• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowym pociągiem z Trójmiasta do stolicy Śląska

Maciej Naskręt
26 listopada 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Pociąg Flirt, który od 13 grudnia będzie przewoził pasażerów z Trójmiasta do Katowic przez Bydgoszcz, Toruń, Włocławek i Łódź. Pociąg Flirt, który od 13 grudnia będzie przewoził pasażerów z Trójmiasta do Katowic przez Bydgoszcz, Toruń, Włocławek i Łódź.

13 grudnia zmienia się rozkład jazdy pociągów. Przy tej okazji spółka PKP Intercity wprowadzi na trasę Trójmiasto - Katowice pociągi typu Flirt 3 ze Stadlera. Podróż ma się skrócić na tej trasie i kosztować 51 zł w drugiej klasie, a składy zatrzymają się m.in. w Bydgoszczy, Toruniu, Włocławku i Łodzi.



Czy podróżujesz z Trójmiasta na Górny Śląsk?

Na stronach spółki PKP Intercity można już kupić bilety na pociąg InterCity, który będzie obsługiwany nowym składem pn. Flirt 3 wyprodukowanym przez firmę Stadler. Nowy pociąg będzie kursował z Trójmiasta do Katowic i z powrotem trzy razy dziennie.

Stolicę Śląska z Trójmiastem od 13 grudnia połączy pociąg IC "Chemik". Odjazd z Katowic zaplanowano na godz. 10:34, a przyjazd do Gdyni Głównej na godz. 19:12. Pociąg z Gdyni Głównej natomiast będzie odjeżdżał o 9:07, a w Katowicach będzie pojawiał się o godz. 17:25.

W identycznej relacji będzie kursował też pociąg IC "Hutnik", którego odjazd z Gdyni Głównej zaplanowano na godz. 5:07, a przyjazd do Katowic na godz. 13:30. W drodze powrotnej natomiast odjazd z Katowic ustalono na godz. 14:43 i przyjazd do Gdyni Głównej o 23:23.

Ostatni skład z Gdyni Głównej, czyli IC "Stoczniowiec" odjedzie do Katowic o godz. 13:08 i dotrze na miejsce o godz. 21:21. Z kolei skład obsługujący "Stoczniowca" z Katowic wyruszy o godz. 6:34 i dotrze do Gdyni Gł. o godz. 15:14.

Co ważne, przejazd na tej trasie to wydatek 51 zł za bilet w drugiej klasie i 113 zł za przejazd w przedziale pierwszej klasy. Pasażerowie są zobligowani do wykupienia miejscówki.

  • Wnętrze pociągu Flirt.
  • Wnętrze pociągu flirt.
  • Toaleta.
  • Przedział gastronomiczny.
  • Trasa pociągu na mapie Polski.
Podróż dłuższa, ale tańsza o ok. 50 proc. niż w Pendolino

Co ważne, pociągi obsługiwane przez składy Flirt 3 pojadą szybciej o ok. godzinę niż obecnie kursujące pociągi. Podróż zamiast ponad 9 godzin będzie trwała nieco ponad 8. I tu trzeba zwrócić uwagę na składy Pendolino. Obecnie mieszkańcy Trójmiasta mogą bezpośrednio podróżować do Katowic korzystając z tej klasy pociągu, jadąc do stolicy Śląska przez Warszawę. Podróż po 13 grudnia ma tamtędy trwać 5 godzin i 37 minut. Pasażerowie w Katowicach będą trzy godziny wcześniej niż gdyby pojechali Flirtem.

Szalę zainteresowania może jednak przeważyć na korzyść Flirta cena biletu. Jest on o ok. 50 proc. tańszy niż w pociągu Pendolino. Podróż Pendolino do Katowic to obecnie wydatek 98 zł (podróż w dniu 13 grudnia). Im bliżej daty wyjazdu cena będzie pewnie rosnąć. Natomiast Flirtem pojedziemy za 51 zł.

Flirty za 1,621 mld zł

Pociągi Flirt są wyposażone m.in. w klimatyzację, ergonomiczne fotele, wieszaki na rowery, strefę gastronomiczną, gniazdka elektryczne przy każdym fotelu, toalety z przewijakami dla niemowląt. Ponadto tabor przystosowany jest do potrzeb osób niepełnosprawnych. Ośmioczłonowy skład pomieści 360 pasażerów (300 w klasie drugiej, 60 w klasie pierwszej). Jego maksymalna prędkość to 160 km/h.

Przypomnijmy, że spółka PKP Intercity zamówiła 20 pociągów Flirt za łączną kwotę 1 mld 621 mln zł (+15 lat gwarancji). Unijne dofinansowanie wyniosło 672 mln zł.

Opinie (263) 9 zablokowanych

  • Tak

    SUPER a do LUBLINA od 13 grudnia bezpośredniego pociągu już nie będzie. Może o tym napiszcie, propaganda sukcesu.

    • 8 0

  • jak zwykle... (1)

    14 grudnia bilet z Katowic do Włocławka kosztuje 45.50 zl, bilet z Włocławka do Gdańska - 39.20 zł. . Razem to 51 zł - prawda panowie z PKP?. Cały Zarząd PKP to Rodzina na Swoim.. Reszta - stado baranów. Ciemny lud i tak to kupi, przecież nie potrafi dodawać ani czytać małych literek w regulaminie. Mamy SUKCES 51 złotych !
    Swoją droga, panie Redaktorze, warto sprawdzać, w czym bierzecie udział. Ciemny lud ma kupić, że to nowoczesne bezprzedziałowe ,w 9 godzin, z pokrętnie podaną ceną. Przykre.....

    • 5 2

    • Co za kretyn. Człowieku, jak zaczniesz dzielić przejazd na odcinki i na każdy osobny bilet, to zawsze wyjdzie drożej niż jeden bilet na dłuższy przejazd. Tak jest wszędzie i zawsze, to się nie dzieli liniowo w przeliczeniu na kilometr.
      Jak weźmiesz 2 taksówki po 5 km każda, to też zapłacisz więcej niż jedną za 10 km. Jakim trzeba być tumanem, żeby tego nie rozumieć.

      • 1 0

  • ciekawe czy stadler płaci podatki w Polsce

    • 2 1

  • błąd w nazwie artykułu...

    historycznie od zawsze stolicą śląska był Wrocław.

    Katowice to była przez wieki wiocha, skrzyżowanie traktu i nic poza tym dopóki wyngla nie zaczęli wydobywać w II poł. XIXw.

    To że ok. 15 lat temu ktoś zrobił taki podział województw to inna sprawa, ale nie powielajmy błędu nazywając Kato stolicą śląska, no chyba że górnego.

    Inny głupi błąd to nazywanie Gdańska stolicą Kaszub, ale ot polityka ;)

    • 3 1

  • prawie 9 godzin (3)

    546 km????to srednio ile on jedzie na godzine??60 km \h zawrotna predkosc jak diabli :)

    • 4 1

    • (2)

      Puściutko u ciebie w głowie, co?
      Po pierwsze nie prawie 9 godzin tylko 8:18 z Gdyni (a z Gdańska 7:50). Po drugie nie 546 km tylko 655 km licząc po śladzie, którym jest realizowane to połączenie. Po trzecie pociąg po drodze zatrzymuje się na 28 stacjach, licząc po 2 minuty na stację, to na samym postoju już masz godzinę, a jeszcze dohamowywanie i rozpędzanie pociągu, które też zabiera czas, więc aby osiągnąć prędkość handlową wynoszącą 79 km/h pociąg musi osiągać prędkość maksymalną na odcinkach pomiędzy stacjami sporo powyżej 100 km/h.

      • 1 1

      • (1)

        Ale z ciebie głupol.I co wynika z twoich wypocin skoro nadal ten kawałek jedziesz ponad 8h?

        • 0 1

        • Ano to, że ciężko oczekiwać, aby pociąg zatrzymujący się prawie na 30 stacjach przejeżdżał dystans ponad 650 km w znacznie krótszym czasie niż te 8:18.
          Do szybkich połączeń Trójmiasta z Katowicami jest EIP z czasem 5:10 z Gdańska, komentowane tu połączenie ma mieć charakter regionalny.

          • 2 0

  • Kurde ilu fanów cieplej wody w kranie wypisuje swoje mądrości pod tym artykułem.
    Pytanie ilu z nich i jak często korzysta z ''usług'' PKP?

    • 1 0

  • W zeszłym roku wracalam z Katowic z Mayday do Gdańska audica w 5 h :)

    • 0 4

  • pociagi do Katowic

    Sprawdziłem dzisiaj rozkład- nie ma w nim bufetu/baru. A na fotach piękna strefa gastronomiczna. Czy toalet i innych bajerów ze zdjęć również w pociągu nie zastaniemy ? Pachnie mi to jakimś oszustwem !!!

    • 3 1

  • Czy to nowe cudo.... (1)

    .....posiada autokuszetki? Czy to nadal zbyt skomplikowane dla PKP?

    • 1 3

    • na tak krótkiej i łatwej dla aut trasie?

      nie ma chętnych

      • 2 0

  • Niemal 8,5 godziny jazdy w jedną stronę ??? (1)

    Pięknie nam PKP linie "zmodernizowała".
    Nic dziwnego, że Unia kazała eurodotacje oddawać.

    • 3 3

    • 8,5 godziny ??? To bardzo dlugi czas w 2015 roku.

      Powinno byc 6-6,5 ta trasa. PKP PLK powinna natychmiast odnowic tory na Kutno - Lodz i zyskac od razu 1 godzine.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane