• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe skrzyżowanie na Podwalu Przedmiejskim

Krzysztof Koprowski
12 sierpnia 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Już w grudniu br. piesi nie będą musieli schodzić do podziemi, by dostać się na przystanek tramwajowy lub drugą część ul. Łąkowej.
  • W ramach robót przewiduje się także przebudowę torowiska w obrębie nowego skrzyżowania.
  • W ramach robót zostanie nieco poszerzony ten wąski przesmyk przy gmachu Akademii Muzycznej. Nie będzie też przylegał bezpośrednio do jezdni, lecz pasa rowerowego.

To już niemal pewne - w tym roku powstanie kolejne przejście naziemne przez Podwale Przedmiejskie, na wysokości ul. Łąkowej zobacz na mapie Gdańska. W ogłoszonym przez miasto przetargu wpłynęły dwie oferty, które mieszczą się w zakładanym budżecie na ten cel. Na nowym rozwiązaniu skorzystają też kierowcy, którzy zyskają nową nawierzchnię oraz łatwiejszy wjazd i wyjazd z ul. Łąkowej, a także rowerzyści - dzięki pasom rowerowym.



Czy w centrum miasta powinny istnieć podziemne przejścia dla pieszych?

Przypomnijmy, po budowie przejścia naziemnego na wysokości ul. Chmielnej zobacz na mapie Gdańska, które nieco ograniczyło notoryczne łamanie ograniczenia prędkości przez kierowców na Podwalu Przedmiejskim, a jednocześnie ułatwiło pokonywanie rozciętej tą arterią Wyspy Spichrzów, urzędnicy postanowili pójść za ciosem i ponownie połączyć także ul. Łąkową zobacz na mapie Gdańska przejściem naziemnym i skrzyżowaniem.

Ponadto w ramach inwestycji naprawiona zostanie nawierzchnia jezdni, chodników oraz zatok autobusowych. Przebudowie poddane zostanie torowisko tramwajowe, kanalizacja deszczowa, instalacje sanitarne i wodociągowe. Powstaną też pasy rowerowe, stanowiące kontynuację rozwiązania ze skrzyżowania z ul. Chmielną.

Jak poruszać się rowerem po Trójmieście?


Zmianie ulegnie także organizacja ruchu na północnym odcinku ul. Łąkowej - jezdnia bliżej Akademii Muzycznej zostanie "zaślepiona", a główny ruch będzie odbywał się jezdnią wschodnią (podobna organizacja ruchu obowiązuje na wyremontowanej części tej ulicy).

Projekt przebudowy zapomnianego odcinka Łąkowej


W stronę centrum za skrzyżowaniem z ul. Łąkową będzie rozpoczynał się buspas. W przeciwnym kierunku trzeci pas docelowo zmieni się w miejsca do parkowania. W stronę centrum za skrzyżowaniem z ul. Łąkową będzie rozpoczynał się buspas. W przeciwnym kierunku trzeci pas docelowo zmieni się w miejsca do parkowania.

Dwie oferty w przetargu, tańsze od szacunków miasta



W ogłoszonym w maju przetargu, w którym ze względu na zapytania od potencjalnych wykonawców zmieniano kilka razy termin otwarcia kopert, ostatecznie wpłynęły dwie oferty:
  1. MTM z Gdyni - ok. 10 mln 571 tys. zł oraz 24 miesiące gwarancji,
  2. Konsorcjum WPRD Gravel z Gdańska i WodKan-Grzenkowicz z Kartuz - ok. 11 mln 221 tys. zł oraz 24 miesiące gwarancji.

Obie oferty mieszczą się w zakładanym budżecie miasta na ten cel - 11 mln 600 tys. zł. Kryteriami wyboru najkorzystniejszej oferty są cena (60 proc.) oraz termin udzielonej gwarancji (40 proc.)

- Obecnie dokumenty są weryfikowane pod względem formalno-prawnym. Po zweryfikowaniu ofert i wybraniu najkorzystniejszej, zostanie podpisana umowa z wybranym wykonawcą. Prace mają potrwać do grudnia 2019 r. - informuje Aneta Niezgoda z Biura Komunikacji Społecznej Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, która odpowiada za tę inwestycję.

W najbliższych latach przebudowa kolejnych skrzyżowań



W planach urzędników na kolejne lata jest przebudowa kolejnych miejsc na Podwalu Przedmiejskim - na wysokości przystanków tramwajowych: Okopowa zobacz na mapie Gdańska, Żabi Kruk zobacz na mapie Gdańska oraz Brama Żuławska zobacz na mapie Gdańska, do których obecnie dostać się można jedynie zaniedbanymi przejściami podziemnymi.

[2017 r.] Przebudowa Podwala Przedmiejskiego zbyt droga. Projekt podzielony na etapy


[2014 r.] Jak przywrócić pieszym rejon Bramy Żuławskiej?



Opinie (420) 10 zablokowanych

  • brawo i brawo...super..!

    • 0 0

  • Krzysztof Koprowski

    Będziecie z tego FRAG'u uciekać za takie brednie jakie się dzieją w tym mieście... Całe życie w sandałach biegasz po mieście i w życiu nie jechałeś samochodem.

    • 2 0

  • elo

    jako mieszkaniec tych okolic mówię: SUPER!

    • 1 3

  • Powiem tylko - jak głosowałeś tak masz

    W imię walki z PiSem zafundowaliscie nam bandę kretynów z zieloną ideologią

    • 4 0

  • Bardzo dobry pomysł

    Proszę tylko, by w tym miejscu można było zawracać jadąc Podwalem od Elbląskiej.
    Na skrzyżowaniu z Chmielną obecnie można tylko skręcać w lewo, więc na całym Podwalu jest problem z zawracaniem. Można to uczynić dopiero na obu końcach tej ulicy. A co z ludźmi mieszkającymi na wysokości środka tej ulicy? Wielki apel do magistratu, proszę o stworzenie możliwości zawracania!!

    • 0 4

  • Przejście

    To nic jak czekać tylko aż zrobią skrzyżowanie i światłą na żabim kruku. No bo czemu nie? Będzie akurat z duchem absurdalnych decyzji

    • 4 1

  • Jasne

    Głupota goni głupotę w tym mieście. Ważna droga wjazdowa, czy podoba się to komuś czy nie. Znowu wrócą koszmarne korki na wjeździe (już są w określonych godzinach). A iluż tam chodzi z tej Chmielnej czy Łąkowej? Tyle się pitoli o czystym powietrzu a policzył jakiś ograniczony urzędas emisję gazów z tych setek aut stojących godzinami na wjeździe? Słusznie ktoś tu pisze o zabytkach. Budyń zniszczył więcej niż armia czerwona w Gdańsku. Słoikowi gdańszczanie cieszą się z betonu i kostki przed pubem bo na wsi tego nie mieli. ale Gdańsk z pięknego, wyjątkowego miasta staje się betonowym glutem tak jak wszędzie indziej. A z tymi przejściami to chodzi o kasę, trzeba ją trzepać bo zawsze coś spada pod stół nie?

    • 4 1

  • Tunele (1)

    Ciekawe co zrobią z tunelami w takim razie,zasypią??Absurd robic przejścia naziemne,najpierw zabrano 1 pas dla autobusów,ok to jest jeszcze zrozumiałe,ale kiedy zostały 2 pasy,robić co kawałek światła??Już teraz w godz.w szczytu są korki aż do wiaduktu nad Elbląską,co będzie potem nawet niechce myśleć,ktoś tu ma chyba układy...

    • 4 1

    • redukcja aut osobowych jest normalnym zjawiskiem w większych miastach dbających o środowisko

      • 0 0

  • spowolnienie życia w Gdańsku i w całym Trójmieście

    teraz jak jechałeś samochodem od punktu A do punktu B jakieś 23 minuty po zmianie będziesz jechał ok.30 minut przez Śródmieście.

    • 2 1

  • Wyroznienia opinii do tego tematu

    Kompromituja redakcje.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane