- 1 Dwa osiedla obok siebie bez wspólnej drogi (25 opinii)
- 2 Pomnik twórcy Bitcoina stanie w Gdańsku? (195 opinii)
- 3 Zamiast Rębiechowa lotnisko na morzu (217 opinii)
- 4 Najstarsza fontanna idzie do remontu (13 opinii)
- 5 Miasto pełne znaków. Wiele niepotrzebnych (25 opinii)
- 6 Nowe ściany starej kawiarni na Aniołkach (61 opinii)
Kobieta i dziecko, którzy wypadli za burtę promu, nie żyją
Niestety, mimo szybkiej i profesjonalnej akcji ratunkowej, nie udało się uratować życia kobiety i dziecka, które wypadło za burtę promu Stena Line. W piątek o ich śmierci poinformowała policja.
Aktualizacja, 1.07.2023 r.
Prokuratura poinformowała o zmianie kwalifikacji czynu, w kierunku którego prowadzone jest śledztwo. Teraz służby badają wątek zabójstwa i samobójstwa.
Aktualizacja, godz. 11:35.
Jak poinformował Mariusz Ciarka, rzecznik prasowy Komendy Głównej Policji, kobieta i dziecko, uratowane w czwartek po tym, jak wypadli za burtę promu Stena Line - nie żyją.
W piątek Prokuratura Okręgowa w Gdańsku podjęła decyzję o wszczęciu śledztwa z art. 155 Kodeksu karnego (w sprawie nieumyślnego spowodowania śmierci).
- Nie umiem tego inaczej wyjaśnić - mówi Kluska. - Osoby te wpadły do wody z wysokości co najmniej 6. piętra. Samo zderzenie z lustrem wody z tej wysokości może mocno poturbować człowieka. Potem osoby te przebywały w wodzie ok. 40 min. O ile jestem w stanie sobie wyobrazić, że dorosła osoba jest w stanie zachować zimną krew i utrzymać się na powierzchni, tak nie mam pojęcia, jak tego dokonało dziecko. To cud.
Dziecko i matka za burtą promu Stena Line. Poszkodowani już w szpitalu
Kluska podkreśla, że sprawna akcja ratunkowa była możliwa dzięki profesjonalnej i szybkiej reakcji załogi samego statku.
- Kapitan dochował wszelkich procedur, tzn. zatrzymał statek, powiadomił służby o wypadku, a następnie spuścił do wody łódź ratowniczą z wykwalifikowaną załogą. To właśnie oni odnaleźli w wodzie poszukiwane dziecko.
Ruch statków na Zatoce Gdańskiej
W trakcie akcji ratunkowej na pokładzie statku rozległy się też komunikaty głosowe o osobach za burtą. O wsparcie poszukiwań zostali poproszeni m.in. pasażerowie statku. W sumie w taflę wody wpatrywało się ok. 1 tys. osób.
Wśród nich pani Ewa, która opowiedziała nam o przebiegu akcji ratunkowej.
Relacja jednej z pasażerek: akcja w trudnych warunkach
- Gdy wyszłam na pokład, zauważyłam w wodzie płonącą flarę. Zwróciłam uwagę na to, że prom zawraca, rozległy się też komunikaty o człowieku za burtą. Na pokład wyszło wiele osób: pasażerowie i obsługa statku. Część z nich miała lornetki. Do wody spuszczono szalupę. Wydawało mi się, że trochę za późno i nie wiem dlaczego tylko jedną, bo obszar poszukiwań wydawał się duży. Flara znajdowała się już daleko od statku. W pobliżu pojawił się masowiec i krążył wokół promu. Nasz statek wyłączył silniki, a nad głową pojawiły się śmigłowce SAR ze Szwecji i jeden samolot.
Według pani Ewy akcja poszukiwawcza przebiegała sprawnie i profesjonalnie. W pewnym momencie ok. 100 m od burty statku zlokalizowano jedną z poszukiwanych osób.
- Nadleciał tam śmigłowiec i spuścił do niej na linie ratownika. Odnaleziona osoba to była kobieta, została podpięta pod ratownika i wciągnięta na pokład śmigłowca, gdzie natychmiast podjęto reanimację. Było to widać przez otwarte drzwi. Chwilę potem załoga z łodzi ratunkowej odnalazła dziecko, które na pokład zostało wciągnięte przy pomocy długiej tyczki. Szalupa pracowała w trudnych warunkach, bo wysokie fale zalewały jej pokład. Tam także od razu przystąpiono do ratowania życia temu dziecku.
Chwilę później nad łodzią pojawił się niemiecki śmigłowiec wojskowy, który również za pomocą ratownika na linie podjął dziecko i odleciał w kierunku Szwecji. Śmigłowiec naszych zachodnich sąsiadów ruszył na pomoc pasażerom Stena Line z pokładu okrętu wojskowego FGS Mecklenburg-Vorpommern F218, który jeszcze niedawno można było zobaczyć w porcie w Gdyni.
- Kapitan poinformował nas o zakończeniu poszukiwań i prom ruszył w dalszą drogę. Do Karlskrony dopłynęliśmy z 1,5-godzinnym opóźnieniem - dodaje pani Ewa. - Na pokładzie nikt nas nie rozpytywał, nikt nie zebrał numerów telefonu, by ewentualnie przekazać służbom, czy ktoś coś widział.
Jak doszło do wypadku?
Lakonicznych informacji na ten temat udziela Stena Line. Jeszcze w czwartek na podstawie zapisu z kamer monitoringu na statku zdementowano informacje przekazywane przez świadków zdarzenia, że dziecko wypadło za burtę, a osoba dorosła wskoczyła do wody, by je ratować.
W mediach pojawiły się za to spekulacje, że mogła to być rozszerzona próba samobójcza. W innej wersji do wypadku miała przyczynić się usterka techniczna statku (urwana barierka). Nieoficjalne informacje mówią też, że do wypadku doszło chwilę po tym, jak dziecko usiadło lub zostało posadzone na barierce, by zapozować do zdjęcia.
- Badaniem przyczyn i okoliczności wypadku zajmą się odpowiednie służby i szwedzka policja - powiedziała nam w piątek nad ranem Agnieszka Zembrzycka, rzecznik prasowy Stena Line. - Nie mogę się też wypowiedzieć na temat stanu zdrowia poszkodowanych, bo nie jesteśmy o tym informowani.
Śledztwo w sprawie wypadku prowadzi szwedzka policja.
Miejsca
Opinie (598) ponad 50 zablokowanych
-
2023-06-30 13:07
Opinia wyróżniona
Niech spoczywają w pokoju (52)
Sam jestem rodzicem i za dzieckiem w ogień bym wskoczył. Doskonale rozumiem matkę. I o ile że śmiercią dorosłego łatwiej się pogodzić o tyle śmierć dziecka zawsze boli. Nie ważne czy własne czy obce.... A jeszcze rano się cieszyłem, że przeżyli... A teraz taka informacja....
- 452 34
-
2023-07-01 12:01
Poznaj fakty. Ogień to ta kobieta dziecku zgotowała. (1)
Wyrzuciła dziecko za burtę. Bo "moje dziecko moja sprawa".
- 0 0
-
2023-07-01 16:43
Czyli reakcja była prawidłowa
- 0 0
-
2023-07-01 11:25
Idealny przykład trola i jeszcze wyróżniony Matka wyrzuciła dziecko i sam wskoczyła do morza ujuz teraz jets to potwierdzone!
a wskoczył by w ogień by sie spalic razem z dzieckiem? To jest wlasnie lewacki przekaz ale wczesniej pisza ze trzeba robic aborcje na kazdy kaprys w kazdym terminie!!
- 0 1
-
2023-07-01 09:34
Nadal rozumiesz matke, ludziku z morza?
- 0 0
-
2023-07-01 06:53
Dorosły czy młody nie ma znaczenia
Śmierć to śmierć
- 2 0
-
2023-06-30 20:31
Piszą przecież że to nie tak wyglądało na zapisie z kamer
- 5 0
-
2023-06-30 19:00
Pokemon kazda bajke mozna ci sprzedac juz teraz wiadomo ze oni wyskoczyli razem i zrobili to celowo
- 3 0
-
2023-06-30 18:17
Coś mi mówiło że niestety nie przeżyją
Zbyt dużo czasu minęło od podjęcia z wody , samo to że ich znaleźli na morzu to był cud.
- 4 0
-
2023-06-30 18:07
Spokoju... Q spokoju
Może w kuchni?
- 0 1
-
2023-06-30 16:08
Matka wypchnęła dziecko do wody i sama wyskoczyła. Samobójstwo. (2)
- 15 4
-
2023-06-30 22:41
Skąd takie informacje ? (1)
- 2 1
-
2023-07-01 16:42
Z TVN24
- 0 0
-
2023-06-30 15:44
Ja mimo wszystko nie rozumiem. (9)
Ja poswiecilbym 10 sekund, zeby najpierw zdjac ubrania, i kolejne 10 sekund na znalezienie butelki lub wziecie kola ratunkowego. Gdyby ona tak zrobila to moze by przezyli, a tak to wykonala piekny gest ale oboje nic z niego nie wyniklo.
- 8 13
-
2023-06-30 21:56
taka mała opinia moja (1)
Kolego jesli bys poswiecil 10 sek zeby sie rozebrac i wkoczyc do wody bez ubran w moment by zlapal hipotermie.Jestem marynarzem i na szkoleniach wmawiaja nam zeby zalozyc na siebie jak najwiecej rzeczy i zawsze na statku jak jest potezny sztorm mam przygotowana dodatkowa ciepla odziez.Druga sprawa cos mi nie pasuje ze tak pozno wylowili na frc ta
Kolego jesli bys poswiecil 10 sek zeby sie rozebrac i wkoczyc do wody bez ubran w moment by zlapal hipotermie.Jestem marynarzem i na szkoleniach wmawiaja nam zeby zalozyc na siebie jak najwiecej rzeczy i zawsze na statku jak jest potezny sztorm mam przygotowana dodatkowa ciepla odziez.Druga sprawa cos mi nie pasuje ze tak pozno wylowili na frc ta kobiete i dziecko tym bardziej ze niby zaloga widziala jak wpadali do wody na statku co tydzien sa cwiczenia opuszczania ludki i powinno sie zamknac w 5 minut.I tak jak to opwiada swiadek w artykule ze cos trwalo to dlugo
- 8 1
-
2023-07-01 11:22
Co za brednie wypisujesz po pierwsze te ubrania w wodzie cie nie bedą ocieplać to raz to jeszcze beda jak kotwica ciągnąc ci
nigdzie takich breni nie uczą wiec pocp jkłamiesz
- 0 0
-
2023-06-30 15:52
Gamonie minusuja (6)
Po owocach ich poznacie. Efektem dzialan matki jest zwiekszenie ilosci ofiar o 100%. Gdyby nie zrobila nic to uratowalaby polowe ofiar. Jej akcje byly gorsze niz zaniechanie.
Jedynie moze taki pozytyw, ze dzieciak nie umieral sam, moze nie chciala zeby umieral w samotnosci. To OK. Ale i tak mogla zdjac ubrania, ostatnio jakis gosc pod Kalifornia przetrwal w wodzie 28 godzin. Fakt, ze tam mial 22 stopnie a nie 15. Ale 40 minut to i tak slaby wynik.- 11 8
-
2023-06-30 16:56
Nie dziwie sie (5)
Nie jestem matka ale rozumiem. Ona miała do wyboru patrzeć jak dziecko umiera z jej winy a potem stracić rozum z poczucia winy. A miała do wyboru tez towarzyszyć dziecku bo na pewno bało się tak ze nie chce sobie tego wyobrażać. Szczerze? Zrobiłabym to samo. Gdybym miała żyć ze świadomością ze moje dziecko nie żyje a ja oglądałam jak umiera w takich okolicznościach to wolałabym nie żyć bo nie sadze ze moje życie byłoby potem normalne.
- 36 0
-
2023-06-30 18:48
A co jeśli miała byś jeszcze dwójkę dzieci (4)
Poświęciła byś własne życie ? A co z nimi ? Zostawiła byś je tak ?
- 16 3
-
2023-06-30 19:06
(3)
Właśnie, a co jakby miała jeszcze 7 i nawet zbytnio nie zauważyłaby różnicy. Mogłaby też urodzić kolejne 2 w zamian za to jedno stracone.
- 2 9
-
2023-07-01 16:41
Zawsze może jeszcze urodzić kolejne 5
- 0 0
-
2023-06-30 22:39
Jak można tak napisać. Każde dziecko jest inne (1)
Nie da się go zastąpić innym kolejnym dzieckiem
Chyba dzieci nie posiadasz skoro takie brednie piszesz.- 9 1
-
2023-07-01 20:10
Ale skacząc za dzieckiem zmniejszasz szansę na jego uratowanie.
- 0 0
-
2023-06-30 13:48
Podstawowa zasada (3)
Nie skacze sie za NIKIM kto wypadnie za burte. Czy to dziecko, babka, matka itp. Matka tylko skomplikowala poszukiwania. Mozliwe zeby obylo sie bez ofiar. Tak mamy dwie
- 47 17
-
2023-06-30 14:15
ja to bym nie skoczyła (2)
- 11 7
-
2023-06-30 16:10
Za. Swoim kotkiem byś nie skoczyła? (1)
Bo że za dzieckiem to już wiemy
- 7 10
-
2023-07-01 07:36
Z tym, że skakanie z promu nie ma sensu.
Osoba skacząca nie pomoże tej, która wypadła za burtę. Nie da rady. Ti tylko w filmach akcji przypadkowa osoba wyskakuje z wycieczkowca i dopływa do celu samodzielnie.
- 2 0
-
2023-06-30 13:46
(3)
Mi to wygląda na samobojstwo
- 24 14
-
2023-06-30 14:15
jakie poświęcenie tej kobiety (2)
ja to bym nie skoczyła
- 7 17
-
2023-06-30 16:10
Ona nie skoczyła tylko wyrzuciła dziecko za burtę żeby zabić i sama popełniła samobójstwo. (1)
Gdzie tu bohaterstwo?
- 20 10
-
2023-07-01 16:40
Gorsi dostawali już ordery
- 0 0
-
2023-06-30 13:33
chyba kpisz (2)
- 3 7
-
2023-06-30 14:14
to matka tej dziewczynki czy partnerka jej ojca? (1)
- 5 8
-
2023-07-01 16:40
Wszystko na raz
- 0 0
-
2023-06-30 13:33
Matka też nie żyje. Nie musisz łączyć się z nią w bólu
- 13 16
-
2023-06-30 13:18
Wysoka cena za zdjęcie... (17)
- 33 17
-
2023-06-30 13:38
Widziałeś? (16)
- 10 18
-
2023-06-30 18:43
Nie widziałem, ale czytałem (3)
Uważasz, że portal I TVN kłamią. Na tvn też taką wersję podają
- 1 9
-
2023-06-30 22:18
Tvn mówi całą prawdę całą dobę (1)
Są prawie tak wiarygodni jak rudy
- 2 8
-
2023-07-01 08:22
Przynajmniej ich manipulacje wynikają z tego, że mają jakiś zestaw podglądów,
a nie według nakazu oficera politycznego rządu.
- 2 2
-
2023-06-30 20:04
W TVNie?
PO rosyjsku?
- 4 12
-
2023-06-30 14:33
heroiczny skok do wody (2)
kobieta powinna mieć ulicę swojego imienia
- 5 36
-
2023-07-01 10:37
(1)
Kobieta zabiła dziecko a potem siebie.
- 0 0
-
2023-07-01 16:39
Może dostanie od Tuska nagrodę pośmiertną
- 0 0
-
2023-06-30 14:11
codziennie ktoś umiera (8)
śmierć to element życia
- 11 23
-
2023-06-30 22:23
Tzw wolny sąd w 99,9 procentach spraw powierza opiekę matce
Skutki widzimy
- 1 2
-
2023-06-30 22:20
Nikt nie płacze po inżynierach z ciepłego lądu
- 1 1
-
2023-06-30 14:34
wolę siedzieć w domu (5)
przynajmniej nic mi się nie stanie
- 5 22
-
2023-07-01 08:20
najwięcej wypadków w domu
- 1 0
-
2023-06-30 14:44
jakby wypadł moj piesek, to też bym skoczyła (3)
- 24 26
-
2023-07-01 08:42
A ja nie (2)
I tym się różni człowiek mądry od głupiego. Co innego jak matka skacze za dzieckiem . To akurat reakcja prawidłową pod warunkiem że nie ma innych dzieci.
- 1 1
-
2023-07-01 13:23
(1)
A co jak matka wrzuca dziecko do morza i później też skacze prawidłowa reakcja?
- 0 0
-
2023-07-01 16:38
Bardzo prawidłowa
- 0 0
-
2023-06-30 12:17
Opinia wyróżniona
Jestem w bólu z tą matką (54)
Łączę się w bólu z rodzicem, który albo z desperacji walczył o życie i skoczył za swoim dzieckiem albo był tak zdesperowany, że nie widział innego wyjścia dla swojej sytuacji. Brawa dla służb jednak przyczyna tragedii leży gdzieś indziej i mocno porusza fundamenty mojego bycia rodzicem, odpowiedzialności i strachu. To była zwykła chwila taka jak ta.
- 197 70
-
2023-07-01 11:17
wyjątkowo perfidna hipoteza
"Nie widział innego wyjścia dla swojej sytuacji" i dlatego skrzywdził dziecko?
- 0 0
-
2023-07-01 08:41
Śledztwo jest prowadzone w kierunku morderstwa, wstrzymaj się jeszcze z tym łączeniem w bólu z bohaterskim rodzicem.
- 1 0
-
2023-06-30 19:02
to było samobójstwo a ty popierasz sam tez tak zrobisz?
- 3 0
-
2023-06-30 16:56
przecież matka też nie żyje to o czym Ty piszesz?
- 3 0
-
2023-06-30 15:19
Chyba w śmierci
ehh
- 4 0
-
2023-06-30 14:36
ta matka nie żyje więc nie wiem czy ma sens pisanie, że jeste ś w bólu z tą matką (2)
chyba że matka tej matki, tylko dlaczego wtedy pomijasz jej ojca?
- 5 3
-
2023-07-01 07:13
Ja wiem. (1)
Nie ma.
- 0 0
-
2023-07-01 10:02
Dlaczego więc to robisz?
- 0 0
-
2023-06-30 12:43
Nie wiemy jak było (5)
W pierwszej opcji, jeśli to rzeczywiście był wypadek, to zgadzam się całkowicie. Wielkie bohaterstwo i heroizm. Natomiast jeśli to drugie, to trzeba nazwać rzeczy po imieniu: tzw. "samobójstwo rozszerzone" jest okrutnym morderstwem, połączonym z ucieczką od jego konsekwencji. Ale na razie poczekajmy na oficjalne ustalenia. Tak czy inaczej: brawa dla załogi oraz szwedzkich i niemieckich służb ratowniczych. To sukces, że żywi trafili do szpitala.
- 40 6
-
2023-06-30 16:58
Poprawka
Muszę cię poprawić. Od pewnego czasu nie używa się już zwrotu samobójstwo rozszerzone w takiej sytuacji, tylko morderstwo suicydalne. Czyli zabójstwo zakończone samobójstwem sprawcy.
- 19 2
-
2023-06-30 15:18
(2)
Oduczcie się używać w takich przypadkach zwrotu samobójstwo rozszerzone. Skoczyli ramię w ramię? Oboje świadomie? Jeśli ktoś morduje innych, a na końcu siebie, to jest to zabójstwo suicydalne. Samobójstwa rozszerzone były np. w sektach, gdzie wiele osób odbierało sobie życie.
- 33 1
-
2023-06-30 19:25
Serio? Czy 7-latek może w pełni świadomie popełnić samobójstwo? Zastanów się, proszę...
- 12 1
-
2023-06-30 18:00
Dlatego jest użyty cudzysłów
- 4 1
-
2023-06-30 13:50
Brały też udział służby polskie i duńskie.
- 14 0
-
2023-06-30 12:45
Samobojstwo (11)
Dziecko nie wypadlo tylko ta kobieta je wypchnela i skoczyla rowniez
- 17 11
-
2023-07-01 11:29
Gdybyscie POkemony miały mózgi to byscie wiedziały ze barierka jest wyzsza niz wzrost 7 letniego dziecka!!
i niema mozliwosci by 7letnie dziecko wypadlło z promu
- 0 0
-
2023-06-30 15:19
(2)
A to prawda, co piszą o ojcu?
- 0 6
-
2023-07-01 10:01
(1)
A co piszą?
- 0 0
-
2023-07-01 16:50
Że to ważny polityk z Pomorza
- 0 0
-
2023-06-30 15:11
przez przemocowego tatusia (2)
- 0 11
-
2023-06-30 15:17
??? (1)
Skąd byli Gdańsk Gdynia ?
- 2 2
-
2023-07-01 16:49
Z Oruni
- 0 0
-
2023-06-30 13:51
Wiesz to na pewno i piszesz?
- 5 1
-
2023-06-30 12:48
Skąd to wiadomo? (2)
Upubliczniono jakieś nagranie z tego zdarzenia?
- 7 7
-
2023-06-30 12:58
(1)
Nawet jeśli, to przecież takiego nagrania nie upublicznią.
- 15 3
-
2023-07-01 16:49
Jeszcze nie znasz TVN
- 0 0
-
2023-06-30 12:40
(7)
Jak można być w bólu z matką ,która nie żyje ! Czytanie ze zrozumieniem i powrót do szkoły ,na język polski !
- 42 9
-
2023-06-30 15:16
Zapisz też siebie.
- 2 1
-
2023-06-30 14:02
Może byłoby lepiej, gdybyś pozostał przy tym "czytaniu ze zrozumieniem"?
- 0 5
-
2023-06-30 13:42
Straszne. Gorsza tragedia od tego, co się wydarzyło. (1)
- 3 1
-
2023-07-01 16:48
Strasznie to skomplikowane zdanie.
- 0 0
-
2023-06-30 12:53
(2)
Informacje są tu co jakiś czas aktualizowane, może autor komentarza pisał zanim odświeżył stronę i nie widział informacji o zgonie? Wstyd by mi bylo takie odpowiedzi do komentarza pisac
- 28 9
-
2023-06-30 14:37
aktualizacja obejmuje obie śmierci jednocześnie
aktualizowane artykuły mają wyróżniki poszczególnych aktualizacji
- 8 0
-
2023-06-30 13:32
1 Godzinę temu !!! Kolejny bez ;)
- 6 1
-
2023-06-30 12:31
Ta matka już bólu nie czuje, bo niestety nie żyje.
- 39 1
-
2023-06-30 12:33
(6)
Jak możesz łączyć się w bólu " z tą matką" skoro ona nie żyje? Kobieto co ty wypisujesz? albo nie umiesz czytać.
- 70 11
-
2023-06-30 17:10
Niewiadomo co się dzieje po śmierci
Może czeka nas wieczny ból
- 4 4
-
2023-06-30 13:41
Co z tego, że tak napisała? Skąd ta agresja u Ciebie? (4)
- 12 24
-
2023-07-01 07:11
Nie zrozumiesz. (2)
- 0 0
-
2023-07-01 09:59
(1)
Czego?
- 0 0
-
2023-07-01 16:47
Że najważniejszy jest powrót Tuska do władzy
- 0 0
-
2023-06-30 14:41
A może przestańmy pisać głupie komentarze na chybcika?
W 99% na tym portalu (i nie tylko) komentatorzy mają w 4 literach informacje, autorytatywnie wypowiadają się na temat często brnąc w swojej głupocie nawet jak ktoś zwróci uwagę, że jest inaczej, co wynika z artykułu.
Ta cywilizacja upada- 21 3
-
2023-06-30 12:24
Ja (11)
Mam nadzieję że to plotki ale już można przeczytać komentarze że przypadek to nie był .
- 26 4
-
2023-07-01 11:18
Inne portale podają, że prokuratura zmieniła kwalifikację czynu i mówi o zabójstwie!
- 0 0
-
2023-06-30 15:47
Ludzie myslcie. (3)
Naprawde. Uzyjcie mozgownic i myslcie. Pozwolcie sobie na odrobine ekstrawagancji i jeden raz uzyjcie glowy do myslenia a nie tylko zujecie nia pokarmy.
Kto i skad mialby taka informacje? Jestes w internecie, tu kazdy moze napisac co chce a kolejny moze to skopiowac i podac dalej. Na szczescie mamy mozgi i potrafimy takie bzdury odfilitrowac... Oh, wait, nie wszyscy.- 5 3
-
2023-07-01 11:27
Bezmózgowiec na mawia do myslenia :) hahah jak bys miał mózg to bys wiedział ze niem mozliwosci wypasc z promu
gdy barierka jest wyższa od dziecka!
- 0 0
-
2023-07-01 11:02
A jak już zostanie oficjalnie potwierdzone, że to samobójstwo rozszerzone (1)
to dalej będziesz nawijał o samodzielnym myśleniu i filtrowaniu bzdur?
- 2 0
-
2023-07-01 16:45
Za dużo się naoglądał TVN
- 0 1
-
2023-06-30 14:13
tyle wrażliwości dla dwóch osób (5)
a w tym czasie na granicy polsko-białoruskiej, w lasach gnie dziesiątki osób z ciepłych krajów
- 8 70
-
2023-07-01 09:57
U wróżki byłeś, czy Ochojska ci tak powiedziała?
- 2 1
-
2023-07-01 07:09
Nikt tam nie umarł.
- 4 1
-
2023-06-30 18:25
Z tymi pretensjami
To proszę do Pana Łukaszenki. My ich nie zapraszaliśmy.
- 20 1
-
2023-06-30 14:34
(1)
Tych najemników od Pierożyna? Otrzeźwiej.
- 30 5
-
2023-07-01 16:44
On sam jest zastępcą Prigożyna
- 0 0
-
2023-06-30 11:16
Opinia wyróżniona
Przestroga (23)
Ten wypadek niech będzie przestrogą dla załogi ale przede wszystkim dla pasażerów.Niby wszystko ok ale zachowajmy czujność wobec siebie i innych oraz ograniczmy zaufanie do sprzętu.Jeszcze raz chciałbym podziękować wszystkim którzy uczestniczyli w akcji ratowniczej która skończyła się powodzeniem.(Jestem osobą niezwiązaną z nikim na pokładzie w tym dniu) ale trzymałem kciuki za ratowników jak za samych uczestników tego wydarzenia.Brawo za pełen profesjonalizm.
- 308 55
-
2023-06-30 19:03
sami wyskoczyli do wody to było skandaliczne samobójstwo i juz jest to potwierdzone ze to nie był wypadek
- 9 1
-
2023-06-30 15:20
Gm
To teraz załoga ma pilnować każdego pasażera z osobna 24/24?!
- 10 1
-
2023-06-30 14:44
Trolu przestań powielac te brednie o wypadku niem mozliwoaci by wypasc z promu !! Ale wyskoczyc mozna i to tez niej est łatwe
- 12 1
-
2023-06-30 13:52
Przecież to jest wiadomo
Co to za czasy aby przestrzegać i mówić o uwadze? To jest logiczne, ale widać dla kolejnego pokolenia nie.
- 6 0
-
2023-06-30 12:25
Do przestroga
Nie potrzeba twoich przestrog. 40 lat jezdze promami miedzy Polska a Szwecja i nigdy nic takiego sie nie wydarzylo. Ludzie zdaja sobie sprawe z niebezpieczenstwa a rodzice pilnuja dzieci choc...
- 18 3
-
2023-06-30 12:26
Akcja ratunkowa zakończyła się powodzeniem ale pacjenci zmarli. (8)
Dyskutował bym z tezą o sprawnej akcji ratunkowej. 40 minut w wodzie? w 40 minut to powinni by wrócić do gdyni i uratować topiącego się plażowicza.
- 4 48
-
2023-06-30 13:18
(1)
Płynąłeś kiedyś po czymś większym niż szkolny basen?
- 26 1
-
2023-07-01 16:53
Tak przez wannę
- 0 0
-
2023-06-30 12:52
Zanim dostali info (5)
Poderwali śmigłowe i dolecieli, potem jeszcze wypatrzec tych ludzi w wodzie. To i tak cud że udało się ich znaleźć i podjąć z wody i to jeszcze tak szybko
- 32 1
-
2023-06-30 12:54
nie wiem co za cud, jak nie zyją. (4)
- 10 23
-
2023-07-01 06:55
Operacja zakończona pełnym sukcesem.
Tylko pacjent nie przeżył.
- 1 0
-
2023-06-30 13:59
Cud, że znaleźli i podjęli z morza.
- 21 1
-
2023-06-30 13:46
To musi byc Twoja mantra: nie wiem, nie rozumiem, mam problem. (1)
- 19 4
-
2023-07-01 16:52
Ale przynajmniej się wypowie
- 0 0
-
2023-06-30 11:59
Większych głupot nie czytałem.
- 13 5
-
2023-06-30 11:44
(7)
ale czemu zachowywać czujność, ktoś ich wypchnął? Z reszta wypowiedzi się zgadzam ale jej pierwsza część brzmi jakby na promach grasował wariat. Wydawało mi się że wypadli i jest to wypadek.
- 35 6
-
2023-06-30 13:55
Zawsze należy zachowywać czujność. W takim miejscu szczególnie. Nie uważasz?
- 8 0
-
2023-06-30 13:29
skoro wydawało ci się, że wypadli, to z jakiejś przyczyny, prawda? zachować czujność, bo np. niezabezpieczona barierka, o którą niechcący oparło się dziecko (grasujący wariat tu niepotrzebny)
- 3 2
-
2023-06-30 13:21
Odmówmy międzywyznaniową modlitwę
- 5 14
-
2023-06-30 12:16
Kolejny wypadek?
Trzeba pamiętać o jednym, relingi i barierki na statku są inaczej zbudowane niż barierka na balkonie w bloku. Także sam prom pasażersko-samochodowy ze względu na przeznaczenie różni się od dużego statku pasażerskiego czy nawet małego katamaranu płynącego na Hel, dlatego dzieci w czasie rejsu należy pilnować. No i nie przesadzajmy z tymi rzekomo
Trzeba pamiętać o jednym, relingi i barierki na statku są inaczej zbudowane niż barierka na balkonie w bloku. Także sam prom pasażersko-samochodowy ze względu na przeznaczenie różni się od dużego statku pasażerskiego czy nawet małego katamaranu płynącego na Hel, dlatego dzieci w czasie rejsu należy pilnować. No i nie przesadzajmy z tymi rzekomo trudnymi warunkami w czasie akcji bo na Bałtyku taka krótka fala to są normalne warunki. A dla pani Ewy informacja jest taka, że od momentu ogłoszenia alarmu "Człowiek za burtą" do momentu skompletowania się załogi łodzi ratowniczej (często bywają w różnych miejscach na statku) i opuszczenia łodzi musi minąć jakiś czas, a płynący statek nie zatrzyma się w miejscu nawet gdy padnie komenda do maszyny "Cała wstecz". Mimo wszystko - szacun chłopaki i oby, jak najmniej takich akcji.
- 57 3
-
2023-06-30 12:13
(2)
Zachować czujność w stosunku do siebie i innych. Płynęłam w niedzielę Stena Line, dzieciaki same na pokładzie przy barierce a rodzice w środku przy stolikach. Przecież wystarczy chwila nieuwagi, dzieci miewają różne pomysły.
- 57 6
-
2023-06-30 19:11
jak się ma głupich rodzicow (1)
- 15 0
-
2023-07-01 16:51
To już nic nie pomoże
- 0 0
Wszystkie opinie
-
2023-06-30 11:03
Nie ma czegoś takiego jak cud. Jest wypadkowa wielu czynników. (35)
Sprawna reakcja załogi, szybka akcja ratunkowa, pomoc medyczna, technologia, warunki metorologiczne, temperatura, stan zdrowia uczestników, motywacja etc.
Pisanie o cudach nie ma sensu.- 97 118
-
2023-06-30 11:12
No właśnie tę korzystną wypadkową wielu czynników (14)
można nazwać cudem. Tak się nie raz mówi w języku potocznym. Nawet dużo mniej cudowne przypadki jak np. zdążenie na autobus bo akurat był spóźniony przez korek i tak dalej są nazywane cudem.
- 39 6
-
2023-06-30 11:22
Bynajmniej, wypadkowa wielu czynników z definicji wyklucza użycie słowa cud. (12)
Za słownikiem: Cud, czyli religijne określenie zjawiska lub zdarzenia, którego nie da się racjonalnie wyjaśnić przez odwołanie do przyczyn naturalnych, a które będąc niepojętym i niewyjaśnionym przez znane człowiekowi prawa natury, uważane bywa za wyraz ingerencji Boga lub sił nadprzyrodzonych.
Bardziej pasowałoby tu słowo:"Szczęście".
Szanujmy nasz język.- 12 27
-
2023-06-30 11:25
Słownik języka polskiego PWN (7)
cud
1. «niewytłumaczalne zjawisko, o którym sądzi się, że jest wynikiem działalności Boga»
2. «niezwykły, szczęśliwy zbieg okoliczności»
3. «osoba lub rzecz doskonała albo bardzo piękna»
...więc po co ta Twoja krucjata? Aż tak Cię gniecie to słowo, ta antyreligijność na siłę? Jedno słowo ma często wiele zastosowań. Szanuj nasz język.- 32 7
-
2023-06-30 11:27
Mogę zrewanżowac się tym samym: po co to wrzucanie odniesień religijnych na siłę? (5)
Dlaczego umniejszamy rolę matki, pracę ratowników, wysiłek lekarzy?
- 11 16
-
2023-06-30 11:34
Nikt niczego nie umniejsza. Masz paranoję.
Szef służb ratunkowych wypowiada się o kategorii cudu, a więc niesamowicie szczęśliwego zbiegu wszelkich okoliczności, do którego dołożono doskonałe wyszkolenie i odwagę biorących udział w akcji.
To Ty dzwonisz, że Cię boli słowo "cud". To da się zaleczyć...- 23 6
-
2023-06-30 14:13
Nikt nie "wzrzucał odniesień religijnych". Użyto określenia "cud". Bo znalezienie matki i dziecka było cudem. Cudowną akcją rat (1)
- 6 0
-
2023-06-30 15:15
Nikt nie probowal Cie zarazic ograniczeniem intelektualnym, wiec jakim niby cudem mozesz sie tym komus rewanzowac?
P.S. chyba w zlym miejscu odpowiedzialem...
- 2 0
-
2023-06-30 15:23
Podobno, gdyby nie rola matki, nie byłoby całej akcji.
- 1 1
-
2023-06-30 15:24
Ratownik chyba mówił o cudzie, że znaleźli ich na wodzie po prawie godzinie poszukiwać. Nic nie mówił o lekarzach. Na siłę chcesz religię wpitxiekic między wódkę a zakąskę.
- 2 0
-
2023-06-30 14:10
Może to tzw. wąskie horyzonty?
- 0 0
-
2023-06-30 11:28
bełkoczesz jak potłuczony (1)
- 1 8
-
2023-06-30 14:16
I tak sie zwykle kończy próba wytłumaczenia. A twierdzą, źe walczą o otwartość.
- 2 0
-
2023-06-30 14:09
Czyżby zastasowanie określenia określenia "cud" oznaczało nieszanowanie języka?
- 0 0
-
2023-06-30 15:13
Slowo cud pasuje jak znalazl.
1. «niewytłumaczalne zjawisko, o którym sądzi się, że jest wynikiem działalności Boga»
2. «niezwykły, szczęśliwy zbieg okoliczności»
3. «osoba lub rzecz doskonała albo bardzo piękna»
I to wcale nie jest zamkniety katalog znaczen slowa cud.- 2 0
-
2023-06-30 14:07
W takich sytuacjach to zwykły fart.
- 0 0
-
2023-06-30 11:16
Czynników i łutu szczęścia. I to jest właśnie ten cud.
Więc raczej wie, o czym mówi. Doskonale wie, jak trudne jest odnalezienie maleńkiej osoby na środku morza nawet przez najlepszych specjalistów.
- 14 3
-
2023-06-30 11:18
wow musisz dodać te swoje 5gr które nikogo nie interesują?
Ważniejsze jest to, że się udało, a nie, że nie można pisać o cudach, lol, wyjdź z szafy, człowieku.
- 9 4
-
2023-06-30 11:23
Jan Paweł 2 (1)
Brał w ty czynny udział
- 5 18
-
2023-06-30 12:04
Oboje nie żyją, więc możesz mieć rację.
- 6 7
-
2023-06-30 11:28
Oczywiście. Udało się to cud, a gdyby się nie udało to wina wszystkich dookoła. (9)
Tak samo jak z rakiem. Uda się, to cud. Nie uda, wina lekarzy.
- 8 6
-
2023-06-30 12:16
Oooo.. jednak się nie udało, więc teksty o cudzie znikną. (8)
- 7 6
-
2023-06-30 12:28
Cudem było w ogóle odnalezienie ich żywych (7)
Późniejsza śmierć to inna kwestia.
- 7 6
-
2023-06-30 12:33
No tak, późniejsza śmierć to już kwestia lekarzy. Dokładnie jak napisał przedpiśca. (6)
- 3 6
-
2023-06-30 12:40
Nie. Masz paranoję. (4)
Późniejsza śmierć to osobna kwestia. Cudem było już to, że w ogóle mogli podjąć próbę ratowania ich żyć w szpitalu. Kolejnym cudem (czyli niesamowitym szczęściem biorąc pod uwagę okoliczności) mogło być uratowanie ich żyć. Do tego nie doszło.
Czego nie rozumiesz w swoim zacietrzewieniu przeciwko słowom, które kojarzą Ci się z kościółkiem i zapewne stąd ta awersja do nich?- 10 4
-
2023-06-30 12:50
Pieprzysz jak potłuczony. (3)
Gdzie ty cud widzisz skoro oboje nie żyją? Panbuk pomógł ich cudownie wyłowić, a jak im ratowali życie to akurat do kibla poszedł?
- 7 12
-
2023-06-30 13:01
Cud nie musi mieć znaczenia religijnego. Zatem ponownie - masz paranoję.
Odsyłam do słownika. Gdzie cud, już wyjaśniono tu kilkukrotnie. Cudem było odnalezienie, nie ostateczna śmierć w szpitalu. Opanuj się z tą nienawiścią do "kościółka", bo ci zalewa masę szarą.
- 11 3
-
2023-06-30 14:19
Wiesz co to cynizm?
- 0 1
-
2023-06-30 15:10
To jeszcze raz. Cud to zrealizowanie sie skrajnie malo prawdopodbnego zdarzenia.
Cudem bylo odnalezienie i wylowienie dwojga ludzi, bo zazwyczaj morze nie oddaje tego, co juz sobie wzielo.
- 1 1
-
2023-06-30 14:17
Może przedpisica?
- 0 0
-
2023-06-30 15:22
Sjp "cud": szczęśliwy zbieg okoliczności.
Proszę.- 0 0
-
2023-06-30 16:01
Jest
- 0 0
-
2023-06-30 19:12
Są cuda
Czyżby Archimedes był aniołem. Wśród tych ludzi w wodzie musiał być anioł .
Aniołami są ludzie którzy ratują tylko innymi aniołami ziemskimi. Można im zazdrościć siły fizyczne i psychicznej która dostali od Stwórcy nieba i ziemi.- 0 1
-
2023-07-01 00:58
Myślę, że największym cudem była obecność Pani Ewy na pokładzie, mam nadzieję, że zebrała numery telefonów od wszystkich pasażerów, które niezwłocznie przekazała policji
- 0 1
-
2023-07-01 06:42
Nie żyją.
Cud na miarę naszych możliwości.
- 0 1
-
2023-07-02 16:46
To jest sprawka nieba że tak długo wytrzymali w wodzie,źle się stało że ich nie uratowali.
- 0 0
-
2023-06-30 11:04
Jako rodzic, czytając wczoraj art. byłem przerażony. (7)
- 80 8
-
2023-06-30 11:30
Pasażerka (1)
Ja również, ponieważ 2 dni temu płynęłam dokładnie tym promem z moją 3letnią córką
- 6 9
-
2023-06-30 13:06
ja plynalem 3 lata temu
tez bylem przezrazony wsponienia zostaly
- 10 2
-
2023-06-30 12:31
jako jeszcze nie rodzic też byłam przerażona :(
- 9 6
-
2023-06-30 13:35
Wystarczy pilnować dziecko (2)
- 4 9
-
2023-06-30 14:20
Czasem nie wystarczy.
- 5 1
-
2023-06-30 20:14
żeby pilnować dziecko
To trzeba najpierw je mieć. Ale co ty tam o tym wiesz...
- 0 5
-
2023-06-30 13:48
Jako dorosly, ktory jako dziecko spedzil na pokladach lacznie ponad poltora roku i pokonal kilkadziesiat tysiecy mil morskich, b
- 0 0
-
2023-06-30 11:05
Opinia wyróżniona
Ja (25)
Gdyby moje dziecko wypadło skoczyła bym bez zastanowienia. Brawa dla służb.
- 143 44
-
2023-06-30 11:22
i co dalej? (9)
co byś zrobiła na otwartym morzu żeby mu pomóc?
- 58 12
-
2023-06-30 11:48
(7)
Zrobiłaby wszystko co w jej mocy.
- 26 26
-
2023-06-30 11:53
(6)
Czyli też utonęła.
- 54 8
-
2023-06-30 12:04
trudno ale każdy normalny rodzic podjąłby identyczną decyzję (5)
jeśli jednak masz wątpliwości to może warto zostać bezdzietnym
- 24 32
-
2023-06-30 12:16
Chyba warto żeby nie zginąć w bezmyślny sposób...
- 19 9
-
2023-06-30 12:19
(2)
Słabo pływam. Nie wskoczyła bym do wody nawet za swoim dzieckiem /mam też inne dla którego też chciałabym żyć, jakkolwiek to zabrzmi/, bo było by absurdalne. Lepiej żeby ekipy skupiały sie na szukaniu mojego dziecka niż mnie.
- 31 4
-
2023-06-30 12:28
Wskoczyłabym, byłabym.
- 6 2
-
2023-07-01 19:55
Dokładnie
Zgadzam się w pełni ,to jest rozsądne podejście , może komuś wydaje się okrutne i nienormalne - to niech skacze z 20 metrów ale serio ten skok , te wieści w pierwszym momencie wydały mi się dziwne
- 0 0
-
2023-07-01 19:53
Oj mylisz się
Strasznie bawią mnie komentarze tych bohaterskich Steń co to wszystkich do jedynego ,, normalnego worka wrzucają jakoby każdy by skoczył otóż nie - jest to brak rozsądku i pewna smierć - myślę że nigdy nie płynęły promem , nie wiedzą jakim Stenia jest kolosem i jakim Bałtyk mocno niebezpiecznym morzem - otwarte pełne morze to nie kałuża z wodą ;)
- 0 0
-
2023-06-30 12:41
Dziecko z dorosłym ma większą szansę przeżyć niż samo dziecko
- 6 12
-
2023-06-30 11:22
(2)
Czyli zrobiłabyś coś tak samo głupiego jak ta matka. Czym naraziła dziecko na jeszcze większe niebezpieczeństwo, utrudniła akcję, zapewne też ją spowolniła, a do dziecka nawet nie dopłynęła.
To co należy zrobić będąc matką (i kimkolwiek) kto widzi takie wypadnięcie, to zostać na pokładzie, za wszelką cenę utrzymywać ciągły kontakt wzrokowy z osobą która wypadła (potem bardzo trudno będzie ją zobaczyć).
W miarę możliwości rzucić kamizelkę bądź koło.
Przede wszystkim zaalarmować innych ludzi żeby jak najszybciej wiadomość dotarła do załogi.
No i oczywiście nie skakać, bo wtedy z akcji poszukiwania i ratowania dziecka robi się akcja poszukiwania i ratowania dwóch osób, gdzie taka matka pochłania uwagę ratowników, odrywa wzrok poszukujących od dziecka, utrudniając i przedłużając akcje ratowania dziecka.
Wskakując naraziła dziecko na wielkie niebezpieczeństwo i spowodowała że było ono dłużej w wodzie.- 84 10
-
2023-06-30 11:41
(1)
Niestety często w takich sytuacjach nie myślimy logicznie a włączają się instynkty napędzane adrenaliną
- 52 2
-
2023-06-30 12:48
Niestety tak... Trudno kogoś oceniać czy tym bardziej winić, bo takie sytuacje są ekstremalne, z silnymi emocjami, ale często ta pierwsza, "najbardziej ludzka" reakcja, prowadzi do tragedii lub zwiększa jej rozmiar. Częsty przypadek to śmierć osoby podczas próby ratunku dla tonącego - jeśli ktoś nie jest przeszkolony, odruchowo robi wszystko, co w jego mocy, aby pomóc. Pierwszy odruch to podanie tonącemu własnej ręki, co często prowadzi do szarpaniny, zakończonej wciągnięciem ratującego pod wodę. W naturalny sposób mózg tonącego koncentruje się wyłącznie na przetrwaniu, wyłączając wszelkie inne motywacje i jeśli trzeba się uratować kosztem ratownika, to tonący zrobi to bez oporów, kierując się instynktem, zdolny do działania z dużą siłą fizyczną, napędzaną przez adrenalinę. Tonącemu nigdy nie podaje się własnej ręki. Tyle teoria i wiedza, praktyka często okazuje się inna, więc warto co jakiś czas odświeżać takie informacje w głowie.
- 8 0
-
2023-06-30 11:26
Na nagraniach dziecko nie wypadło (4)
- 10 2
-
2023-06-30 11:45
(2)
co to znaczy? ktoś je wyrzucił? co to za nragrania?
- 14 3
-
2023-06-30 12:17
Z monitoringu.
- 5 1
-
2023-06-30 12:47
Samobojstwo
Tak matka wypchnela wlasne dziecko i tez skoczyla
- 5 0
-
2023-06-30 12:08
To był nagły teleport do wody. Cuda!
- 1 4
-
2023-06-30 11:36
Moje by nie wpadło, bo ja swojego dziecka pilnuję.
- 11 15
-
2023-06-30 11:49
wypadlo? jak mozna wypasc przez taka barierke?
- 11 2
-
2023-06-30 12:29
A warto się zastanowić
- 0 1
-
2023-06-30 12:41
Dokładnie to samo chciałam napisać !
- 1 1
-
2023-06-30 13:01
i w ten spsob utrudnilabys akcje ratownicza, bo zamiast skupic sie na szukaniu jednego ciala
to musieli szukac 2 cial. totalna glupota ze strony tej dosroslej osoby.
- 7 1
-
2023-06-30 13:05
tak tak ty bys skoczyla
- 0 1
-
2023-06-30 19:04
idealny przykład głupoty ale to takie POpularne w Gdańsku
- 1 1
-
2023-06-30 11:07
Morze było prawie spokojne, pogoda ładna słoneczna (8)
Po co pisać bzdury o trudnych warunkach
- 36 88
-
2023-06-30 11:15
Populacja ekspertów ratownictwa morskiego gwałtownie rośnie i za chwilę przebije liczbę ekspertów od skoków narciarskich
- 67 4
-
2023-06-30 11:18
Dokladnie.i woda 18,19stopni. (2)
- 6 24
-
2023-06-30 11:21
Chyba w zatoce.
- 31 3
-
2023-06-30 12:59
15 stopni
Wbrew pozorom to nie jest dużo..
- 14 1
-
2023-06-30 11:23
Uważaj bo ręka Ci uschnie od pisania tych durnych wywodów.
- 11 3
-
2023-06-30 12:41
Morze spokojne? (1)
Na filmie widac dosc duze fale. Musialo wiac konkretnie mimo ze bylo slonecznie i cieplo.
- 9 5
-
2023-06-30 22:01
Laiku od siedmiu boleści
To normalna pogoda.
Co Ty wiesz o pływaniu??!- 3 1
-
2023-06-30 12:52
aaa
Wystarczy spojrzeć na film dokumentujacy akcje ratownicza. Morze spokojne, ale nie wtedy kiedy nad lodzia ratunkowa krazy hellikopter. Fale hustaly mocno,
- 8 3
-
2023-06-30 11:08
Ale emocje...gęsia skóra od samego czytania
- 28 7
-
2023-06-30 11:11
(1)
Brawa za sprawną akcję i zimną krew.
- 48 12
-
2023-06-30 18:05
Jak to się stało, że dziecko przez tyle czasu utrzymywało się na wodzie? Ktoś coś?
- 3 0
-
2023-06-30 11:11
Jeśli przyczyną wypadnięcia była usterka promu, wadliwa barierka (15)
...to ta sprawa absolutnie i z najwyższym priorytetem musi być monitorowana i nagłaśniana!
Może od tego zależeć los i zdrowie wielu tysięcy osób, które przez cały rok, głównie latem, pływają tą żeglugą.
Przypilnujcie tego, szukajcie informacji.- 36 108
-
2023-06-30 11:43
(1)
Stawiam na zdjęcie na barierce. Akurat te promy sa często sprawdzane.
- 50 2
-
2023-06-30 11:50
Można coś sprawdzać i można sprawdzać
Wrócimy do tego komentarza po wyjaśnieniu przyczyn.
Nikt nikogo nie oskarża. To po prostu apel o czujność. Nie wiem, co w nim dziwnego i negatywnego?- 8 8
-
2023-06-30 11:44
Bardzo ciekawa jest ta ilość łapek w dół (5)
Czyżby pracownicy Steny Line zostali zmotywowani do aktywności? Inaczej nie potrafię wytłumaczyć, skąd negatywne oceny wyważonego apelu?
- 9 47
-
2023-06-30 11:50
Bo wystarczy wyjsc na ulice (2)
i rozejrzec sie co robia ludzie, zeby miec zdjecie i jak ogolnie zachowuja sie teraz dzieci i ich bedacy zwolennikami bezstresowego wychowania rodzice.
Mysle, ze prawdopodobienstwo tego, ze byl to efekt bezmyslnego zachowania jest duzo wyzsze niz usterka statku lub - to juz w ogole szczyt teorii spiskowych - rozszerzonego samobojstwa- 56 1
-
2023-06-30 11:52
(1)
Nawet jeśli prawdopodobieństwo jest większe lub mniejsze nie oznacza to, że należy zaniechać dociekania i ogłaszania przyczyn. Nawet jeśli mniejsze, to jednak jest.
- 3 12
-
2023-06-30 14:25
Tyle osób przeciw "dociekaniu i ogłaszaniu przyczyn"? Ciekawe.
- 3 0
-
2023-06-30 11:51
Bo oni sobie poradza bez Ciebie (1)
Anonimowy, zdalny ŝledczy z wydziału komentarzy trójmiasto.pl
- 5 7
-
2023-06-30 11:55
Kto sobie poradzi?
Przecież to jest apel do wszystkich czytających, żeby nie zaniechać sprawdzania informacji o tym i podobnych wypadkach. Nikt tu nie mówi służbom, co mają robić, uspokój się.
- 4 8
-
2023-06-30 12:27
(1)
To nie była przyczyna wypadku. Łapki w dół , bo mają zapisz monitoringu i wiadomo, że tak nie było. Dziecko nie wypadło.
- 14 1
-
2023-06-30 12:29
Czyli potwierdzasz, że łapki w dół dajecie z biura Stena Line?
Bo kto inny czytający ten artykuł, może jeszcze poza służbami, niby miałby zapis z monitoringu?
- 1 17
-
2023-06-30 12:44
Chęć wykoania "selfiaczka" - tym razem nie wyszło...
Oto przyczyna wypadnięcia za burtę...
- 10 0
-
2023-06-30 12:45
A co jeśli chodziło o zdjęcie na barierce? To nagłośnij.. (1)
Jeśli chodziło o zrobienie fotki, to szok podwójny. Środek zimnego morza, fale dookoła, wysokość 6 piętra, a ktoś siada na barierce żeby zrobić zdjęcie...
- 17 0
-
2023-06-30 12:49
Oczywiście, w tym przypadku również należy nagłośnić
Natomiast niestety często przyczyny wypadków z winy operatorów są uciszane. Stąd apel, aby być czujnym.
Po prostu czujnym. Nikt nikogo nie oskarża, sprawa jest otwarta.- 8 4
-
2023-06-30 12:47
Jeśli przyczyną wypadnięcia była chęć zdjęcia na barierce...
...to ta sprawa absolutnie i z najwyższym priorytetem musi być monitorowana i nagłaśniana!
Może od tego zależeć los i zdrowie wielu tysięcy osób, które przez cały rok, głównie latem, pływają tą żeglugą.
Przypilnujcie tego, szukajcie informacji.- 5 2
-
2023-06-30 14:46
Niebyło zadnego wypadku niema mozliwosci wypasc z promu ale wystoczyc juz tak!
- 6 0
-
2023-06-30 11:12
A Pani Ewa znawczynią tematu jest? (4)
- 26 25
-
2023-06-30 11:19
A Ty jesteś? (1)
- 5 9
-
2023-06-30 11:35
Porzuciłem karierę eksperta od łodzi podwodnych, od wczoraj specjalizuję się w akcjach ratowniczych
Możecie zadawać pytania.
- 24 3
-
2023-06-30 11:24
(1)
Jak każdy Polak. Złapali pierwszą lepszą osobę, zadali pytania i narodziła nam się nowa ekspertka w zakresie morskich akcji ratowniczych
- 13 7
-
2023-07-01 06:50
Jak każdy Polak może się wypowiadać.
Jeszcze nam wolności słowa nie zabrali.
- 1 0
-
2023-06-30 11:12
Brawa dla wszystkich osób uczestniczących i bezpośrednio zaangażowanych w pomoc potrzebującym.
- 41 7
-
2023-06-30 11:14
Ten Bałtyk jest niebezpieczny (2)
Należałoby go zasypać albo osuszyć. Ale po wakacjach
- 36 28
-
2023-06-30 11:55
Tak jest! I po osuszeniu zbudować autostrady i apartamenty (na początek może w Zatoce Gdańskiej).
- 11 0
-
2023-06-30 20:12
Ale ty madry jestes.
Ja myślę ze to ciebie należałoby go zasypać albo osuszyć. Ale jeszcze przed wakacjami. Za glupote.
- 1 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.