• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowym pociągiem z Trójmiasta do stolicy Śląska

Maciej Naskręt
26 listopada 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Pociąg Flirt, który od 13 grudnia będzie przewoził pasażerów z Trójmiasta do Katowic przez Bydgoszcz, Toruń, Włocławek i Łódź. Pociąg Flirt, który od 13 grudnia będzie przewoził pasażerów z Trójmiasta do Katowic przez Bydgoszcz, Toruń, Włocławek i Łódź.

13 grudnia zmienia się rozkład jazdy pociągów. Przy tej okazji spółka PKP Intercity wprowadzi na trasę Trójmiasto - Katowice pociągi typu Flirt 3 ze Stadlera. Podróż ma się skrócić na tej trasie i kosztować 51 zł w drugiej klasie, a składy zatrzymają się m.in. w Bydgoszczy, Toruniu, Włocławku i Łodzi.



Czy podróżujesz z Trójmiasta na Górny Śląsk?

Na stronach spółki PKP Intercity można już kupić bilety na pociąg InterCity, który będzie obsługiwany nowym składem pn. Flirt 3 wyprodukowanym przez firmę Stadler. Nowy pociąg będzie kursował z Trójmiasta do Katowic i z powrotem trzy razy dziennie.

Stolicę Śląska z Trójmiastem od 13 grudnia połączy pociąg IC "Chemik". Odjazd z Katowic zaplanowano na godz. 10:34, a przyjazd do Gdyni Głównej na godz. 19:12. Pociąg z Gdyni Głównej natomiast będzie odjeżdżał o 9:07, a w Katowicach będzie pojawiał się o godz. 17:25.

W identycznej relacji będzie kursował też pociąg IC "Hutnik", którego odjazd z Gdyni Głównej zaplanowano na godz. 5:07, a przyjazd do Katowic na godz. 13:30. W drodze powrotnej natomiast odjazd z Katowic ustalono na godz. 14:43 i przyjazd do Gdyni Głównej o 23:23.

Ostatni skład z Gdyni Głównej, czyli IC "Stoczniowiec" odjedzie do Katowic o godz. 13:08 i dotrze na miejsce o godz. 21:21. Z kolei skład obsługujący "Stoczniowca" z Katowic wyruszy o godz. 6:34 i dotrze do Gdyni Gł. o godz. 15:14.

Co ważne, przejazd na tej trasie to wydatek 51 zł za bilet w drugiej klasie i 113 zł za przejazd w przedziale pierwszej klasy. Pasażerowie są zobligowani do wykupienia miejscówki.

  • Wnętrze pociągu Flirt.
  • Wnętrze pociągu flirt.
  • Toaleta.
  • Przedział gastronomiczny.
  • Trasa pociągu na mapie Polski.
Podróż dłuższa, ale tańsza o ok. 50 proc. niż w Pendolino

Co ważne, pociągi obsługiwane przez składy Flirt 3 pojadą szybciej o ok. godzinę niż obecnie kursujące pociągi. Podróż zamiast ponad 9 godzin będzie trwała nieco ponad 8. I tu trzeba zwrócić uwagę na składy Pendolino. Obecnie mieszkańcy Trójmiasta mogą bezpośrednio podróżować do Katowic korzystając z tej klasy pociągu, jadąc do stolicy Śląska przez Warszawę. Podróż po 13 grudnia ma tamtędy trwać 5 godzin i 37 minut. Pasażerowie w Katowicach będą trzy godziny wcześniej niż gdyby pojechali Flirtem.

Szalę zainteresowania może jednak przeważyć na korzyść Flirta cena biletu. Jest on o ok. 50 proc. tańszy niż w pociągu Pendolino. Podróż Pendolino do Katowic to obecnie wydatek 98 zł (podróż w dniu 13 grudnia). Im bliżej daty wyjazdu cena będzie pewnie rosnąć. Natomiast Flirtem pojedziemy za 51 zł.

Flirty za 1,621 mld zł

Pociągi Flirt są wyposażone m.in. w klimatyzację, ergonomiczne fotele, wieszaki na rowery, strefę gastronomiczną, gniazdka elektryczne przy każdym fotelu, toalety z przewijakami dla niemowląt. Ponadto tabor przystosowany jest do potrzeb osób niepełnosprawnych. Ośmioczłonowy skład pomieści 360 pasażerów (300 w klasie drugiej, 60 w klasie pierwszej). Jego maksymalna prędkość to 160 km/h.

Przypomnijmy, że spółka PKP Intercity zamówiła 20 pociągów Flirt za łączną kwotę 1 mld 621 mln zł (+15 lat gwarancji). Unijne dofinansowanie wyniosło 672 mln zł.

Opinie (263) 9 zablokowanych

  • wyglada jak lepsza skm-ka, nawet komara nie przytniesz

    • 18 2

  • Codziennie do Katowic się nie jeździ wiec lepiej dopłacić kilkadziesiąt zł...

    ...do Pendolino niż się tłuc 3 godziny dłużej, przez ponad 8 godz, w otwartych wagonach gdzie nawet nóg nie da się wyprostować , albo pospać spokojnie w przedziale. Nie wspomnę o zdjęciu butów itd. Masakra

    • 19 4

  • Większość komentujących zdaje się nie rozumieć, że pociąg jedzie wprawdzie do Katowic, ale... (1)

    ...po drodze są inne miasta. I to o ich skomunikowanie chodzi. Jadąc z Trójmiasta do Katowic wybiera się inny pociąg, który jedzie szybciej i krócej. To logiczne, choć chyba nie dla wszystkich.

    • 27 3

    • ja nie rozumiem, dlaczego z góry jedzie pół godziny dłużej

      • 0 0

  • (1)

    Ten nowy pociąg nazywa się w końcu Flitr czy Flirt ? Chyba jakaś niezgodnoś między artykułem a podpisem pod zdjęciem.

    • 7 0

    • Jeszcze jedna uwaga - miejscówki są bezpłatne.

      • 3 0

  • do Katowic golfem III jade 6 godzin (3)

    i jeszcze za Łodzią w makdonaldzie stanę

    • 20 5

    • W Łodzi kończy się paliwo, dlatego stajesz?

      • 2 1

    • Logicznie (1)

      rzecz biorąc Golfem VII dojadę w 1.5 godziny

      • 5 0

      • a Golfem -VII od dawna jesteś na miejscu?

        • 3 0

  • (1)

    Czy tu tak jak w Pendolino kupując 4 bilety na miejsca przy stoliku każdy będzie siedział przy innym bo kasy nie wiedza jaką jest numeracja w wagonach?

    • 15 2

    • Nikt tego nie wie

      • 0 0

  • Takie ładne pociągi a nazwy jak z "70 (2)

    Super tylko dlaczego te pociągi maja takie slabe o archaiczne nazwy; chemik, lajkonik, Mieszko itp. Nie nożna dac czegoś współczesnego? Łatwiejszego w wymowie dla obcokrajowcow i zwyczajnie bardziej ładnego? Nie wyobrażam sobie zechciał dobra światowa firma nazywa swoje połączenie np; złota Polska jesień czy balladyna. Ciekawa ktora agencja kreatywna i copyrighter to wymyślił..

    • 2 20

    • A jaką chwytlią nazwę proponujesz zamiast archaicznego lajkonikiem? Vanessa? Dżejson?

      • 13 1

    • To nasze tradycyjne nazwy pociągów identyfikujące region, ludzi związanych z regionem itp. W Czechach (bardzo dobrze funkcjonująca kolej) rychliki czyli takie polskie tlk też mają nazwy na zasadach takich jak nasze. I do cholery dlaczego mamy to zmieniać dla obcokrajowców? Na np TLK "Never endig story" ?

      • 7 1

  • UE dofinansowała zakup austriackich pociągów? (4)

    Jak hojnie!

    • 7 7

    • (1)

      Ale fabryka pod Siedlacami

      • 5 1

      • Ale zyski w Austrii i pewnie zerowe podatki.

        • 3 3

    • nie wiem czy wam w PIS powiedzieli, że zakup jest przez PRZETARG (1)

      do przetargu mogą stanąć nawet rosjanie czy arabowie, ten kto wygra produkuje, dostarcza i dostaje kasę

      • 1 1

      • Całe szczęście

        że przetargu nie da się rozpisać pod konkretnego wykonawcę

        • 1 1

  • To jak się nazywa , pod zdjęciem flitr , a później flirt? (1)

    • 1 0

    • tak

      • 0 1

  • Może ktoś mnie oświeci?! (5)

    Skm kupiło dwa pociągi za 36mln zł, jeden pomieści 152 osoby siedzące a flirt pomieści 360, czyli jeden flirt to 2.5 tego nowego pociągu skm, czyli jakby patrzeć na cene nowych pociągów skm i porównać do ceny flirta to flirt powinien kosztować jeden 45 mln zł a 20 pociągów 900 mln zł, a wychodzi że flirt kosztuje 80 mln zł. I ja się pytam co takiego w nim jest wyjątkowego że ma taką wysoka cenę, skoro jeden i drugi ma taką sama prędkość maksymalną, wyposażenie dla pasażerów raczej też bo te nowe pociagi skm maja mieć dużo odogodnien, jedyne czym oba sklady się dla mnie różnią to rozkład siedzen dla pasażerów i podział na dwie klasy.

    • 8 7

    • ładniejszy lakier ma

      • 3 0

    • VW Polo pomieści 4 osoby (1)

      Audi Q7 5 osób. Dlaczego Audi nie kosztuje 5/4 ceny VW?

      • 7 0

      • ....

        Dlatego się zastanawiam i liczyłem na jakąś odpowiedź mądrą zaznaczam, a nie głupio mądrą to raz a dwa spółka kupująca pociągi patrzy raczej na koszty dlatego dziwnym jest czemu pociagi nie mogą być takie jak skm tylko az dwa razy droższe ;)

        • 1 1

    • To są zupełnie różne konstrukcje, więc co w ogóle porównujesz? Inne zawieszenie, napęd, inna konfiguracja pudła, inna liczba członów, inne systemy sterowania, inne wykorzystanie przestrzeni w przeliczeniu na jedno miejsce, część restauracyjna itd. Porównywanie dwóch różnych konstrukcji, w dodatku jedna w konfiguracji miejskiej a druga dalekobieżnej, a wszystko to w przeliczeniu na jedno miejsce siedzące to jakiś absurd.
      Przecież nawet te same konstrukcje tylko nieznacznie modyfikowane pod danego przewoźnika potrafią się dość znacznie różnić ceną.

      • 2 0

    • można na to spojrzeć i policzyć inaczej, będzie ciekawiej

      Flirt zabiera 360 osób po 50 zł na 8 godzin, daje to 18000 zł. Godzina jazdy daje więc 2250 zł.
      SKM przez godzinę jedzie z Gd. Gł. do Redy, 35 km za 8 zł.
      152 osoby po 8 zł to 1216 zł.
      ale... "W każdym pociągu jest 519 miejsc, w tym 160 miejsc siedzących oraz 359 stojących"
      W sumie jeden nowy skład SKM może w godzinę zarobić 4150 zł.
      Dla uproszczenia pomijam wymianę pasażerów na stacjach, o wiele częstszą na SKM.
      I teraz najlepsze: EIC zarabia na przewozach, SKM jest dotowane,
      Kto to ogarnia?

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane