- 1 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (248 opinii)
- 2 Od soboty spore utrudnienia na A1 (38 opinii)
- 3 Wojsko oferuje 6 tys. zł za wspólne wakacje (246 opinii)
- 4 Po 80 latach dzwony wróciły do Gdańska (162 opinie)
- 5 Z Sopotu na fotel wiceprezydenta Krakowa (65 opinii)
- 6 Szukają szczątków legionisty na Westerplatte (44 opinie)
Na tramwaj koło LOT-u dotrzemy nie tylko tunelem
W tym roku do przystanku "Brama Wyżynna" w Gdańsku dojdziemy bez pokonywania schodów prosto z Huciska. To oznacza, że nie będzie już trzeba pokonywać tunelu.
Obecnie na perony tramwajowe dotrzeć można tutaj wyłącznie poprzez tunel pozbawiony wind. Wielu pasażerów często wybiera alternatywną, niezgodną z intencją projektantów, drogę - od Huciska pasem zieleni , następnie omijając barierki na końcu przystanku.
Dzięki nowemu chodnikowi droga zostanie w końcu w pełni przystosowana do potrzeb pieszych. O pomyśle budowy takiego połączenia pieszego wspominaliśmy już ok. 1,5 roku temu w artykule przy okazji planowanego wówczas przedłużenia peronów przystankowych przy Bramie Wyżynnej. Wtedy jednak do zrealizowania zamierzeń zabrakło pieniędzy.
- Budowa dojścia do peronów od strony Huciska była brana pod uwagę, jednakże z uwagi na ograniczone środki finansowe nie było możliwości realizacji tego przedsięwzięcia na etapie przedłużania peronów - informowała w czerwcu 2012 r. Maria Jaźwińska z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.
Czytaj też: Jak przywrócić pieszym rejon Bramy Żuławskiej?
Obecne szacunki wskazują, że utworzenie nowego dojścia do peronów tramwajowych pochłonie ok. 80 tys. zł, a inwestycja zapisana została w programie modernizacji chodników, ogłoszonym kilka dni temu.
O wpisanie na listę tego chodnika zabiegała Komisja Rewitalizacji Rady Miasta Gdańska, która pierwotnie chciała umieścić to zadanie jako "zwykły" wydatek w budżecie miasta na 2014 r.
- Jako komisja składaliśmy wniosek do budżetu na 2014 r., ale ostatecznie wykonanie chodnika ujęto w kompleksowym programie modernizacji chodników - mówi Dariusz Słodkowski, przewodniczący Komisji Rewitalizacji.
Nie ukrywa, że to świetne rozwiązanie.
- Szerokość przystanku oraz układ jezdni nie pozwalają na montaż wind. Platformy przyschodowe, takie jak na przystanku przy dworcu głównym , nie sprawdzają się, bo wymagają asysty pracownika, a dodatkowo są wolne i blokują ruch innym pieszym. Proponowany chodnik jest natomiast rozwiązaniem najprostszym i najtańszym.
W przeciwieństwie do ścieżek w trawie wydeptanych po obu stronach torów, nowy chodnik powstanie tylko po stronie zachodniej, gdzie jest więcej wolnej przestrzeni (po drugiej stronie chodnik nie spełniałby norm szerokości i bezpieczeństwa). W północnej części przystanku będzie jednak wykonane przejście przez tory tramwajowe - ma przypominać pod tym względem przystanek przy dworcu PKS .
Pierwsi pasażerowie z nowego udogodnienia skorzystają w tym roku. Jak udało się nam dowiedzieć, inwestycja ma być zakończona jeszcze przed wakacjami.
Czytaj też: Piesi nie będą musieli chodzić tunelem przy UG
Dzisiaj dojście z Huciska do przystanku tramwajowego utrudniają brak chodnika oraz barierki na końcu peronu.
Miejsca
Opinie (81)
-
2014-03-10 10:46
Hurra, będzie można zasypać paskudny tunel! Pan Naskręt się ucieszy.
- 5 2
-
2014-03-10 10:46
tunele w ogóle są do niczego
Tunel przy Bramie Wyżynnej, pomijając konieczność remontu, szczególnie schodów ma bardzo wąskie dojścia na przystanki, przez co ruch jest bardzo spowolniony, a tramwaje jadą aż na koniec przystanku i nigdy po wyjsciu z tunelu nie udaje sie dobiec do odjezdzajacego tramwaju, tunel przy GUM - od miesiąca ma odłupaną posadzkę, zawsze jest brudny i pozalewany, chorzy ludzie, którzy tamtędy idą do lekarzy mają ciężką przeprawę, tym bardziej, że potem chodnik pod górkę wzdłuż ul. Curie-Skłodowskiej woła o pomstę do nieba, szczególnie zimą...tunel w Gdańsku Głównym, wydaje się być w najlepszym stanie, ale przemieszczanie się tamtędy np z wózkiem dziecięcym to karkołomna wyprawa tylko dla matek o mocnych nerwach
- 13 7
-
2014-03-10 10:34
to teraz poczekajmy na wypadki śmiertelne pieszych co zginą pod tramwajem
bo jak wiadomo ludzie nie potrafią nawet sie rozejrzeć czy cos nie jedzie i koniecznie przed tramwajem przebiegać!
- 10 13
-
2014-03-10 10:15
No to za ciosem
Zrobić przejście naziemne tak jak dzisiaj tunel.
- 28 26
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.