• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa Warszawska: raport z budowy linii tramwajowej

bra
5 listopada 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaje pojadą ciszej przez al. Havla
  • Skrzyżowanie Havla i Łódzkiej jest jednym wielkim placem budowy. W ostatnim czasie pojawiły się tam m.in. tory rozjazdowe widoczne po lewej stronie.
  • Miejsce, gdzie torowisko krzyżować się będzie z ul. Piotrkowską. Przygotowywane są tam warstwy konstrukcyjne pod tory tramwajowe.
  • Wytyczone koryto pod torowisko na odcinku, gdzie nowa linia tramwajowa połączy się z pętlą na Ujeścisku, która powstała w ramach al. Adamowicza.
  • Przygotowania pod położenie kolejnych metrów torowiska

Linia tramwajowa Nowa Warszawska ma być gotowa za rok. Nic zatem dziwnego, że postęp robót jest już widoczny w wielu miejscach, m.in. na skrzyżowaniu al. Havla z ul. ŁódzkąMapka, w miejscu przecięcia się trasy z ul. PiotrkowskąMapka oraz w pobliżu pętli na Ujeścisku. Pierwsze tramwaje pojadą nową linią na początku 2023 roku.



Jak często korzystasz z tramwajów?

Dwukilometrowe torowisko połączy istniejące linie tramwajowe na al. HavlaMapkaAdamowiczaMapka. Wzdłuż Nowej Warszawskiej powstanie też chodnik oraz droga rowerowa.

Niemal od początku budowy linii tramwajowej, która rozpoczęła się w lutym, jednym wielkim placem budowy jest skrzyżowanie al. Havla z ul. Łódzką. Obecnie układana jest tam nowa nawierzchnia łącznika pomiędzy obiema ulicami.

Na wyłączonym z ruchu fragmencie Havla położone zostały już również rozjazdy, które będą umożliwiały tramwajom jadącym z Ujeściska skręcenie zarówno w stronę Chełmu i centrum Gdańska, jak i w kierunku pętli Łostowice-Świętokrzyska.

  • Układanie nowej nawierzchni łącznika pomiędzy al. Havla i ul. Łódzką.
  • Prace ziemne na odcinku między ul. Piotrkowską a pętlą Ujeścisko.
  • Prace ziemne na odcinku między ul. Piotrkowską a pętlą Ujeścisko.
Prace torowe koncentrują się na odcinku od ul. Łódzkiej do ul. Piotrkowskiej, gdzie przygotowywane są warstwy konstrukcyjne pod tory tramwajowe.

Na odcinku w pobliżu pętli Ujeścisko trwają prace ziemne i widać już koryto, w którym przebiegać będzie torowisko. Budowana jest również sieć podziemna.

Jednocześnie kontynuowane są prace związane z budową drogi rowerowej i chodników.

Wykonawcą wartych 59,8 mln zł robót jest konsorcjum firm MTM oraz Rajbud.

Zgodnie z zawartą umową prace mają trwać do 30 listopada 2022 r., a pierwsi pasażerowie skorzystają z nowej linii na początku 2023 r.
bra

Opinie (162) 2 zablokowane

  • Tam są wieczne korki samochodowe. (1)

    Co za id..ta wymyślił sam tramwaj. Idealnie jak by obok szedł asfalt. I rozładował by trochę ruch aut. W piątki tam przejazd gdzie kolwiek trwa z godzinę.

    • 1 2

    • a tramwajem 3minuty

      • 0 0

  • Chętnie doszłabym na przystanek "Łabędzia" linii 12 ale nie ma jak dojść np. z ul. Wiewiórczej i Piekarniczej (4)

    przystanek widmo

    • 20 6

    • Najlepsze jest, że na przystanek Łabędzia" nie da się dojść nawet z samej ulicy Łabędziej, można tylko przejść obok działek po schodach na przystanek "Stolema". Dlatego nie rozumiem skąd taka nazwa przystanku, już lepiej by pasowało "Morenowe Wzgórze", bo tylko z tej ulicy jest szybkie dojście.

      • 0 0

    • (2)

      Jak nie ma dojścia? Nie bardzo rozumiem, dochodzisz do skrzyżowania, przechodzisz i jesteś :)

      • 2 0

      • a wiesz gdzie jest Wiewiórcza i Piekarnicza że się wypowiadasz? (1)

        • 0 1

        • A to nie możesz dojść do przystanku Migowo z Wiewiórczej? :)

          • 0 0

  • Gaitix

    Zapomniało Trójmiasto napisać że będzie tam jeszcze baza autobusowa z ikarusami która będzie ekologiczna dla mieszkańców

    • 1 0

  • nie ma nawet drogi rowerowej

    nie ma nawet przyzwoitych przystankow na tej ulicy w kilku miejscach, ta ulica jest miejscami bardzo waska i bardzo niebezpieczna, szczegolnie kiedy autobus wyprzedza rowerzyste a pozniej blokuje droge stajac na niby przystanku co na dobra sprawe wyglada gorzej niz PGR' owski modlitewnik we wsi warszawa

    • 1 1

  • Nowa Warszawska ?

    A czy po starej Warszawskiej jeździł tramwaj że te tory nazywacie Nową Warszawską ? Przecież tam powstaje tylko torowisko , chodnik i ścieżka rowerowa a Warszawska pozostaje stara zakorkowana

    • 5 1

  • (2)

    Uwielbiam czytać stękania i narzekania malkontentów - Polacy uwielbiają to

    • 11 13

    • Bo Polacy nie potrafią zarządzać ani budować

      W tytule zamieszczam odpowiedź

      • 0 0

    • tylko niektórzy - zwłaszcza przyspawani mentalnie do foteli samochodów

      • 2 2

  • Udziubdziana inwestycja

    Znowu udziubdziana inwestycja. Gdzie metro? Pewnie jeszcze zabiorą linię i do centrum będzie jeździć tylko 1. Już teraz 3 jest pomyłką bo kończy kurs na Chełmie.

    • 0 0

  • Brak wizji miasta (3)

    Dlaczego jak budowano Havla nie planowano juz wtedy zjazdu tramwaju i teraz nie trzeba by bylo przebudowywac skrzyzowania w sumie nowej ulicy.

    • 47 9

    • I tak jest ze wszystkim ... prawo lewo-skręty dokładane lata potem (1)

      • 12 1

      • dokładanie prawo i lewo skrętów przedłuża drogę pieszym

        a piesi powinni być najważniejsi w dobrze zarządzanym mieście. Dodatkowe pasy do prawo i lewo skrętu tylko punktowo zmniejszają korki, w dłuższym okresie tylko utrwalają niezrównoważenie systemu komunikacji w mieście: przesuwają korki gdzie indziej. Bez sensu.

        • 3 2

    • Gdyby teraz budowali z sensem ten węzeł, to by już była położona ostateczna warstwa asfaltu i tory tramwajowe. A tak to nie wiadomo kiedy ten b..... się skończy.

      • 12 2

  • (4)

    "Na początku roku rozpoczęła się budowa linii tramwajowej Nowa Warszawska na Ujeścisku. Wbrew pierwotnym założeniom sprzed lat inwestycja nie obejmuje zrealizowania wzdłuż torowiska dwujezdniowej ulicy."

    Także ludzie, pamiętajcie - władza ma was w rzyci, dalej będziecie stać w korkach, bo zawalidrogi z XIX wieku mają priorytet

    • 10 2

    • tramwaj stać w korkach nie bedzie (2)

      mam nadzieje ze dałem ci do myslenia

      • 1 6

      • (1)

        To wytłumacz geniuszu jakim cudem tramwaj tę samą trasę pokonuje w godzinach szczytu dłużej niż w pozostałych? Szczególnie na odcinku w centrum.

        • 1 1

        • twoja opinia dotyczy tylko korków "tramwajowych" na odcinku wiadukt Błędnik - Okopowa

          tam tramwaje jeżdżą z częstotliwością 2 minuty lub mniej, część z nich powinna zostać puszczona wzdłuż ulicy 3 Maja. Korki tramwajowe na wydzielonych torowiskach to pikuś w stosunku do korków na ulicach miejskich i pseudoautostradach poza miejskich typu obwodnica po wypadku lub kolizji z dowolnym innym samochodem.

          • 0 1

    • samochody prywatne wożące dzieci do szkół: to są dopiero zawalidrogi ulic miejskich

      dzieci powinny mieć możliwości bezpiecznego, samodzielnego docierania do szkół rowerami

      • 1 1

  • Miała być nowa Ulica Warszawska!!!!!!!! (4)

    Tramwaj ok choć najbardziej potrzebna dla Ujeściska jest nowa droga!!!!! a nie ulica z lat 60-tych jak tu była wioska!! Korki straszne , na początku obiecywali nową drogę i linie tramwajową co się stało z drogą ???

    • 31 5

    • No właśnie (1)

      Po co tramwaj bez kolejnej ulicy? Tam i tak korki zostaną. Nie rozumiem tego

      • 5 4

      • jak zauważysz, że samochód to nie jest jedyny sposób poruszania się po mieście, to może zrozumiesz

        do 7 km rower jest szybszy

        • 1 1

    • jezdnia jest. wiecej nie potrzeba

      • 2 4

    • Nie chcemy drogi!

      Nowoczesność to tylko komunikacja miejska i rowery. Więcej dróg spowoduje tylko zwiększenie ruchu samochodowego. To nie jest przyszłość miast. Proponuję podróże na zachód Europy

      • 3 11

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane