- 1 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (211 opinii)
- 2 Pełno usterek i pustostanów na dworcu (82 opinie)
- 3 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (139 opinii)
- 4 Do czerwca skażona ziemia zniknie z Gdańska (88 opinii)
- 5 Brak koalicji w Radzie Miasta w Gdyni (292 opinie)
- 6 Trzy przejścia na odcinku 130 metrów (118 opinii)
Niebawem kolejny remont Estakady Kwiatkowskiego
Dobra wiadomość jest taka, że wszystkie przeguby starszej części Estakady Kwiatkowskiego są już wyremontowane. Zła, że w najbliższych miesiącach rozpocznie się remont przyczółka oraz dwóch dylatacji łącznicy wjazdowej na estakadę z ul. Janka Wiśniewskiego . Niezależnie od zmian w ruchu, trzeba się więc przygotować na kolejne tygodnie korków.
- W pierwszej połowie bieżącego roku planowany jest remont przyczółka oraz dwóch dylatacji łącznicy wjazdowej na estakadę z ul. Janka Wiśniewskiego w kierunku obwodnicy - informuje Andrzej Ryński, wicedyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.
To efekt ekspertyzy zleconej i wykonanej trzy lata temu. Wtedy właśnie wyszczególniono zakres wszystkich, niezbędnych prac. Długa lista zawierała ponad 20 pozycji. W części poświęconej podporom to m.in. kompleksowy remont uszkodzonych przyczółków, naprawa uszkodzonych słupów oraz ewentualne oczyszczenie zbrojenia. W części dotyczącej konstrukcji ustroju nośnego wymieniono m.in. naprawę wsporników, naprawę skrajnych poprzecznic w rejonie nieszczelnych urządzeń dylatacyjnych czy oczyszczenie zbrojenia. Sporo nakładów wymaga też samo wyposażenie obiektu, przede wszystkim system odwodnienia. Wymienić należy również nawierzchnię i bariery. Kiedy można spodziewać się więc kolejnych remontów? Na razie nie szacowano nawet kosztów wszystkich prac.
Podczas ostatniego remontu rowerem jechało się wielokrotnie szybciej niż samochodem.
Urzędnicy: czekamy na nowe drogi, stare będą tańsze w utrzymaniu
- Harmonogram prac remontowych Estakady Kwiatkowskiego nie został stworzony, gdyż jest powiązany z ewentualną realizacją budowy Drogi Czerwonej, mającej łączyć obwodnicę z portem oraz planami budowy OPAT - wyjaśnia wicedyrektor ZDiZ Andrzej Ryński.
Urzędnicy wciąż liczą bowiem, że uda się zrealizować OPAT, a jeśli nie - to chociaż jego pierwszą część, czyli Drogę Czerwoną do portu. To przedłużenie obwodnicy prowadzące do portu, które znacząco odciążyłoby Trasę Kwiatkowskiego z ruchu ciężarowego.
Czytaj więcej: Tak może wyglądać Droga Czerwona.
Droga Czerwona i OPAT to wciąż polityczne obietnice i gdyby każda ich zapowiedź była coś warta, to już uzbierałoby się 900 mln zł na budowęDroga Czerwona i OPAT to jednak wciąż tylko polityczne obietnice i gdyby każda ich zapowiedź była coś warta, to już uzbierałby się 900 mln zł, które trzeba będzie wydać na budowę Drogi Czerwonej albo i nawet 1,2-1,6 mld zł, które kosztować ma cała Obwodnica Północna Aglomeracji Trójmiejskiej, mająca rozładować korki w Chyloni i Cisowej, ale także - a może przede wszystkim - w Rumi i Redzie na drodze krajowej numer 6. O ich realizacji mówi się od lat. I tylko mówi, bo pieniędzy na realizację wciąż nie ma.
Obecny rząd, jak wszystkie poprzednie: analizy i koncepcje
O tym, że na nowe drogi jeszcze długo poczekamy, świadczy też informacja z ostatnich tygodni, kiedy wiceminister infrastruktury i budownictwa zapowiedział, że rozpoczęły się prace koncepcyjne nowej drogi krajowej, łączącej Gdynię z Władysławowem. Projekt miałby rozładować korki, które - szczególnie latem - tworzą się na drodze wojewódzkiej w kierunku Półwyspu Helskiego.
- Podjęliśmy prace nad zupełnie nową koncepcją, która może rozwiązać bardzo dużo problemów komunikacyjnych aglomeracji trójmiejskiej, mianowicie chcemy pokazać nową drogę krajową, która będzie wychodziła z Gdyni, będzie obejmowała część tzw. Obwodnicy Północnej Aglomeracji Trójmiejskiej i następnie będzie szła na północ, do Władysławowa - zapowiedział w Sejmie zastępca ministra infrastruktury i budownictwa, Jerzy Szmit.
Czytaj więcej: Rząd zmienia plany w sprawie ekspresówek na Pomorzu.
Opinie (250) 4 zablokowane
-
2017-03-06 11:57
Szczur mieszkańca getto zgotowal
- 5 0
-
2017-03-06 08:42
Estakada wytrzyma, a na przejazdach kolejowych w Chylonii jest coraz gorzej! (1)
Zróbcie w końcu tunel na Północnej!!!!!!!!!!!!!
- 10 1
-
2017-03-06 11:53
Na Hutniczej też, jak ma jeździć pociąg.
Rezerwa terenu się marnuje.
- 1 0
-
2017-03-05 18:31
szczur brawo ty :)! (1)
- 58 13
-
2017-03-06 11:47
Dzięki :)
W tym roku zrobie 50 cm drogi w 3 miesiące. A za rok znowu 50 cm drogi w 4 miesiące :) Jak wkurzać wyborców to co roku. Nie ważne jak o mnie mówią byle by mówili.
- 6 0
-
2017-03-06 11:34
hahah Gdynia
jedyne wiadomości to te o remontach estakady. Ew jeszcze o tym, że robią sylwestra z Polsatem. Koniec.
- 8 0
-
2017-03-06 11:32
yyy
i inne sylwestry i opnery trzeba sponsorować
- 7 0
-
2017-03-06 11:16
Ta estakada (bubel) powinna być przerobiona na pas startowy dla rakiet startujących w kosmos.
- 8 1
-
2017-03-05 23:07
(1)
Może lepiej wyburzyć. Nowa estakada byłaby lepsza i tańsza.
- 8 2
-
2017-03-06 11:15
ta, zlikwidować wszystko, żeby nic nie było
- 0 1
-
2017-03-05 19:14
A przeladowane tiry zatrzymane w 2016 roku ...aż dwa. Ile zniszczeń porobiły te nie zatrzymane? (3)
TIRY na tory. To nie są zakupy do biedronki, mogą jechać na wagonach!!!
- 34 3
-
2017-03-05 19:38
to trzeba też zainwestować w tory w Gdyni. (1)
- 2 1
-
2017-03-06 11:08
łopata czeka
a ciebie ani widu ani słychu,
przypadek?- 0 2
-
2017-03-05 21:58
Będzie
Da się ale nie w pięć dni.
Ruszyła modernizacja linii przez Kościerzynę do Bydgoszczy (węglówka) i przepustowość torów w Gdyni znacznie wzrośnie. Co nie zmieni faktu, że rozwiązanie problemu Pucka-Hutnicza-Pólnocna-Obwodowa stanie się zbędne.
Będzie potrzebne tym bardziej...- 3 0
-
2017-03-05 18:52
kolejni sie wzbogaca (1)
Na projektach, wycenach, ekspertyzach, planach, wizualizacjach
A I tak finalnie nic z tego nie będzie I ucierpia na tym mieszkancy- 29 2
-
2017-03-06 11:05
proletariusze wszystkich krajów bić kapitalistów
sierpem i młotem dobra zmiana wprowadzana
- 0 1
-
2017-03-06 10:51
Kończy się jeden remont estakady i zaczyna się następny. Ile remontów było tylko w zeszłym roku?
Nie ma planu remontów bo Szczurek nie chce ludzi denerwować i przyznać się, że to się będzie ciągnąć latami.
Nie można zrobić raz a porządnie albo chociaż zadbać o jakieś alternatywne drogi? Chociażby na początek tunel w Chyloni..- 8 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.