• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe skrzyżowanie na Podwalu Przedmiejskim

Krzysztof Koprowski
12 sierpnia 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Już w grudniu br. piesi nie będą musieli schodzić do podziemi, by dostać się na przystanek tramwajowy lub drugą część ul. Łąkowej.
  • W ramach robót przewiduje się także przebudowę torowiska w obrębie nowego skrzyżowania.
  • W ramach robót zostanie nieco poszerzony ten wąski przesmyk przy gmachu Akademii Muzycznej. Nie będzie też przylegał bezpośrednio do jezdni, lecz pasa rowerowego.

To już niemal pewne - w tym roku powstanie kolejne przejście naziemne przez Podwale Przedmiejskie, na wysokości ul. Łąkowej zobacz na mapie Gdańska. W ogłoszonym przez miasto przetargu wpłynęły dwie oferty, które mieszczą się w zakładanym budżecie na ten cel. Na nowym rozwiązaniu skorzystają też kierowcy, którzy zyskają nową nawierzchnię oraz łatwiejszy wjazd i wyjazd z ul. Łąkowej, a także rowerzyści - dzięki pasom rowerowym.



Czy w centrum miasta powinny istnieć podziemne przejścia dla pieszych?

Przypomnijmy, po budowie przejścia naziemnego na wysokości ul. Chmielnej zobacz na mapie Gdańska, które nieco ograniczyło notoryczne łamanie ograniczenia prędkości przez kierowców na Podwalu Przedmiejskim, a jednocześnie ułatwiło pokonywanie rozciętej tą arterią Wyspy Spichrzów, urzędnicy postanowili pójść za ciosem i ponownie połączyć także ul. Łąkową zobacz na mapie Gdańska przejściem naziemnym i skrzyżowaniem.

Ponadto w ramach inwestycji naprawiona zostanie nawierzchnia jezdni, chodników oraz zatok autobusowych. Przebudowie poddane zostanie torowisko tramwajowe, kanalizacja deszczowa, instalacje sanitarne i wodociągowe. Powstaną też pasy rowerowe, stanowiące kontynuację rozwiązania ze skrzyżowania z ul. Chmielną.

Jak poruszać się rowerem po Trójmieście?


Zmianie ulegnie także organizacja ruchu na północnym odcinku ul. Łąkowej - jezdnia bliżej Akademii Muzycznej zostanie "zaślepiona", a główny ruch będzie odbywał się jezdnią wschodnią (podobna organizacja ruchu obowiązuje na wyremontowanej części tej ulicy).

Projekt przebudowy zapomnianego odcinka Łąkowej


W stronę centrum za skrzyżowaniem z ul. Łąkową będzie rozpoczynał się buspas. W przeciwnym kierunku trzeci pas docelowo zmieni się w miejsca do parkowania. W stronę centrum za skrzyżowaniem z ul. Łąkową będzie rozpoczynał się buspas. W przeciwnym kierunku trzeci pas docelowo zmieni się w miejsca do parkowania.

Dwie oferty w przetargu, tańsze od szacunków miasta



W ogłoszonym w maju przetargu, w którym ze względu na zapytania od potencjalnych wykonawców zmieniano kilka razy termin otwarcia kopert, ostatecznie wpłynęły dwie oferty:
  1. MTM z Gdyni - ok. 10 mln 571 tys. zł oraz 24 miesiące gwarancji,
  2. Konsorcjum WPRD Gravel z Gdańska i WodKan-Grzenkowicz z Kartuz - ok. 11 mln 221 tys. zł oraz 24 miesiące gwarancji.

Obie oferty mieszczą się w zakładanym budżecie miasta na ten cel - 11 mln 600 tys. zł. Kryteriami wyboru najkorzystniejszej oferty są cena (60 proc.) oraz termin udzielonej gwarancji (40 proc.)

- Obecnie dokumenty są weryfikowane pod względem formalno-prawnym. Po zweryfikowaniu ofert i wybraniu najkorzystniejszej, zostanie podpisana umowa z wybranym wykonawcą. Prace mają potrwać do grudnia 2019 r. - informuje Aneta Niezgoda z Biura Komunikacji Społecznej Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, która odpowiada za tę inwestycję.

W najbliższych latach przebudowa kolejnych skrzyżowań



W planach urzędników na kolejne lata jest przebudowa kolejnych miejsc na Podwalu Przedmiejskim - na wysokości przystanków tramwajowych: Okopowa zobacz na mapie Gdańska, Żabi Kruk zobacz na mapie Gdańska oraz Brama Żuławska zobacz na mapie Gdańska, do których obecnie dostać się można jedynie zaniedbanymi przejściami podziemnymi.

[2017 r.] Przebudowa Podwala Przedmiejskiego zbyt droga. Projekt podzielony na etapy


[2014 r.] Jak przywrócić pieszym rejon Bramy Żuławskiej?



Opinie (420) 10 zablokowanych

  • Przejścia

    Nie rozumiem dlaczego dwa przejścia? Po stronie przystanków ok ale bez przesady. Jeśli będzie zielone światło a na drugich pasach włączy sie zielone dla pieszych to co z tymi z prawej? Pas przy Chmielnej dla skrecających w lewo jest tak krótki że miesci dwa auta, trzecie blokuje już cały pas dla jadących prosto. Skręcający w lewo muszą w tym samym czasie uważać na pieszych bo i tu i tam włącza się zielone światło. Czy Ci którzy to wymyślili przejechali się choć raz w godzinach szczytu?

    • 4 0

  • Opinia wyróżniona

    boss (2)

    i bardzo dobrze bo teraz zeby dostac sie na Podwale Przedmiejskie w kier. Gdanska trzeba robic nawrotke na swiatłach przy rynku i odwrotnie zeby dostac sie na ul łakowa trzeba robic nawrotke na skrzyzowaniu z ul Chmielna

    • 77 78

    • Zawrocisz i będziesz stał w korku! Tak lepiej ? Bo tam już się korkuje A będą kolejne światła i wrócimy do czasów kiedy nie było tunelu pod martwą Wisłą i obwodnicy polodniowej

      • 0 2

    • po to masz samochód

      aby szybciej się poruszać. A że po dłuższej drodze...

      • 4 10

  • Redaktor FRAGU zapomniał napisać iż skrzyzowanie z Chmielną

    poteguje niebezpieczne sytuacje powodowane przez kierowców jadącychPodwalem od strony centrum do końca lewym pasem potem wciskajacym sie na siłe na srodkowy aby jechac na wprost .Zapomnial tez o pieszych biegajacych na czerwonym swietle po przejsciu i co ciekawe obok przejscia szczegolnie wieczorem.NIe wspomne juz o korkach spowodowanych tym skrzyzowaniem. Moze tak Frag pochwali sie o ile zostal wydłuzony czas jazdy komunikacji miejskiej i jak to wplywa na zachete do korzystania z niej? Redaktor moze by ze swoimi wspołpracownikami poobserwował co zostało z buspasa na Podwalu , kto z niego korzysta i tym zajał sie ze swoja organizacją , autobus raz na pół godziny i cały sznor zwykłych nieuprawnionych aut.

    • 5 0

  • Zlikwidować trasę WZ

    Poprzez zburzenie mostu nad Motławą i postawić na niej leżaki plażowe. Widać nie jest potrzebna skoro takie pomysły się realizują

    • 1 0

  • Opinia wyróżniona

    (10)

    Nareszcie. Długo czekałem na tą informację, brawo dla miasta, koniec z autostrada w centrum, starówka będzie lepiej skomunikowana.

    • 72 110

    • Starowka... (8)

      Taki z ciebie Gdanska znawca...

      • 16 15

      • Tak kochaniutki, starówka (4)

        W Warszawie jest Starówka a w Gdańsku i innych miastach są starówki.

        • 12 8

        • No nie kochaniutki,w Gdansku jest Glowne Miasto (2)

          Stare Miasto,choc w 90% juz nieistniejace,zlokalizowane jest w okolicach sw. Brygidy,ul. Stolarskiej itd.

          • 10 2

          • W takim razie w Gdańsku jest Główówka.

            Prawda że ładnie?

            • 0 0

          • Nudni z tym jestesci, wszyscy wiedza gdzie bylo glowne miasto i stare miasto.

            • 1 0

        • nie ma

          • 1 6

      • Przecież napisał z małej litery. Nie

        zauważyłeś tego?

        • 2 0

      • Jak ktoś nazywa "adidasy" buty sportowe firmy Nike to też się Pan czepia? (1)

        • 6 3

        • tak, bo to są "najki"

          a ty się nie znasz...

          • 2 4

    • jasne, zacznij jeździć wozem drabiniastym

      zaprzężonym w starą szkapę; jesteś urzędnikiem mądrym inaczej?

      • 1 4

  • Totalny absurd. (14)

    Tam nie ma nowych osiedli ruch prawie zerowy na łąkowej ludzi zamieszkujących garstka. Ktoś ma niezłe układy. Może lpp dało?

    • 292 230

    • (1)

      Szanowny Panie jeżeli uważa Pan, że na ul.Łąkowej nie ma nowych osiedli bardzo proszę udać się na spacer ......dobrze Panu zrobi zorientowanie się w temacie na który się Pan wypowiada a jak można zaobserwować nie ma Pan zielonego pojęcia. Dodam również, że nie mieszka tam "garstka"ludzi ..... chryste ....widzisz i nie grzmisz....

      • 16 7

      • No tak bo ta garstka pewnie nie ma ul.Toruńskiej zapomniałem zamknęli Toruńską i już jej na mapie nie ma

        • 0 0

    • Dawno tam nie byłeś skoro twierdzisz, że nie ma nowych osiedli. (7)

      A pewnie nawet nie mieszkasz w Gdańsku.

      • 73 20

      • (6)

        A owszem, jest tam pełno nowych osiedli - głównie dla turystów. Codziennie rano jeżdżę Podwalem. Codziennie rano stoję w korku na światłach przy Chmielnej. W sezonie po przejściu przechodzą zagraniczne wycieczki, a z przejazdu w Chmielną korzystają goście hotelowi. Poza sezonem, w godzinach porannych, z przejścia w trakcie jednej fazy świateł korzysta nie więcej niż 10 osób. Ergo - skrzyżowanie służy głównie turystom, zaś Gdańszczanie mieszkający na górnym tarasie, a pracujący na wschód od Motławy dostają po tyłku.

        • 40 24

        • jeżeli dojeżdża się przez centrum miast (do pracy, szkoły itp) ... (4)

          ... to trzeba się liczyć z korkami. Tak jest na całym świecie. Ta dotychczasowa (wymyślona ponad pół wieku temu) autostrada przecinająca miasto i odcinająca część centrum, była po prostu nieporozumieniem już wtedy. A teraz tym bardziej.

          • 45 15

          • Re Kibic

            Rozumiem że znasz się na żużlu ale na drogach to raczej nie ,jeszcze nie widziałem autostrady z prędkością 50KM/H człowieku zastanów się co piszesz to nawet ekspresówka nie jest .Trasa W-Z była wybudowana w latach 90 i nikt nie narzekał chyba że robiłeś w pieluchy w tamtym okresie
            Poza Hotelami nic tam więcej nie ma ,już i tak same hotele dookoła popatrz co się stało z Novotelem ,za 10-15 lat z innymi hotelami będzie podobnie a my dalej tu będziemy mieszkać.Dla kogo to ma być dla ludzi czy dla turystów ??
            jak dla turystów to wysiedlić ludzi i będzie spokój

            • 0 1

          • Ideologie zawsze walcza i poswiecaja (2)

            Oraz nigdy nie przynosza nic dobrego.
            Chcesz "uspokojenia" ruchu na Podwalu, zbuduj przelot za fosa, przez Olszynke.
            Ale zrob to najpierw.
            Typowe dzialaniem bezmyslnych "rewolucjonistow" bez umiejetnosci przewidywania.

            • 19 15

            • Przecież to dzieło tych wsteczników i mitomanów z FRAG, co to mentalnie tkwią w XIX wieku. Tylko patrzeć, jak zażądają, by przed samochodem szedł ktoś z czerwoną flagą.

              • 1 2

            • najchętniej poświęcają cudze zasoby

              i wartości.

              • 7 0

        • 10 osób na każdej zmianie świateł to dużo

          Na niektórych skrzyżowaniach na Al. Zwycięstwa praktycznie nikt nie przechodzi, a jakoś to wam nie przeszkadza.

          No i nareszcie można normalnie skręcić tam w lewo, a nie kluczyć kilka minut jakimiś brukowanymi dróżkami.

          • 20 3

    • (1)

      pampers nie sap, dał to ksiądz koperte kulawemu deweloperowi

      • 6 10

      • Jedni dostają koperty, a inni dostawali zniżki na mieszkania.

        • 1 0

    • Poczytaj na necie o były radnym Gdańskim którego już nie ma

      a który lobbował za przejściami i to pewnie jego robota bo to towarzystwo wzajemnej adoracji

      • 9 8

    • Chłopie

      Wyjdź z domu. :)

      • 20 4

  • Miasto Wielki Korek

    Może lepiej niech w tym miejscu zrobią tunel dla aut, to role się oswrócą, a i ruch będzie płynny i piesi szczęśliwi że nie będą musieli czekać na przejście.

    • 1 0

  • Czytelnik

    I kolejne korki w mieście będą

    • 2 0

  • podwale przedmiejskie

    TE Gdanskie urzedasy z d**ilem piotrem grzelakiem na czele oraz szantrapa aleksandra dulkiewicz to nic madrego jeszcze nie wymyslili i nie wymysla sprzedadza gdansk deweloperom jak to robil pawelek adamowicz ale na fejsie wszyscy 3 marca glosuje na ole to teraz kurka macie co 100 metrow swiatla ze do gdanska z wyspy sobieszewskiej o 15 NA 16 nie dojedziesz bo korki na chmielnej w strone wyspy zabrany pas brawo d**ile z urzedu gdanska stefan w zrobi porzadek z urzedasami

    • 4 2

  • Biorąc pod uwagę fakt, że nowe skrzyżowanie z Chmielną powoduje bardzo duże korki, (19)

    niech dobudowują kolejne. Natężenie ruchu jest jakie jest i mniejsze nie będzie. Namiastka pasa skrętu w lewo w Chmielną dla jadących od strony rafinerii, to inżynieryjny majstersztyk. Nie wiem, kto wymyśla takie bzdury i jeszcze bierze za to pieniądze.

    • 324 58

    • (1)

      Nie wiem, za co dostajesz minusy. Lewoskręt jest na 4 auta, rano powoduje to korek.

      • 35 8

      • Będzie lewoskret na Łąkową to mniej aut będzie skrecac w Chmielną

        • 0 0

    • To już twój problem. Po co gratem się tam pchasz (10)

      • 25 59

      • Bo jadę do pracy i nie zawsze mi po drodze jechać rowerem 20 km a potem komunikacją miejską kolejne 30 minut.

        • 1 0

      • (7)

        XXI wiek a ktoś ma problem z autami, jak z pierwszymi lokomotywami. Kury ci się nie niosą? Skoro nie jezdzisz autem to nie stoisz w korku, daj ludziom decydować, co chcą robić.

        • 22 15

        • (5)

          Pierwszy samochód powstał już w wieku osiemnastym, patenty z nim związane pojawiły się w wieku dziewiętnastym, w dwudziestym była masowa produkcja i szczyt rozwoju. Podniecać się tym wynalazkiem w wieku XXI, gdzie komunikacja indywidualna w krajach rozwiniętych przeżywa okres schyłkowy, to jak podniecać się łyżeczką do herbaty. Problem związany z takimi ludźmi, co "samochodem wszędzie" jest prosty - przez swoje decyzje uniemożliwiają innym podejmowanie własnych. Nie przejdziesz swobodnie zastawionym chodnikiem, jesteś jako pieszy spychany do tuneli, droga roweru czy pieszego przypomina zygzak wokół ścieków komunikacyjnych. To na szczęście kończy się nawet w takich mentalnie zacofanych krajach jak Polska, i ta inwestycje jest dopiero pierwszą jaskółką.

          • 25 17

          • (1)

            A kto powiedział, że ja się autem podniecam? Jest to takie same narzędzie, jak np. komputer. Używam obu, bo inaczej w tych czasach się nie da. I wciskanie, że da sie wszędzie zbiorkomem lub rowerem to zakrzywianie rzeczywistości.

            • 13 3

            • takie same.. ? Moim zdanie takie samo. W jakim celu zabierasz głos skoro nie potrafisz poprawnie go zapisać

              • 0 0

          • (2)

            przestan bredzic, synek. ;poczekamy jak bedzies zmusiał sie dostac gdziec dalej o dowolnie wybranej porze w obrebie miasta.

            • 20 13

            • No, widać poziom

              Pana kierowcy

              • 1 1

            • taxi

              • 1 5

        • Problem z samochodem polega na tym, że zajmuje bardzo dużo przestrzeni

          Przestrzeni trójwymiarowej w mieście jest ograniczona ilość.

          Jeśli jest za dużo samochodów, to zaczynają psuć przestrzeń (samochody parkowane na trawnikach, chodnikach, hałas, spaliny, korki).

          Samochód sam w sobie nie jest niczym złym. Tylko należy racjonalnie wykorzystywać przestrzeń. Z ekonomicznego punktu widzenia dużo lepiej jest wynająć 6m kw (tyle co najmniej zajmuje samochód) na plac handlowy / ogródek piwny niż na samochód.

          Wolny rynek. Zabawne jest to, że osoby przyspawane do samochodu bardzo często są wielkimi zwolennikami wolnego rynku. Ich miłość kończy się jednak w momencie odpalenia samochodu. Wtedy: darmowe parkingi w najlepszej lokalizacji.

          • 9 3

      • Odezwał się knur bez samochodu

        Którego problem nie dotyczy. Ile razy przejdziesz przejściem na łąkowej? Zero

        • 41 21

    • Inżynier

      No ja też nie wiem, no szaleństwo!

      • 0 0

    • Zgadzam się. (1)

      Skrzyżowanie z chmielną, jego konstrukcja i cykl świateł to dramat. Środek wakacji a korki jak ja p...

      • 50 7

      • Mała podpwiedź

        Jest Jarmark . Tez na niego nie chodzę ale jeżdżę codziennie Chmielną i korek do wyjazdu z Chmielnej od strony Toruńskiej jest czasami tak ogromny, że przy zamkniętej Toruńskiej nawet lepiej zawrócić od Łąkowej

        • 6 4

    • Lewoskręt

      Wszystko się zgadza. Skoro zrobiono przejścia naziemne, których nie krytykuje to idźmy za ciosem. Tunel powinnien zostać zakopany a lewoskręt wydłużony aby nie tworzył korków dla jadących na wprost.

      • 14 1

    • (1)

      Jestem chory więc jestem i dlatego nie ma sensu się leczyć - to tak właśnie napisałeś odnośnie natężenia ruchu. Przejrzyj badania, zobacz co robi się na zachodzie - a Ty uważasz że wystarczy brać witaminę C na raka...nie, utrudnianie życia pieszym i rowerzystom nie pomaga kierowcom

      • 10 14

      • Daj spokój, oni nie wiedzą, co to Taylor & Francis, Springer Nature czy Elsevier, więc porządnych badań nie widzieli na oczy. A zachód znają z perspektywy all-inclusive (tylko nie na zachodzie, a w Egipcie) i miejskich legend o tym, jak to w Niemczech wszędzie można jeździć bez ograniczeń.

        • 11 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane