- 1 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (138 opinii)
- 2 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (234 opinie)
- 3 Nowy, 20. punkt widokowy w Gdańsku (37 opinii)
- 4 Pajęczyny pełne larw na Zaspie (81 opinii)
- 5 Pełno usterek i pustostanów na dworcu (168 opinii)
- 6 Andrzej Duda dziękował strażnikom granic (277 opinii)
Nowe pociągi PKP Intercity do Trójmiasta. "Prawie" jak Pendolino
20 nowoczesnych pociągów, które mają rozwijać prędkość nie mniejszą niż 160 km/h, wyprodukuje w Polsce konsorcjum Stadler i Newag. Część z nich za dwa lata ma obsługiwać połączenie z Trójmiasta do Katowic przez Łódź i Bydgoszcz.
Pociągi zostały zaprojektowane, by zapewniać komfortowe warunki podróżowania w przejazdach do 8 godzin. Składy będą posiadały zintegrowany system klimatyzacji i ogrzewania, udogodnienia dla osób niepełnosprawnych, rozbudowany system informacji i miejsca do przewozu rowerów. W toaletach pojawią się przewijaki dla niemowląt.
Maksymalna długość składu EZT może wynosić do 150 m, ale PKP Intercity oczekuje, że w godzinach szczytu lub w sezonie będzie można wydłużyć składy do 300 m.
Pociągi te będą eksploatowane na liniach różnej kategorii, o prędkościach maksymalnych 160 km/h i więcej. Dlatego też PKP Intercity wymaga, by zamawiane składy były w stanie osiągnąć prędkość co najmniej 160 km/h.
Czytaj także: wszystko o Pendolino i remoncie trasy kolejowej E65 z Gdyni do Warszawy
W ramach prowadzonego postępowania przetargowego na zakup 20 elektrycznych zespołów trakcyjnych, spółka PKP Intercity otrzymała cztery oferty. Komisja przetargowa bierze pod uwagę sumaryczną cenę - koszt składu zespołowego wraz z kosztem utrzymania przez 15 lat oraz parametry techniczne pociągu.
- Nowe pociągi mają zostać dostarczone przewoźnikowi do października 2015 roku. Tabor produkowany będzie w Polsce - zapowiada Zuzanna Szopowska, rzecznik prasowy PKP Intercity.
Część środków na dostawę składów przewoźnik pozyska z Unii Europejskiej z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Pozostałe środki na finansowanie przedsięwzięcia będą pochodzić ze środków własnych i zaciągniętych kredytów.
Nowoczesne składy w barwach PKP Intercity kursować będą na trasie m.in. z Trójmiasta do Katowic przez Łódź i Bydgoszcz.
Opinie (181) 8 zablokowanych
-
2013-08-29 00:17
Pendolino włoskie, pluskwy będą polskie
- 6 3
-
2013-08-29 05:43
bardzo brakuje... (1)
szybkiego,bezposredniego polaczenia Gdansk -Berlin
- 2 2
-
2013-08-29 17:35
Przecież jest! Bezpośredni pociąg Euro City, który jedzie 6h 15 min.
Wygodne wagony po remoncie, lokomotywa przystosowana do prędkości 200 km/h.
Tylko tory wyremontować, aby ten skład mógł się trochę rozpędzić.- 1 0
-
2013-08-29 06:29
a jak narazie brud, smrud i ubóstwo ........ (1)
...a zapomniałem i robactwo...... ostatnio jechałem z Gdyni na Hel 3,5 godziny pociągiem spóżnionym 1,5 godziny ...
- 9 1
-
2013-08-29 18:24
Smród sie pisze.
- 1 0
-
2013-08-29 09:06
...
Fajnie, że nowe, tylko lepsze są wagony przedziałowe. Takie "cuś" jak na zdjęciu kursowało swego czasu między Łodzią w Warszawą (produkcja PESA). Ja to nazywałem "tramwajem łódzkim". Dosyć niewygodne do siedzenia, chociaż klimatyzowane. W każdym razie nie na długa trasę.
- 2 0
-
2013-08-29 09:18
Pendolino się zachciało, psia krew!?
- 1 2
-
2013-08-29 09:29
Tymczasem w TLK:
brud, smród i ubóstwo, zresztą podobnie jak w SKMkach.
- 5 0
-
2013-08-29 09:39
Ostatnio jechałem TLK 45108 "Pojezierze" - to ten relacji Katowice - Gdynia, na trasie z Warszawy przez Białystok, Ełk, Giżycko, Olsztyn, Elbląg do Gdańska i nie było tragedii. 11 godzin jazdy. Fajnie się jechało.
- 3 1
-
2013-08-29 09:50
PESA odwolala sie od przetargu wiec nie wiadomo kto je wyprodukuje
więcej na rynek.kolejowy
- 0 0
-
2013-08-29 10:36
Newag
Tym czymś do Warszawy to się nadaje tylko na SKM lub przewozy Regionalne !!!
- 0 1
-
2013-08-29 10:37
HAAHAHAHAH (3)
najpierw niech zrobią w CAŁEJ POLSCE porządne tory a dopiero później niech zakupią składy. przecież te nówki muszą tę swoją prędkość rozwijać na porządnych torach a nie z lat xx tamtego stulecia. przeciez te stare lokomotywy et-22 i eu-07 czy cos takiego co do dzis jezdzaa one tez mogą dosyć szybko jechać jakoś ze 160km/h tylko gdzie one taka predkosc rozwina...
- 4 2
-
2013-08-29 10:55
Co ty pitolisz? (2)
Et-22 i eu-07 to lokomotywy na 125km/h. Patrząc na załączoną mapkę 125km/h to juz dziś jest za mało na odcinki:
-Gdańsk-Bydgoszcz,
-częściowo Warszawa-Olsztyn,
-częsciowo Kraków-Łódź,
-Warszawa-Poznań.
A tak poza tym to myslisz, że jak kupowano 07 w latach 50-tych od Anglików to można było w Polsce jeździć 120km/h na większości tras?- 2 0
-
2013-08-29 11:43
hm
w sumie przeglądam internet i masz racje z tym v-maxem. nie zmienia to jednak faktu, że 125km/h to prędkość nieosiągalna jeszcze na wielu polskich torach :) pozdrawiam
- 0 0
-
2023-06-12 23:27
Nie kupowano 07 od Anglików tylko 06.
07 powstawały u nas na licencji.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.