w artykule przy okazji planowanego wówczas przedłużenia peronów przystankowych przy Bramie Wyżynnej. Wtedy jednak do zrealizowania zamierzeń zabrakło pieniędzy.
- Budowa dojścia do peronów od strony Huciska była brana pod uwagę, jednakże z uwagi na ograniczone środki finansowe nie było możliwości realizacji tego przedsięwzięcia na etapie przedłużania peronów - informowała w czerwcu 2012 r. Maria Jaźwińska z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.
Czytaj też: Jak przywrócić pieszym rejon Bramy Żuławskiej?
Obecne szacunki wskazują, że utworzenie nowego dojścia do peronów tramwajowych pochłonie ok. 80 tys. zł, a inwestycja zapisana została w programie modernizacji chodników, ogłoszonym kilka dni temu.
O wpisanie na listę tego chodnika zabiegała Komisja Rewitalizacji Rady Miasta Gdańska, która pierwotnie chciała umieścić to zadanie jako "zwykły" wydatek w budżecie miasta na 2014 r.
- Jako komisja składaliśmy wniosek do budżetu na 2014 r., ale ostatecznie wykonanie chodnika ujęto w kompleksowym programie modernizacji chodników - mówi Dariusz Słodkowski, przewodniczący Komisji Rewitalizacji.
Nie ukrywa, że to świetne rozwiązanie.
- Szerokość przystanku oraz układ jezdni nie pozwalają na montaż wind. Platformy przyschodowe, takie jak na przystanku przy dworcu głównym , nie sprawdzają się, bo wymagają asysty pracownika, a dodatkowo są wolne i blokują ruch innym pieszym. Proponowany chodnik jest natomiast rozwiązaniem najprostszym i najtańszym.
W przeciwieństwie do ścieżek w trawie wydeptanych po obu stronach torów, nowy chodnik powstanie tylko po stronie zachodniej, gdzie jest więcej wolnej przestrzeni (po drugiej stronie chodnik nie spełniałby norm szerokości i bezpieczeństwa). W północnej części przystanku będzie jednak wykonane przejście przez tory tramwajowe - ma przypominać pod tym względem przystanek przy dworcu PKS .
Pierwsi pasażerowie z nowego udogodnienia skorzystają w tym roku. Jak udało się nam dowiedzieć, inwestycja ma być zakończona jeszcze przed wakacjami.
Czytaj też: Piesi nie będą musieli chodzić tunelem przy UG
Dzisiaj dojście z Huciska do przystanku tramwajowego utrudniają brak chodnika oraz barierki na końcu peronu.
Miejsca
Opinie (81)
-
2014-03-10 12:50
wypadki
i zaraz będzie jak kiedys na przystanku koło Manhatanu przed przeniesieniem . Ludzie będą biegać z przystanku T na A nie patrząc na światla, wprost pod przejeżdzające koła aut...
- 10 2
-
2014-03-10 11:43
(1)
Gdańsk jest w ogóle ewenementem nawet w kraju jeśli chodzi o jakość poruszania się osób niepełnosprawnych - to chyba jedyne miasto, które w ścisłym centrum jest praktycznie NIEDOSTĘPNE dla osób na wózkach jeżdżących komunikacją miejską
w normalnych miastach tak ważne przystanki jak ten pod dworcem czy bramą wyżynną miałyby dojścia w poziomie jezdni i to z obu końców przystanków (od przodu i tyłu) - dzięki temu ludzie nie tłoczyliby się na jednym końcu- 8 1
-
2014-03-10 12:39
To prawda
pokażcie chociaż jeden odcinek na ul. Podwale Przedmiejskie, gdzie inwalida w wózku mógłby dostać się na tramwaj lub przejechać na drugą stronę ulicy.
Gdańsk - miastem barier dla inwalidów i ludzi starych!!!- 8 2
-
2014-03-10 12:36
ojej ! Tunel mnie zarobi !!!
Początek końca ELDORADO ???
Lisicki & Kotlowski to dobrzy gospodarze... jak zarządzają swoim.- 1 1
-
2014-03-10 12:25
Wiecej przejść, wiecej świateł, tak co 5-10m!!!!!!!!!!
Masakra....
- 9 10
-
2014-03-10 12:10
Zapytajcie lepiej ZKMu dlaczego przedłużono przystanek, a tramwaje i tak nie zatrzymują się podwójnie w kierunku Stogów. Jeden stoi, a drugi czeka przed przystankiem.
- 4 1
-
2014-03-10 10:07
genialne! (2)
kto na to wpadł?
- 60 4
-
2014-03-10 11:27
Na pewno nie budyń :P
- 5 4
-
2014-03-10 11:09
1.5 roku temu nie było wyborów za pasem.
- 14 3
-
2014-03-10 10:04
(2)
I jeszcze poszerzyć te przystanki, tak jak te przy dworcu.
- 54 7
-
2014-03-10 11:15
i jeszcze poprawić podjazdy dla wózków
Aktualnie te podjazdy co są zarówno przy locie jak i przy Dworcu Głównym , rozstaw na koła maja ZA SZEROKI !!! , więc wjechanie i zjechanie wiąże sie ze sporym ryzykiem wywalenia bobasa z wózka , zostaje winda - ale przy Locie - brak , a przy Dworcu - często nieczynna.
- 2 1
-
2014-03-10 10:52
nonsens
I tak wszyscy sie pakuja do jednych drzwi.
- 5 7
-
2014-03-10 11:13
przejście jest
parę metrów dalej :)
- 7 4
-
2014-03-10 11:06
przejście dla pieszych nad tunelem
a , niech sobie bedą sklepiki w tunelu i niech sobie łażą tamtędy ci którym to odpowiada ale ZROBIĆ proszę przejście dla pieszych na wysokości tunelu , co za problem, bo dalej nie pojmuje , przecież tam JUŻ jest sygnalizacja świetlna (w stronę Pruszcza) ...WTF?!
- 6 5
-
2014-03-10 10:34
Mam dziwne pytanie (2)
Dlaczego żadna z linii nie kursuje już dwustronnie z dworca pks ? Po remoncie torowiska tramwaje kursują już tylko w kierunku Huciska, choć przed remontem kursowały w obie strony.
- 12 4
-
2014-03-10 10:54
tez mam pytanie
Czemu nie ogarniasz ?
- 3 1
-
2014-03-10 10:50
A 11 to co?
- 5 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.