• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe skrzyżowanie na Podwalu Przedmiejskim

Krzysztof Koprowski
12 sierpnia 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Już w grudniu br. piesi nie będą musieli schodzić do podziemi, by dostać się na przystanek tramwajowy lub drugą część ul. Łąkowej.
  • W ramach robót przewiduje się także przebudowę torowiska w obrębie nowego skrzyżowania.
  • W ramach robót zostanie nieco poszerzony ten wąski przesmyk przy gmachu Akademii Muzycznej. Nie będzie też przylegał bezpośrednio do jezdni, lecz pasa rowerowego.

To już niemal pewne - w tym roku powstanie kolejne przejście naziemne przez Podwale Przedmiejskie, na wysokości ul. Łąkowej zobacz na mapie Gdańska. W ogłoszonym przez miasto przetargu wpłynęły dwie oferty, które mieszczą się w zakładanym budżecie na ten cel. Na nowym rozwiązaniu skorzystają też kierowcy, którzy zyskają nową nawierzchnię oraz łatwiejszy wjazd i wyjazd z ul. Łąkowej, a także rowerzyści - dzięki pasom rowerowym.



Czy w centrum miasta powinny istnieć podziemne przejścia dla pieszych?

Przypomnijmy, po budowie przejścia naziemnego na wysokości ul. Chmielnej zobacz na mapie Gdańska, które nieco ograniczyło notoryczne łamanie ograniczenia prędkości przez kierowców na Podwalu Przedmiejskim, a jednocześnie ułatwiło pokonywanie rozciętej tą arterią Wyspy Spichrzów, urzędnicy postanowili pójść za ciosem i ponownie połączyć także ul. Łąkową zobacz na mapie Gdańska przejściem naziemnym i skrzyżowaniem.

Ponadto w ramach inwestycji naprawiona zostanie nawierzchnia jezdni, chodników oraz zatok autobusowych. Przebudowie poddane zostanie torowisko tramwajowe, kanalizacja deszczowa, instalacje sanitarne i wodociągowe. Powstaną też pasy rowerowe, stanowiące kontynuację rozwiązania ze skrzyżowania z ul. Chmielną.

Jak poruszać się rowerem po Trójmieście?


Zmianie ulegnie także organizacja ruchu na północnym odcinku ul. Łąkowej - jezdnia bliżej Akademii Muzycznej zostanie "zaślepiona", a główny ruch będzie odbywał się jezdnią wschodnią (podobna organizacja ruchu obowiązuje na wyremontowanej części tej ulicy).

Projekt przebudowy zapomnianego odcinka Łąkowej


W stronę centrum za skrzyżowaniem z ul. Łąkową będzie rozpoczynał się buspas. W przeciwnym kierunku trzeci pas docelowo zmieni się w miejsca do parkowania. W stronę centrum za skrzyżowaniem z ul. Łąkową będzie rozpoczynał się buspas. W przeciwnym kierunku trzeci pas docelowo zmieni się w miejsca do parkowania.

Dwie oferty w przetargu, tańsze od szacunków miasta



W ogłoszonym w maju przetargu, w którym ze względu na zapytania od potencjalnych wykonawców zmieniano kilka razy termin otwarcia kopert, ostatecznie wpłynęły dwie oferty:
  1. MTM z Gdyni - ok. 10 mln 571 tys. zł oraz 24 miesiące gwarancji,
  2. Konsorcjum WPRD Gravel z Gdańska i WodKan-Grzenkowicz z Kartuz - ok. 11 mln 221 tys. zł oraz 24 miesiące gwarancji.

Obie oferty mieszczą się w zakładanym budżecie miasta na ten cel - 11 mln 600 tys. zł. Kryteriami wyboru najkorzystniejszej oferty są cena (60 proc.) oraz termin udzielonej gwarancji (40 proc.)

- Obecnie dokumenty są weryfikowane pod względem formalno-prawnym. Po zweryfikowaniu ofert i wybraniu najkorzystniejszej, zostanie podpisana umowa z wybranym wykonawcą. Prace mają potrwać do grudnia 2019 r. - informuje Aneta Niezgoda z Biura Komunikacji Społecznej Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, która odpowiada za tę inwestycję.

W najbliższych latach przebudowa kolejnych skrzyżowań



W planach urzędników na kolejne lata jest przebudowa kolejnych miejsc na Podwalu Przedmiejskim - na wysokości przystanków tramwajowych: Okopowa zobacz na mapie Gdańska, Żabi Kruk zobacz na mapie Gdańska oraz Brama Żuławska zobacz na mapie Gdańska, do których obecnie dostać się można jedynie zaniedbanymi przejściami podziemnymi.

[2017 r.] Przebudowa Podwala Przedmiejskiego zbyt droga. Projekt podzielony na etapy


[2014 r.] Jak przywrócić pieszym rejon Bramy Żuławskiej?



Opinie (420) 10 zablokowanych

  • Podtruty spalinami (2)

    Dwadzieścia lat temu stwierdzono, że zdrowe, czyste miasto musi mieć przepustowość w ruchu miejskim. Wydano grubą kasę na odkorkowanie Gdańska. Obecnie gdy Gdańsk jest w czołówce miast o najmniejszych korkach, postanowiono go zakorkować. Korki to uciążliwość nie tylko dla samochodów. Stojący w korku samochód też wydziela spaliny. A ruszając z miejsca kilkanaście razy na kilometr zanieczyszcza powietrze tak jak przejechanie kilkudziesięciu kilometrów. Tam gdzie ludzie chcą zatrzymania ruchu ulicznego, decydują się na wielokrotnie większe zanieczyszczenie swojej okolicy spalinami. Ruch samochodowy powinien być wyprowadzony z osiedli na szerokie drogi, tak aby mieszkańcy nie musieli przeciskać się między stojącymi i trującymi autami. Auto wydziela najmniej spalin jak jedzie a nie jak stoi.

    • 19 6

    • (1)

      bzdury piszesz. czym mniejsza prędkość tym mniej spalin w powietrzu. dawno temu już zostało to udowodnione

      • 0 1

      • Ha,ha. Przelicz sobie średnie spalanie z ruszającego albo stojącego auta na liczbę przejechanych km.

        • 0 0

  • Wow (12)

    Od czasu wprowadzenia przejść na skrzyżowaniu szybciej, podwale jest w ciągłym korku w godzinach szczytu. Teraz kolejne. Zakorkujcie całe podwale.

    • 295 62

    • To, że prawie w każdym samochodzie siedzi tylko kierowca to już bez znaczenia ?

      • 1 0

    • Wszystko dla deweloperów (3)

      Nie potrafimy usprawnić komunikacji miejskiej, to chociaż pogorszymy sytuację samochodów.

      • 34 11

      • (2)

        Skoro ceny mieszkan rosna to znaczy ze decyzna jest dobra, bo miasto jest lepsze, chetniej sie w nim mieszka, zyskuje, czyz nie?

        • 5 6

        • nie, z miasta robi się burel i apartamentowce dla turystów (1)

          a mieszkańcy mieszkają pod obwodnicą...

          • 12 5

          • Mieszkaja tam

            z własnego wyboru.....wszak tam sobie kupili mieszkanko, wiec m... w kubeł !

            • 3 4

    • Nie smęć (1)

      wstań dziesięć minut wcześniej i będzie OKi, a poza tym predkość 20-30 bedzie dla ciebie i tobie podobnych rajdowców bardziej bezpieczna

      • 14 25

      • Spoko. Wyjdę z pracy 10 minut szybciej i będzie... ten sam mega korek zaczynający się już na wiadukcie przed akademią muzyczną.

        • 8 2

    • ty tracisz chwilę a pieszy oraz skrecajacy w lewo zyskują chwilę (1)

      nie wiem tylko czemu tylko twoja chwila jest więcej warta??

      • 10 6

      • Pieszy nic nie zyskuje, bo musi poczekać na zielone światło. A wdychanie spalin ma w gratisie...

        • 9 7

    • Korek jest przez budowe wiaduktu na trakcie

      Gamonie

      • 1 17

    • Znaczy wróci do normy

      Sprzed budowy obwodnicy południowej. Bilans musi być na zero, mili Państwo.

      • 19 3

    • teraz korek będzie już na elbląskiej

      • 30 5

  • Idioci

    idioci to wymyślili

    • 1 1

  • Mamy PRL-bis, tutaj medium lewicowe, czyli... sonda w leackim stylu, typowo lewackie pytanie i odpowiedzi (3)

    Czy w centrum miasta powinny istnieć podziemne przejścia dla pieszych z windami ułatwiającymi ruch pionowy potrzebującym?

    • 15 11

    • ech ty prawacki katolu.

      wypad do siebie do Białegostoku na stadion.

      • 0 1

    • (1)

      Medium lewicowe to masz w TVP. Piotrowiczowi i reszcie PZPR - owcom włażą w d....e codziennie.

      • 5 3

      • Nie ma nic bardziej lewicowego od obrońców stoczni im. Lenina

        • 1 1

  • (1)

    No. To korek bedzie siegal Przejazdowa

    • 80 16

    • to jedź tramwajem

      • 0 0

  • (1)

    Należy też pomyśleć o ograniczeniu prędkości do 30 km i ewentualnych spowalniaczach. Słusznie że będzie ścieżka z obu stron. Dzisiaj na obecnym krótkim odcinku jest praktycznie nie użytkowana.

    • 2 0

    • bo nie ma na nią wjazdu i ma jakieś 10m

      • 0 1

  • Jak czytam, że niby poprzednie przejście na chmielnej (1)

    Powstało bo przekraczano prędkość to śmiać mi się chce, jak zarządzają tym miastem, ludzi traktują jak dzieci...kiedy tam przekroczono prędkość? Od 40 lat na Podwalu zawsze są korki

    • 4 3

    • kiedy nie jadę to jadę te 70-80

      • 0 1

  • Korki

    Większe korki , już teraz Podwale stoi nawet poza godzinami szczytu! Do tego ludzie przebiegający na czerwonym do autobusu czy tramwaju = więcej ofiar

    • 4 1

  • Wszystko dla dewelopera. (7)

    Przy ulicy gdzie pędzą auta nie sprzeda mieszkań po 20 000 zł za m2.

    • 216 64

    • Czyli potwierdzasz, że ruch samochodowy obniża wartość nieruchomości :) (1)

      A to argument za dalszym ograniczaniem ruchu aut na rzecz alternatyw.
      Liczba kciuków w górę jest wymowna :)

      • 11 10

      • no własnie wymowna

        • 0 0

    • (3)

      Hmmm już teraz nie tylko miasta oddaje grunt dla deweloperów Ale i buduje im skrzyżowania. ;) brawo brawo ;) ludzie tego nie dostrzegają;) " weź Mariolka wybuduj mi skrzyżowanie bo przecież stawiam apartamenty a trzeba jechać na około i wtedy spada atrakcyjność . Jakoś się dogadamy " nikt nie powie że robyg lub inny dewelopment nie ma kontaktów w strukturach miasta...

      • 20 10

      • (1)

        A co w tym złego? Jeśli developer buduje mieszkania, to miasto poprawia infrastrukturę w okolicy, To chyba logiczne i takie są zadania miasta?

        • 12 18

        • Poprawia infrastrukturę dla wszystkich mieszkanców miasta a nie dla użytkowników jednej nieruchomości.

          • 1 4

      • Czyli rozumiem, że miasto powinno robić, co się da, aby w mieście nikt nic nie chciał budować?

        Wszystko ma być budowane za obwodnicą i codziennie ludzie mają dojeżdżać samochodem do centrum?

        Tylko wtedy po co? Pojeździć w kółko po trasach przelotowych?

        • 6 1

    • pędzi się zupełnie coś innego

      • 6 2

  • Koniec z przejściami dla pieszych !!!! Drogi dla kierowców !!!

    • 1 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane