- 1 Majaland: znamy dokładną datę otwarcia (173 opinie)
- 2 Jesienią zamkną węzeł Gdańsk Południe (239 opinii)
- 3 Zdejmowali dzikie roje pszczół (30 opinii)
- 4 Do kogo z pomocą przyleci śmigłowiec? (120 opinii)
- 5 Jest nowy dyrektor gdyńskiego urzędu (109 opinii)
- 6 Znaki na Armii Krajowej do poprawki (58 opinii)
Nowy przystanek SKM w Gdyni. Potrzebny?
Na to pytanie, ale nie tylko, odpowie wykonawca studium, którego poszukuje Szybka Kolej Miejska. Będzie on analizował pod wieloma względami zasadność budowy nowego peronu SKM między Orłowem a Redłowem. Odpowiedź poznamy za rok, a realizacja, o ile zostanie zarekomendowana, odbędzie się po 2022 roku.
- SKM Gdynia Śródmieście - między Wzgórzem św. Maksymiliana a Gdynią Główną
- SKM Gdynia Wielkopolska - między Orłowem a Redłowem
Prace nad studium dopiero ruszą, ale będą dotyczyły wyłącznie tej drugiej lokalizacji. Szybka Kolej Miejska poszukuje właśnie wykonawcy tego obszernego dokumentu. Zainteresowane firmy mogą składać oferty do 17 września.
O wyborze zadecyduje w 60 proc. cena i w 40 proc. termin realizacji. SKM chce, by studium powstało w ciągu 12 miesięcy od podpisania umowy, ale wykonawca może skrócić ten czas maksymalnie o cztery miesiące.
To oznacza, że najwcześniej wiosną, a najpóźniej jesienią przyszłego roku dowiemy się, czy i gdzie ma powstać nowy przystanek.
Wykonawca jest zobowiązany do opracowania czterech wariantów:
- wariant 0 - bezinwestycyjny, polegający tylko na utrzymaniu infrastruktury w stanie istniejącym.
- wariant 1 - budowa nowego przystanku pomiędzy peronami Gdynia Orłowo i Gdynia Redłowo na wysokości wiaduktu kolejowego przy ulicy Wielkopolskiej
- wariant 2 i 3 - warianty autorskie wykonawcy
- Wykonawca studium wykonalności, w ramach symulacji, może zarekomendować SKM inne miejsce położenia przystanku, ale musi się on znaleźć gdzieś pomiędzy Orłowem a Redłowem - wyjaśnia Tomasz Złotoś, rzecznik spółki SKM PKP Trójmiasto.
W specyfikacji tego przetargu czytamy, że sama realizacja, o ile będzie rekomendowana, nastąpi dopiero po 2022 roku. SKM będzie ubiegać się o środki unijne na ten cel z perspektywy 2021-2027.
A co z przystankiem SKM Gdynia Śródmieście?
- Niniejszy element, w ramach podpisanej w czerwcu bieżącego roku Umowy Partnerskiej pomiędzy spółką PKP SKM a Miastem Gdynia, został wyłączony z naszego opracowania - informuje Złotoś. - W lipcu 2019 roku PKP PLK podpisały z wykonawcą Multiconsult Polska umowę na opracowanie dokumentacji przygotowawczej dla projektu "Włączenie północnych dzielnic miasta Gdyni i gminy Kosakowo w system kolei aglomeracyjnej na obszarze Pomorskiej Metropolii". Ze względu na nałożenie się zakresów naszych projektów SKM i Gdynia dokonały wyłączenia tego elementu z analizy.
To właśnie w tym projekcie ma zostać uwzględniona budowa dodatkowego przystanku osobowego Gdynia Śródmieście na przedłużeniu ul. Żwirki i Wigury. Opracowanie tej dokumentacji potrwa do końca 2020 roku.
Opinie (290) 1 zablokowana
-
2020-09-12 22:05
To ma być szybka kolej a nie jakiś żółw jadący parę godzin i 100 przystanków! (1)
- 16 1
-
2020-09-12 22:14
przy torach jest komunikacja miejska(autobusy, trolejbusy) , SKM to nie transport pod drzwi
- 3 2
-
2020-09-12 22:28
I po co tak się gotować? Ten przystanek
nigdy nie powstanie. Naprawdę nigdy. Wszystko sprowadza się do tego "studium wykonalności". Za sowite wynagrodzenie dojdą do wniosku, że przystanek nie powinien powstać i koniec sprawy.
- 18 0
-
2020-09-12 22:44
Dopóki nie wprowadzą składów z odpowiednio wysokim przyspieszeniem i sprawnym hamowaniem, to to nie ma sensu. Problem w tym, że nawet nowe Newagi, które kupują nie nadają się do obsługi tej linii, bo zbyt wolno przyspieszają, mają zbyt mało drzwi etc. SKM powinno być linią stricte miejską, a nie ni to miejską, ni regionalną.
- 9 0
-
2020-09-12 22:50
Ten przystanek bédzie mial
- 1 0
-
2020-09-12 23:02
Ciekawe jakim kolorem farby Łucyk chce namalować te przystanki
- 5 3
-
2020-09-12 23:09
A kto kogo pytał,gdy marszałek Strug urządzał w Gdańsku tę kolej
Struk przeprowadził się z Jastarni do Gdańska i postanowił za pieniądze wszystkich ,za darmochę, podlizywać się władzom Gdańska.Wtedy nie pytano,co sądzą o tym potencjalni użytkownicy.Ograniczono tę kolej,a teraz niech płacą za to samorządy,żeby sobie do tego coś dobudowywać.Na ty m polega myślenie metropolitarne.
- 3 4
-
2020-09-12 23:28
Gdynia
Może w końcu tunel w Chyloni Rumia już zaczęła kopać a ja widzę że dla władz Gdyni od estakady Kwiatkowskiego w stronę Rumi to już nic nie trzeba robić zapomniana grona miasta
- 11 0
-
2020-09-12 23:36
Ale to ma być kolej czy tramwaj?
Przystanki co kawałek to zrobi się z tego powolny tramwaj
- 13 2
-
2020-09-12 23:42
Zgodzę się na budowę tych stacji, ale pod warunkiem powrotu Sprinterów z Wejherowa do Gdańska
Oczywiście to moje pobożne życzenia, ale mogę sobie pomarzyć :-)
- 3 3
-
2020-09-12 23:48
Tak, ale ...
Oba przystanki potrzebne, ale potrzeba też działań na rzecz skrócenia czasu jazdy.
Po pierwsze, podniesienie V max pociągów z obecnych 70 km/h do 100, a po drugie nowy tabor o znacznie lepszym przyspieszeniu niż archaiczny kiblozaur typu EN57. Wtedy czas stracony na dwa nowe postoje zostanie zniwelowany, a może nawet uda się go skrócić na trasie GA - GD o kilka minut.- 10 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.