• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe wiadukty na obwodnicy. Pozwolą jechać trzema pasami

Maciej Korolczuk
29 listopada 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 

Na węźle Wielki KackMapka w Gdyni w ramach budowy Trasy Kaszubskiej powstają cztery nowe wiadukty, dzięki którym ekspresówka zyska w tym miejscu trzy pasy ruchu w każdym kierunku. Jeden z wiaduktów już stoi, trwa budowa drugiego. Odwiedziliśmy plac budowy z naszą kamerą.



Czy budowa Trasy Kaszubskiej jest dla ciebie uciążliwa?

W sierpniu była tu prawdziwa demolka. Pokazywaliśmy ją w naszym portalu. Pod koniec wakacji ciężki sprzęt w ciągu kilku dni wyburzył dotychczasowe dwa wiadukty, które pamiętały jeszcze lata 70. XX wieku.

Wyburzenie i powstanie nowej infrastruktury wymusiła rozbudowa dotychczasowego węzła w ramach budowy Trasy Kaszubskiej i konieczność poszerzenia na tym odcinku obwodnicy z dwóch do trzech pasów w każdym kierunku.

Po kilku miesiącach prac przy wznoszeniu wiaduktów przebiegających nad ul. Chwaszczyńską widać już ich pierwsze efekty.

Trasa Kaszubska: terminy końca prac



- To tzw. obiekt mostowy WS-102. Pod tym projektowym oznaczeniem kryją się cztery wiadukty - wyjaśnia Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. - Obecnie trwa ich budowa. Prace budowlane toczą się przy przyczółkach, filarach i płytach pomostów i są na różnych etapach zaawansowania. Te w środku będą miały po trzy pasy ruchu z pasem awaryjnego postoju, a na zewnętrznych będą poprowadzone drogi zbiorczo-rozprowadzające, mające po dwa pasy.
Podobny los spotkał obiekty nad ul. Nowowiczlińską. W pierwszym tygodniu grudnia br. zostanie rozebrany także wiadukt w ciągu ul. Lipowej nad Obwodnicą Trójmiasta (na wysokości osiedla Fikakowo). Tuż obok stoi już nowy obiekt, który jest w trakcie odbiorów.

Trasa Kaszubska: harmonogram prac



Zadanie 1: w. Luzino (z węzłem) - w. Bożepole Wielkie (z węzłem) - 10,4 km
  • grudzień 2021 r. - zapewnienie przejezdności w części ciągu głównego;
  • sierpień 2022 r. - oddanie do ruchu ciągu głównego.


Zadanie 2: w. Szemud (z węzłem) - w. Luzino (bez węzła) - 10,3 km
  • grudzień 2021 r. - zapewnienie przejezdności ciągu głównego;
  • maj 2022 r. - oddanie do ruchu ciągu głównego.


Zadanie 3: w. Gdynia-Wielki Kack (z węzłem) - w. Szemud (bez węzła) - 20,2 km
  • grudzień 2021 r. - zapewnienie przejezdności ciągu głównego;
  • czerwiec 2022 r. - oddanie do ruchu ciągu głównego.


Łączna wartość trzech odcinków to ok. 2,032 mld zł. Niemal połowa tej kwoty (985 mln) pochodzi z funduszy UE.

Opinie (187) 5 zablokowanych

  • Xxx

    A gdzie ten kamerzysta był niech sobie tak pojedzie z Karwin do Chwaszczyna i z Chwaszczyna do Karwin na pętlę niech poczeka na te autobusy widmo nie musi korzystać z rozkładów są totalnie niepotrzebne bo i do czego i tak sobie pojeździ przez tydzień i nakręci dokument plus rzetelny opis na portalu pod tytułem nasza droga krzyżowa.

    • 18 2

  • Finansowanie

    Trasa Kaszubska powstaje częściowo z pieniędzy z budżetu państwa, czyli z naszych, a częściowo z dopłat z UE

    • 6 4

  • jestem ciekawy po co ten 3 pas

    i tak będą korki i tak :) Przez 3 pas będzie się dłużej stało na zjazdach i tyle. Przepustowość drogi jest równa przepustowości najciaśniejszego odcinka, poszerzenia na prostych nic nie dają

    • 13 23

  • Ulica Źródło Marii

    Tam dopiero jest bajzel ,ulica rozgrzebana i niebezpieczna, nic się tam nie dzieje

    • 22 1

  • (2)

    wiadukt, który jest już gotowy i drugi, który jest budowany będą służyć jako pas do zjazdu na węzeł i wjazdu na obwodnicę; główny potok obsługiwany będzie dwoma pasami w każdym kierunku (podobnie jak jest na Osowie)

    • 6 10

    • Nie (1)

      Jezdnia główna będzie miała po trzy pasy, nie dwa. Sprawdź sobie dostępne plany zagospodarowano terenu

      • 5 0

      • będzie dokładnie tak jak jest na Osowie, trzeci pas będzie oddzielony i prowadzony osobnym wiaduktem

        • 0 8

  • Ale przecież prezydent duda powiedział, że żadna Unia nam nie jest potrzebna. A glapiński twierdzi, że to Polska mogłaby

    • 19 30

  • nie trzeba budować nowych wiaduktów (2)

    wystarcz zbudować 3 pas od zjazdu do wjazdu na dowolny wiadukt i nie musi to być po obu stronach

    • 4 40

    • Najpierw kierowcy musieliby się nauczyć jeździć. (1)

      Suwak sprawia że zwężenie nie powoduje korków. No, chyba że jesteśmy w Polsce...

      • 6 5

      • Zawsze sprawia

        • 2 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane