- 1 Zabójstwo 69-latki we Wrzeszczu (141 opinii)
- 2 Fotowoltaiczny dziwoląg w Sopocie (99 opinii)
- 3 Przystanki tramwaju wodnego w dzierżawie (51 opinii)
- 4 Wypadek galeonu i motorówki. Jest raport (62 opinie)
- 5 Podrzucanie śmieci to nie wykroczenie? (117 opinii)
- 6 Kasa samoobsługowa to okazja do kradzieży (151 opinii)
Nowy Port i Nowa Wyzwolenia: ponad pół tysiąca głosów sprzeciwu odrzuconych
Władze miasta zdecydowały się odrzucić ponad pół tysiąca podpisów mieszkańców Nowego Portu pod uwagami dotyczących projektu nowego planu zagospodarowania wraz z kontrowersyjnym przebiegiem ul. Nowej Wyzwolenia. Teraz radni dzielnicy zbierają podpisy pod petycją do prezydent Aleksandry Dulkiewicz.
Pomysły urbanistów z Biura Rozwoju Gdańska od początku były negowane przez mieszkańców, którzy wnioskowali o "przesunięcie" projektowanej ulicy możliwie najdalej od ich zabudowań - na tereny kolejowe, w tym użytkowane w przeszłości przez Szybką Kolej Miejską.
Mieszkania i handel zamiast przystanku SKM w Nowym Porcie
Przebieg drogi wskazany ponad 10 lat temu
Z drugiej strony urzędnicy przekonywali, że nowa forma drogi, odsuniętej o co najmniej 23,5 m od najbliższych bloków, ze szpalerami drzew, nie będzie uciążliwa pod względem hałasu. Jednocześnie projektem planu realizowali ustalenia studium z 2018 r. (plan musi być zgodny ze studium), do którego złożono tylko dwie uwagi dotyczące ul. Nowej Wyzwolenia (zostały odrzucone w całości). Podobny przebieg drogi zawarty był też w studium z 2007 oraz 2001 r.
Proponowany przebieg drogi, w opinii urbanistów, będzie lepiej służył obsłudze komunikacyjnej nowej zabudowy. Nie będzie też kolidował z terenami kolejowymi oraz nie będzie wymagał kosztownej przebudowy wiaduktu w ciągu ul. Krasickiego.
555 podpisów odrzuconych przez władze miasta
- To przykre, że 555 podpisów mieszkańców trafiło do kosza. Nikt nie jest przeciwny realizacji tej drogi, ale nie w sposób, jak jest proponowany w projekcie planu. Mieszkańcy domagają się, by droga przebiegała pod wiaduktem w ciągu ul. Krasickiego, prosto na tereny portu - mówi Łukasz Hamadyk, przewodniczący Zarządu Dzielnicy Nowy Port.
Mieszkańcy: projekt planu jest nie do zaakceptowania
Czego w projekcie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego nie akceptują mieszkańcy? Oto najważniejsze uwagi zgłoszone do tego dokumentu:
- Nowa droga nie spowoduje wyprowadzenia ruchu ciężkiego z dzielnicy. Odpowiedź urzędników: plany zagospodarowania nie regulują zasad ruchu a ul. Nowa Wyzwolenia pozwoli na uspokojenie ruchu na istniejącej ul. "starej" Wyzwolenia.
- Możliwość zabudowy mieszkaniowo-usługowej pozbawi dzielnicę dużego obszaru czynnego biologicznie. Odpowiedź urzędników: dotychczasowy plan zagospodarowania pozwala już na zabudowę produkcyjno-usługową, zaś powierzchnia biologicznie czynna w nowym planie będzie wynosić 20-30 proc. dla poszczególnych obszarów zabudowy.
- Ponad 50 proc. gruntów znajduje się w rękach prywatnych, co wpłynie na koszt realizacji nowej drogi. Odpowiedź urzędników: nowy przebieg drogi ograniczy potrzebę wykupu gruntów, a pełen układ drogowy wymaga ok. 1,06 ha terenu z planu o powierzchni 11,55 ha.
Z projektem planu oraz wszystkimi uwagami wraz z uzasadnieniem ich odrzucania można zapoznać się na stronie Biura Rozwoju Gdańska.
1,5 tys. podpisów pod petycją do prezydent miasta
Rada Dzielnicy zapowiada, że nadal będzie walczyć o inny przebieg ul. Nowej Wyzwolenia. Obecnie zbierane są podpisy pod petycją do prezydent miasta Aleksandry Dulkiewicz, w której zawarte są postulaty:
- odrzucenia procedowanego projektu planu i przygotowania nowego przy udziale mieszkańców, na podstawie badań ankietowych oraz warsztatów, współpracy z przedstawicielami portu oraz kolei,
- ogłoszenia otwartego konkursu urbanistycznego na bazie planu wypracowanego przez mieszkańców,
- wyboru najlepszej propozycji urbanistycznej przez mieszkańców.
- Mamy już ponad 1,5 tys. podpisów pod petycją i zbieramy dalej. Jest bardzo duże zainteresowanie ze strony mieszkańców [o miejscach zbiórki Rada informuje na bieżąco przez Facebooka - dop. red.]. Liczymy, że prezydent miasta posłucha głosu suwerena, a nie rozpychających się łokciami deweloperów w Letnicy - kończy Hamadyk.
Miejsca
Opinie (262) ponad 20 zablokowanych
-
2019-07-09 16:39
Wielki układ i tyle (1)
Mamią ludzi na dobrze wyreżyserowanych spotkaniach, mają swoich klakierów w RD i tak to się kręci. Ludzie weźcie sprawy w swoje ręce i walczcie z układem!
- 31 2
-
2019-07-09 17:13
Których sam Hamadyk wziął do zarządu
- 3 5
-
2019-07-09 14:34
Zlekceważono uchwałę Rady Dzielnicy Nowy Port w tej sprawie. (7)
Zlekceważono także uchwałę SM Kolejarz. Przecież przebieg trasy proponowany przez mieszkańców był już omawiany przez radnych miejskich 20 lat temu. Dlaczego wtedy tego nie zrobiono? Dlaczego BRG reprezentuje interesy deweloperki, a nie płacących podatki mieszkańców?
Gdzie jest troska o tereny zielone i ochronę środowiska?
Gdzie logika? Przecież trasa wzdłuż torów jest krótsza.- 51 2
-
2019-07-09 14:35
(5)
Rada Dzielnicy Nowy Port w ogóle nie wypowiedziała się w tym temacie. Droga w proponowanym kształcie jest znacznie krótsza. Wystarczy spojrzeć na mapę.
- 4 3
-
2019-07-09 14:52
Nie łgaj w godzinach pracy urzędu (2)
RD podjęła uchwałę w tej sprawie, jeśli byłoby inaczej to dlaczego jest ona odrzucona? Nie kompromituj się wracaj do pracy. W Nowym Porcie była rada dzielnicy na usługach UM ale to się skończyło hamadyk rozbił układ.
- 9 1
-
2019-07-09 17:11
Wejdź w uwagi i zobacz że uchwała RD 2015-2019 (negatywna tam jest).
Oczywiście Hamadyk przypisuje to jako własną xd- 1 0
-
2019-07-09 15:37
Hamadyk z PiS rozbił układ PO. Z deszczu pod rynnę.
- 3 1
-
2019-07-09 14:42
RD 2011-2015 to przedłużenie władz miasta.
Mieli siedzieć cicho i nie przeszkadzać. I tak robili. Zobaczymy co obecni pokażą.
- 5 0
-
2019-07-09 14:40
Droga tak, ale nie trasa pokonywana przez tiry od ronda
- 3 2
-
2019-07-09 14:38
Bo BRG robi za co deweloper zapłaci
- 7 0
-
2019-07-09 17:02
Kto z Was jest z Nowego Portu?
Łapki w górę kto jest z Nowego Portu, pozostałe dzielnice proszę łapki w dół
- 31 13
-
2019-07-09 16:41
Słusznie
Waadza wie lepiej. A teraz mordy w kubeł i nie dyskutować!
- 15 3
-
2019-07-09 16:27
krew mnie zalewa co to za demokracja??? w miescie ubeckim
- 24 3
-
2019-07-09 16:27
Sannd
Kolej pospieszna nie będzie jeździć do NP, bo po co. Droga spokojnie mogłaby lecieć jak tory, ale deweloperka przyłożyła łapy i koperty gdzie trzeba, więc nikt nie słucha mieszkańców.
- 24 4
-
2019-07-09 15:50
Najładniejsze tereny nadmorskie sa zagarnięte przez ciężki przemysł, nowy port westerplatte stogi, żeby z nich wyjechać to trzeba jechać przez miasto które leży nad morzem a nawet nad zatoka dla czepliwych, i co więcej tu dodać albo to przenieść np do mikoszewa tam jest tranzyt albo budować tunele, można tez zrobić jak szwajcarja, ten ubogi kraj ma zakaz i trzeba ładować tiry na pociągi. Ale to na pewno u nas nie przejdzie bo mogli byśmy pójść torem tego biednego państwa. Wiec będziem wpychać na m2 ile się da aż się szczury zagryza
- 22 0
-
2019-07-09 13:41
A co z Zespołem Szkół Morskich??? (2)
Nie widzę go na planie.
- 27 3
-
2019-07-09 15:41
niepamieci
Jest poza planem poniżej stadionu MRKS
- 3 0
-
2019-07-09 14:50
szkoda by było, wspaniali nauczyciele, domowa atmosfera, rzadkość w tych czasach
- 3 1
-
2019-07-09 15:40
Rada Dzielnicy nic nie może, taka prawda.
co ustaliła Aleksandra Dulkiewicz to jest niepodważalne ....Rada dzielnicy jest od radzenia ale sobie samym.
- 24 2
-
2019-07-09 15:24
Zarzad miasta nie slucha mieszkancow (1)
Hmm A to nie jest tak ze wladze zarzadzajace sa dla ludzi?
- 19 1
-
2019-07-09 15:33
Z tego wynika, że zarząd nie jest od słuchania.
Oni przecież wiedzą lepiej ! Takich sobie mieszkańcy wybrali....
- 6 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.