- 1 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (139 opinii)
- 2 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (237 opinii)
- 3 Nowy, 20. punkt widokowy w Gdańsku (37 opinii)
- 4 Pajęczyny pełne larw na Zaspie (81 opinii)
- 5 Pełno usterek i pustostanów na dworcu (168 opinii)
- 6 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (198 opinii)
Nowe pociągi PKP Intercity do Trójmiasta. "Prawie" jak Pendolino
20 nowoczesnych pociągów, które mają rozwijać prędkość nie mniejszą niż 160 km/h, wyprodukuje w Polsce konsorcjum Stadler i Newag. Część z nich za dwa lata ma obsługiwać połączenie z Trójmiasta do Katowic przez Łódź i Bydgoszcz.
Pociągi zostały zaprojektowane, by zapewniać komfortowe warunki podróżowania w przejazdach do 8 godzin. Składy będą posiadały zintegrowany system klimatyzacji i ogrzewania, udogodnienia dla osób niepełnosprawnych, rozbudowany system informacji i miejsca do przewozu rowerów. W toaletach pojawią się przewijaki dla niemowląt.
Maksymalna długość składu EZT może wynosić do 150 m, ale PKP Intercity oczekuje, że w godzinach szczytu lub w sezonie będzie można wydłużyć składy do 300 m.
Pociągi te będą eksploatowane na liniach różnej kategorii, o prędkościach maksymalnych 160 km/h i więcej. Dlatego też PKP Intercity wymaga, by zamawiane składy były w stanie osiągnąć prędkość co najmniej 160 km/h.
Czytaj także: wszystko o Pendolino i remoncie trasy kolejowej E65 z Gdyni do Warszawy
W ramach prowadzonego postępowania przetargowego na zakup 20 elektrycznych zespołów trakcyjnych, spółka PKP Intercity otrzymała cztery oferty. Komisja przetargowa bierze pod uwagę sumaryczną cenę - koszt składu zespołowego wraz z kosztem utrzymania przez 15 lat oraz parametry techniczne pociągu.
- Nowe pociągi mają zostać dostarczone przewoźnikowi do października 2015 roku. Tabor produkowany będzie w Polsce - zapowiada Zuzanna Szopowska, rzecznik prasowy PKP Intercity.
Część środków na dostawę składów przewoźnik pozyska z Unii Europejskiej z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Pozostałe środki na finansowanie przedsięwzięcia będą pochodzić ze środków własnych i zaciągniętych kredytów.
Nowoczesne składy w barwach PKP Intercity kursować będą na trasie m.in. z Trójmiasta do Katowic przez Łódź i Bydgoszcz.
Opinie (181) 8 zablokowanych
-
2013-08-28 21:17
Kolejarzy zwalniają bo nie ma pieniedzy a kupują pociągi ktore nie sa potzrebne gdzie tu logiki (1)
I czym tu się chwalić
- 8 15
-
2013-08-28 22:34
Czytaj z sensem artykuły nieuku ! Zwalniają ludzi Przewozy Regionalne.
- 5 1
-
2013-08-28 21:18
Prawie
Prawie robi dużą różnicę.
- 8 2
-
2013-08-28 21:18
Zobaczyłem ten napis "SKM" na zdjęciu i już się ucieszyłem...
ale szybko wróciłem na ziemię.
- 18 0
-
2013-08-28 21:25
marzenie... (1)
takie cudeńka mogła by zakupić trójmiejska skm-ka
przejeżdżając przez stolicę aż chce się patrzeć na składy jakie ma ich skm-ka- 12 1
-
2013-08-28 21:44
ich SKM to stosunkowo młoda firma należąca do samorządu
nasza SKM to pasożyt należący do PKP
- 3 2
-
2013-08-28 21:29
Newag wystartowal w konsorcjum ze Stadlerem i to Stadler jest liderem konsorcjum
Oferowany Intercity bedzie pociag Stadlera "Flirt" a nie Impuls Newagu.
- 5 0
-
2013-08-28 21:30
Impuls Newagu (4)
To pociąg podmiejski lub regionalny. Jak widać na załączonym obrazku, to nie żadne Pendolino, ale SKM-ka.
Niestety, tabor w Trójmieście jest "30 lat za Murzynami" i te niesamowite Impulsy, które już dawno jeżdżą jako SKM-ki w Warszawie pewnie nigdy nie zawitają na Trójmiejskich torach.
Wygrał Flirt Stadlera. Pociąg, który nawet w nazwie ma "regionalny", a nie intercity. Na zachodzie to także pociąg podmiejski... u nas będzie Pendolinem II.
Taka kolej w Naszym kraju. I długo tego nie zmienimy.- 13 2
-
2013-08-28 21:39
...
dokładnie, zgadzam się w 100%. oni tylko potrafią ogłaszać przetargi na wyremontowanie tej kupy złomu jaka jeździ w 3city!!!
- 2 0
-
2013-08-28 21:44
w 3city zarząd skm-ki potrafi tylko ogłaszać durne przetargi na remontowanie tej kupy złomu i podnosić ceny biletów!!!
- 2 1
-
2013-08-28 21:53
owszem, Impulsy dobrze się sprawują w roli pociągów aglomeracyjnych
zauważ, że jednak parametry trakcyjne ma lepsze niż składy klasyczne poruszające się po naszych torach.
- 1 1
-
2013-08-28 22:36
To idź i się zatrudnij na kolei. Poświęć się dla nas i zrób zmiany !
- 0 1
-
2013-08-28 21:31
W tytule napisane pociagi PKP (2)
a na zdjeciu na pociagu jest SKM, to jak to jest?
- 2 1
-
2013-08-28 21:37
SKM Warszawa kupiła Impulsy do obsługi ruchu aglomeracyjnego
- 2 0
-
2013-08-28 21:40
Newag z Nowego Sącza produkuje m.in. składy Impuls, które w Warszawie jeżdżą jako SKM.
PKP kupiło składy Stadler Flirt, które pomoże w Polsce produkować Newag.
Taka zmyłka.- 2 0
-
2013-08-28 21:33
PKP Intercity wymaga, by zamawiane składy były w stanie osiągnąć prędkość co najmniej 160 km/h. (1)
A i tak będą jeździć max. 80 km/h i zatrzymywać się w polu. Przed wojną szybciej można było dojechać do Wa-wy pociągiem ciągnionym przez parowóz.
- 10 6
-
2013-08-28 21:38
parowóz nie był zależny od prądu
- 3 2
-
2013-08-28 21:34
A Gdańsk i Wrocław to na tej mapie jak dwa różne kraje bez żadnego połączenia
co za lipa
- 6 1
-
2013-08-28 21:35
pokrętnie
normalne kierunki to polnoc poludnie , wschod i zachod, to sa najdluzsze trasy i tam powinny jexdzic Intercity, bo lokalne linie sa rozwiniete dobrze.
Byle zakręcic ludzmi. Gdynia - Krakow, Szczecin - Krakow, i ze wschodu na zachod i jak najszybciej, bo do niczego nie dojdziemy- 3 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.