• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy pomysł na zabudowę Dalmoru

Patryk Szczerba
31 lipca 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Osiem nowych budynków nad samym morzem
  • Plany zakładają wprowadzenie na Molo Rybackie w Gdyni różnorodnej zabudowy.
  • Plany zakładają wprowadzenie na Molo Rybackie w Gdyni różnorodnej zabudowy.
  • Plany zakładają wprowadzenie na Molo Rybackie w Gdyni różnorodnej zabudowy.

Mieszaną zabudowę mieszkalno-usługową, nową lokalizację dla Daru Pomorza i miejsce do cumowania wycieczkowców proponuje zarząd gdyńskiego portu jako alternatywę dla forsowanych przez władze Gdyni apartamentowców w miejscu Dalmoru zobacz na mapie Gdyni. Teren należy do Polskiego Holdingu Nieruchomości, którego działania wiąże plan miejscowy. - Potrzebna byłaby wola zmian zapisów po stronie włodarzy Gdyni - mówi prezentujący pomysł Marcin Horała, kandydat PiS na prezydenta.



Czy podoba ci się proponowana zabudowa Dalmoru?

Przypomnijmy, że zgodnie z planem miejscowym, uchwalonym przez radnych Gdyni, na terenie po Dalmorze może powstać zespół mieszkań, biur i apartamentów dla tysięcy osób.

Na razie stoją tam wieże Sea Towers, obok jest hotel i bank, a na części Mola Rybackiego trwa inwestycja pod nazwą Yacht Park, prowadzona przez Polski Holding Nieruchomości. Będąca właścicielem terenu spółka Skarbu Państwa oficjalnie przymierza się też do budowy na początku pirsu pięciokondygnacyjnego biurowca.

Czytaj też: Port przejmuje część terenów nadmorskich

Usługi, parkingi i kultura na Molu Rybackim



Plany innego od proponowanego przez Gdynię zagospodarowania terenu przedstawił port w Gdyni. W nowej koncepcji na terenie Mola Rybackiego pojawia się zabudowa mieszkaniowa, ale dominować ma usługowa z funkcjami wystawienniczymi i kulturalnymi. W zamierzeniach jest plac na parkingi i miejsce, gdzie mógłby cumować Dar Młodzieży.

Status nadmorskich terenów w Gdyni. Status nadmorskich terenów w Gdyni.
Największe zmiany dotyczyłyby przeniesienia do centrum cumowania wycieczkowców, przybijających obecnie do Nabrzeża Francuskiego oraz budowy wieżowca - hotelu z ogólnodostępnym tarasem widokowym. Do tej pory koncepcja pojawiła się na branżowej konferencji. Jak informują przedstawiciele portu, spotkała się z bardzo ciepłym przyjęciem zarówno branżystów, jak i mieszkańców Gdyni.

W poniedziałek jako jeden z punktów swojego programu przedstawił ją Marcin Horała, kandydat Prawa i Sprawiedliwości na prezydenta Gdyni.

Zobacz również: Śródmieście Gdyni. Czy zawsze będzie zabudowywane w duchu modernizmu?

- Molo Rybackie wielofunkcyjne, przyciągające ruch, tętniące życiem, zamiast pustej przez większość czasu przestrzeni, to szansa dla tego miejsca. PHN jako spółka giełdowa z dominującą rolą państwa musi realizować zamierzenia zawarte w obowiązującym planie miejscowym. Potrzebna byłaby więc decyzja radnych, by zmienić zapisy, pozwalając na realizację zaproponowanej koncepcji - opowiada poseł.

Port Gdynia kupił tereny od stoczni Nauta



Rozmowy w sprawie przejęcia Mola Rybackiego pod funkcje portowe mógłby ułatwić fakt, że zarówno PHN, jak i gdyński port to spółki mające tego samego właściciela: kontrolowane przez Skarb Państwa. Projekt portu ma ponadto poparcie ministra gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej.

Przypomnijmy, że podobne plany port w Gdyni ma w stosunku do terenów należących do Stoczni Nauta. Teren o powierzchni 61,9 tys. m kw. przy ul. Waszyngtona 1 zobacz na mapie Gdyni wystawiono z ceną wywoławczą 90 mln zł. Zarząd stoczni postanowił przyjąć ofertę Portu, ale jej wysokości nie ujawniono.

Czytaj również: Port kupił tereny po Naucie

- Część tego terenu zostanie przeznaczona pod zabudowę biurowo-usługową, rozważane jest również przeznaczenie go na lokalizację dla terminalu statków wycieczkowych. Możliwości wykorzystania tego miejsca jest naprawdę wiele - opowiadał po zakupie Grzegorz Dyrmo, wiceprezes ZMPG, dyrektor ds. infrastruktury i zarządzania majątkiem.

Miejsca

Opinie (220) 3 zablokowane

  • a gdzie na wizualizacji haldy wegla i mialu weglowego z terminala masowego na sasiednim do dalomorwskiego nabrzezu

    terminal masowy MUSI wyniesc sie w inne miejsce - nie wyobrazam sobie by po jednej stronie basenu cumowaly wycieczkowce na vis a vis na terminalu masowym stalyby haldy wegla i pylily turystom i mieszkancom prosto w oczy. Przeladunek wegla powinien z tego miejsca zniknac.

    • 10 0

  • fabryki tam postawić

    • 5 1

  • na razie mamy zaśmiecanie i zapylanie ze strony portu

    A miał być budowany Port Zewnętrzny przez PiS, spółka miała rozważać też budowę np. stanowiska dla dużych statków pasażerskich-terminal dla cruizerów, dużych statków wycieczkowych, które obecnie cumują przy Nabrzeżu Francuskim" i taką rozbudowaną infrastrukturę. Dzis następne bajdurzenie przez Horałę kolesie prezesia ? A co z OPAT, drogą Czerwoną SKM dla Dz. Północnych???

    • 11 0

  • Panie Horała juz raz żeś wpadł na pomysł progów spowalniających (2)

    na Chabrowej i wystarczy tych pomysłów racjonalizatorskich laika!

    • 17 9

    • (1)

      Horała won z Gdyni.!!!!

      • 1 4

      • a co ty zrobiles?

        oczywiscie nic, skad sie tacy debile w tym miescie?

        • 0 1

  • Kiedyś Gdynię budował Kwiatkowski i cały biedny Polski naród. (4)

    Teraz szczurek to niszczy!

    • 139 28

    • (1)

      nie biedny narod tylko slask sfinansowal budowe gdyni i na dodatek nic na tym nie zyskal

      • 4 4

      • zyskal...

        Teraz z Gdyni wozi sie wegiel do hinduskich hut na poludniu Polski.

        • 3 0

    • (1)

      SZczuras paszoł won!

      • 17 3

      • Nienawidzę Szczura

        • 11 0

  • (5)

    bzdury,bzdury,bzdury p Horała nie zdobędzie mojego poparcia tylko i wyłącznie za to co wyczynia w sejmie i okolicach.jakby się nie starał lokalnie zawsze zostanie obraz cynika i uczestnika pisowskich łamaczy konstytucji i niech teraz nie mąci w Gdyni .

    • 10 6

    • nie na temat te twoje wypociny glupku (4)

      • 4 3

      • (3)

        na temat mądralo bo kto to wszystko proponuje jak nie Horała a język wskazuje skąd jesteś =pis

        • 1 2

        • skoro wiazesz Horale tylko z PIS to wiaz takze upadek miasta ze Szczurkiem i jego mafia (2)

          glupku

          • 3 2

          • (1)

            ale ja nie wiąże bo nie zauważam upadku ale jeśli tobie nawet czkawka ze Szczurkiem się kojarzy to trudno masz problemy gastryczne.a jeśli lubisz obrażać to pokazuje twój poziom ja napiszę inaczej jesteś mądry inaczej bo nie będę schodził do twojego poziomu.

            • 1 3

            • i to mnie niezmiernie cieszy a skoro nie widzisz upadku to wizyta u okulisty i optyka

              sie przyda. Moze po tym zobaczysz.

              • 5 0

  • A potem płacz będzie że czarno od węgla

    • 10 2

  • Dobra !- prezes "Dalmoru" obłowił się nieżle ! , a ciekawe co z tego będą mieli byli pracownicy rybacy i ich rodziny ?!... (2)

    • 13 3

    • Byli pracownicy odchodzą na zawsze...

      Nic więcej

      • 2 0

    • odpowiedz jest krotka

      NIC

      • 5 0

  • Wreszcie ktoś zaczął konstruktywnie myśleć? (2)

    Co z tego wyjdzie, to zobaczymy. O podobnym przeznaczeniu tego nabrzeża pisałem na tym forum już od paru lat. Potrzebna jest dobra wola wszystkich stron procesu decyzyjnego i może wreszcie doczekalibyśmy w mieście portowym partnerstwa portowo-miejskiego zamiast wzajemnie wyniszczającej się rywalizacji o wspólną przestrzeń, o czym też już nieraz pisałem. Jednakże podejrzewam, że te zapowiedzi są tylko polityczną grą przedwyborczą.

    • 8 6

    • zmiany są potrzebne, ale po stronie skewru, Bulwaru i klubów żeglarskich, (1)

      w porcie rządzi port i jego potrzeby, nie deweloperzy i warszawka, to gdynianie płacą tu podatki i to miasto jest dla nich, a nie odwrotnie

      • 8 0

      • Nie zrozumiałeś tego, co napisałem albo nie napisałem zbyt jasno. Oczywiście, że w porcie rządzi port, a miastem powinny zarządzać władze miejskie. Chodzi mi o takie partnerstwo, w którym uzgadnia się wzajemnie korzyści współistnienia obydwu podmiotów. Przykładowo, nabrzeże po-dalmorowskie mogłoby być przystosowane do przyjmowania statków wycieczkowych, uwalniając od tego inne nabrzeża portowe i jednocześnie stanowiąc atrakcję turystyczną miasta, urozmaicając okresowo też jego archtekturę pięknem tych statków. Do portowej obsługi technicznej statków jedynym kompetentnym podmiotem jest port i on powinien mieć to w swojej gestii, co wiąże się z zarządzaniem tym nabrzeżem.
        Przy okazji dopowiem, że, z punktu widzenia miasta, lepsze byłoby cumowanie tych statków po drugiej stronie tego nabrzeża, niż jest to pokazane na wizualizacji, tak, aby wycieczkowce były widziane w całej swojej okazałości od strony terenu miasta, a nie portu.

        • 3 0

  • (3)

    Ten typek mógłby pracować u kurkskiego jako aparatczyk propagandysta.

    • 32 12

    • ci*lem to jestes na 100% (2)

      • 5 2

      • (1)

        kolejny ci*l #dojnej zmiany

        • 1 7

        • kolejny KODziarz lub POmiot GW i TVN

          • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane