• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe skrzyżowanie na Podwalu Przedmiejskim

Krzysztof Koprowski
12 sierpnia 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Już w grudniu br. piesi nie będą musieli schodzić do podziemi, by dostać się na przystanek tramwajowy lub drugą część ul. Łąkowej.
  • W ramach robót przewiduje się także przebudowę torowiska w obrębie nowego skrzyżowania.
  • W ramach robót zostanie nieco poszerzony ten wąski przesmyk przy gmachu Akademii Muzycznej. Nie będzie też przylegał bezpośrednio do jezdni, lecz pasa rowerowego.

To już niemal pewne - w tym roku powstanie kolejne przejście naziemne przez Podwale Przedmiejskie, na wysokości ul. Łąkowej zobacz na mapie Gdańska. W ogłoszonym przez miasto przetargu wpłynęły dwie oferty, które mieszczą się w zakładanym budżecie na ten cel. Na nowym rozwiązaniu skorzystają też kierowcy, którzy zyskają nową nawierzchnię oraz łatwiejszy wjazd i wyjazd z ul. Łąkowej, a także rowerzyści - dzięki pasom rowerowym.



Czy w centrum miasta powinny istnieć podziemne przejścia dla pieszych?

Przypomnijmy, po budowie przejścia naziemnego na wysokości ul. Chmielnej zobacz na mapie Gdańska, które nieco ograniczyło notoryczne łamanie ograniczenia prędkości przez kierowców na Podwalu Przedmiejskim, a jednocześnie ułatwiło pokonywanie rozciętej tą arterią Wyspy Spichrzów, urzędnicy postanowili pójść za ciosem i ponownie połączyć także ul. Łąkową zobacz na mapie Gdańska przejściem naziemnym i skrzyżowaniem.

Ponadto w ramach inwestycji naprawiona zostanie nawierzchnia jezdni, chodników oraz zatok autobusowych. Przebudowie poddane zostanie torowisko tramwajowe, kanalizacja deszczowa, instalacje sanitarne i wodociągowe. Powstaną też pasy rowerowe, stanowiące kontynuację rozwiązania ze skrzyżowania z ul. Chmielną.

Jak poruszać się rowerem po Trójmieście?


Zmianie ulegnie także organizacja ruchu na północnym odcinku ul. Łąkowej - jezdnia bliżej Akademii Muzycznej zostanie "zaślepiona", a główny ruch będzie odbywał się jezdnią wschodnią (podobna organizacja ruchu obowiązuje na wyremontowanej części tej ulicy).

Projekt przebudowy zapomnianego odcinka Łąkowej


W stronę centrum za skrzyżowaniem z ul. Łąkową będzie rozpoczynał się buspas. W przeciwnym kierunku trzeci pas docelowo zmieni się w miejsca do parkowania. W stronę centrum za skrzyżowaniem z ul. Łąkową będzie rozpoczynał się buspas. W przeciwnym kierunku trzeci pas docelowo zmieni się w miejsca do parkowania.

Dwie oferty w przetargu, tańsze od szacunków miasta



W ogłoszonym w maju przetargu, w którym ze względu na zapytania od potencjalnych wykonawców zmieniano kilka razy termin otwarcia kopert, ostatecznie wpłynęły dwie oferty:
  1. MTM z Gdyni - ok. 10 mln 571 tys. zł oraz 24 miesiące gwarancji,
  2. Konsorcjum WPRD Gravel z Gdańska i WodKan-Grzenkowicz z Kartuz - ok. 11 mln 221 tys. zł oraz 24 miesiące gwarancji.

Obie oferty mieszczą się w zakładanym budżecie miasta na ten cel - 11 mln 600 tys. zł. Kryteriami wyboru najkorzystniejszej oferty są cena (60 proc.) oraz termin udzielonej gwarancji (40 proc.)

- Obecnie dokumenty są weryfikowane pod względem formalno-prawnym. Po zweryfikowaniu ofert i wybraniu najkorzystniejszej, zostanie podpisana umowa z wybranym wykonawcą. Prace mają potrwać do grudnia 2019 r. - informuje Aneta Niezgoda z Biura Komunikacji Społecznej Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, która odpowiada za tę inwestycję.

W najbliższych latach przebudowa kolejnych skrzyżowań



W planach urzędników na kolejne lata jest przebudowa kolejnych miejsc na Podwalu Przedmiejskim - na wysokości przystanków tramwajowych: Okopowa zobacz na mapie Gdańska, Żabi Kruk zobacz na mapie Gdańska oraz Brama Żuławska zobacz na mapie Gdańska, do których obecnie dostać się można jedynie zaniedbanymi przejściami podziemnymi.

[2017 r.] Przebudowa Podwala Przedmiejskiego zbyt droga. Projekt podzielony na etapy


[2014 r.] Jak przywrócić pieszym rejon Bramy Żuławskiej?



Opinie (420) 10 zablokowanych

  • Piesi na ulicę a auta do tuneli karnowski w Sopotach już to wprowadza w życie

    • 1 0

  • To kolejna nietrafiona decyzja UM na którą wywali sie kupę kasy

    ale tu chodzi o interes deweloperów, którzy stawiają tam teraz nową zabudowę. Od lat nie ma kasy na remont budynku obok - Dawne Koszary, malo tego obok na dziedińcu postawili szpetną zwykłą mieszkaniówkę, która ma się nijak do zabudowy wokół (pomijam hotel Sadowa, bo on akurat jest ok). Już teraz po likwidacji tunelu przy Chmielnej tworzą się korki.
    Ola działa jak don budynion..

    • 2 1

  • Taniec na lodzie (1)

    Super, może w końcu będzie można przejść na tramwaj/drugą stronę bez obawy o połamanie się na ślizgawce jaką są kafle w podziemnym. Tragedia przy byle deszczu a co dopiero zimą. Chociaż zebra na przejściach też dość poślizgowa potrafi być..

    • 2 2

    • musisz w łyżwach wychodzić albo w rakach

      • 0 0

  • a co z tunelami?

    zasypią czy jak? paranoja jakaś. czemu ciągle utrudnia się życie kierowcom?

    • 2 0

  • Powinna byc odgrodzona (1)

    Ulica łąkowa i Karola tam mieszkająca powinna być oddzielona ogrodzeniem od reszty Gdańska, a nie połoczona ...

    • 0 2

    • Karola tam mieszkająca to moja kumpela, porządna i pracowita dziewczyna, czemu chcesz ją odgradzać od reszty Gdańska?!

      • 0 0

  • Jak na razie to przejście przy Chmielnej generuje ogromny korek do centrum - już od stadionu .

    • 3 0

  • Zostawić tunele !!!

    Jestem absolutnie przeciwny usuwaniu istniejących przejść tunelami i budowie skrzyżowań naziemnych. Jest to kolejny krok do utrudnienia ruchu, zwiększenia ilości spalin, wypadków itp. Tendencja powinna iść w kierunku skrzyżowań bezkolizyjnych.
    Rozumiem, że budowa tunelu jest kosztowna, ale skoro już istnieje to czemu by go nie wykorzystać?
    Wystarczyłoby zrobić ładne szerokie dojścia z delikatnym spadem zamiast schodów. Pobliską infrastrukturę zmodernizować i dodatkowo wykorzystać komercyjnie (żeby sama się utrzymywała na czyszczenie i konserwację).
    W Poznaniu jest wiele dostosowanych takich przejść i się sprawdziły.

    A najbardziej idealnym (choć zapewne nie optymalnym) rozwiązaniem byłoby wpuszczenie ruchu drogowego w tunel gdzie to tylko jest możliwe.

    • 2 0

  • Masakra

    I tyle...

    • 1 0

  • Opinia wyróżniona

    (20)

    Nareszcie, bardzo dobra informacja. Skończą się w końcu wyścigi aut po Podwalu Przedmiejskim a starówka odzyska odciętą część.

    • 172 217

    • (6)

      Najbliższa "starówka" jest w Warszawie. Czy na trojmiasto.pl piszą o Warszawie??

      • 23 27

      • napływowi mieszkancy Gdańska i tak nie wiedzą gdzie jest Stare miasto a gdzie Główne

        wiec tłumaczenie im nie ma sensu, walka z wiatrakami

        • 2 0

      • Mieszkam w Gdańsku i też mówię starówka. Nie wolno mi? (1)

        Tylko Warszawa może mieć starówkę?

        • 10 9

        • nie wolno

          tylko słoiki mówią na stare miasto starówka

          • 2 0

      • Starowka- potocznie najstarsza czesc miasta.

        • 3 2

      • Nie będziesz nam mówił jak mamy żyć słoju

        Tu jest też starówka. Zawsze była i zawsze będzie.

        • 9 9

      • 2 formy są dopuszczalne.

        • 13 19

    • To jest chore (2)

      Mam propozycje, a może by tak Błędnik zlikwidować? Postawić zapory, postawić krzyżyki Św. Andrzeja, będzie fajnie. Pozdrawiam.

      • 11 7

      • miasto to nie autostrada (1)

        w ogóle przez miasto taka droga nigdy nie powinna iść, musimy naprawiać 50 lat zaległości i centralnego planowania

        • 12 6

        • Iść? Serio?

          • 3 1

    • (3)

      wyścigi to na Grunwaldzkiej - pomyliłeś drogi. A Stare Miasto kończy się na Ogarnej.

      • 10 10

      • Stare Miasto kończy się na Podwalu Staromiejskim. Na Ogarnej kończy się Główne jeżeli juz się czepiamy. (1)

        • 14 0

        • I nie NA tylko PRZY jeśli już się czepiamy.

          • 0 2

      • Stare Miasto kończy sie przy Podwalu Staromiejskim...Przy Ogarnej kończy się Główne Miasto, znawco z Parzęczewa czy innej Iławy.

        • 2 1

    • (2)

      A ktoś kiedyś widział tam wyścigi

      • 6 3

      • Mitomani z FRAG. Pewnie po zażyciu twardych narkotyków albo w pijanym widzie.

        • 3 1

      • w ostatnią niedzielę. W sensie, ze jadą za szybko i się jeszcze wyprzedzają.

        • 1 3

    • (1)

      a niech stoją w korkach samochody i smrodzą... ważniejsze niebezpieczne przejście przez ulicę, do pierwszego potrącenia pieszego...

      • 10 17

      • Zaorac to podwale, komunistyczny twor przecinajacy historyczna czesc miasta.

        • 10 2

    • Kiedy nowa zabudowa przy Podwalu Przedmiejskim?

      Należy w końcu przywrócić temu miejscu wygląd prawdziwego miasta (podobnie jak było przed wojną).

      • 15 1

  • Ale syf

    Wybory za pare lat niestety

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane