- 1 Dziwny samolot na niebie. Wyjaśniamy (77 opinii)
- 2 Czytelnik chce rondo, miasto nie mówi "nie" (55 opinii)
- 3 Zamknięto drogę, której i tak nie ma (116 opinii)
- 4 Skąd w Gdańsku tyle europejskich flag (166 opinii)
- 5 Syn katował ojca. Starszy pan zmarł (131 opinii)
- 6 Uschły drzewa na terenie wodnej spółki (28 opinii)
Nowe pociągi PKP Intercity do Trójmiasta. "Prawie" jak Pendolino
20 nowoczesnych pociągów, które mają rozwijać prędkość nie mniejszą niż 160 km/h, wyprodukuje w Polsce konsorcjum Stadler i Newag. Część z nich za dwa lata ma obsługiwać połączenie z Trójmiasta do Katowic przez Łódź i Bydgoszcz.
Pociągi zostały zaprojektowane, by zapewniać komfortowe warunki podróżowania w przejazdach do 8 godzin. Składy będą posiadały zintegrowany system klimatyzacji i ogrzewania, udogodnienia dla osób niepełnosprawnych, rozbudowany system informacji i miejsca do przewozu rowerów. W toaletach pojawią się przewijaki dla niemowląt.
Maksymalna długość składu EZT może wynosić do 150 m, ale PKP Intercity oczekuje, że w godzinach szczytu lub w sezonie będzie można wydłużyć składy do 300 m.
Pociągi te będą eksploatowane na liniach różnej kategorii, o prędkościach maksymalnych 160 km/h i więcej. Dlatego też PKP Intercity wymaga, by zamawiane składy były w stanie osiągnąć prędkość co najmniej 160 km/h.
Czytaj także: wszystko o Pendolino i remoncie trasy kolejowej E65 z Gdyni do Warszawy
W ramach prowadzonego postępowania przetargowego na zakup 20 elektrycznych zespołów trakcyjnych, spółka PKP Intercity otrzymała cztery oferty. Komisja przetargowa bierze pod uwagę sumaryczną cenę - koszt składu zespołowego wraz z kosztem utrzymania przez 15 lat oraz parametry techniczne pociągu.
- Nowe pociągi mają zostać dostarczone przewoźnikowi do października 2015 roku. Tabor produkowany będzie w Polsce - zapowiada Zuzanna Szopowska, rzecznik prasowy PKP Intercity.
Część środków na dostawę składów przewoźnik pozyska z Unii Europejskiej z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Pozostałe środki na finansowanie przedsięwzięcia będą pochodzić ze środków własnych i zaciągniętych kredytów.
Nowoczesne składy w barwach PKP Intercity kursować będą na trasie m.in. z Trójmiasta do Katowic przez Łódź i Bydgoszcz.
Opinie (181) 8 zablokowanych
-
2013-08-29 16:35
Nawet rakiety moga jeździć. Jak sie nie zmienią ludzie pracujący w PKP, a nie zmienią się, to zawsze będziemy w czarnej d...
- 2 0
-
2013-08-29 16:44
Ładnie się przedstawiasz, nauka czytania ze zrozumieniem to chyba klasy 1-3, no więc dlatego w jest jak jest w naszym kraju
- 0 0
-
2013-08-29 17:53
dokładnie. Mamy dobre składy lekkich kolei i komunikacji miejskiej. Ale nie koleje dużych prędkości
- 0 0
-
2013-08-29 18:00
140 km/h to dosyć
Czesto jeżdże na trasie Gdynia -łódź ; gdynia zakopane ;
w najnowszych wagonach intercity są wyświetlacze z aktualną prędkością .. i na trasie o dł 265 km pociąg jedzie z predkościa 140 km%- 0 1
-
2013-08-29 18:20
A gdzie jest trasa
Gdynia Poznan Wroclaw Katowice z odgalezieniem do Jeleniej Gory?
- 2 0
-
2013-08-29 20:13
czystość
Tak patrze na wasze opinię i nie mogę was zrozumieć?! Byście jeździli pociągami w smrodzie byle by szybko!!! Porażka!!!
- 0 1
-
2013-08-29 20:45
to będą składy o nazwie Flirt, a nie impulsy. Poza tym będą miały max 160 km/h, a nie min 160 ;)
- 1 0
-
2013-08-29 20:51
Do Dyrekcji PKP Intercity
Inwestujcie w Polskie firmy (taki Newag, czy PESA), po co tracić aż 4 mld na włoskie Pendolino? Dyrekcjo PKP Intercity opamiętajcie się!!!
- 3 1
-
2013-08-29 22:58
Zlikwidować PKP.
.
- 0 0
-
2014-10-18 03:32
(1)
powiem wam tak ogólnie nie znacie sie wogóle na temat infrastruktury kolejowej wiec nie ma co sie wypowiadac to tak jak byście poszli do maM TALENT i powiecie że znikacie nie możliwe ięc powiem po krótce pendolino wyjedzie 13 grudnia tego roku 13 sztuk wyjedzie narazie a potem reszta testeowłem to niedawno więc wiem o co chodzi pendolino narazie pojedzie 200 km/h czasami nieplanowy rozkład na cmk testowania składu z pasarzerami wyniesie 230 ale sporadycznie dopiero w 2016 pojedziemy zprędkością docelową 230 km/h narazie system prowadzenia pociągów pozwalw na uzyskiwanie prędkości max 230 trakcja odpowiada do prędkośći powyżej 250km/h ale na niektórych przejazdach na CMK zwolnienie jest do 160 km/h polecam ten zestaw trakcyjny i to bardzo w porównaniu do impulsa albo elfa jakoś i komfort jazdy bez porównania .
- 0 1
-
2023-06-12 23:32
A teraz po polsku proszę.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.