- 1 Jest data otwarcia Kauflandu na Karwinach (72 opinie)
- 2 Pościg za nastolatkami. Znaleziono pistolet (444 opinie)
- 3 Boże Ciało. Procesje w Trójmieście (783 opinie)
- 4 Tyle będzie zarabiać Aleksandra Kosiorek (295 opinii)
- 5 Mevo. Jest dobrze, ale nie idealnie (81 opinii)
- 6 Fontanny, które kiedyś zdobiły krajobraz (28 opinii)
Nowa Warszawska: raport z budowy linii tramwajowej
Linia tramwajowa Nowa Warszawska ma być gotowa za rok. Nic zatem dziwnego, że postęp robót jest już widoczny w wielu miejscach, m.in. na skrzyżowaniu al. Havla z ul. Łódzką, w miejscu przecięcia się trasy z ul. Piotrkowską oraz w pobliżu pętli na Ujeścisku. Pierwsze tramwaje pojadą nową linią na początku 2023 roku.
Niemal od początku budowy linii tramwajowej, która rozpoczęła się w lutym, jednym wielkim placem budowy jest skrzyżowanie al. Havla z ul. Łódzką. Obecnie układana jest tam nowa nawierzchnia łącznika pomiędzy obiema ulicami.
Na wyłączonym z ruchu fragmencie Havla położone zostały już również rozjazdy, które będą umożliwiały tramwajom jadącym z Ujeściska skręcenie zarówno w stronę Chełmu i centrum Gdańska, jak i w kierunku pętli Łostowice-Świętokrzyska.
Prace torowe koncentrują się na odcinku od ul. Łódzkiej do ul. Piotrkowskiej, gdzie przygotowywane są warstwy konstrukcyjne pod tory tramwajowe.
Na odcinku w pobliżu pętli Ujeścisko trwają prace ziemne i widać już koryto, w którym przebiegać będzie torowisko. Budowana jest również sieć podziemna.
Jednocześnie kontynuowane są prace związane z budową drogi rowerowej i chodników.
Wykonawcą wartych 59,8 mln zł robót jest konsorcjum firm MTM oraz Rajbud.
Zgodnie z zawartą umową prace mają trwać do 30 listopada 2022 r., a pierwsi pasażerowie skorzystają z nowej linii na początku 2023 r.
Opinie (162) 2 zablokowane
-
2021-11-07 11:47
Tam są wieczne korki samochodowe. (1)
Co za id..ta wymyślił sam tramwaj. Idealnie jak by obok szedł asfalt. I rozładował by trochę ruch aut. W piątki tam przejazd gdzie kolwiek trwa z godzinę.
- 1 2
-
2021-11-07 15:24
a tramwajem 3minuty
- 0 0
-
2021-11-06 05:21
Chętnie doszłabym na przystanek "Łabędzia" linii 12 ale nie ma jak dojść np. z ul. Wiewiórczej i Piekarniczej (4)
przystanek widmo
- 20 6
-
2021-11-07 13:13
Najlepsze jest, że na przystanek Łabędzia" nie da się dojść nawet z samej ulicy Łabędziej, można tylko przejść obok działek po schodach na przystanek "Stolema". Dlatego nie rozumiem skąd taka nazwa przystanku, już lepiej by pasowało "Morenowe Wzgórze", bo tylko z tej ulicy jest szybkie dojście.
- 0 0
-
2021-11-06 10:58
(2)
Jak nie ma dojścia? Nie bardzo rozumiem, dochodzisz do skrzyżowania, przechodzisz i jesteś :)
- 2 0
-
2021-11-06 12:57
a wiesz gdzie jest Wiewiórcza i Piekarnicza że się wypowiadasz? (1)
- 0 1
-
2021-11-07 11:17
A to nie możesz dojść do przystanku Migowo z Wiewiórczej? :)
- 0 0
-
2021-11-07 11:24
Gaitix
Zapomniało Trójmiasto napisać że będzie tam jeszcze baza autobusowa z ikarusami która będzie ekologiczna dla mieszkańców
- 1 0
-
2021-11-07 11:21
nie ma nawet drogi rowerowej
nie ma nawet przyzwoitych przystankow na tej ulicy w kilku miejscach, ta ulica jest miejscami bardzo waska i bardzo niebezpieczna, szczegolnie kiedy autobus wyprzedza rowerzyste a pozniej blokuje droge stajac na niby przystanku co na dobra sprawe wyglada gorzej niz PGR' owski modlitewnik we wsi warszawa
- 1 1
-
2021-11-07 11:17
Nowa Warszawska ?
A czy po starej Warszawskiej jeździł tramwaj że te tory nazywacie Nową Warszawską ? Przecież tam powstaje tylko torowisko , chodnik i ścieżka rowerowa a Warszawska pozostaje stara zakorkowana
- 5 1
-
2021-11-05 23:26
(2)
Uwielbiam czytać stękania i narzekania malkontentów - Polacy uwielbiają to
- 11 13
-
2021-11-07 10:46
Bo Polacy nie potrafią zarządzać ani budować
W tytule zamieszczam odpowiedź
- 0 0
-
2021-11-07 10:26
tylko niektórzy - zwłaszcza przyspawani mentalnie do foteli samochodów
- 2 2
-
2021-11-07 10:45
Udziubdziana inwestycja
Znowu udziubdziana inwestycja. Gdzie metro? Pewnie jeszcze zabiorą linię i do centrum będzie jeździć tylko 1. Już teraz 3 jest pomyłką bo kończy kurs na Chełmie.
- 0 0
-
2021-11-05 21:45
Brak wizji miasta (3)
Dlaczego jak budowano Havla nie planowano juz wtedy zjazdu tramwaju i teraz nie trzeba by bylo przebudowywac skrzyzowania w sumie nowej ulicy.
- 47 9
-
2021-11-05 22:23
I tak jest ze wszystkim ... prawo lewo-skręty dokładane lata potem (1)
- 12 1
-
2021-11-07 10:30
dokładanie prawo i lewo skrętów przedłuża drogę pieszym
a piesi powinni być najważniejsi w dobrze zarządzanym mieście. Dodatkowe pasy do prawo i lewo skrętu tylko punktowo zmniejszają korki, w dłuższym okresie tylko utrwalają niezrównoważenie systemu komunikacji w mieście: przesuwają korki gdzie indziej. Bez sensu.
- 3 2
-
2021-11-05 21:59
Gdyby teraz budowali z sensem ten węzeł, to by już była położona ostateczna warstwa asfaltu i tory tramwajowe. A tak to nie wiadomo kiedy ten b..... się skończy.
- 12 2
-
2021-11-06 11:33
(4)
"Na początku roku rozpoczęła się budowa linii tramwajowej Nowa Warszawska na Ujeścisku. Wbrew pierwotnym założeniom sprzed lat inwestycja nie obejmuje zrealizowania wzdłuż torowiska dwujezdniowej ulicy."
Także ludzie, pamiętajcie - władza ma was w rzyci, dalej będziecie stać w korkach, bo zawalidrogi z XIX wieku mają priorytet- 10 2
-
2021-11-06 12:37
tramwaj stać w korkach nie bedzie (2)
mam nadzieje ze dałem ci do myslenia
- 1 6
-
2021-11-06 12:59
(1)
To wytłumacz geniuszu jakim cudem tramwaj tę samą trasę pokonuje w godzinach szczytu dłużej niż w pozostałych? Szczególnie na odcinku w centrum.
- 1 1
-
2021-11-07 10:25
twoja opinia dotyczy tylko korków "tramwajowych" na odcinku wiadukt Błędnik - Okopowa
tam tramwaje jeżdżą z częstotliwością 2 minuty lub mniej, część z nich powinna zostać puszczona wzdłuż ulicy 3 Maja. Korki tramwajowe na wydzielonych torowiskach to pikuś w stosunku do korków na ulicach miejskich i pseudoautostradach poza miejskich typu obwodnica po wypadku lub kolizji z dowolnym innym samochodem.
- 0 1
-
2021-11-07 10:22
samochody prywatne wożące dzieci do szkół: to są dopiero zawalidrogi ulic miejskich
dzieci powinny mieć możliwości bezpiecznego, samodzielnego docierania do szkół rowerami
- 1 1
-
2021-11-06 08:39
Miała być nowa Ulica Warszawska!!!!!!!! (4)
Tramwaj ok choć najbardziej potrzebna dla Ujeściska jest nowa droga!!!!! a nie ulica z lat 60-tych jak tu była wioska!! Korki straszne , na początku obiecywali nową drogę i linie tramwajową co się stało z drogą ???
- 31 5
-
2021-11-06 11:54
No właśnie (1)
Po co tramwaj bez kolejnej ulicy? Tam i tak korki zostaną. Nie rozumiem tego
- 5 4
-
2021-11-07 10:18
jak zauważysz, że samochód to nie jest jedyny sposób poruszania się po mieście, to może zrozumiesz
do 7 km rower jest szybszy
- 1 1
-
2021-11-06 09:45
jezdnia jest. wiecej nie potrzeba
- 2 4
-
2021-11-06 09:42
Nie chcemy drogi!
Nowoczesność to tylko komunikacja miejska i rowery. Więcej dróg spowoduje tylko zwiększenie ruchu samochodowego. To nie jest przyszłość miast. Proponuję podróże na zachód Europy
- 3 11
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.