• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe skrzyżowanie na Podwalu Przedmiejskim

Krzysztof Koprowski
12 sierpnia 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Już w grudniu br. piesi nie będą musieli schodzić do podziemi, by dostać się na przystanek tramwajowy lub drugą część ul. Łąkowej.
  • W ramach robót przewiduje się także przebudowę torowiska w obrębie nowego skrzyżowania.
  • W ramach robót zostanie nieco poszerzony ten wąski przesmyk przy gmachu Akademii Muzycznej. Nie będzie też przylegał bezpośrednio do jezdni, lecz pasa rowerowego.

To już niemal pewne - w tym roku powstanie kolejne przejście naziemne przez Podwale Przedmiejskie, na wysokości ul. Łąkowej zobacz na mapie Gdańska. W ogłoszonym przez miasto przetargu wpłynęły dwie oferty, które mieszczą się w zakładanym budżecie na ten cel. Na nowym rozwiązaniu skorzystają też kierowcy, którzy zyskają nową nawierzchnię oraz łatwiejszy wjazd i wyjazd z ul. Łąkowej, a także rowerzyści - dzięki pasom rowerowym.



Czy w centrum miasta powinny istnieć podziemne przejścia dla pieszych?

Przypomnijmy, po budowie przejścia naziemnego na wysokości ul. Chmielnej zobacz na mapie Gdańska, które nieco ograniczyło notoryczne łamanie ograniczenia prędkości przez kierowców na Podwalu Przedmiejskim, a jednocześnie ułatwiło pokonywanie rozciętej tą arterią Wyspy Spichrzów, urzędnicy postanowili pójść za ciosem i ponownie połączyć także ul. Łąkową zobacz na mapie Gdańska przejściem naziemnym i skrzyżowaniem.

Ponadto w ramach inwestycji naprawiona zostanie nawierzchnia jezdni, chodników oraz zatok autobusowych. Przebudowie poddane zostanie torowisko tramwajowe, kanalizacja deszczowa, instalacje sanitarne i wodociągowe. Powstaną też pasy rowerowe, stanowiące kontynuację rozwiązania ze skrzyżowania z ul. Chmielną.

Jak poruszać się rowerem po Trójmieście?


Zmianie ulegnie także organizacja ruchu na północnym odcinku ul. Łąkowej - jezdnia bliżej Akademii Muzycznej zostanie "zaślepiona", a główny ruch będzie odbywał się jezdnią wschodnią (podobna organizacja ruchu obowiązuje na wyremontowanej części tej ulicy).

Projekt przebudowy zapomnianego odcinka Łąkowej


W stronę centrum za skrzyżowaniem z ul. Łąkową będzie rozpoczynał się buspas. W przeciwnym kierunku trzeci pas docelowo zmieni się w miejsca do parkowania. W stronę centrum za skrzyżowaniem z ul. Łąkową będzie rozpoczynał się buspas. W przeciwnym kierunku trzeci pas docelowo zmieni się w miejsca do parkowania.

Dwie oferty w przetargu, tańsze od szacunków miasta



W ogłoszonym w maju przetargu, w którym ze względu na zapytania od potencjalnych wykonawców zmieniano kilka razy termin otwarcia kopert, ostatecznie wpłynęły dwie oferty:
  1. MTM z Gdyni - ok. 10 mln 571 tys. zł oraz 24 miesiące gwarancji,
  2. Konsorcjum WPRD Gravel z Gdańska i WodKan-Grzenkowicz z Kartuz - ok. 11 mln 221 tys. zł oraz 24 miesiące gwarancji.

Obie oferty mieszczą się w zakładanym budżecie miasta na ten cel - 11 mln 600 tys. zł. Kryteriami wyboru najkorzystniejszej oferty są cena (60 proc.) oraz termin udzielonej gwarancji (40 proc.)

- Obecnie dokumenty są weryfikowane pod względem formalno-prawnym. Po zweryfikowaniu ofert i wybraniu najkorzystniejszej, zostanie podpisana umowa z wybranym wykonawcą. Prace mają potrwać do grudnia 2019 r. - informuje Aneta Niezgoda z Biura Komunikacji Społecznej Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, która odpowiada za tę inwestycję.

W najbliższych latach przebudowa kolejnych skrzyżowań



W planach urzędników na kolejne lata jest przebudowa kolejnych miejsc na Podwalu Przedmiejskim - na wysokości przystanków tramwajowych: Okopowa zobacz na mapie Gdańska, Żabi Kruk zobacz na mapie Gdańska oraz Brama Żuławska zobacz na mapie Gdańska, do których obecnie dostać się można jedynie zaniedbanymi przejściami podziemnymi.

[2017 r.] Przebudowa Podwala Przedmiejskiego zbyt droga. Projekt podzielony na etapy


[2014 r.] Jak przywrócić pieszym rejon Bramy Żuławskiej?



Opinie (420) 10 zablokowanych

  • (7)

    No i ok, wreszcie skończy się tam zap... nie 100 km/h.
    Kochani kierowcy - to że są dwa, a nawet trzy pasy w mieście nie oznacza iż 50 nie obowiązuje!

    • 25 44

    • (6)

      ciekawe od kiedy tam jest ograniczenie 50kmh?
      ciekawe od kiedy 3 pasy nie oznaczaja, ze "mozna" szybciej jechac wg prawa? Szczegolnie gdy jezdnia rozgraniczona jest pasem zieleni?
      ciekawe kto tam jechal 100kmh, dziury jak w afryce?

      • 6 10

      • Tak, wielu pędzi tam nawet szybciej niż 100, bo część polskich miszczuf kerownicy głupieje gdy widzą więcej pasów niż jeden.
        A stoją tam znaki mówiące że można jechać szybciej? I co ma ilość pasów ruchu do ograniczenia w terenie zabudowanym?
        Na Trakcie też zasuwasz 80-90 bo są dwa pasy miejscami?
        Człowieku, oddaj prawko bo nie ogarniasz.

        • 10 5

      • Teren zbudowany? (1)

        Przepisy ogolnie?

        • 6 2

        • Wiem, że niektórzy ostro tam zasuwają

          ale nigdy nie sądziłem, że wg. nich jest to zgodne z przepisami.

          • 3 0

      • Ty tak poważnie?

        • 2 1

      • Tam nie ma znaków od prędkości, czyli jest 50 (1)

        • 6 0

        • Wg mnie niego i jemu podobnych skoro nie ma znaków to można jechać ile się chce.

          • 4 0

  • Opinia wyróżniona

    (10)

    Nareszcie. Długo czekałem na tą informację, brawo dla miasta, koniec z autostrada w centrum, starówka będzie lepiej skomunikowana.

    • 72 110

    • Starowka... (8)

      Taki z ciebie Gdanska znawca...

      • 16 15

      • Tak kochaniutki, starówka (4)

        W Warszawie jest Starówka a w Gdańsku i innych miastach są starówki.

        • 12 8

        • No nie kochaniutki,w Gdansku jest Glowne Miasto (2)

          Stare Miasto,choc w 90% juz nieistniejace,zlokalizowane jest w okolicach sw. Brygidy,ul. Stolarskiej itd.

          • 10 2

          • Nudni z tym jestesci, wszyscy wiedza gdzie bylo glowne miasto i stare miasto.

            • 1 0

          • W takim razie w Gdańsku jest Główówka.

            Prawda że ładnie?

            • 0 0

        • nie ma

          • 1 6

      • Jak ktoś nazywa "adidasy" buty sportowe firmy Nike to też się Pan czepia? (1)

        • 6 3

        • tak, bo to są "najki"

          a ty się nie znasz...

          • 2 4

      • Przecież napisał z małej litery. Nie

        zauważyłeś tego?

        • 2 0

    • jasne, zacznij jeździć wozem drabiniastym

      zaprzężonym w starą szkapę; jesteś urzędnikiem mądrym inaczej?

      • 1 4

  • (1)

    Na żabim kruku brakuje jeszcze skrzyżowania ze światłami, wtedy osoby odpowiedzialne za planowanie będą pełnienia.

    • 17 5

    • Spokojnie, już jest w planach...

      https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Przejscie-naziemne-na-Podwalu-Przedmiejskim-coraz-blizej-n134051.html?id_zdjecia=409935#fb_id:p0:409935,pozycja:2

      • 6 1

  • Skrzyzowanie z chmielna powoduje korki ale czy to wazne

    Jak deweloper chce mieć dobry dojazd do swojej budowli

    • 37 5

  • Brawo, Gdańsk to nie przejazdowo. Chcesz się zatrzymać to zapraszamy (2)

    a jak nie to omiń Śródmieście.

    • 10 30

    • Ja sie nie zatrzymuje, ja tu jestem.

      I bardzo mi przeszkadza ta zmiana porzadku.

      • 6 5

    • Nie da sie ominac.

      • 2 1

  • Newsweek dał tytuł premiera

    Pani Premier, więc w czym problem

    • 3 2

  • Przejścia podziemne nie są złe (5)

    dają większe bezpieczeństwo dla pieszych,
    pozwalają przedostać się na drugą stronę w dowolnym momencie, bez czekania na zielone światło

    Wady:
    - słabe utrzymanie tuneli - NIestety, Gdańsk ma problem z utrzymaniem przejść podziemnych, tak samo jak kanalizacji deszczowej.
    - często trzeba zejść i później wejść po schodach (ale to się akurat przyda większości społeczeństwa)

    Niestety, dużo osób (pieszych i kierowców) popełnia błędy, nie przestrzegają siwateł itp.

    W skandynawii powrzechne są autostrady przez miasto, ale są one bezkolizyjne, z tych dróz zjeżdża się na główniejsze alterie, a z tamtych dopiero na drogi lokalne. Ale realnie, nikt nie będzie przebudowywał miasta teraz, zwłąszcza , że idziemy w kierunku obwodnic miast.

    Jak jest wybór: przejście naziemne i tunel - wolę tunel (o ile nei jest zalany, no chyba, ze akurat mam ponton lub kąpielówki). Przejdę trochę dłużej, ale bez czekania na zielone światło, kilka schodków nie jest problemem. W wielu miejscach są co raz lepsze zjazdy dla osób na wózkach , rodziców z wózkami czy rowerów) .

    • 53 11

    • Te "kilka" schodków robi się problemem jak nie jesteś już młody i zdrowy (1)

      Wejścia do tunelu mają pochylnie i trzeba nadłożyć 2 x kilkadziesiąt metrów, a na przystanki tramwajowe w ogóle się nie dostaniesz wózkiem inwalidzkim.

      • 4 4

      • Tańsze jest zamontowanie wind czy przebudowanie całych skrzyżowań?

        • 2 0

    • Autor

      "Pójść za ciosem" To raczej niefortunne sformulowanie w naszym mieście.

      • 1 0

    • (1)

      Miasto jest dla ludzi, kiedy w koncu to zrozumiesz? Wybudowanie tam tej drogi i puszczenie ruchu tunelem na zawsze odcielo Lakowa i tereny dolnego miasta od scislego centrum, przeciez to nie trzeba byc ekspertem zeby to stwierdzic. Przejscie na Chmielnej pokazuje, jak potrzebne i pozadane przez ludz sa przejscia naziemne. Chcesz i wolisz przejscia podziemne? Nie ma problemu, mozesz sie wyprowadzic do Minska, Moskwy, Tirany. Tam jest ich duzo, a myslenie ludzi jest dokladnie takie jak Twoje przestawnione w komentarzu. Daj jednak innym ludziom zyc w europie, a nie w zapyzialym post komunistycznym smiesznym panstwie.

      • 1 5

      • Miasto jest dla ludzi? 70% osob z tej sondy są przeciwko tym zmianą rozumiem to nie są ludzie? Czy ludzie to 30% społeczeństwa w ktorej ty przypadkiem się znajdujesz i jesteś za przejściami. Idz na siłę człowieku uszczęśliwiać innych

        • 0 0

  • Alternatywa (2)

    Na jednym pasie proponuję wymalować tęczę.

    • 24 5

    • i na nim można tylko pedałować:)

      • 2 1

    • Słabe!

      • 1 2

  • Po co?

    A kto te przejscie zaniedbal?
    Urzad miasta usiluje zrobic z centrum rozrywkowe "daczowisko" i imprezownie. Priorytetem staje sie rozszerzenie takiego charakteru uzytkowanie na tereny Dolnego Miasta. Istniejacy uklad komunikacyjnych stanie sie dojazdowka do tych dzielnic a nie transferem do pracy w przemyslowej czesci za Wisla. Robole maja mieszkac na Stogach...
    A przede wszystkie, przejscie podziemnego to koszty i o to urzedasom chodzi. Zamiast np. naprawic system odwadniania, dba sie o to aby nie bylo czego zalewac.
    Oczywiscie, przy fanfarach szczytnych hasel i chorze pozytecznych "wujow".

    • 28 6

  • obłuda ! (2)

    Ale robią gdańszczan w bambuko to nie dla wygody Łąkowej a Sadowej i Grobli bo tam apartamentowce hotele to miasto pod nich remonty i przejścia dla wygody deweloperów by dojazd był lepszy i za metr więcej brali !

    • 39 8

    • Dojazd do Grobli (jakiej) ?

      T

      • 0 0

    • swieta prawda

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane