• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Niejasne drogowskazy na obwodnicach w Trójmieście

Maciej Naskręt
11 października 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Niewłaściwy drogowskaz przed Węzłem Przejazdowo. Zachęca on kierowców do jazdy w kierunku centrum Gdańska drogą lokalną przez Przejazdowo i Rudniki. Niewłaściwy drogowskaz przed Węzłem Przejazdowo. Zachęca on kierowców do jazdy w kierunku centrum Gdańska drogą lokalną przez Przejazdowo i Rudniki.

Drogowskazy na Obwodnicy Południowej i Obwodnicy Trójmiasta wprowadzają kierowców w błąd. Gdański oddział GDDKiA powinien uporządkować oznakowanie na drogach ekspresowych wokół Trójmiasta - pisze Maciej Naskręt.



Gdybyśmy kierowców korzystających z Obwodnicy Trójmiasta zobacz na mapie GdańskaPołudniowej Obwodnicy Gdańska zobacz na mapie Gdańska pozbawili samochodowych nawigacji, niejeden z nich miałby poważny problem z dotarciem do celu albo zostałby tam poprowadzony drogą okrężną.

Na obu obwodnicach brakuje bowiem drogowskazów, albo są one niewłaściwie ustawione. Władze gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad powinny możliwie szybko je poprawić.

Którędy do centrum Gdańska od strony Elbląga?

Kierowcom spoza Trójmiasta wiele kłopotów sprawiają drogowskazy ustawione przed Węzłem Przejazdowo zobacz na mapie Gdańska. Zachęcają one bowiem kierowców jadących od strony Elbląga do zjazdu w kierunku centrum Gdańska zdecydowanie dłuższą i mniej komfortową drogą - przez Przejazdowo zobacz na mapie Gdańska i dzielnicę Rudniki. Przez to niepotrzebnie piętrzy się ruch na dawnej drodze nr 7, przy m.in. Makro i rafinerii.

Ponadto na Węźle Przejazdowo, do kierowców, którzy do centrum Gdańska jadą według zaleceń urządzenia nawigacyjnego, docierają sprzeczne informacje. Na węźle napotykają wspomniany błędny drogowskaz zachęcający do opuszczenia obwodnicy, a z kolei GPS zaleca im jazdę do centrum przez kolejny węzeł - Gdańsk Port zobacz na mapie Gdańska. Komu wtedy zaufać - nawigacji czy drogowskazom? Na podjęcie właściwej decyzji są sekundy. Dlatego też wielu kierowców reaguje nerwowo i decyduje się na zjazd w Przejazdowie w ostatniej chwili, powodując tym samym zagrożenie na drodze.

Zobacz nasz film: Którędy najszybciej z "siódemki" do centrum Gdańska

Kierowca, który wjeżdża do centrum Gdańska od strony Elbląga, powinien zjechać z obwodnicy na Węźle Gdańsk Port, wjeżdżając tam na Trasę Sucharskiego. ZDiZ, który zarządza tą ostatnią drogą, zadbał o właściwe drogowskazy. Z Trasy Sucharskiego z łatwością dojedziemy po drogowskazach do centrum, a nawet do lotniska.

Jak oceniasz jakość drogowskazów na obwodnicach wokół Trójmiasta?

Bez informacji o Obwodnicy Południowej i autostradzie na Obwodnicy Trójmiasta

Wielu kierowców uskarża się, że na Obwodnicy Trójmiasta brakuje drogowskazów i tablic informacyjnych, które podpowiadałyby drogę do Obwodnicy Południowej. Problemu z tym nie mają kierowcy z Trójmiasta, ale dla kierowcy-turysty wyjazd autem z Gdyni do Warszawy stanowi nie lada wyzwanie. W tej sytuacji może posiłkować się wyłącznie nawigacją samochodową.

Warto nadmienić też, że w wielu miejscach na Obwodnicy Trójmiasta brakuje także informacji o dojeździe do autostrady A1. Mają je wyłącznie drogowskazy, które pojawiły się w ramach ostatnich modernizacji drogi ekspresowej.

Którędy do centrum Gdyni od strony Gdańska?

Aktualnie drogowskazy ustawione na gdyńskim odcinku Obwodnicy Trójmiasta zalecają zjazd do centrum Gdyni przez ul. Chwaszczyńską zobacz na mapie Gdyni. To jednak rozwiązanie nieprzemyślane, ponieważ drogowskaz kieruje na drogę często zakorkowaną i usianą sygnalizacjami.

Tymczasem rekomendowana droga do centrum Gdyni powinna wieść przez Węzeł i Trasę Kwiatkowskiego. zobacz na mapie Gdyni Stamtąd kierowcy mieliby do wyboru dwie drogi do centrum, czyli ul. Morską zobacz na mapie Gdyni lub ul. Janka Wiśniewskiego zobacz na mapie Gdyni gdyby ta pierwsza uległa zokorkowaniu. Czas podróży nie uległby dużej zmianie.

Drogowskazy jak w "podchodach"

Niestety, drogi ekspresowe w Trójmieście nie przyjmują standardu znanego od wielu lat w zachodniej Europie, czyli zasady montowania drogowskazów, podobnie jak wyznacza się je podczas zabawy w "podchody".

O co chodzi? Wyobraźmy sobie, że jedziemy z Torunia na lotnisko w Rębiechowie. Po zjechaniu z autostrady na kolejnych węzłach: Gdańsk Południe zobacz na mapie Gdańska, Kowale zobacz na mapie Gdańska, Szadółki zobacz na mapie Gdańska, Karczemki zobacz na mapie Gdańska, dostrzegamy drogowskaz ze strzałką prosto i napisem: "lotnisko". Natomiast dopiero na Matarni zobacz na mapie Gdańska powinien znajdować się drogowskaz do zjazdu w Trasę Słowackiego. Ta sama zasada mogłaby też dotyczyć centrum Gdańska lub Gdyni.

Tego rodzaju rozwiązanie uspokoiłoby kierowców i zapobiegłoby przedwczesnemu opuszczeniu drogi ekspresowej i błądzenia po drogach lokalnych.

Miejsca

Opinie (228) ponad 10 zablokowanych

  • Nie tylko to miasto

    Nie tylko w Trójmieście ostatnio są problemy ze wskaźnikami. Te same problemy ma w zasadzie cała aglomeracja Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego oraz Kraków. Wjechać weń dziecinnie łatwo, natomiast wyjechać...diabelsko trudno i o tym wprost mówią nawet "tubylcy", nie wspominając o tym, jakie określenia padają pod adresem krakowskich drogowców ze strony kierowców na kanale 19 AM w paśmie CB. Nie będę tutaj tego dosłownie cytował, bo pewnie moderator wywaliłby mój post, posłuchajcie sami.

    • 1 0

  • katastrofa

    Tak nieprzemyślanego oznakowania jakie można spotkać na naszych drogach to nawet na Ukrainie nie spotkacie. Kim był ten facet (baran) który coś takiego wymyślił. Kim jest jego szef (następny baran). Czy ci ludzie (barany) mają blade pojęcie jak powinno wyglądać oznakowanie na drogach szybkiego ruchu ?

    • 2 0

  • otaczają nas idioci

    • 1 0

  • OZNAKOWANIE?

    jakie oznakowanie-brak to jest odpowiednie stwierdzenie.tablica informująca o zjeździe 1km wcześniej,a jeśli akurat prawym pasem jedzie coś dużego,to powtórki już nie ma,a później jakiś niemota cofa na obwodnicy,bo zjazd przegapił(widziałem kilka razy i miałem ochotę nakopać takiemu idiocie)ograniczenie prędkości do 40km/h na zjazdach ok.tylko dlaczego tak późno na-samym zjeździe.kto trasę na Toruń puszcza przez Pruszcz skoro jest obwodnica?

    • 1 0

  • hahah mistrz!

    Cytat z artykułu:
    "Drogowskazy (...) wprowadzają kierowców w błąd. Gdański oddział GDDKiA powinien uporządkować oznakowanie na drogach ekspresowych wokół Trójmiasta - PISZE MACIEJ NASKRĘT".
    Autor artykułu: MACIEJ NASKRĘT

    • 1 0

  • A ja bym wszystkei znaki zlikwidowal i byloby DEMO

    • 0 0

  • DROGOWSKAZ

    Postawić w jednym miejscu potężny drogowskaz ze wszystkimi drogowskazami i po sprawie

    • 0 1

  • oznakowanie

    Duzi jezdze po Polsce I musze przyznac racje ze oznakowanie naszych drugo to kpina.
    Korzystac z naeigacji tez trzeba umiec!!
    Jak czlowiek mactrafic jak drogowskazy pokazuja rozna numeracje - przejedzmy sie wspomniana trasa S7 od Elblaga do w. Gdansk Poludnie na tablicach napotkamy ze na Lodz prowadzi naprzemian droga S7 I S6. To jakas bzdura. Inna sprawa to z centrum lunb innych dzielnic wyjechac do A1. Niestety jesli juz uda nam sie znalezc drohowska do A1 to slad zaraz sie urywa.
    A na slasku z byle najmniejszej dzielnicy msmy drogowskazy do A4 I DTS do momentu az do niej nie dojedziemy.

    • 1 0

  • Drogowskaz na Przejazdowo jest jak najbardziej prawidłowy. Został zapewne postawiony żeby były większe wpływy z tzw "śmietnika" wystawianego między barierami dźwiękochłonnymi na drodze do centrum. Kto nie wie gdzie to wystawiają wbija się na 100% na niego i biznes się kręci :D

    • 2 0

  • Niemieckie autostrady pomimo że są droższe nie mogą równać się z polskimi ponieważ ja widziałem jak budowano autostrady w Niemczech i w Polsce. W Polsce jak to się mówi budowano na solidnych fundamentach, tam gdzie był teren niepewny usuwano go i nawożono nowy podkład który niejednokrotnie zabezpieczano palami wbitymi w grunt, następnie 50 cm zbrojonego betonu z dylatacjami i na to dywan odpowiedniej grubości z odpowiednich materiałów. Buduje się także w terenie górzystym gdzie estakady i wiadukty mają niejednokrotnie po kilkadziesiąt metrów wysokości. Nowe niemieckie położone na marnej jakości kruszywo żywotność będą miały krótszą od tych zbudowanych na płytach jeszcze za Hitlera i są droższe w budowie tak naprawdę od polskich. U nas wszystko zmieniło od czasów Gierka i Gomułki- WTEDY PARTACZONO A DZIŚ BUDUJE SIĘ CAŁKIEM INACZEJ, DLATEGO MY POLACY JAKO NARÓD BĘDZIEMY ZAMOŻNYM SPOŁECZEŃSTWEM! POZA TYM W NIEMCZECH WYKRYTO PRZEKRĘTY NA MASOWĄ SKALĘ I SĄDY ZAJĘŁY SIĘ JEDNOSTKAMI KTÓRE CZERPAŁY PROFITY PRZY TEGO TYPU INWESTYCJACH.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane