• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowym pociągiem z Trójmiasta do stolicy Śląska

Maciej Naskręt
26 listopada 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Pociąg Flirt, który od 13 grudnia będzie przewoził pasażerów z Trójmiasta do Katowic przez Bydgoszcz, Toruń, Włocławek i Łódź. Pociąg Flirt, który od 13 grudnia będzie przewoził pasażerów z Trójmiasta do Katowic przez Bydgoszcz, Toruń, Włocławek i Łódź.

13 grudnia zmienia się rozkład jazdy pociągów. Przy tej okazji spółka PKP Intercity wprowadzi na trasę Trójmiasto - Katowice pociągi typu Flirt 3 ze Stadlera. Podróż ma się skrócić na tej trasie i kosztować 51 zł w drugiej klasie, a składy zatrzymają się m.in. w Bydgoszczy, Toruniu, Włocławku i Łodzi.



Czy podróżujesz z Trójmiasta na Górny Śląsk?

Na stronach spółki PKP Intercity można już kupić bilety na pociąg InterCity, który będzie obsługiwany nowym składem pn. Flirt 3 wyprodukowanym przez firmę Stadler. Nowy pociąg będzie kursował z Trójmiasta do Katowic i z powrotem trzy razy dziennie.

Stolicę Śląska z Trójmiastem od 13 grudnia połączy pociąg IC "Chemik". Odjazd z Katowic zaplanowano na godz. 10:34, a przyjazd do Gdyni Głównej na godz. 19:12. Pociąg z Gdyni Głównej natomiast będzie odjeżdżał o 9:07, a w Katowicach będzie pojawiał się o godz. 17:25.

W identycznej relacji będzie kursował też pociąg IC "Hutnik", którego odjazd z Gdyni Głównej zaplanowano na godz. 5:07, a przyjazd do Katowic na godz. 13:30. W drodze powrotnej natomiast odjazd z Katowic ustalono na godz. 14:43 i przyjazd do Gdyni Głównej o 23:23.

Ostatni skład z Gdyni Głównej, czyli IC "Stoczniowiec" odjedzie do Katowic o godz. 13:08 i dotrze na miejsce o godz. 21:21. Z kolei skład obsługujący "Stoczniowca" z Katowic wyruszy o godz. 6:34 i dotrze do Gdyni Gł. o godz. 15:14.

Co ważne, przejazd na tej trasie to wydatek 51 zł za bilet w drugiej klasie i 113 zł za przejazd w przedziale pierwszej klasy. Pasażerowie są zobligowani do wykupienia miejscówki.

  • Wnętrze pociągu Flirt.
  • Wnętrze pociągu flirt.
  • Toaleta.
  • Przedział gastronomiczny.
  • Trasa pociągu na mapie Polski.
Podróż dłuższa, ale tańsza o ok. 50 proc. niż w Pendolino

Co ważne, pociągi obsługiwane przez składy Flirt 3 pojadą szybciej o ok. godzinę niż obecnie kursujące pociągi. Podróż zamiast ponad 9 godzin będzie trwała nieco ponad 8. I tu trzeba zwrócić uwagę na składy Pendolino. Obecnie mieszkańcy Trójmiasta mogą bezpośrednio podróżować do Katowic korzystając z tej klasy pociągu, jadąc do stolicy Śląska przez Warszawę. Podróż po 13 grudnia ma tamtędy trwać 5 godzin i 37 minut. Pasażerowie w Katowicach będą trzy godziny wcześniej niż gdyby pojechali Flirtem.

Szalę zainteresowania może jednak przeważyć na korzyść Flirta cena biletu. Jest on o ok. 50 proc. tańszy niż w pociągu Pendolino. Podróż Pendolino do Katowic to obecnie wydatek 98 zł (podróż w dniu 13 grudnia). Im bliżej daty wyjazdu cena będzie pewnie rosnąć. Natomiast Flirtem pojedziemy za 51 zł.

Flirty za 1,621 mld zł

Pociągi Flirt są wyposażone m.in. w klimatyzację, ergonomiczne fotele, wieszaki na rowery, strefę gastronomiczną, gniazdka elektryczne przy każdym fotelu, toalety z przewijakami dla niemowląt. Ponadto tabor przystosowany jest do potrzeb osób niepełnosprawnych. Ośmioczłonowy skład pomieści 360 pasażerów (300 w klasie drugiej, 60 w klasie pierwszej). Jego maksymalna prędkość to 160 km/h.

Przypomnijmy, że spółka PKP Intercity zamówiła 20 pociągów Flirt za łączną kwotę 1 mld 621 mln zł (+15 lat gwarancji). Unijne dofinansowanie wyniosło 672 mln zł.

Opinie (263) 9 zablokowanych

  • jak zrobią w końcu

    odcinek autostrady ze Strykowa do Tuszyna, to jak to ma konkurować z samochodem ???? do Katowic dojedzie się w mniej niż 5 h, a nie prawie 10. Jasne, że podróż będzie tańsza, ale jak podliczymy stracony nasz czas, to wtedy już to nie wygląda tak kolorowo.

    • 0 0

  • W przyszłym roku SzkockiBus będzie docierał do Katowic w 7h50min obecnie 8h30min (1)

    Więc PKP IC nie ma czym straszyć plus obniżą cenę za bilet do 40PLN na każdy kurs na trasie Gdańsk-Katowice. Więc będzie taniej niż 40PLN.

    Szkocki bus wyniszcza polski transport, ale z korzyścią dla pasażera.
    Inacze j PKP nadal kasowałby nas po 100PLN od glowy, bo Prezesi podległych spółek muszą swoje dostać.

    • 3 2

    • Jak lubisz się czuć jak sardynka w puszce i nie zależy ci na własnym bezpieczeństwie, to jedź autobusem, ale uwierz, że sporo ludzi będzie wolało dopłacić te 10 zł i jechać wygodnie pociągiem, więc nic nie wyniszczy.

      • 1 0

  • paranoja z tymi miejscówkami

    Kiedys człowiek siadal gdzie chcial a teraz wez jedz 5-10 godzin w jednym przedziale z osobami z którymi nie masz ochoty (np dzieci albo podejrzane typy)

    • 2 2

  • Gdynia Główna-Katowice (2)

    Dlaczego te pociągi nie pojadą najkrótszą trasą przez: Bydgoszcz-Inowrocław-Zduńską Wolę Karsznice-Herby, jaką jeździły jeszcze w latach 90-tych?

    • 5 2

    • Przyczyna jest prosta

      Infrastruktura jest w fatalnym stanie.

      Coś ponoć ma się dziać w tym temacie, ale na razie jeżdżą tam tylko towarowe.

      Trasa Inowrocław - Karsznice - Chorzew - Herby Nowe jest wygaszona dla ruchu pasażerskiego.

      • 2 0

    • Bo nie chodzi o to aby jechały najkrótszą trasą do Katowic (i tak by nie było szybciej niż EIP przez Warszawę), tylko aby połączyły ośrodki miejskie takiej jak Bydgoszcz, Toruń i Łódź zarówno z południową i jak i północną Polską, paniał?

      • 2 0

  • hahahaha tempo rozwoju PKP godne 8 letnich rządów PO......

    • 6 2

  • Błąd w tytule

    Stolicą Śląska był zawsze Wrocław - Katowice jedynie są stolicą obecnego woj. śląskiego a to zasadnicza różnica - Śląsk zajmuje obszar ponad 3 województw i niecały mieści się w obszarze Polski

    • 3 1

  • niesamowite przez 8 kat PO udały im się kupić kilka pociągów (6)

    i to naciekawsze ze 10 razy tańszych od pseudolino !!!Na dodatek potrafią tak samo szybko jechać i standardem jest prawie identyczny jak w pseudolino którym musiałem juz wielokrotnie jechać bo PKP zlikwidowali na trasie tańsze połączenia!!POlska niejest w ruinie bo wkobcu juz dogonilismy zachód z epoki z przed 50 lat!! Choć Kopacz twierdzi ze juz zachód przegonilismy :)

    • 3 6

    • Młodszych czytelników portalu uprasza się o odrobienie zadania domowego (1)

      pt. "Inwestycje infrastrukturalne w latach 2005-7". Można poprosic o pomoc kogoś dorosłego.

      • 0 3

      • Porównaj skale dopłat w latach 2005-7 a za czasów rządów PO.
        Odrób lekcje bo jutro szkoła.

        • 1 1

    • (1)

      Jeden Flirt kosztuje 80 mln zł, chcesz powiedzieć, że jedno Pendolino kosztowało 800 mln zł? I nie, nie potrafią tak samo szybko jechać, od grudnia Pendolino na CKM będzie jechało 250 km/h, jeżeli różnica prędkości wynosząca 100 km/h to jest dla ciebie tak samo szybko, to znaczy, że we wszystkim łżesz jak pies.

      • 1 1

      • lemig bajki obiecywać to każdy z PO potrafi

        a WiFi w pseudolino się nie doczekamy i za 10 lat!!A to co pseudolino miało robić juz kilka lat temu to ciągle słyszymy.

        • 1 1

    • typowy pisowski bałwan z ciebie (1)

      sam sobie chyba wmawiasz te brednie> na szczęście dla ciebie taki baranów jest więcej> nie martw się

      • 0 2

      • lemig przyglupie dla ciebie są tylko pisowcy bo głupi jestes:)

        gdybyś nie był to byś wiedział ze są ludzie myślący dla których partia polityczna niema znaczenia bo się rozlicza ludzi po wynikach.Jeśli pisowni będą tacy jak Złodzieje POWCY to tez będą rozliczenia!! i na twoje nieszczęście takich głupich jak ty jest coraz mniej :)

        • 0 0

  • dofinansownie

    Zachód finansuje własny przemysł, fajne te dotacje....i tak we wszystkim , juz zajechali nasz polski przemysł, przejęli co chcieli i teraz sobie to fiansuja

    • 4 0

  • Polska w ruinie... (1)

    ...

    • 2 1

    • kupili pociągi po 8 latach i kurna niejest w ruinie

      2 nowe składy SKM kurna i 5o niejest ruina???:)

      • 0 0

  • bez ulg

    bilet na trasie Gdańsk Wrzeszcz - Włocławek zarówno normalny jak i ulgowy dla seniora kosztuje tak samo : 39 zł 20 gr.
    BRAWO PKP

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane