• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Odjeżdza 150 mln na Trasę W-Z

Michał Brancewicz
6 maja 2009 (artykuł sprzed 15 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Najdłuższa ulica w Trójmieście widziana z góry

Odwołanie Gdańska w sprawie pieniędzy na dokończenie Trasy W-Z zostanie odrzucone. Czy to oznacza, że ostatni odcinek trasy nie powstanie? Miasto ma jeszcze kilka pomysłów jak zdobyć potrzebne 150 mln zł.



Tak codziennie wygląda skrzyżowanie przy gdańskim hipermarkecie Auchan. Budowa ostatniego odcinka Trasy W-Z i węzła Karczemki radykalnie poprawi sytuację komunikacyjną w tym miejscu.

- Pozytywna decyzja przywróci nas do drugiego etapu merytorycznego, gdzie w dyskusjach z ekspertami będziemy mogli przedstawić swoje argumenty - mówił kilka dni temu Andrzej Bojanowski, zastępca prezydenta Gdańska.

Mimo tego, że oficjalna odpowiedz z Ministerstwa Infrastruktury przyjdzie dopiero 8 maja to już dzisiaj jest niemal pewne, że odwołanie Gdańska zostanie odrzucone.

- Jeśli to się potwierdzi to przygotujemy kolejne wyjaśnienia i odwołamy się do Ministerstwa Rozwoju Regionalnego - wyjaśnia prezydent Bojanowski. - Myślimy też o szukaniu pieniędzy w innych źródłach, będziemy lobbować by dopisano projekt na listę indykatywną.

Jeśli Gdańsk nie otrzyma dotacji na ukończenie Trasy W-Z:

Konkurs "Przebudowa dróg krajowych w miastach" składa się z trzech części: oceny formalnej, gdzie sprawdza się, czy dokumentacja nie zawiera błędów i uchybień, oceny merytorycznej I stopnia i oceny merytorycznej II stopnia. Gdański projekt odpadł w drugim etapie.

W konkursie zorganizowanym przez Ministerstwo Infrastruktury gdański projekt został oceniony bardzo nisko i uzyskał jedynie 24 punktów na 56 możliwych. Władze Gdańska uznały ten werdykt za niesprawiedliwy i postanowiły się odwołać.

Zdaniem zastępcy prezydenta Centrum Unijnych Projektów Transportowych źle ustaliło kryteria oceny projektów kładąc zbyt duży nacisk na tzw. wykonalność projektu, czyli szybką gotowość do wykonania inwestycji (a Gdańsk nie miał wykupionych wszystkich gruntów, o co spierał się także z GDDKiA). Ministerstwo Infrastruktury nosiło się nawet z zamiarem unieważnienia konkursu ze względu na proporcję poszczególnych składowych oceny. Ostatecznie jednak zrezygnowano z tego pomysłu.

Gra idzie o niebagatelną kwotę 150 mln zł. Jeśli miasto ich nie zdobędzie, to choć zaciskając pasa mogłoby zrealizować samodzielnie to - jak mówi Andrzej Bojanowski - byłoby to nieracjonalne. W tej sytuacji budowa zostanie zapewne odsunięta w czasie.

To nie koniec kłopotów. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad cały czas nie ma zagwarantowanych funduszy na budowę węzła Karczemki, który miałby powstać na połączeniu Trasy W-Z i obwodnicy Trójmiasta.

Pomimo problemów z uzyskaniem dotacji władze Gdańska utrzymują, że zgodnie z planem pod koniec tego roku zostanie wyłoniony wykonawca.

Koszt przebudowy węzła i dokończenia "wuzetki" szacuje się na 462 mln zł, z czego Trasa W-Z pochłonie 192 mln.

Opinie (204) ponad 10 zablokowanych

  • adamowicz to wcielenie antychrysta. tylko spojrzcie jak sie do was usmiecha. prowadzi miasto gdansk ku upadkowi. w nastepnej kolejnosci nastapi upadek polski, europy, a potem koniec swiata......poddajmy sie jego woli. budujmy STAAADDDDDIIIIIIIIOOOOOOOOOONNNNNNNNNNNNN!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • 10 2

  • Za takie wtopy ADAMOWICZ do dymisji

    • 14 1

  • Kpina!

    Przecież to kpina! Wykonalność projektu się nie podoba. Przecież w całym kraju są drogi co dopiero zostały zrobione, a już są kiepskiej jakości. Może rząd D. Tuska chce wprowadzić super oszczędności, ale to nie powód, aby robić konkurs na najlepszy projekt drogi w całym kraju. Każdy kto zgłosi się do Sejmu projekt o fundusze na drogi, powinien je otrzymać.

    • 1 3

  • A MOżE JESZCZE JEDEN POMNIK POSTAWIC.... ZA MAłO JEST ICH W GDANSKU...!!!

    • 10 2

  • tiaaa

    bo władze Gdańska zawsze budzą się z ręką w nocniku. a właściwie to w czym problem? gdyby na przykład pociągnęli do odpowiedzialności finansowej Modertrans za opóźnienia w oddawaniu wyremontowanych tramwajów i jakość prac to byłoby sporo kasy na dokończenie WZ, a sami jeździlibyśmy już nowymi tramwajami.

    śmiechu warte normalnie... ręka rękę myje, a ludziom wciska się kit - ciekawe jak długo jeszcze, bo nie wierzę, żeby cokolwiek się zmieniło za obecnych rządów.

    • 6 0

  • to normalne w Wolnym Mieście

    zapraszam do szybkiej Gdyni

    • 1 3

  • I co Panie Adamowicz? (1)

    Czas najwyższy otrzeć lekko upocone łysawe czoło i wziąc się do prawdziwej roboty, a nie tylko jeździć z szampanem i klechami na fety i zbierać pochwały nie za swoje zasługi. A w najlepszym wypadku było po prostu ustąpić i dać tym samym prawdziwą szansę rozwoju.

    • 16 0

    • i zabieraj Owicz tego gamonia Bojanowskiego !

      • 0 0

  • w siną dal, w siną dal, odjechało tyle baniek w siną dal....

    jakby w ogóle te bańki istniały:-)

    • 6 1

  • no to z****iście ...



    Nie będzie nawet 1/2 drogi na lotnisko, no chyba, że z Gdyni.

    • 3 1

  • NIEUDACZNICY DO KWADRATU

    NIEUDACZNICY

    • 7 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane