• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowym pociągiem z Trójmiasta do stolicy Śląska

Maciej Naskręt
26 listopada 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Pociąg Flirt, który od 13 grudnia będzie przewoził pasażerów z Trójmiasta do Katowic przez Bydgoszcz, Toruń, Włocławek i Łódź. Pociąg Flirt, który od 13 grudnia będzie przewoził pasażerów z Trójmiasta do Katowic przez Bydgoszcz, Toruń, Włocławek i Łódź.

13 grudnia zmienia się rozkład jazdy pociągów. Przy tej okazji spółka PKP Intercity wprowadzi na trasę Trójmiasto - Katowice pociągi typu Flirt 3 ze Stadlera. Podróż ma się skrócić na tej trasie i kosztować 51 zł w drugiej klasie, a składy zatrzymają się m.in. w Bydgoszczy, Toruniu, Włocławku i Łodzi.



Czy podróżujesz z Trójmiasta na Górny Śląsk?

Na stronach spółki PKP Intercity można już kupić bilety na pociąg InterCity, który będzie obsługiwany nowym składem pn. Flirt 3 wyprodukowanym przez firmę Stadler. Nowy pociąg będzie kursował z Trójmiasta do Katowic i z powrotem trzy razy dziennie.

Stolicę Śląska z Trójmiastem od 13 grudnia połączy pociąg IC "Chemik". Odjazd z Katowic zaplanowano na godz. 10:34, a przyjazd do Gdyni Głównej na godz. 19:12. Pociąg z Gdyni Głównej natomiast będzie odjeżdżał o 9:07, a w Katowicach będzie pojawiał się o godz. 17:25.

W identycznej relacji będzie kursował też pociąg IC "Hutnik", którego odjazd z Gdyni Głównej zaplanowano na godz. 5:07, a przyjazd do Katowic na godz. 13:30. W drodze powrotnej natomiast odjazd z Katowic ustalono na godz. 14:43 i przyjazd do Gdyni Głównej o 23:23.

Ostatni skład z Gdyni Głównej, czyli IC "Stoczniowiec" odjedzie do Katowic o godz. 13:08 i dotrze na miejsce o godz. 21:21. Z kolei skład obsługujący "Stoczniowca" z Katowic wyruszy o godz. 6:34 i dotrze do Gdyni Gł. o godz. 15:14.

Co ważne, przejazd na tej trasie to wydatek 51 zł za bilet w drugiej klasie i 113 zł za przejazd w przedziale pierwszej klasy. Pasażerowie są zobligowani do wykupienia miejscówki.

  • Wnętrze pociągu Flirt.
  • Wnętrze pociągu flirt.
  • Toaleta.
  • Przedział gastronomiczny.
  • Trasa pociągu na mapie Polski.
Podróż dłuższa, ale tańsza o ok. 50 proc. niż w Pendolino

Co ważne, pociągi obsługiwane przez składy Flirt 3 pojadą szybciej o ok. godzinę niż obecnie kursujące pociągi. Podróż zamiast ponad 9 godzin będzie trwała nieco ponad 8. I tu trzeba zwrócić uwagę na składy Pendolino. Obecnie mieszkańcy Trójmiasta mogą bezpośrednio podróżować do Katowic korzystając z tej klasy pociągu, jadąc do stolicy Śląska przez Warszawę. Podróż po 13 grudnia ma tamtędy trwać 5 godzin i 37 minut. Pasażerowie w Katowicach będą trzy godziny wcześniej niż gdyby pojechali Flirtem.

Szalę zainteresowania może jednak przeważyć na korzyść Flirta cena biletu. Jest on o ok. 50 proc. tańszy niż w pociągu Pendolino. Podróż Pendolino do Katowic to obecnie wydatek 98 zł (podróż w dniu 13 grudnia). Im bliżej daty wyjazdu cena będzie pewnie rosnąć. Natomiast Flirtem pojedziemy za 51 zł.

Flirty za 1,621 mld zł

Pociągi Flirt są wyposażone m.in. w klimatyzację, ergonomiczne fotele, wieszaki na rowery, strefę gastronomiczną, gniazdka elektryczne przy każdym fotelu, toalety z przewijakami dla niemowląt. Ponadto tabor przystosowany jest do potrzeb osób niepełnosprawnych. Ośmioczłonowy skład pomieści 360 pasażerów (300 w klasie drugiej, 60 w klasie pierwszej). Jego maksymalna prędkość to 160 km/h.

Przypomnijmy, że spółka PKP Intercity zamówiła 20 pociągów Flirt za łączną kwotę 1 mld 621 mln zł (+15 lat gwarancji). Unijne dofinansowanie wyniosło 672 mln zł.

Opinie (263) 9 zablokowanych

  • Bydgosz nie po drodze nadrabia kilometrow

    • 4 3

  • Wychodzi 62 km/h zarąbiście (3)

    Super 551km w 9h po prostu REWELACJA. Średnia 62 km/h boskie PKP. Wstyd

    • 12 9

    • Tak a ludzie na przystankach będą wchodzić i wychodzić w biegu
      Mistrzu oblicze,zen

      • 3 0

    • Następny debil, co nie rozumie idei takiego połączenia. Jak chcesz szybko do Katowic, to masz EIP. To połączenie jest celem komunikowania miejscowości pośrednich a nie jak najszybszego dotarcia na południe Polski.

      • 3 1

    • jesteś debilem czy tylko debilem? Zastanów się że pociąg się zatrzymuje na stacjach, nie jedzie ciurkiem. Vmax to 160km/h więc zamknij pape!

      • 1 0

  • a pociągu z lawetą na samochody

    dalej nie ma!
    komu to przeszkadza żebym wysiadł z pociągu z samochodu na drugim końcu europy i dalej pojechał swoim samochodem?

    • 3 3

  • predkosć (4)

    Pociąg w Japonii aktualna predkość 501 km
    tras osaka -tokyo 41 min
    bez komnetarza

    • 6 4

    • hmmm... a w Katowicach się zatrzymuje?

      bo nie czuję związku z artykułem

      • 1 1

    • A ile tam jeżdżą pociągi aglomeracyjne?

      Bo Maglev to ma tam łącznie ze 100km.

      • 0 0

    • A ile kosztują bilety ????

      • 2 0

    • to żyj w japonii

      Ja mata (czy jakoś tak :))

      • 1 0

  • każdy zdroworozsądkowy dopłaci te 40 zł by zaoszczędzić 3h

    trzeba mieć szacunek do siebie i swojego czasu

    • 4 2

  • Nowe składy a będą się więc ponad 8 h,żenada

    • 4 1

  • Ten czas szalenie się skróci -od 20-40 min,takie CUDA to tylko u nas.
    A teraz śpiewajmy peany na czeeść PKP.

    • 2 1

  • 1997 rok trasa Gdynia-Katowice 7h 55min (4)

    Gdynia 12:00
    Katowice 19:55

    Pociąg zestawiony z EU07 plus wagony, ktore można jeszcze spotkać na trasach.

    • 12 1

    • (1)

      Jeździłem nim. 54102. Cztery dwójki, wars i dwie jedynki. Z wagonami do Łodzi Kaliskiej. Do Bydgoszczy miał 14 wagonów...

      • 3 0

      • 8h

        tak, 8h to był typowy czas przejazdu pośpiecha Katowice-Gdynia juz w latach 80-tych. Wcześniej były tylko osobowe, bo za dużo było składów z węglem na trasie. Osobowy nocny 20:40-7:57, drugi 23:55-10;12. Na tej samej trasie jeżdził pożniej Ex Jantar, ale też z EU07. Czas przejazdu 7h.
        Więc 9h wydaje się celowe, żeby nie robic konkurencji dla Pendolino okrężna trasą przez Warszawę

        • 2 0

    • jeździł przez Bydgoszcz i Toruń? (1)

      • 0 0

      • Przez Inowroclaw, Karsznice

        • 4 0

  • Pesa Dart wygląda zdecydowanie lepiej. Zwłaszacza z zewnątrz

    • 1 0

  • (3)

    Jak zwykle znowu Gdynia. Kiedy wreszcie jakieś IC lub tlk zaczynać będzie bieg w Gdańsku. Dlaczego kolej to miasto które szczyci się bogatą historią kolej traktuje po macoszemu. Mam już dość okradania nas przez Gdynię

    • 0 15

    • W Gdańsku ziemia jest za droga by zajezdnie dla pociągów robić

      Dlatego robią ją na przedmieściach czyli w Gdyni. No a jak już są w tej Gdyni to głupio było by nie zrobić tam przystanku

      • 0 2

    • marna prowokacja

      • 2 0

    • cepie

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane