• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowym pociągiem z Trójmiasta do stolicy Śląska

Maciej Naskręt
26 listopada 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Pociąg Flirt, który od 13 grudnia będzie przewoził pasażerów z Trójmiasta do Katowic przez Bydgoszcz, Toruń, Włocławek i Łódź. Pociąg Flirt, który od 13 grudnia będzie przewoził pasażerów z Trójmiasta do Katowic przez Bydgoszcz, Toruń, Włocławek i Łódź.

13 grudnia zmienia się rozkład jazdy pociągów. Przy tej okazji spółka PKP Intercity wprowadzi na trasę Trójmiasto - Katowice pociągi typu Flirt 3 ze Stadlera. Podróż ma się skrócić na tej trasie i kosztować 51 zł w drugiej klasie, a składy zatrzymają się m.in. w Bydgoszczy, Toruniu, Włocławku i Łodzi.



Czy podróżujesz z Trójmiasta na Górny Śląsk?

Na stronach spółki PKP Intercity można już kupić bilety na pociąg InterCity, który będzie obsługiwany nowym składem pn. Flirt 3 wyprodukowanym przez firmę Stadler. Nowy pociąg będzie kursował z Trójmiasta do Katowic i z powrotem trzy razy dziennie.

Stolicę Śląska z Trójmiastem od 13 grudnia połączy pociąg IC "Chemik". Odjazd z Katowic zaplanowano na godz. 10:34, a przyjazd do Gdyni Głównej na godz. 19:12. Pociąg z Gdyni Głównej natomiast będzie odjeżdżał o 9:07, a w Katowicach będzie pojawiał się o godz. 17:25.

W identycznej relacji będzie kursował też pociąg IC "Hutnik", którego odjazd z Gdyni Głównej zaplanowano na godz. 5:07, a przyjazd do Katowic na godz. 13:30. W drodze powrotnej natomiast odjazd z Katowic ustalono na godz. 14:43 i przyjazd do Gdyni Głównej o 23:23.

Ostatni skład z Gdyni Głównej, czyli IC "Stoczniowiec" odjedzie do Katowic o godz. 13:08 i dotrze na miejsce o godz. 21:21. Z kolei skład obsługujący "Stoczniowca" z Katowic wyruszy o godz. 6:34 i dotrze do Gdyni Gł. o godz. 15:14.

Co ważne, przejazd na tej trasie to wydatek 51 zł za bilet w drugiej klasie i 113 zł za przejazd w przedziale pierwszej klasy. Pasażerowie są zobligowani do wykupienia miejscówki.

  • Wnętrze pociągu Flirt.
  • Wnętrze pociągu flirt.
  • Toaleta.
  • Przedział gastronomiczny.
  • Trasa pociągu na mapie Polski.
Podróż dłuższa, ale tańsza o ok. 50 proc. niż w Pendolino

Co ważne, pociągi obsługiwane przez składy Flirt 3 pojadą szybciej o ok. godzinę niż obecnie kursujące pociągi. Podróż zamiast ponad 9 godzin będzie trwała nieco ponad 8. I tu trzeba zwrócić uwagę na składy Pendolino. Obecnie mieszkańcy Trójmiasta mogą bezpośrednio podróżować do Katowic korzystając z tej klasy pociągu, jadąc do stolicy Śląska przez Warszawę. Podróż po 13 grudnia ma tamtędy trwać 5 godzin i 37 minut. Pasażerowie w Katowicach będą trzy godziny wcześniej niż gdyby pojechali Flirtem.

Szalę zainteresowania może jednak przeważyć na korzyść Flirta cena biletu. Jest on o ok. 50 proc. tańszy niż w pociągu Pendolino. Podróż Pendolino do Katowic to obecnie wydatek 98 zł (podróż w dniu 13 grudnia). Im bliżej daty wyjazdu cena będzie pewnie rosnąć. Natomiast Flirtem pojedziemy za 51 zł.

Flirty za 1,621 mld zł

Pociągi Flirt są wyposażone m.in. w klimatyzację, ergonomiczne fotele, wieszaki na rowery, strefę gastronomiczną, gniazdka elektryczne przy każdym fotelu, toalety z przewijakami dla niemowląt. Ponadto tabor przystosowany jest do potrzeb osób niepełnosprawnych. Ośmioczłonowy skład pomieści 360 pasażerów (300 w klasie drugiej, 60 w klasie pierwszej). Jego maksymalna prędkość to 160 km/h.

Przypomnijmy, że spółka PKP Intercity zamówiła 20 pociągów Flirt za łączną kwotę 1 mld 621 mln zł (+15 lat gwarancji). Unijne dofinansowanie wyniosło 672 mln zł.

Opinie (263) 9 zablokowanych

  • Alez sie tutaj naczytalem.....

    Prawda jest taka, ze 8-9 godzinny przejazd trasy Gdynia - Katowice to jest nadal za dlugo. Dlaczego ? Ano dlatego, ze na tej trasie jest nadal sporo zaniedbanych kilometrow torow z licznymi sporymi ograniczeniami predkosci.
    Gdyby PKP PLK wziela sie laskawie z kopyta za modernizacje takich odcinkow do predkosci 120-160 km/h, laczny czas jazdy po calej trasie skrocilby sie od razu o jakies 2 godziny. Byloby 6 - 6,5 godziny. Czyz nie lepiej ???
    Druga sprawa to dyskusje typu kolej czy samochod. Fakt wszystkim znany jest taki, ze dla 1-2 osob jazda koleja jest bardziej oplacalna, dla 3 i wiecej korzystniejsza jest jazda samochodem. Ale czy zawsze ?
    Ciagle ograniczenia predkosci, fotoradary, odcinkowe pomiary predkosci, lapanki policji i strazy miejskich, etc.......czy wreszcie calodniowe parkingi w miastach.
    Koszty, koszty, koszty dodatkowe bez konca. Do tego szalejacy niebezpieczni kierowcy. Ja tam nie lubie przekraczac predkosci, a lapanie mandatow przy duzej ilosci robionych kilometrow jest nazbyt czeste, wiec czy auto wychodzi zawsze korzystniej ???
    Ja tam wole spokojna psychicznie i szybka jazde koleja. Pelen relaks, bez zbednych nerwow za kolkiem. O tym jednak Nikt tutaj nie pisze.
    Jezdze bardzo duzo kilometrow, a jednak wole kolej !

    • 3 0

  • Lepsz Flirt niż Pedziolino ? (3)

    Nie jechałam ale wygląda przestronniej niż potwornie ciasne Pendolino, Nie znoszę tego ścisku, hałasu rozmów kilkudziesięciu pasażerów w otwartym wagonie, braku miejsca na walizki, ciasnoty w Warsie i mikroskopijnej toalety. Tęsknię za kolejową klasyką z przedziałami to jednak był luksus, czy już nie wróci ???

    sza-sza

    • 5 4

    • z Gdańska do Katowic przez Bydgoszcz? ten pociąg jest dla tras pośrednich.

      porównywanie na calej trasie nie ma sensu, bo normalny człowiek pojedzie przez Wawę.

      • 1 1

    • Przestronniejszy bo mniej miejsc w rzedzie

      pendolino 4, a flirt 3.
      Flirt jeszcze musi ostro popracować nad wykończeniem, bo jak to Szwedzi na targach stwierdzili, że jest fajny, ale ciągle widać, że przez niedoróbki, że to robota chałupnicza.

      Do tego najgorsze co może być czyli siedzenia na przeciwko. W pendolino właśnie każdy ich unika, bo mniej miejsc na nogi i trzeba się patrzeć na osobę przed tobą przez co nie można łatwo się zdrzemnąć.

      • 2 0

    • gdzie pociągi z przedziałami?

      TO JUŻ BĘDĄ TYLKO' MATYSIAKI"???
      gdzie kołchoz?wole kameralne przedziały, jak nikt się nie dosiadł można było się wyciągnąć,poleżeć albo w spokoju poczytać,
      Teraz albo wyjące bachory,albo rozmowy, nie wiadomo gdzie upchać bagaż,jeden otwiera okno i wieje po uszach drugi się woli :kisić"i inne nieporozumienia.

      • 0 0

  • 47 zł taniej i 3 godziny wolniej ?

    Zarabiam 16 zł na godzinę, mój czas ma akurat taką wartość jak różnica w cenie biletów w przeliczeniu na godzinę. Wybieram Pendolino, będę mniej zmęczony.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane